Gå til innhold

***Tråd for oss som har prøvd lenger enn 6 mnd***


Nemo_

Anbefalte innlegg

Ååå, du er så heldig Nemo!! :) Jeg har ikm idag, men foreløpig ingen tegn, regner med at den kommer snart.. Tok en test siden jeg skulle drikke litt vin igår, glemte å ta den på morgenen, så den ble tatt midt på dagen, den var negativ så da vil jeg ikke tro at det er noe denne mnd heller. Men jeg pleier å våkne med at jeg har fått mensen, det har jeg jo ikke idag, så det er jo lov å håpe :) jeg har fått svar på blodprøvene av bl.annet progresteron, alt var fint så el har jeg i hvertfall hatt.. Jeg får bare krysse fingre, og håpe på det beste!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler meg utrolig heldig nå, helt fantastisk å være gravid!!:) Litt redd også såklart, men man får ikke gjort noe fra eller til, bare kooooose meg nå fremover :) Jeg fikk positiv test på torsdag med kveldsurin, ikm i går :) lykke til luti, sålenge ikke tanta har dukka opp så er det muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på jeg og...

Har prøvd siden mars12. Har ei på snart 2 1/2, som satt mens jeg gikk på pilla. Jeg har vært utredet, og prøvene var fine, men en del cyster, fått pergo, men funka ikke første kuren.

Gratulerer Nemo_ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager til IKM.. Vet ikke om jeg vil teste denne gang..

Hva er best - få avslaget på pinne eller vente til mensen kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidney; Hvis du klarer, synes jeg det er bedre å vente til tanta kommer, da får man ofte forberedt seg litt (smerter, spotting o.l.) Hvite tester er så brutale, synes jeg, men klarer det som regel ikke å vente selv, da :P Lykke til! :D

 

Cd 8 i dag og skulle starte babylagingen i helga, men lørdag måtte gubben jobbe til langt på natt og i går fikk ikke snuppa sove før nærmere midnatt. Denne uka er det avslutninger, kakebaking og fotballkamper i fleng, men får prøve å få lagt inn noen kjappe aksjer innimellom! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på jeg og...

Har prøvd siden mars12. Har ei på snart 2 1/2, som satt mens jeg gikk på pilla. Jeg har vært utredet, og prøvene var fine, men en del cyster, fått pergo, men funka ikke første kuren.

Gratulerer Nemo_ :D

 

Leste nylig at gulrøtter skal hjelpe mot cyster - verdt å prøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikm igår el lør, tok en neg test idag.. Pleier ikke å være forsinket, går til homeopeut nå, så mulig det har klusset det litt til? Bl.annet fått progresteron krem.. Hadde menssmerter igår, idag merker jeg ikke noe.. Jeg håper jeg er en av de som ikke får pos test før en stund etter ikm ;) hååååper det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på jeg og...

Har prøvd siden mars12. Har ei på snart 2 1/2, som satt mens jeg gikk på pilla. Jeg har vært utredet, og prøvene var fine, men en del cyster, fått pergo, men funka ikke første kuren.

Gratulerer Nemo_ :D

 

Leste nylig at gulrøtter skal hjelpe mot cyster - verdt å prøve! :)

Aha, prøve på det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, null selvdisiplin her.. Svidde av en test kun for å sikre at dagen ble drit..;/ billigtest 11 dpo.. Er vel fortsatt håp, men tviler på noe lykke denne gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkka tante kom til meg idag :(

Hun har bare ikke vett og forstand til å la meg være i fred!!

 

Er lei og trist akkurat nå.....men imorra er det en ny dag og jeg veit at pågangsvilja mi er tilbake imorra :D

Gi opp er ikke et alternativ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig Dossa! Forstår at du er lei... Unner deg virkelig en positiv test nå! Veldig bra at du holder motet oppe! Vi får det til alle sammen, det tar bare litt tid..;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God klem til deg Dossa :) Det der ER så kjedelig og trist... Det er heldigvis verst den dagen hun kommer, men det er en mager trøst.... Skulle gått an å trykke på en knapp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt da, Dossa!!! :(

Har du vurdert å sjekke om egglederne er åpne? Gynekologen foreslo det for meg, men jeg vet ikke... Har jo fått to barn, men mye som kan skje med tiden...

 

Vi er på cd 10 og fikk endelig startet opp igjen med babylaging i går. Denne mnd har jeg planer om å stå løpet ut - minst annenhver dag fram til ikm. Det MÅ da hjelpe! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så så kjedelig dossa, kjenner følelsen.. Men en dag snart blir vi alle gravide:) Jeg har fortsatt ikke fått noe tegn til tante rød.. Har ikke testet idag heller, slo meg til ro med at det var progresteron kremen.. Ringte til frøyaklinikken hvor jeg har fått den istad, og der sa de at den mest sannsynlig ikke var den som gjorde det.. De ville jeg skulle fortsette å bruke den i tilfelle jeg var gravid..Så da fikk jeg et lite håp alikevell, tester i morgen.. Håperhåper! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayenne :) etter exu'n så har jeg bare att en eggleder og begge eggstokkene.

Den gjenværende egglederen er åpen og fin.

Det er rett og slett ikke noe som skulle tilsi at vi ikke burde bli gravide.

Tror jeg bare må ha tålmodighet og vente på min tur :)

Noen ting tar tid men vente på min spire det gjør jeg med glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk Dossa! Så kjipt!! Godklem til deg :)

Ja, det var jo det med tålmodighet da. Jeg eier ikke snev av tålmodighet og det er så veldig vanskelig å være tålmodig når man prøver på noe så hardt. Jeg skal jo absolutt ikke klage, jeg har jo allerede en herlig jente på snart 4.. 

 

 

Krysser fingrene for deg Luti! Holde oss oppdatert da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj dossa, så dumt!!! :( Godklem til deg ;) Forresten, når ble din exu oppdaget?? Hadde du mye smerter osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Men begynte å spotte rett etter jeg skrev igår, og mer idag:( er så lei alt nå, jaja, idag er det jeg som har den dagen ;) så da har jeg enten hatt forskjøvet el (for første gang) eller så kan jeg skylde på kremen alikevell.. Har noen av dere prøvd pergo? Jeg kunne få det, men ble enig med gynekologen min om å avvente til over sommeren da det ikke er noen grunn til at det ikke skal gå uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Men begynte å spotte rett etter jeg skrev igår, og mer idag:( er så lei alt nå, jaja, idag er det jeg som har den dagen ;) så da har jeg enten hatt forskjøvet el (for første gang) eller så kan jeg skylde på kremen alikevell.. Har noen av dere prøvd pergo? Jeg kunne få det, men ble enig med gynekologen min om å avvente til over sommeren da det ikke er noen grunn til at det ikke skal gå uten!

Jeg gikk på pergo forrige mnd, dobbel dose, men skjedde ikke noe. Nå en mnd uten, så prøve en runde til igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj dossa, så dumt!!! :( Godklem til deg ;) Forresten, når ble din exu oppdaget?? Hadde du mye smerter osv?

Jeg våknet om natta og trodde jeg hadde magesmerter i form av luft eller mageknip.

Men etter 6 timer med helvete smerter ringte jeg legevakta, fikk beskjed om å ta en paracet og se det an....gikk en time til og ringte og fikk samme beskjed, men da orka jeg ikke mer.

Smertene var helt for jævlige. Jeg klarte ikke å ligge eller å sitte, var grusomt. Reiv i hele magen.

 

Ble sendt rett til Ahus og inn på operasjonsbordet.

Hadde masse blod i buken, og fikk høre av legen at jeg kom tidsnok inn ellers hadde livet mitt gått tapt :(  det var grusomt å høre.

 

Jeg var 6 uker på vei og den hadde satt seg fast i den ene egglederen min. Den ble fjernet.

Så sitter att med en eggleder og to eggstokker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff!! Så grusomt å få en slik beskjed! Og så bra at du tok saken i egne hender og pushet på.. Skremmende.. Fikk gåsehud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy fader for en grusom opplevelse Dossa! Skikkelig skremmende!!

 

Så Kjedelig Luti! Jeg er nok ikke langt unna mensen jeg heller. Regner med at iløpet av fredagen så er den her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så skummelt, Dossa! Har lært av erfaring at man aldri skal høre på legevakten, så her i huset er det Volvat som gjelder.

 

Men denne pp'en er det din tur til å få spire! :D (Og alle vi andre som har prøvd litt for lenge!) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har definitivt kommet for fullt.. Ingen tvil! Vi har jo sjekket ut det meste, tar litt ekstra vitaminer nå som jeg har fått sv homeopeuten så får håpe det gjør susen etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...