Gå til innhold

Desemberbabyene er i 2. Trimester!! <3


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Okei, så da er det altså slik her inne at når man er 27+0, så hopper man over i 3.tri?

Da skal jeg over dit om 5 dager... Da må dere som har termin før meg hoppe over før, slik at jeg ikke kommer over i 3 trimester forumet som en turist uten visum og peiling på hvor jeg er og hva jeg skal :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urban posen kan vel ikke vaskes, kun renses etter det jeg husker fra sist?

Valgte dunpose som kunne vaskes sist og brukte et saueskinn inni, skal bruke den igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun renses etter det jeg fant ut sist, for hadde først tenkt å ha denne. Ombestemte meg da jeg fant ut dette.. Men det kan jo være de kan det nå, snart 4 år siden sist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun renses etter det jeg fant ut sist, for hadde først tenkt å ha denne. Ombestemte meg da jeg fant ut dette.. Men det kan jo være de kan det nå, snart 4 år siden sist ;)

Får håpe det da! :) Er jo en kjempefin pose, blir bare litt mer tungvint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spørsmål om bevegelser i magen.... Når jeg liggger på siden og skal sove er det som regel full fest i magen :) men ikke bare vanlige bevegelserr. Opplever masse masse små "prikkinger", "dultinger", "boblesprekking" i veldig raskt tempo på akkurat samme sted... Holder på i kanskje 20-30 sek om gangen. Litt vanskelig å forklare, men kan det være babysom tisser eller promper rett på livmorveggen? Kan ikke se for meg at mini ligger med pekefingeren og poker meg superraskt på samme sted... :P

 

Noen som skjønner hva jeg mener og opplever det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spørsmål om bevegelser i magen.... Når jeg liggger på siden og skal sove er det som regel full fest i magen :) men ikke bare vanlige bevegelserr. Opplever masse masse små "prikkinger", "dultinger", "boblesprekking" i veldig raskt tempo på akkurat samme sted... Holder på i kanskje 20-30 sek om gangen. Litt vanskelig å forklare, men kan det være babysom tisser eller promper rett på livmorveggen? Kan ikke se for meg at mini ligger med pekefingeren og poker meg superraskt på samme sted... :P

Noen som skjønner hva jeg mener og opplever det samme?

Opplevd å kjenne at ungene rister litt når de tisser, men da gjerne senere i svangerskapet. Promper er det nok ikke pga manglende luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lite spørsmål om bevegelser i magen.... Når jeg liggger på siden og skal sove er det som regel full fest i magen :) men ikke bare vanlige bevegelserr. Opplever masse masse små "prikkinger", "dultinger", "boblesprekking" i veldig raskt tempo på akkurat samme sted... Holder på i kanskje 20-30 sek om gangen. Litt vanskelig å forklare, men kan det være babysom tisser eller promper rett på livmorveggen? Kan ikke se for meg at mini ligger med pekefingeren og poker meg superraskt på samme sted... :P

Noen som skjønner hva jeg mener og opplever det samme?

Opplevd å kjenne at ungene rister litt når de tisser, men da gjerne senere i svangerskapet. Promper er det nok ikke pga manglende luft.

Ikke luft ja :P selvfølgelig, tenkte ikke på det... Skjønner bare ikke hva han driver med inni der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen har diskutert at man går inn på 3. trimester når man er 27+0, men etter å ha lest litt på et annet forum hvor en jordmor har svart, sier hun at man skal inn på 3. trimester når man er 28+0. 

 

Da er det bare en uke til jeg skal flytte på meg, er 27+0 i dag. Herregud som tiden går. Ikke lenge igjen til jeg går ut i permisjon syntes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen har diskutert at man går inn på 3. trimester når man er 27+0, men etter å ha lest litt på et annet forum hvor en jordmor har svart, sier hun at man skal inn på 3. trimester når man er 28+0. 

 

Da er det bare en uke til jeg skal flytte på meg, er 27+0 i dag. Herregud som tiden går. Ikke lenge igjen til jeg går ut i permisjon syntes jeg.

 

Mens andre jordmødre sier 27+0, noe som trimesterinndelingen på denne siden også sier.

(Jeg som var gravid for lenge siden forholder meg til 28+0 som jeg har gjort før, men folk får gjøre som man føler er rett :) ble brått litt betent :P )

 

De andre svangerskapene synes jeg tiden har gått så sinnssykt fort, mens det nå snegler seg av gårde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt den trimesterinndelingen på denne siden jeg. Skjønner ikke forskjell på hvem svangerskapsuke jeg er i i forhold til ukeberegningen. Jeg liker veldig godt beregningen 27+0 for da vet jeg hvor mange fullgåtte uker og dager jeg er, enkelt og greit å forholde seg til. Burde vært en måte å regne på så hadde vi sluppet å bli så forvirret. 

 

Jeg forholder meg til 28+0 jeg, og bytter da. Da har jeg noe å glede meg til  :D

 

Leste forresten i boka fra jordmor, den med en del til mor og en til far, at jeg nå kan høre hjertelyden med stetoskop. Jeg har jo kjøpt meg et stetoskop og prøvd i veldig mange uker å finne noe. Har ikke funnet noe tidligere og tok derfor en pause på en måneds tid eller noe slikt, også prøvde jeg for moroskyld i går kveld. Og jaggu fant jeg hjertelyden  :wub: Det var veldig gøy. Nå ligger stetoskopet på nattbordet, og jeg vil nok ikke klare å ikke lytte litt hver kveld. Må bare klare å finne ut hvordan han ligger inni der. 

 

Skulle ønske jeg klarte å kjenne forskjell på hva som er hva på kroppen hans slik at jeg kunne kjent hvordan han lå, da hadde det vært lettere å finne hjertelyden raskere tror jeg. 

 

Ellers begynner magen å bli stor. Er som sagt 27+0 i dag og symfysemålet var på 26. Litt over den røde streken, men innenfor det grønne området. Jeg var litt bekymret for at magen ikke hadde vokst nok fordi jeg syntes ligsom ikke jeg har sett så stor forskjell på magen min, men den har vokst helt perfekt. 

 

Ellers går dagene fort med jobb og hverdagslivet. Har ikke begynt på noe barnerom enda, det har jeg ikke hatt tid til. Men merker at jeg har litt lyst til å begynne med det. Sette opp senga osv. Jeg venter litt til, slik at jeg kan nyte det når jeg har ordentlig tid. Litt mye som skjer enda. 

 

Formen er heldigvis veldig bra, jobber som vanlig og føler meg fin. Satser på at det holder hele veien og at jeg kan jobbe helt frem til permisjonen min. Skal jaggu bare jobbe ti uker til, og en av de ukene er ferie  :P

 

Noen gravidplager er at jeg har begynt å "blø" neseblod. Det renner ikke, men det blør når jeg snyter meg. Har også fått hemoride, ikke vond men bare veldig plagsom. Også har jeg begynt å få en del kramper under foten eller i leggen når jeg ligger og strekker meg. Utrolig plagsomt. Men de få plagene der skal jeg klare meg med, bra det ikke er større problemer  ;)

 

Dere andre da? Flere med hemoridererfaringer dere vil dele  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, forvirrende.

 

Jeg tenker også uker, eller mnd.

Ikke denne rare inndelingen som er her på siden, men fra siste mens første dag (som også ukene regnes fra) og regner måneder fra den datoen.

 

Og hopper også inn i 3. Trimester 28+0, men jeg skal ikke fortelle andre når de skal gjøre det i all denne forvirringen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de fleste her inne kommet inn i gruppen på Facebook .?? :) desemberjentene2013 :) er lukket gruppe, men veldig fin gruppe :)

Jeg har ikke fått med meg den gruppen jeg, er det mange herfra der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...