Gå til innhold

Desemberbabyene er i 2. Trimester!! <3


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Da var ordinære UL overstått! Er vel en av de få som ikke kan si hva det blir, det vill vi ikke vite!  :P

Alt var ihvertfall fint med den lille, å ble egentlig overrasket over å fortsatt ha samme termindato (19 desember). Nå har det endelig begynt å gå opp før oss at vi skal bli foreldre! HIHI!!! :D  :D  :D  :D  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Da ble det storhandling på oss i går. Vi var en tur på Svinesund fordi det var "opphørsalg" på Happyland Babyshop, de skal bygge om butikken tror jeg. Der kjøpte vi sprinkelseng til halv pris, 460 norske kr. Vi dro innom Nordby siden vi først var i Sverige, og da dro vi innom babybutikken der også. Det viste seg at de hadde minst 20% avslag på alt i butikken. Da fikk vi barnevognen vi har sett på, Mutsy Evo med liggedel, sittedel, regntrekk til begge deler og stellebag med 30% avslag for 3800-3900 norske kr. Vi kjøpte også Britax BABY-SAFE plus SHR II med 40% avslag til 1100 norske kr, basen fikk også 40% avslag på. Veldig fornøyd med å gjøre slikt kupp altså. Nå kommer jo ikke babyen før i desember, men når det var så mye penger å spare så måtte vi bare kjøpe det nå  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble magefølelsen bekreftet! Det ventes en liten prins 10.desember :) ååå det gledes! Nå skal det shoppes klær og utstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstermin 21.des... Ble flyttet til 29.des på UL!! Skjønner ikke helt hvordan heg kan bli flyttet 8 dager frem...menmen, ikke noe å gjøre med :) det var iallfall en fridk og aktiv gutt inni magen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstermin 21.des... Ble flyttet til 29.des på UL!! Skjønner ikke helt hvordan heg kan bli flyttet 8 dager frem...menmen, ikke noe å gjøre med :) det var iallfall en fridk og aktiv gutt inni magen her :)

Samme problem her...mens termin 7. Desember, UL termin 16. Desember...testen min sa "GRAVID" når jeg var 3 uker bare (ifølge min termin) men ifølge UL termin var jeg jo ikke gravid en gang da...:S men legen sa at de følger det nøye opp nærmere termin ved store termin forskjeller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sett denne tråden her før nå jeg.. :P ser de fleste av dere som har ville vite kjønn har fått vite det, men ikke jeg.. Har vært på 3 UL på ullevål,men navlesnoren har ligget mellom bena på OUL og før det var det vanskelig å se.. Skal på 2 ultralyder til ila neste uke. Så håper jeg får vite da.. Vil liksom ikke kjøpe inn så mye før jeg vet kjønn..

har allerede kjøpt bugaboo vogn , sahara heter den.. er superfornøyd :) triller den inne her hjemme og er så fornøyd :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper minien er mer velvillig på de neste UL sine da, Perlejente!

Kan jeg spørre hvorfor du har fått så mange UL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper minien er mer velvillig på de neste UL sine da, Perlejente!

Kan jeg spørre hvorfor du har fått så mange UL?

 

ja, det er bare å spørre ;) jeg får ekstra mye oppfølging og ultralyder pga at jeg selv har medfødt hjertefeil og vært igjennom mange operasjoner.. Så har vært på vanlig ultralyder til nå, og skal på 3d ultralyd (offentlig/gratis) nå neste gang for sjekke enda mer detaljert på hjertet om babyen har noe defekt med hjertet :) men jeg er egentlig ikke stresset/bekymret for det, jeg tenker mest på det kjønnet jeg, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Håper minien er mer velvillig på de neste UL sine da, Perlejente!

Kan jeg spørre hvorfor du har fått så mange UL?

ja, det er bare å spørre ;) jeg får ekstra mye oppfølging og ultralyder pga at jeg selv har medfødt hjertefeil og vært igjennom mange operasjoner.. Så har vært på vanlig ultralyder til nå, og skal på 3d ultralyd (offentlig/gratis) nå neste gang for sjekke enda mer detaljert på hjertet om babyen har noe defekt med hjertet :) men jeg er egentlig ikke stresset/bekymret for det, jeg tenker mest på det kjønnet jeg, hehe ;)

 

 

Ok :-) Ja, da er det greit å sjekke om det ikke er noe rusk med hjertet ja. Men er bra du ikke er stresset på det da! Vi får satse på at du får vite kjønnet snart ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Menstermin 21.des... Ble flyttet til 29.des på UL!! Skjønner ikke helt hvordan heg kan bli flyttet 8 dager frem...menmen, ikke noe å gjøre med :) det var iallfall en fridk og aktiv gutt inni magen her :)

Samme problem her...mens termin 7. Desember, UL termin 16. Desember...testen min sa "GRAVID" når jeg var 3 uker bare (ifølge min termin) men ifølge UL termin var jeg jo ikke gravid en gang da...:S men legen sa at de følger det nøye opp nærmere termin ved store termin forskjeller ;)

 

Rare greier! Menmen, det er vel ikke så mye å gjøre fra eller til! De får komme når de føler for det! ;) Jeg fikk positiv test når jeg var 4+3 på vei (ifølge min termin)... I følge den nye terminen hadde jeg vel nettopp blitt gravid da eller noe sånt... jaja...terminen på UL blir jo satt ut i fra målene de tar på hodet og lårbenet... så det kommer vel kanskje an på om barnet er stort eller lite... jeg vet ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt glemt å flytte over til 2. trimester men er altså 21+1 i dag og har termin 13. Desember:) Venter en sprellende lita jente:) Kjempestas i og med at vi har en gutt på to år fra før:) Kjøpte ny vogn i dag også. Brio Smile! Kjempe fornøyd. Tenker mer praktisk denne gangen og vet hva vi skal gå etter. Mye lettere enn første gang. Men alt er like spennende;) Begynner å bli tungt å jobbe da. Hvordan er det med dere?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bra. Er 18+5 nå, venter vår lille gutt på nyttårsaften! Formen er bra, men sliter med energien etter endt arbeidsdag. Men ikke noe jeg ikke klarer. Har heldigvis ingen barn fra før, så kan fint ligge på latsiden. Ellers merker jeg at den lille magen er der når jeg er i aktivitet, og har de siste dagene blitt kjent med lyskesmertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest flykræsj

Er 21 uker på vei nå :) Synes formen er grei, bortsett fra at jeg er mer trøtt. Jobb antar jeg går helt fint, men har ferie frem til mandag da :) Jobbet frem til permisjon sist, og foreløpig ser dette svangerskapet ut til å gå like knirkefritt som med førstemann. Litt småplager, men det må man jo regne med! Venter forresten ei lita jente denne gangen. Har en gutt fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kunne ting vært bedre- er 21+5 og har antydning til bekkenløsning :( ryggen og bekkenet har vært ganske bra i de 4 ukene med ferie, men etter en uke på jobb (kontorjobb) er rygg og bekken nå nesten umulig å ha med å gjøre!! Sover dårlig da det gjør vondt og snu seg, etter 15 min uti gåturen må jeg snu å gå hjem for gjør så vondt i "rompa"og kan ikke engang finne en god stilling i sofaen så får ikke slappet av!

 

Er det noen som har noen gode råd??

Endret av Tilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kjip, tilith. Har dessverre ingen gode råd, annet enn å ta kontakt med en fysioterapeut eller naprapat. De kan nok hjelpe.

 

Her er formen stadig stigende. Har egentlig vært ganske pigg, men nå er jeg ikke trøtt lenger heller. Koser meg med spark og turnaktiviteter i magen. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det hjulpet med bekkenbelte og utrolig nok sykling! Slyngetrening skal være veldig bra også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen ganske bra. Har ferie så får slappet av masse. Vet ikke om jeg blir sliten av å jobbe :)

 

Ingen plager egentlig, har mer energi også. Klarer å gå lengre turer og klarer å gå i litt tempo. Merker at jeg blir sliten på slutten av turen, men da er det deilig å slappe av på sofaen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ul, litt sent men slik er det når man prioriterer ferie! ;)

Minstesøster var perfekt, men vi kjenner mye liv så vi har ikke akkurat vært bekymret. ;) Storebror er henrykt over å få en lillesøster til og vi er kjempeglade siden de siste to er så tette så passet det fint med enda ei jente. :D

 

Vi ble flyttet tilbake tre dager, men det har igrunn lite å si, termin 20 des, vi skal tilbake for vektestimering i uke 28 og 36 iom at de andre to var så store til og etter termin selv om jeg er lita, men mannens familie lager store barn...

Og så blir vi vel strippet og modnet inntill et par uker før så neste ikke blir så stor. :)

 

Ellers har bekkenet slått seg delux og jeg har så vondt fra den ene lysken og ned at jeg ikke er spesielt gangfør, passer dårlig med ei på et år som fyker rundt over alt... Og det skal bli spennende å begynne på jobb igjen på mandag... Bekken er noe drit!

 

Men hipp, hipp hurra for ei frisk "lita" pie til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kunne ting vært bedre- er 21+5 og har antydning til bekkenløsning :( ryggen og bekkenet har vært ganske bra i de 4 ukene med ferie, men etter en uke på jobb (kontorjobb) er rygg og bekken nå nesten umulig å ha med å gjøre!! Sover dårlig da det gjør vondt og snu seg, etter 15 min uti gåturen må jeg snu å gå hjem for gjør så vondt i "rompa"og kan ikke engang finne en god stilling i sofaen så får ikke slappet av!

 

Er det noen som har noen gode råd??

har det nesten helt på samme måte :( jobber ikke før neste uke, blir spennende å se hvor trøtt jeg er da siden jeg sover dårlig om natta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her kunne ting vært bedre- er 21+5 og har antydning til bekkenløsning :( ryggen og bekkenet har vært ganske bra i de 4 ukene med ferie, men etter en uke på jobb (kontorjobb) er rygg og bekken nå nesten umulig å ha med å gjøre!! Sover dårlig da det gjør vondt og snu seg, etter 15 min uti gåturen må jeg snu å gå hjem for gjør så vondt i "rompa"og kan ikke engang finne en god stilling i sofaen så får ikke slappet av!

Er det noen som har noen gode råd??

 

har det nesten helt på samme måte :( jobber ikke før neste uke, blir spennende å se hvor trøtt jeg er da siden jeg sover dårlig om natta..

Huff ja, det er veldig tungt :( finnes ikke uthvilt...i helgene får jeg heller ikke sove lenge, våkner automatisk tidlig... Nei får bare bite tenna sammen og holde ut så lenge som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg også -_- Men jobben min på en småbarnsavdeling i en  barnehage kjenner jeg er rett og slett litt for krevende for øyeblikket. Masse løft, bøying og bæring. I tillegg har jeg noe vannvittig til svangerskapshodepine så hodet dunker som et stereoanlegg når jeg kjører hjem fra jobb. Når jeg så kommer hjem er alene store deler av ettermiddagen og har ikke noe overskudd igjen til min sønn på to år. Har så dårlig samvittighet :( Prøver å overkompensere i helgene med å ut å leke, gå på turer, dra på besøk osv. med gutten min, men resulterer i at jeg ikke får hvilt nok da heller. Men nå er det faktisk ikke såååå lenge igjen da :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg igjen på jobbfronten. nå har jeg tilegg fått den famøse forkjølelsen, som bare suger ut det siste av energien min. jobber også i bhg, men får mulighet til å bestemme om jeg vil være med de små eller store. hjelper på tunge dager :-) men har en ferieuke igjen som tas ut i september. blir deeeeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...