Gå til innhold

***Tråd for oss som har prøvd lenger enn 6 mnd***


Nemo_

Anbefalte innlegg

 

 

Tusen takk Sidney! :) CB+ var positiv som bare det i dag, så da anser jeg meg selv som gravid ;) tror ikke jeg bruker penger på CB digital da. Har vel brukt nok penger på tester de siste mnd :P

 

Håper spiren klamrer seg fast i 9 mnd denne gangen <3

Gratulerer Bambi:) Vi var i samme ikm gruppe forrige mnd, nå er jeg tilbake fordi det endte i en exu denne gangen... Håper jeg er tilbake på 1. trimester om ikke så altfor lenge...

Tusen takk! :) ja husker deg derifra :) veldig trist å høre at det ikke gikk din vei denne gangen :( går det greit med deg? Ja håper du er tilbake på 1.tri så fort som mulig! :) klem til deg

 

Det går greit etter forholdene, er selvfølgelig veldig lei meg, men man må jo bare se framover. Ikke meningen å spre triste vibber her, gratulerer så mye igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk! Helt rart å tenke at det virkelig ble min tur.. Jeg er 12 dpo i dag;)

Så håper jeg den sitter! Litt beroligende med progresteron pillene jeg tar 3 ganger daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Håper dette går bra! Ja, etter 9 mnd med null resultat, må jeg jo gi mye av æren til akupunktur;) fikk en svak strek forrige pp også, men fikk blødning rett etterpå.. Så akupunktur + prog ser ut til å være min oppskrift;)

Nå har vi kommet oss til syden! Varmt og blå himmel! Skal bare nyte en hel uke med sol og sommer så håper jeg spiren blir med oss hjem! Har en digital som ligger å venter, får ta den i slutten uken som en bekreftelse. Tar ingenting for gitt lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kooos deg i syden, Sidney! Og klart spiren blir med hjem igjen! :D

 

14 eller 15 dpo i dag (siden vi har bikket midnatt) og tiltakende murringer, så ser ikke bort ifra at tanta dukker opp i løpet av et par dager. Orker ikke teste, lei av kritthvite tester...

Endret av **Cayenne**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Cayenne! Ja, får satse på det;)

 

Krysser fingrene for at tanta ikke dukker opp!! Kjenner igjen følelsen med kritthvite tester! Er noe dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt sikkert kjempefint Sidney! Kos deg masse i syden! Så fantastisk flott for deg at det klaffet :) Veldig glad på dine vegne. 

 

Hvem er vi igjen her inne nå da? Og hvordan ligger vi an?

 

Her venter vi fortsatt på sædprøveresultater, tar de siste blodprøvene i morgen og gleder oss til forsamtale på klinikk Hausken om to uker. Er 12 dpo og negativ test i dag. Venter på mensen og 11 pp. Forhåpentligvis i gang med IVF i løpet av få måneder hvis prøvene er som vi håper :) Kjempe spennende tid!! Det er en kjempe lettelse at vi skal få hjelp. Jeg er mye mer avslappet til hele greiene.. Så det er en grunn til at jeg ikke har giddet å tenke på testing før i dag 12 dpo. Jeg har heller ikke et eneste symptom denne måneden .. Hehe.. Ikke en murring eller ømme bryster eller noenting. Rart hvordan psyken spiller inn altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nå og venter på mens så jeg kan begynne med sprøyter. Er bare 5 dpo (tror jeg), men har mer symptomer enn på lenge! Har utrolig såre brystvorter, og er sånn rar støl nederst i magen. I tilleg har jeg veldig vondt i korsrygg og hofter, og har så mye mensmurringer at det var like før jeg la meg med bind i går... kjennes ut som om mensen skal komme hvert øyeblikk.

 

Men sånn har jeg hatt det før uten at det har vært noe. Er bare minst 4mnd siden sist.

Så det blir spennende å se etterhvert :)

Endret av elibjo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Håper dette går bra! Ja, etter 9 mnd med null resultat, må jeg jo gi mye av æren til akupunktur;) fikk en svak strek forrige pp også, men fikk blødning rett etterpå.. Så akupunktur + prog ser ut til å være min oppskrift;)

Nå har vi kommet oss til syden! Varmt og blå himmel! Skal bare nyte en hel uke med sol og sommer så håper jeg spiren blir med oss hjem! Har en digital som ligger å venter, får ta den i slutten uken som en bekreftelse. Tar ingenting for gitt lenger..

Følger oppskriften din jeg også , og venter i spenning . ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elibjo - spennende! Får håpe mensen ikke kommer da! Høres jo lovende ut med symptomene dine! Krysser krysser!

 

Småen - takk takk! Nyter hver solstråle;)

Lykke til og håper på gode resultater. Kanskje du også mangler progresteron og da er det jo en quick fix! ;)

 

Great - har du også fått prog piller? Spennende! Håper det klaffer snart!

 

Cayenne - hva skjer? Har tanta komt?

Endret av Sidney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enda, 15 eller 16 dpo i dag... :o Alle tegn på el og positiv eltest lørdag for 16 dager siden. Så el lør- eller søndagen. Men har kanskje lang lutealfase?

Kan man forresten ha lang lutealfase om man har lite progesteron? Hvordan var din før du begynte med tilskudd?

Nyt sola, her er det iskaldt og vått! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal! I følge beregningene mine skulle jeg ha hatt eggløsning idag, men har absolutt ingen tegn på det. Har testet siden forrige mandag, bare svake streker og ikke el-slim. Pleier alltid ha det. Forrige pp. varte bare 25 dager, mot 29 som har vært mer eller mindre normalen. Kan det ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cayenne - da hadde vi EL på likt! Ingen mens ennå høres jo veldig lovende ut!!! Aner ikke hva lang lutealfase kommer av. Jeg har alltid hatt 14 dager, før og etter tilskudd, men dagene mellom mens og EL økte fra 12 til 14 dager etter akupunktur.

Nå gleder jeg meg til du tester!

Ja, her nyter jeg hver solstråle;) nesten litt for varmt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thelma - bare kjør på med sex annen hver dag så er du safe. Kanskje syklusen er lenger denne gang og kommer i morgen?

Det er planen :) har hatt et par sykluser på 30 dager, får satse på at det er tilfelle.

Gratulerer med spiren forresten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cayenne - da hadde vi EL på likt! Ingen mens ennå høres jo veldig lovende ut!!! Aner ikke hva lang lutealfase kommer av. Jeg har alltid hatt 14 dager, før og etter tilskudd, men dagene mellom mens og EL økte fra 12 til 14 dager etter akupunktur.

Nå gleder jeg meg til du tester!

Ja, her nyter jeg hver solstråle;) nesten litt for varmt..

Lutealfase på 14 dager tyder jo egentlig på at man har et normalt progesteronnivå. Så hvordan fant du ut at ditt var lavt, fikk du målt det? Jeg fikk målt mitt til 35 en gang, men fikk egentlig ikke noe svar på om det var bra eller dårlig...

Ellers ikke noe tante her enda, hjertet i halsen, men må vel prøve å få tak i en test i morgen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Dette er spennende Cayenne!

Jeg har aldri målt det, men gyn mente det antageligvis var grunnen til at jeg fikk positiv test for deretter å blø.. Aner ikke, mulig nivået mitt er helt fint.. Blir sprø av legene som ikke spør de rette spørsmålene, føler jeg må komme med forslag selv.. Hun her skal være en av de beste i distriktet så får bare stole på at hun vet hva hun driver med.. Kan det skade med tillegg hvis nivået allerede er ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende Cayenne! Si hvordan det går! :)

 

Jeg venter også på mensen. Jeg mente jo jeg hadde super tidlig el på dag 9 denne mnd, men da skulle den kommet i dag så jeg tror nok den var på dag 11 som vanlig. Har ikke testet, men her føles alt som vanlig. 

 

Hvordan måler de sånn progesteron? Blir det målt med den AMH prøven på dag 21? Jeg tok min sånn i går.. Eller er det noe annet kanskje.. Jeg har og 14 dager lutealfase så tror egentlig ikke det er problemet. 

 

FORTSATT IKKE FÅTT SÆDRESULTATER!!! Går på veggene!!!  :blink:  :wacko:  :blink:  :blink:  :blink:  :blink:  :wacko:  :wacko:  :wacko:

 

Sidney - skal du fortsette å gå til akupunktur? Er det en kjede du går til eller enkeltperson bare? Jeg bor i Bergen og var egentlig ikke så fornøyd med min... Hun sa ingen sånne ting som din sa. Virket ikke som hun visste så mye om akupunktur ifht fruktbarhet egentlig. Jeg sa jeg hadde fått så økte menssmerter siden jeg begynte - hun sa bare "Åja..." Hun har ikke sagt noe om hvorfor vi gjør dette osv. Hvis du skal til din igjen, kunne du spurt om de vet om noen de kan anbefale i Bergen som er god på dette området? Da hadde jeg blitt veldig glad  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var på dag 21, men da jeg gjorde det hos min forrige gyn fikk jeg bare bekreftet at jeg hadde hatt EL.. Så aner ikke.. Cayenne fikk jo ihvertfall en verdi..

 

Ja, jeg skal fortsette å gå ut uke 12 tenker jeg;) det er en kjede (ihvertfall i Stavanger / Sandnes) som heter bekken o barn. De spesialiserer seg på fruktbarhet, gravide og små barn. Skal høre med henne om hun kan anbefale ja! Skal ikke tilbake før neste tirsdag da jeg er på ferie..

 

Så rart sæd prøven tar så lang tid!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet om progesteronen er at det er viktig at den ikke synker for fort ( det er da det er fare for at man kan miste ) Jeg går til akkupunktør . Hadde ca 28 dagers syklusser før p-piller. og ved slutt fikk jeg 25 dagers syklusser. litt frustrerende for eggløsningen var nesten før jeg var ferdig med mens. Så etter at jeg har fått akkupunktur er den tilbake til 28 dager igjen. Men eggløsning på dag 9 el 10. toget er kjørt for denne mnd. Bedre lykke i neste . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen, du må ringe! Resultatene ligger der sikkert. Fikk våre etter 5 dager.

 

Ugyldig test her i dag... 19 dager siden pos el-test (og el-symptomer). Venter iallfall til lørdag og ser det an litt nå tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi du er tålmodig Cayenne.. Det er jo lovende :) Men skjønner at du vil ta det rolig.

 

Jeg var på sykehuset på mandag for å ta siste blodprøvene og da spurte jeg om den sædprøven. Hun sa det tok ca tre uker til gynekologen min fikk det. Det var tirsdag.. Jeg har mast en del allerede, men ikke fått tak i de siden mandag nå. Håper de kommer snart nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hoppende hurra for deg Sidney!!! Fantastisk :D Håper at du får et supert svangerskap uten for mye plager :)

 

Spennende Cayenne! Holder en knapp på deg nå altså - krysser fingrene for at testen lyser knallpositiv mot deg snart. Jammen gitt din tur nå :D

 

Småen100: Du må bare ringe og mase enda mer!! 

 

Jeg har vært litt fraværende her i det siste. Har hatt det litt tungt den siste tida og vært litt emosjonell kan man si. Men jeg har begynt å se litt fremover igjen og har bestemt meg for å kvitte meg med de mine 10 ekstra kilo til jeg starter på ivf behandligen etter nyttår. Så jeg har begynt å telle kalorier og ikke minst trene slik at jeg får strammet opp bingovingene mine og kanskje får kvittet meg med bilringen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...