Gå til innhold

Desemberbabyene er i 2. Trimester!! <3


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vært hos jordmor i dag, min 2. svangerskapskontroll. Da fikk jeg igjen høre hjertelyden, og det er så godt å få en bekreftelse på at det fremdeles er liv.

 

Fikk også opplæring i hvordan jeg skal ordne urinprøven, det var visst ikke bare å tisse i et glass når som helst :)

 

Skal på OUL 4. juli og fikk ny time hos jordmor 12. juli.

 

Jeg har bestemt meg at jeg bare skal gå til jordmor om alt fortsetter å være bra. Mye mer behagelig hos jordmor enn legen syntes jeg.

Endret av mayflower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, vellykket UL. Alt var i skjønneste orden inni magen! Såååå utrolig godt å se! :wub:

 

Fikk du ny termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos jordmor i dag, min 2. svangerskapskontroll. Da fikk jeg igjen høre hjertelyden, og det er så godt å få en bekreftelse på at det fremdeles er liv.

 

Fikk også opplæring i hvordan jeg skal ordne urinprøven, det var visst ikke bare å tisse i et glass når som helst :)

 

Skal på OUL 4. juli og fikk ny time hos jordmor 12. juli.

 

Jeg har bestemt meg at jeg bare skal gå til jordmor om alt fortsetter å være bra. Mye mer behagelig hos jordmor enn legen syntes jeg.

 

Nå ble jeg nysgjerrig på dette med urinprøve... Hva lærte du? :) skal på 2 sv.kontroll om 14 dager hos jordmor... Spent på hvordan det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, vellykket UL. Alt var i skjønneste orden inni magen! Såååå utrolig godt å se! :wub:

 

Fikk du ny termin?

 

 

Nei, foreløpig samme. Endrer seg gjerne på ordinære UL 19 juli. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Jeg var også på 2.kontroll hos Jordmor i dag. Stas! Er 13+3 i dag. Livmoren hadde komt helt oppunder navlen og kunne tydelig høre hjertet med doppler:D Jippi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har vært hos jordmor i dag, min 2. svangerskapskontroll. Da fikk jeg igjen høre hjertelyden, og det er så godt å få en bekreftelse på at det fremdeles er liv.

 

Fikk også opplæring i hvordan jeg skal ordne urinprøven, det var visst ikke bare å tisse i et glass når som helst :)

 

Skal på OUL 4. juli og fikk ny time hos jordmor 12. juli.

 

Jeg har bestemt meg at jeg bare skal gå til jordmor om alt fortsetter å være bra. Mye mer behagelig hos jordmor enn legen syntes jeg.

Nå ble jeg nysgjerrig på dette med urinprøve... Hva lærte du? :) skal på 2 sv.kontroll om 14 dager hos jordmor... Spent på hvordan det blir :)

 

Det skal være morgenurin. Før man tar prøven må man vaske underlivet, så skal man tisse ut den første strålen, så skal man tisse i glasset og glasset skal bare være halvfullt. Ved å vaske seg og tisse ut den første strålen vil man unngå å få med seg så mye bakterier som kan være med å kludre til resultatet, de kan mistenke urinveisinfeksjon selv om det kanskje ikke er det når det er mye bakterier i urinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+ 5 i dag :) Så et søtt lite hjerte som slo for ett par uker siden.. herlig :) Menstermin 21.des :) Fin form, men veldig trøtt og sliten etter jobb!!! MÅ legge meg på sofaen... det gjorde jeg aldri før! 

 

Men et spm; noen som har ligamentsmerter?? Eller noen som vet noe om det?? Siste par ukene har jeg av og til hatt stikkninger i siden når jeg reiser meg fort opp eller når jeg snur meg i sengen på "feil" måte... Regner med det er livmoren som strekker seg og at det er det som kalles ligamentsmerter. Er igrunn ikke bekymret i det hele tatt, bare nysgjerrig på å høre om det er andre som har det på samme måte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+ 5 i dag :) Så et søtt lite hjerte som slo for ett par uker siden.. herlig :) Menstermin 21.des :) Fin form, men veldig trøtt og sliten etter jobb!!! MÅ legge meg på sofaen... det gjorde jeg aldri før! 

 

Men et spm; noen som har ligamentsmerter?? Eller noen som vet noe om det?? Siste par ukene har jeg av og til hatt stikkninger i siden når jeg reiser meg fort opp eller når jeg snur meg i sengen på "feil" måte... Regner med det er livmoren som strekker seg og at det er det som kalles ligamentsmerter. Er igrunn ikke bekymret i det hele tatt, bare nysgjerrig på å høre om det er andre som har det på samme måte :)

Ja, jeg har masse ligamentsmerter, har hatt det i minst 6 uker nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

12+ 5 i dag :) Så et søtt lite hjerte som slo for ett par uker siden.. herlig :) Menstermin 21.des :) Fin form, men veldig trøtt og sliten etter jobb!!! MÅ legge meg på sofaen... det gjorde jeg aldri før!

 

Men et spm; noen som har ligamentsmerter?? Eller noen som vet noe om det?? Siste par ukene har jeg av og til hatt stikkninger i siden når jeg reiser meg fort opp eller når jeg snur meg i sengen på "feil" måte... Regner med det er livmoren som strekker seg og at det er det som kalles ligamentsmerter. Er igrunn ikke bekymret i det hele tatt, bare nysgjerrig på å høre om det er andre som har det på samme måte :)

Ja, jeg har masse ligamentsmerter, har hatt det i minst 6 uker nå. :)

Ja ligamentsmerter har jeg også nok av, hvis jeg nyser eller hoster, snur meg i sengen og sånt. Deilig å få tegn på at det vokser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

12+ 5 i dag :) Så et søtt lite hjerte som slo for ett par uker siden.. herlig :) Menstermin 21.des :) Fin form, men veldig trøtt og sliten etter jobb!!! MÅ legge meg på sofaen... det gjorde jeg aldri før!

 

Men et spm; noen som har ligamentsmerter?? Eller noen som vet noe om det?? Siste par ukene har jeg av og til hatt stikkninger i siden når jeg reiser meg fort opp eller når jeg snur meg i sengen på "feil" måte... Regner med det er livmoren som strekker seg og at det er det som kalles ligamentsmerter. Er igrunn ikke bekymret i det hele tatt, bare nysgjerrig på å høre om det er andre som har det på samme måte :)

Ja, jeg har masse ligamentsmerter, har hatt det i minst 6 uker nå. :)

Ja ligamentsmerter har jeg også nok av, hvis jeg nyser eller hoster, snur meg i sengen og sånt. Deilig å få tegn på at det vokser:-)

 

Veldig godt å kjenne at det skjer noe der inne!! :) Er i fin form ellers, bare veldig trøtt... så det er veeeldig greit å kjenne litt action! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kommer jeg hoppende over hit! Termin 30 des foreløpig.. :)

Heldiggris! Da får du vel tidlig i januar i stedet for midt i jula eller sent i desember. :)

 

Huff, jeg er litt lei meg for at terminen er i desember jeg, skulle ønske at det var hvilken som helst annen måned enn det... :(

 

Uansett! Velkommen etter heldiggrisen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, kan vel ikke være så sikkert på at termindatoen blir så bra.. Fødte 1 uke før med 1ste og 3 uker før med 2dre... Spørs om det ikke blir en liten julebaby dette da... Ganske kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå IKKE si at dere er lei dere for at dere får barn i desember! For en som har prøvd i flere år å få barn så spiller det så liten rolle! Når man har slitt med å bli gravid så har man lært at man ikke kan planlegge å bli gravid.... Så ta den måneden dere får og nyt det! Dagens fra hormonella som sikkert ble i overkant provosert av denne kommentaren :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Er ikke desemberbaby fint da? Kaldt ute og små sjanser for lange trilleturer i starten, men der kommer jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke desemberbaby fint da? Kaldt ute og små sjanser for lange trilleturer i starten, men der kommer jo :)

Desember er en julemnd, bursdagen forsvinner litt pga dette og plutselig har man bare julefeiring og ingen bursdag lengre. Har en lillebror som er født i desember og har får stortsett alltid kombinert jule og bursdagsgaver for eksempel.

Andre barn har to store spesielle dager iløpet av året desemberbarn ofte bare 1...

 

De er også minst i barnehager og klasser, og venter lengst på milepæler ifht de andre som er født tidligere.

 

Så fordi at noen må prøve lenge for å få barn så kan ikke andre ha sine små sorger?

Så fordi min førstefødte ble født med et syndrom så kan ikke andre bekymre seg for om språket kommer fort nok?

Eller fordi min venninne mistet ditt barn i uke 37 så kan ikke andre glede seg over sine barn?

 

Jeg har alltid sagt at jeg aldri ville ha barn i desember pga min lillebror, men dette var en skikkelig uplanlagt nr3, vi var ferdige vi, og jeg synes det er kjipt for barnet. Men det betyr jo ikke at jeg skal deppe over det resten av livet i stedet for å gjøre det så bra som mulig for den...

 

Det må være lov å lufte sine ubetydelige og små sorger ikke bare de store her inne uten at noen skal føle seg støtt over det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå IKKE si at dere er lei dere for at dere får barn i desember! For en som har prøvd i flere år å få barn så spiller det så liten rolle! Når man har slitt med å bli gravid så har man lært at man ikke kan planlegge å bli gravid.... Så ta den måneden dere får og nyt det! Dagens fra hormonella som sikkert ble i overkant provosert av denne kommentaren :wub:

Desember er en julemnd, bursdagen forsvinner litt pga dette og plutselig har man bare julefeiring og ingen bursdag lengre. Har en lillebror som er født i desember og har får stortsett alltid kombinert jule og bursdagsgaver for eksempel.

Andre barn har to store spesielle dager iløpet av året desemberbarn ofte bare 1...

 

De er også minst i barnehager og klasser, og venter lengst på milepæler ifht de andre som er født tidligere.

 

Så fordi at noen må prøve lenge for å få barn så kan ikke andre ha sine små sorger?

Så fordi min førstefødte ble født med et syndrom så kan ikke andre bekymre seg for om språket kommer fort nok?

Eller fordi min venninne mistet ditt barn i uke 37 så kan ikke andre glede seg over sine barn?

 

Jeg har alltid sagt at jeg aldri ville ha barn i desember pga min lillebror, men dette var en skikkelig uplanlagt nr3, vi var ferdige vi, og jeg synes det er kjipt for barnet. Men det betyr jo ikke at jeg skal deppe over det resten av livet i stedet for å gjøre det så bra som mulig for den...

 

Det må være lov å lufte sine ubetydelige og små sorger ikke bare de store her inne uten at noen skal føle seg støtt over det?

Endret av Myrsnipa_med_en_av_hver_+?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det samme, Myrsnipa. Jeg håper min egen baby kommer i goood tid før jul. Nettopp for at h*n skal slippe å være aller yngst og få kombinerte gaver. Kommer uansett til å være nøye på dette med gaver selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes desember er en koselig måned jeg :)

En gledesmåned, må være så flott å ha bursdag da.

 

Har tre i familien som har bursdag i desember, aldri blitt slått sammen feiringer eller gaver hos noen av dem.

Nå som voksne er det annerledes.

Men jeg feirer ikke bursdagen min som voksen, sluttet med det i tenårene.

Har lite med måneden å gjøre ;)

 

Vi som foreldre må vel kanskje ta ekstra ansvar for det, sørge for at de får dagen spesiell, selv i en travel førjulstid, eller juletid.

 

At de er minst i klassen trenger ikke spille noen rolle, det er gjerne store forskjeller i klassene som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider inne på 2 trimester jeg og :-) Var på tidlig ul torsdag og fikk se en sprellende bebis og høre hjerteslag :-) Fikk beskjed om at det er større sannsynlighet for å vinne i lotto enn at noe går galt i svangerskapet, så det er deilig :-) 13 uker idag, kvalmen er fremdeles veldig tilstede og fremdeles trøtt og sliten - selv om slappheten heldigvis begynner å lette. Ny termin lille julaften, så skikkelig julebebis med andre ord. Superstas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ååååå IKKE si at dere er lei dere for at dere får barn i desember! For en som har prøvd i flere år å få barn så spiller det så liten rolle! Når man har slitt med å bli gravid så har man lært at man ikke kan planlegge å bli gravid.... Så ta den måneden dere får og nyt det! Dagens fra hormonella som sikkert ble i overkant provosert av denne kommentaren :wub:

Desember er en julemnd, bursdagen forsvinner litt pga dette og plutselig har man bare julefeiring og ingen bursdag lengre. Har en lillebror som er født i desember og har får stortsett alltid kombinert jule og bursdagsgaver for eksempel.

Andre barn har to store spesielle dager iløpet av året desemberbarn ofte bare 1...

 

De er også minst i barnehager og klasser, og venter lengst på milepæler ifht de andre som er født tidligere.

 

Så fordi at noen må prøve lenge for å få barn så kan ikke andre ha sine små sorger?

Så fordi min førstefødte ble født med et syndrom så kan ikke andre bekymre seg for om språket kommer fort nok?

Eller fordi min venninne mistet ditt barn i uke 37 så kan ikke andre glede seg over sine barn?

 

Jeg har alltid sagt at jeg aldri ville ha barn i desember pga min lillebror, men dette var en skikkelig uplanlagt nr3, vi var ferdige vi, og jeg synes det er kjipt for barnet. Men det betyr jo ikke at jeg skal deppe over det resten av livet i stedet for å gjøre det så bra som mulig for den...

 

Det må være lov å lufte sine ubetydelige og små sorger ikke bare de store her inne uten at noen skal føle seg støtt over det?

 

Les det siste jeg skrev!! At jeg kanskje reagerte i overkant på dette innlegget!! Men nå ble jeg enda mer provosert over holdningen din og siden du fortsetter å spy ut dritt om desember barn og at du egentlig er ferdig med barn så skjønner jeg faktisk ikke at du gidder og gå igjennom dette i det hele tatt... Og hvis du har et barn med et syndrom allerede burde du vel være mer takknemlig for at di er gravid og at du fokuserer på å få et friskt barn og kunne sette pris på det kontra hvilken måned det blir født... Men tenker at enkelte bare ikke vet bedre...

Endret av Tjo hei<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ååååå IKKE si at dere er lei dere for at dere får barn i desember! For en som har prøvd i flere år å få barn så spiller det så liten rolle! Når man har slitt med å bli gravid så har man lært at man ikke kan planlegge å bli gravid.... Så ta den måneden dere får og nyt det! Dagens fra hormonella som sikkert ble i overkant provosert av denne kommentaren :wub:

Desember er en julemnd, bursdagen forsvinner litt pga dette og plutselig har man bare julefeiring og ingen bursdag lengre. Har en lillebror som er født i desember og har får stortsett alltid kombinert jule og bursdagsgaver for eksempel.

Andre barn har to store spesielle dager iløpet av året desemberbarn ofte bare 1...

 

De er også minst i barnehager og klasser, og venter lengst på milepæler ifht de andre som er født tidligere.

 

Så fordi at noen må prøve lenge for å få barn så kan ikke andre ha sine små sorger?

Så fordi min førstefødte ble født med et syndrom så kan ikke andre bekymre seg for om språket kommer fort nok?

Eller fordi min venninne mistet ditt barn i uke 37 så kan ikke andre glede seg over sine barn?

 

Jeg har alltid sagt at jeg aldri ville ha barn i desember pga min lillebror, men dette var en skikkelig uplanlagt nr3, vi var ferdige vi, og jeg synes det er kjipt for barnet. Men det betyr jo ikke at jeg skal deppe over det resten av livet i stedet for å gjøre det så bra som mulig for den...

 

Det må være lov å lufte sine ubetydelige og små sorger ikke bare de store her inne uten at noen skal føle seg støtt over det?

 

Les det siste jeg skrev!! At jeg kanskje reagerte i overkant på dette innlegget!! Men nå ble jeg enda mer provosert over holdningen din og siden du fortsetter å spy ut dritt om desember barn og at du egentlig er ferdig med barn så skjønner jeg faktisk ikke at du gidder og gå igjennom dette i det hele tatt... Og hvis du har et barn med et syndrom allerede burde du vel være mer takknemlig for at di er gravid og at du fokuserer på å få et friskt barn og kunne sette pris på det kontra hvilken måned det blir født... Men tenker at enkelte bare ikke vet bedre...

 

Nei vet du hva! HVA er det som gir deg rett til å bestemme hva andre skal tenke? Spy ut dritt?? Les ditt eget innlegg før du angriper andre! 

 

"Og hvis du har et barn med et syndrom allerede burde du vel være mer takknemlig for at di er gravid og at du fokuserer på å få et friskt barn og kunne sette pris på det kontra hvilken måned det blir født... Men tenker at enkelte bare ikke vet bedre..."

 

Har jeg noen gang skrevet at jeg ikke setter pris på barna mine? Dette/du er så lavmål at jeg orker faktisk ikke være her mer. Snakker om å være ufin!

 

Kos dere andre med desemberbabyer, lykke til så mye når dere kommer så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også uplanlagt gravid og var ferdig med å få barn.

Synes også desember er en kjip mnd mtp at man alltid er den som er minst. Har opplevd det selv, og ville derfor aldri planlagt å få en i desember. 

 

"At man i det hele tatt gidder å gå igjennom dette en gang til" har da ingenting med om barnet er født i desember å gjøre.. Og det tror jeg virkelig du skjønner...?

Opplever heller ikke at Myrsnipa "spyr ut dritt" om desember barn, kun egen opplevde opplevelser om barn født i den mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...