Gå til innhold

Desemberbabyene er i 2. Trimester!! <3


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

 

Er det noen som har begynt å få kynnere da? Her begynte det igår, og nå strammer magen seg ved jevne mellomrom. Innmari slitsomt, og håper det roer seg, ellers blir det noen slitsomme måneder fremover.

Håper hodepinen gir seg for dere!

Har hatt kynnere en stund allerede. Har hatt det med alle fra første trimester.

Har ikke gått over i rier av seg selv med unntak av nr to, men jeg har hatt så utrolig lette fødsler, noe jeg tror har en sammenheng.

Så jeg er takknemlig for dem ;)

Tviler på noen sammenheng... Hadde et mareritt av en fødsel første gang som endte i katastrofesnitt etter 23.5 t og en andre gangs fødsel som varte i 14 timer etter registrert 5 cm...

Ikke lett, eller kort etter vanvittig med kynnere fra 1 tri begge gangene...

Endret av Myrsnipa_med_en_av_hver_+?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff myrsnipa, det hørtes tøft ut!

Jeg kan omtrent telle timene til sammen for mine fire fødsler på fingrene.

Hos meg sa de det var en sammenheng med mye og kraftige kynnere. Synd det ikke er det for alle.

Satser på at de gjør nytten sin ;)

 

Og håper du får en lettere fødsel denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse sterke kynnere og har hatt det siden uke 14 ca. Merker at det er en sammenheng med at jeg stresser mye. Så prøver å ikke stresse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kraftige kynnere de siste ukene sist jeg var gravid. Magen var konstant hard. Fødselen begynte en onsdag, og natt til lørdag ga livmoren min opp. Det endte i hastesnitt, og etter 3 timer på operasjonsbordet var det like før kirurgen opererte ut livmoren min. Den var rett og slett utslitt, og ville ikke trekke seg sammen.

 

Så jeg håper ikke det er noen sammenheng mellom kraftige kynnere og fødsel. I så fall virket det motsatt på meg... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi fy lessismore.. Kanskje det bare var noe de jordmødrene har sagt til meg....

Kanskje det er forskjell i kynnerene, de kalte det maserier, antok det var det samme. Mine rev og slet noe veldig nederst i magen, så det bidro kanskje derfor...?

 

Jeg vet jo ikke, men vil ikke tro kynnerene gjør det vanskeligere å føde, de er jo der for å trene livmoren til fødsel. Virkningen er vel sikkert individuell

 

Håper du får en bedre fødselsopplevelse denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi fy lessismore.. Kanskje det bare var noe de jordmødrene har sagt til meg....

Kanskje det er forskjell i kynnerene, de kalte det maserier, antok det var det samme. Mine rev og slet noe veldig nederst i magen, så det bidro kanskje derfor...?

Jeg vet jo ikke, men vil ikke tro kynnerene gjør det vanskeligere å føde, de er jo der for å trene livmoren til fødsel. Virkningen er vel sikkert individuell

Håper du får en bedre fødselsopplevelse denne gangen :)

Satser på at du har rett, dailis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner liv i magen! Er førstegangs og er i dag 19+4. 

 

Så tilfeldigvis på magen, og akkurat da kjente jeg et dunk og så at magen gikk litt ut. Etter det har jeg kjent flere slike dunk i magen. Kjempe gøy. Nå vet jeg hva jeg skal kjenne etter  :D

 

Gleder meg til å kjenne dette hver dag. Gleder meg enda mer til samboer kan kjenne liv på utsiden av magen, har så lyst til å dele det jeg kjenner med han.

 

Lykke  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg også skal kjenne noe snart! :-) Jeg kjenner at det foregår noe, men om det er luft eller baby er jeg ikke sikker på. 

 

Hvordan gjør dere det med BH og voksende bryster? Jeg kan fremdeles bruke mine vanlige BH'er enn så lenge, men vokser de noe mer nå så må jeg kjøpe nye... En kollega sa til meg at jeg like godt kan kjøpe meg en amme-BH nå, så slipper jeg å fornye BH'garderoben så mye etter fødsel. Eller er det bare dumt, og jeg burde bare kjøpe meg noen vanlige nye? Er så redd for å kjøpe noe som passer nå, men som ikke passer om 2 uker... Hvor mye "ekstrarom" burde jeg gå for? Er førstegangsgravid, og 25 år - så har ung hud som er stram og grei forløpig :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått samme beskjed fra kollegaer. Har allerede kjøpt flere nye bher og holder på å vokse ut av dem og. snakk om Pamela-boobs!!! Er like usikker som du ang om jeg skal kjøpe ammebh nå eller ikke. Trenger først og fremst noe med god støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine vokste noe voldsomt med første men har HELDIGVIS ikke blitt noe større med forrige eller denne er F utenom og G-H når jeg ammer...

Bruker fortsatt ammebhene jeg kjøpte etter minsta ble født i fjor i juli og kjøper nye når neste kommer. Ammer henne enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg også skal kjenne noe snart! :-) Jeg kjenner at det foregår noe, men om det er luft eller baby er jeg ikke sikker på. 

 

Hvordan gjør dere det med BH og voksende bryster? Jeg kan fremdeles bruke mine vanlige BH'er enn så lenge, men vokser de noe mer nå så må jeg kjøpe nye... En kollega sa til meg at jeg like godt kan kjøpe meg en amme-BH nå, så slipper jeg å fornye BH'garderoben så mye etter fødsel. Eller er det bare dumt, og jeg burde bare kjøpe meg noen vanlige nye? Er så redd for å kjøpe noe som passer nå, men som ikke passer om 2 uker... Hvor mye "ekstrarom" burde jeg gå for? Er førstegangsgravid, og 25 år - så har ung hud som er stram og grei forløpig :-)

 

Hehe, har det på samme måte, vet ikke om det er luft eller baby :-p mine har vokst mye, hadde veldig små før.. Var en liten b, nå bruker jeg c! Kjempe gøy! Tror jeg venter med amme bh:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneleh, er det din første graviditet? Med min første vokste brystene enormt! De gikk fra C til GG! Først da ammingen avtok etter ca et år, ble de mindre igjen. Men de endte på F, noe jeg fremdeles har nå når jeg er gravid i uke 20. Det ser ut til at de ikke vokser i en like stor fart, noe jeg er sååååå glad for! Huff, tungt å bære.

 

Du må nok bare prøve deg fram. Jeg kjøpte gode, vanlige bher frem til ammingen startet.

(Hos meg har bher en tendens til å bli slappe etter noen måneder uansett, så jeg venter med å kjøpe ammebher til babyen er her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg gått fra c til e. (19+6) Akkurat nå vil jeg ha spiler i bhen, men har hørt at det ikke er så bra når man skal amme. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok meg turen på Lindex i går, og kjøpte meg en ny bh i 75DD. Før graviditeten brukte jeg 75D. Den jeg kjøpte støttet opp og hadde også litt ekstra rom i koppen - så da jeg slipper dobbelpuppen en liten stund ihvertfall! Kan forsåvidt bruke D-koppen enda, men får en svak dobbelpupp. Så får vi se hvordan det utvikler seg fremover med melkemaskinen :-)

 

Blir det større enn de er nå må jeg jo på spesialforretning regner jeg med. DD er det største jeg fant på Lindex, og jeg er jo for smal til "Generous"-avdelingen.. Hehe.. HM er jo bare å glemme, siden de stopper jo på C.. Der har jeg ikke handlet siden jeg var tenåring heller...  

 

Dere som bruker BH'er større en C-kopper, hvor handler dere BH'er? Er det noen plasser jeg ikke har fått med meg, som ikke trenger å koste skjorta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg gått fra c til e. (19+6) Akkurat nå vil jeg ha spiler i bhen, men har hørt at det ikke er så bra når man skal amme. Noen som vet?

 

Jeg prøvde noen amme-bh'er i går, men de støtter jo ikke akkurat så godt... Lurer også på det med spiler! Regner med at det ikke har noe å si fram til fødsel, med mindre det blir ubehagelig og trangt mellom mage og bryst? Eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler på triumph. Eller så er change et alternativ. Hvis du ikke bor i nærheten av noen "store" byer, søk de opp på nett. De fleste bh-nettsteder har en bh-kalkulator som fungerer utmerket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kun c da.. Men jeg pleier å kjøpe på Netty. Der får man akkurat sin str. Mye mer behagelig enn h&m bher:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler som regel kun på victoria's secret. De varer lenge, er behagelige og fine. Jeg bruker 75DD til vanlig. Nå sist kjøpte jeg på motherhood maternity, nydelige amme bh'er. Kjøpte E og F fordi jeg vet jeg ender på det når melken kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet mine på Cubus.

Ang spiler så kan det visst hindre melken... Regner med at spiler er helt ok før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har E cup å handler bher på La senza, Change eller Victorias Secret. De koster mer enn de på Cubus og HM, men så varer de sååå mye lengre, sitter bedre og gjør så mye mer for puppene.. :) La Senza i stavanger området har dessverre lagt ned, så nå handler jeg på Lasenza.com/uk.. De har ofte tilbud, og det er faktisk ikke så dyrt på den siden..! :)   Spiler kan "tette" igjen melkegangene da disse klemmer litt på sidene. Derfor er det ikke anbefalt med spiler når en ammer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt spiler på alle ammebhene mine når jeg har ammet.Har 3 barn å har aldri hatt tette melkeganger! Tror faktisk det har litt med hva du sjøl synes er behalig å ha på. Jeg kan ikke bruke amme bh uten spiler for brystene mine blir så store og tunge når jeg ammer at jeg trenger den støtten jeg får med spiler. Tror heller ikke dei hadde produsert med spiler hvis det hadde gitt tette melkeganger! Men som sagt smak og behag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt spiler på alle ammebhene mine når jeg har ammet.Har 3 barn å har aldri hatt tette melkeganger! Tror faktisk det har litt med hva du sjøl synes er behalig å ha på. Jeg kan ikke bruke amme bh uten spiler for brystene mine blir så store og tunge når jeg ammer at jeg trenger den støtten jeg får med spiler. Tror heller ikke dei hadde produsert med spiler hvis det hadde gitt tette melkeganger! Men som sagt smak og behag:-)

Har hatt spiler i alle mine ammenbher, har aldri vært noe problem og Bher uten spiler gir ikke like god støtte som med ammepupper er ganske viktig da de er tunge og kan sige mer enn nødvendig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så godt å høre! Kanskje jeg like godt skal kjøpe ammebh med spiler neste gang jeg trenger nye. Gruer meg til evt å måtte gå uten. Har puppus enormus allerede og regner med å bli gigantus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å handle på undertøysbutikker, bedre kvalitet og ikke minst kunnskap hos de ansatte ;)

Her er det en butikk Lege kommer 12 24.07. Bestefar skal ha urimprøve klarfor store hvor jeg ble anbefalt å handle BHer. Har aldri hatt så gode BHer før, og hun var veldig flink til å finne en som passet.

Og de har alle størrelser.

Kanskje det er en kjede ?

 

Jeg har forøvrig brukt vanlige BHer når jeg ammet, kastet fort ammeBHene pga dårlig støtte. Slites fortere da, men verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...