Gå til innhold

Desemberbabyene er i 2. Trimester!! <3


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Er ingen i desember gruppen sykemeldte?

Er 50% sykemeldt. Kommer nok til å fortsette med det frem til permisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg vil være ferdig med alt til november. Muligens gavene til ungene kan handles i desember. Det er så vanskelig å vurdere hvordan formen blir. Med førstemann var formen helt bra til jeg plutselig lå innlagt med svangerskapsforgiftning.

Med nr to var jeg i kjempeform, nr tre var jeg ødelagt de siste tre mnd , nr fire var bra igjen.

 

Tenker jeg prøver å ta det mest tungvinte og stressende i november om jeg kan, og koser meg med familieting i desember. Har termin 11.12. Så satser på å ha ett par dager etter fødsel frem til jul også ;(

 

Jeg tror og desember er en koselig mnd å ha bursdag i, det er så mye positivt og koselig rundt om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bursdag selv 22.12 og det har aldri vært noe negativt det, kjempekoselig måned, selv om alle gavene blir "1 gang i året" så blir det jo litt ekstra da ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har termin tidlig i desember vil jeg være ferdig i november. Husker med gru så vondt det var å gå rundt med Hardangerbroderi og innsiden vrengt ut nedentil :-o grøss!!!!

 

Satser på å få det unna når permisjonen begynner. Bruker som regel bare en dag eller to med god planlegging :) planlegger ellers å gå en liten uke over tiden slik at jeg rekker å ta eksamen hehe.

 

Anonymous poster hash: 973b7...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har termin tidlig i desember vil jeg være ferdig i november. Husker med gru så vondt det var å gå rundt med Hardangerbroderi og innsiden vrengt ut nedentil :-o grøss!!!!

 

Satser på å få det unna når permisjonen begynner. Bruker som regel bare en dag eller to med god planlegging :) planlegger ellers å gå en liten uke over tiden slik at jeg rekker å ta eksamen hehe.

 

Anonymous poster hash: 973b7...2f2

Ble visst anonym..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørketreet

Ser ut til at det ikke er dumt å være litt tidlig ute;) jeg synes det er veldig gøy og liker å bruke litt tid på juleshopping til vanlig, kjedelig om alt bare blir et ork og slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På kontroll hos jordmor i dag ble jeg sykemeldt. Dette var ikke noe jeg ba om, men noe hun beordret meg til etter at jeg kom til time rett fra jobb med kjempehøyt blodtrykk. Hadde veldig lavt blodtrykk sist. Sliter jo også med svangerskapshodepine. Hun sa at det er ikke sikkert du kan jobbe mer iløpet av svangerskapet. Hun sa at nå måtte jeg bare ta hensyn til meg selv, slappe av, sende gutten i barnehagen og få hvilt meg ordentlig, for jeg hadde ingen ting på jobb å gjøre. Jeg begynte å gråte for det var faktisk veldig deilig å slippe å si noe selv, men føle seg så møtt og forstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har jobbet fullt hele tiden. Selv om neste gang gjør jeg det aldri igjen!! I de værste ukene 8-13 var jeg jo såvidt på beina pga kvalme. Og sov og kastet opp resten av dagen etter jobb. Og nå (uke 21) har endelig kvalmen begynt å bli levelig. -ja, jeg er kvalm fortsatt , spesielt dersom jeg er sliten. Og energien er også noe tilbake. Men trening igjen og mitt vanlige liv har jeg gitt opp å få tilbake. Merker jo at jeg trenger en hvil etter jobb. Heldigvis er jeg sivilingeniør og sitter på kpntor. -Jeg tør lett å innrømme at jeg har vært så dårlig at jeg har angret mer enn gledet meg frem til nå. Men jeg hadde aldri klart de dårligste ukene dersom jeg hadde flere barn!!!

joda, det måtte du bare ha klart..... ;)

 

men er jo ikke morsomt å ha plager! alle har dem forskjellig, men de ferreste er vel så heldig at de slipper helt unnna.... er bare å bite tenna sammen ..

Det jeg mente var at jeg aldri hadde klart å gått 100% på jobb hele den dårlige perioden dersom jeg i tillegg måtte ta vare på noen flere barn hjemme. Jeg sov jo fra jeg kom igjen fra jobb ca 15.30 til ca 19-20.30 og gikk til sengs igjen 21.30! Og ingen middag eller husarbeid eller noe! Men dette gjorde at jeg klarte arbeidsuken. Men snakk om å ikke ha noe liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har jobbet fullt hele tiden. Selv om neste gang gjør jeg det aldri igjen!! I de værste ukene 8-13 var jeg jo såvidt på beina pga kvalme. Og sov og kastet opp resten av dagen etter jobb. Og nå (uke 21) har endelig kvalmen begynt å bli levelig. -ja, jeg er kvalm fortsatt , spesielt dersom jeg er sliten. Og energien er også noe tilbake. Men trening igjen og mitt vanlige liv har jeg gitt opp å få tilbake. Merker jo at jeg trenger en hvil etter jobb. Heldigvis er jeg sivilingeniør og sitter på kpntor. -Jeg tør lett å innrømme at jeg har vært så dårlig at jeg har angret mer enn gledet meg frem til nå. Men jeg hadde aldri klart de dårligste ukene dersom jeg hadde flere barn!!!

joda, det måtte du bare ha klart..... ;)

 

men er jo ikke morsomt å ha plager! alle har dem forskjellig, men de ferreste er vel så heldig at de slipper helt unnna.... er bare å bite tenna sammen ..

Det jeg mente var at jeg aldri hadde klart å gått 100% på jobb hele den dårlige perioden dersom jeg i tillegg måtte ta vare på noen flere barn hjemme. Jeg sov jo fra jeg kom igjen fra jobb ca 15.30 til ca 19-20.30 og gikk til sengs igjen 21.30! Og ingen middag eller husarbeid eller noe! Men dette gjorde at jeg klarte arbeidsuken. Men snakk om å ikke ha noe liv!

 

ja, mulig du måtte hatt sykemelding da ! :)

Men ungene får man ikke sykemelding fra, dessverre :P Greit for dem som har en til hjemme som kan trå til og hjelpe hvertfall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kontroll hos jordmor i dag ble jeg sykemeldt. Dette var ikke noe jeg ba om, men noe hun beordret meg til etter at jeg kom til time rett fra jobb med kjempehøyt blodtrykk. Hadde veldig lavt blodtrykk sist. Sliter jo også med svangerskapshodepine. Hun sa at det er ikke sikkert du kan jobbe mer iløpet av svangerskapet. Hun sa at nå måtte jeg bare ta hensyn til meg selv, slappe av, sende gutten i barnehagen og få hvilt meg ordentlig, for jeg hadde ingen ting på jobb å gjøre. Jeg begynte å gråte for det var faktisk veldig deilig å slippe å si noe selv, men føle seg så møtt og forstått :)

Godt du får den energien du trenger til familien tilbake. :-)

 

Selv har jeg hatt min dårligste dag hittil. Sov 4 timer i natt. La meg kl 22 og fikk ikke sove før ca 1. Og opp tidlig for å jobbe tidligvakt i bhg. Kjente det var godt da det ble mulighet for meg å avspasere litt. Ligger helt på bånn i energien. Så nå skal jeg få meg noen timer på øyet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KLØØØØØØØØØØØR på magen!!! Begynte for noen dager siden og blir bare verre og verre... Blitt skikkelig sår i huden! Smører og smører med uparfymert krem, men det hjelper bare i 2 sek... Så klør det igjen!! Blir GAL!

 

Andre med samme? Noe som hjelper/lindrer kløen??

Endret av Tilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KLØØØØØØØØØØØR på magen!!! Begynte for noen dager siden og blir bare verre og verre... Blitt skikkelig sår i huden! Smører og smører med uparfymert krem, men det hjelper bare i 2 sek... Så klør det igjen!! Blir GAL!

 

Andre med samme? Noe som hjelper/lindrer kløen??

 

smør med olje det hjelper (jordnøttolje feks) :) Det er helt normalt at det klør når huden strekker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det KLØØØØØØØØØØØR på magen!!! Begynte for noen dager siden og blir bare verre og verre... Blitt skikkelig sår i huden! Smører og smører med uparfymert krem, men det hjelper bare i 2 sek... Så klør det igjen!! Blir GAL!

Andre med samme? Noe som hjelper/lindrer kløen??

 

 

smør med olje det hjelper (jordnøttolje feks) :) Det er helt normalt at det klør når huden strekker seg.

Takk, får kjøpe det på mandag og prøve :) regnet med kløa ville komme, men ikke at det skulle klø så gæli! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Dere?? Nå er det ikke veldig lenge til vi er i 3. trimester :) Gleder meg litt til det, for da er det "siste etappe" liksom :) Husker fra forrige gang at jeg syntes 2. trimester føltes lengst. Ikke så mye som skjer da utenom OUL. Synes det blir litt deilig å komme til 3. trimester, snart permisjon, snart slutt på graviditet og snart en liten bebis! Merker jeg begynner og bli babysyk. Ser jeg en liten nyfødt tass, så får jeg lyst til å gå å løfte på han/henne. Klarer dog å begrense impulsen min. Litt gøy når magen blir skikkelig stor også! (Pipa får vel en annen lyd når jeg vagger rundt og alt er tungt, men har glemt litt hvor slitsom det var ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er lenge til jeg... Er 8 uker til 3. trimester for meg.. Men så har jeg jo termin 31. desember.... 

Endret av eneleh_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo leeeenge til! Er 21+6 i morgen. Tiden og dagene går så vanvittig tregt! All work and no play!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Hehe, en drøy måned til her :) Ok, litt lenge, men ikke VELDIG lenge... Synes uansett tiden går fortere nå som jeg jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns tiden år både sakte og fort på n gang ! Føler at uken flyr, men likel går tiden sakte, føles veldig lenge til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til 15. Desember da jeg er i 3. Trimester.

Jeg synes tiden går veeeldig sakte. Slik som med 1.barnet, de andre gikk svangetskapene så fort.

Så 33 dager igjen til 3. Trimester ;)

 

Jeg titter på 1. Trimester for å se når det kommer ny terminmnd, gleder meg til det kommer maibaby 2014 tråd ;) og jeg gledet meg stort over å se novemberklubben i 3. Trimester for da er vi neste :)

Jeg vet hvor mange dager jeg er på vei, hver dag!

Blitt helt tussete jeg ;)

 

Tidligere har jeg referert til hvilken måned jeg er i, hehe.

 

Men jeg gleder meg så utrolig til å holde ham, kose med ham og snuse inn den herlige babylukten .... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...