Gå til innhold

Desemberbabyene er i 2. Trimester!! <3


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sykemeldt, men jeg har fått innvilget svangerskapspermisjon pga helsefarlig arbeidsplass. Så jeg tusler hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sykemeldt nei, men det er vel ikke så lenge før tenker jeg, har ei som ikke sover på nettene, svangerskapshodepine og bekkenløsning så "nettene er lange og kulda setter inn"... :P

Morgenene går bra, men det blir verre og verre ut over dagen.

 

Sitter på jobb nå første dag etter ferien og ingenting å gjøre... Alle har "ryddedag" i dag så kommer vel agenda ut over uken tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sykmeldt og håper jo ikke jeg blir det.... kjedelig !

Men har ganske vondt i bekkenet , har hatt lang ferie til nå, og har kunnet sove når det "passer"...

Har ikke fått sove før 3-4 på natta når jeg nesten er "utslitt" og sover til 10 ca. blir spennende å se hvordan kroppen reagerer på å stå opp for å dra på jobb kl 05.30 utover høsten hvis jeg ikke får sove før 3..

Men aner ikke om man kan få sykemelding fordi man er "trøtt"..

 

men jeg har en jobb hvor det er veldig viktig å være 100% våken til sinns for å ikke gjøre fatale feil, så får evt høre med arb.giver om ikke det er best jeg gjør papirarbeid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sykemeldt jeg heller, men går hjemme med svangerskapspenger pga risikofylt arbeid i nordsjøen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke jeg klarer å fortsette 100% i barnehage frem til permisjon. Er ingen ting igjen av meg når jeg kommer hjem etter jobb. Ettersom mannen har nyoppstartet eget firma, jobber han dobbelt og jeg er da stort sett alene med alt ansvaret for toåringen fra vi kommer hjem til han legger seg :mellow: Creds til alenemødre!!!

Mye menes om det er gyldig å sykemelde seg for å kunne ta seg av barn fra før, Hva synes dere?

Enn så lenge holder jeg ut, men jeg merker helt klart at jeg gjør en "dårligere" jobb. Jeg mangler det overskuddet som jeg hadde til å leke med barna og være konstant "på".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke jeg klarer å fortsette 100% i barnehage frem til permisjon. Er ingen ting igjen av meg når jeg kommer hjem etter jobb. Ettersom mannen har nyoppstartet eget firma, jobber han dobbelt og jeg er da stort sett alene med alt ansvaret for toåringen fra vi kommer hjem til han legger seg :mellow: Creds til alenemødre!!!

Mye menes om det er gyldig å sykemelde seg for å kunne ta seg av barn fra før, Hva synes dere?

Enn så lenge holder jeg ut, men jeg merker helt klart at jeg gjør en "dårligere" jobb. Jeg mangler det overskuddet som jeg hadde til å leke med barna og være konstant "på".

Man skal jo fungere med familien etter jobb, så jeg synes det er en gyldig grunn. Vet jo hvordan det tar på å jobbe i barnehage. Jeg er jo så heldig at jeg ikke har barn fra før av, og kan sove på sofaen uten dårlig samvittighet. Terskelen min er jo derfor høyere for å ta sykmelding enn hvis jeg hadde noen som trenger meg hjemme. Ja, all ære til aleneforeldre!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sykemeldt, men har også hatt ferie i 3 uker allerede.. Har 1 uke igjen av ferien! Men kjenner tidvis at jeg blir fortere sliten enn før, så kondisen har sunket veldig! Og i ferien har man jo også muligheten til å slappe av mer, noe jeg ikke kan når jobben starter opp igjen.. Da blir det fullt kjør! Jeg jobber også i barnehage (store barn) :)

Får satse på at formen holder seg nogenlunde hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fortsatt 100% natt :) 7 netter på 7 netter av :) er i uke 23så merker at jeg blir sliten :) men det er helt ok :) blir en liten gutt i starten av desember og termin ble ikke endret ved oul men det hadde jeg regnet med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke sykemeldt. Men nå har ikke jeg jobbet siden slutten av juni, er lærer. Har en uke ferie igjen. Blir spennende å se hvordan det blir å jobbe igjen. Merker jo at jeg blir fortere sliten. Har de to siste dagene hatt vondt i ryggen. Kommer når jeg går eller står mye. Håper det er forbigående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er fremdeles i 100% jobb, men kjenner det sliter på! Er utrolig sliten og har svangerskapshodepine hver dag! Gruer meg til neste dag når jeg legger me om kvelden! Så vet ikke om det er verdt dette å være i arbeid.. To små hjemme på 3 og 4 som står opp til en sur mamma og kommer hjem til en sliten mamma føles ikke helt rettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke greit ut Mamsen&lillepip :( Jeg har jo bare en på to år, men du har jo både en 3 og 4 åring. Kjenner til hvordan du har det med å komme hjem sliten og grue seg til neste dag. Ikke noe godt :( Og jeg som egentlig elsker jobben min! Kanskje du skal snakke med lege og få delvis sykemelding i hvert fall? Jeg går å tenker på dette, men så får jeg så dårlig samvittighet da vettu. Men snart orker jeg ikke mer, så må vel bare bite i det sure eplet. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er alt for tidlig å sykemelde meg, selv med veldig mye plager, ei på ett år og 11 dager og en på 5.

Det er så lenge igjen, men jeg kjenner at to så tette er utrolig tungt for kroppen, har akkurat kjøpt og overtar nyhuset i morgen.

Det blir slitsomt og godt på samme tid, men gruer mer da jeg får 1 til 1,5 time pendling fra da...

 

Bekken og rygg, trøtthet, halsbrann, svangerskapshodepine, ei som enda ikke sover hele natten + våkner senest 05.00 på morgenen, har begynt å gå, så er høyt og lavt... Puh...

 

Føler jeg bare jobber, jobb fra 07-15 så hjem å gjøre det som må gjøres før jeg legger meg når barna er lagt. Eldste er i seng 19.30-20.00 så da stuper jeg i seng...

 

All work no play...

 

Jobbet fullt ut sist gang selv om jeg måtte ha krykker for å komme meg rundt, men vet ikke om jeg klarer det denne gangen, nei det er ingen spøk å gå gravid...

 

Men det er så leeenge igjen!!...

Endret av Myrsnipa1♂&snart2♀
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det. Men føler dette ikke er noe tidspunkt å spille heltinne på heller. Jeg føler at de på jobben har mye mer utbytte av å ha en velfungerende vikar der en meg som ikke klarer mer enn det absolutt nødvendige, og da klarer jeg ingen ting når jeg kommer hjem. Dette svangerskapet er helt annereledes enn mitt første, og da hadde jeg nok klart å jobbet helt frem. Nå ser jeg at det ikke går, men strekker meg i det leeeengste. Skal snakke med jordmor i morgen om hun har noen anbefalinger til hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sykemeldt fra uke 28 sist, fikk premature rier da... Ikke akkuratt noe hyggelig opplevelse! Så gidder ikke presse meg for langt denne gangen.. Men skal heldigvis på kontroll til legen på mandag.. Får høre hva han sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet fullt hele tiden. Selv om neste gang gjør jeg det aldri igjen!! I de værste ukene 8-13 var jeg jo såvidt på beina pga kvalme. Og sov og kastet opp resten av dagen etter jobb. Og nå (uke 21) har endelig kvalmen begynt å bli levelig. -ja, jeg er kvalm fortsatt , spesielt dersom jeg er sliten. Og energien er også noe tilbake. Men trening igjen og mitt vanlige liv har jeg gitt opp å få tilbake. Merker jo at jeg trenger en hvil etter jobb. Heldigvis er jeg sivilingeniør og sitter på kpntor. -Jeg tør lett å innrømme at jeg har vært så dårlig at jeg har angret mer enn gledet meg frem til nå. Men jeg hadde aldri klart de dårligste ukene dersom jeg hadde flere barn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet fullt hele tiden. Selv om neste gang gjør jeg det aldri igjen!! I de værste ukene 8-13 var jeg jo såvidt på beina pga kvalme. Og sov og kastet opp resten av dagen etter jobb. Og nå (uke 21) har endelig kvalmen begynt å bli levelig. -ja, jeg er kvalm fortsatt , spesielt dersom jeg er sliten. Og energien er også noe tilbake. Men trening igjen og mitt vanlige liv har jeg gitt opp å få tilbake. Merker jo at jeg trenger en hvil etter jobb. Heldigvis er jeg sivilingeniør og sitter på kpntor. -Jeg tør lett å innrømme at jeg har vært så dårlig at jeg har angret mer enn gledet meg frem til nå. Men jeg hadde aldri klart de dårligste ukene dersom jeg hadde flere barn!!!

joda, det måtte du bare ha klart..... ;)

 

men er jo ikke morsomt å ha plager! alle har dem forskjellig, men de ferreste er vel så heldig at de slipper helt unnna.... er bare å bite tenna sammen ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt alt og jm mener jeg ikke bør tilbake i jobb, legen har spurt om han nå får lov å sykemelde meg.

Jeg har bl.a. høyt blodtrykk, og det er et høyrisikosvangerskap og har alt hatt ett par turer ned på føden på natten.

Synes når det går på tryggheten til lillegutten i magen er det noe annet enn om jeg hadde hatt vondt.

 

Men er det tryggere å jobbe ved neste kontroll så blir jeg veldig glad.

Min arbeidsgiver vil ikke ha meg på jobb pga riskiko heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørketreet

Ny termin, 17. Desember :) det ble enda litt nærmere jul det! Hvordan har dere tenkt å gjøre juleshoppingen? Jeg er førstegangs, så vet ikke hvor krevende det er å være høygravid (det kommer jo selvfølgelig ann på hvor store plager jeg får, men likevel) :P Ikke minst å være høygravid og drive med julegaveshopping... Da er det kanskje lurest å bli ferdig med det ca 3 uker før termin? Har dere gjort dere noen tanker?

 

Jeg begynner å synes at Desember er en skikkelig koselig tid å få barn på. Det er en vakker måned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å shoppe endel julegaver på nett i år. Og så vil jeg starte litt tidligere enn foregående år, så jeg slipper å stresse. I tillegg blir det færre gaver, men kanskje litt dyrere og finere. Jeg håper også at vesla på snart 3 år, pappaen og jeg, kan lage litt julegodteri, og pusle og kose oss med forberedelsene. Gleder meg til jul! :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Ny termin, 17. Desember :) det ble enda litt nærmere jul det! Hvordan har dere tenkt å gjøre juleshoppingen? Jeg er førstegangs, så vet ikke hvor krevende det er å være høygravid (det kommer jo selvfølgelig ann på hvor store plager jeg får, men likevel) :P Ikke minst å være høygravid og drive med julegaveshopping... Da er det kanskje lurest å bli ferdig med det ca 3 uker før termin? Har dere gjort dere noen tanker?

 

Jeg begynner å synes at Desember er en skikkelig koselig tid å få barn på. Det er en vakker måned :)

Det kommer jo litt an på formen din. Da jeg var høygravid forrige gang vasket jeg vinduer, gjorde storrengjøring i huset og dro på shopping. Selv om magen var diger, var formen stort sett bra. Satser på å gjøre juleforberedelsene når jeg går ut i permisjon. Før den tid har jeg i hvert fall ikke ork... Full jobb + alle forberedelser synes jeg blir litt i overkant. Enig i at desember er en fin måned :) Da jeg gikk ut i permisjon sist kjedet jeg meg veldig (i mars og ingen hadde fri). Nå blir det jo koselig å bake og pynte til jul! Helt topp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny termin, 17. Desember :) det ble enda litt nærmere jul det! Hvordan har dere tenkt å gjøre juleshoppingen? Jeg er førstegangs, så vet ikke hvor krevende det er å være høygravid (det kommer jo selvfølgelig ann på hvor store plager jeg får, men likevel) :P Ikke minst å være høygravid og drive med julegaveshopping... Da er det kanskje lurest å bli ferdig med det ca 3 uker før termin? Har dere gjort dere noen tanker?

Jeg begynner å synes at Desember er en skikkelig koselig tid å få barn på. Det er en vakker måned :)

Jeg har termin 2. Desember og vi har store planer om å være ferdig med julehandelen før november! Jeg har svært dårlig bekken å shopping kommer bare til å bli vanskeligere! Jenta mi på tre er født i november, også det året var vi ferdige med julegavene før november noe som var herlig! Barseltiden skal nytes og slappes av, ikke stresse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...