Gå til innhold

Desemberbabyene er i 2. Trimester!! <3


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Da er det oul om knappe to timer. Å herregud, jeg gleder meg! Forrige gang var samboer helt sikker på at vi ventet jente, men denne gangen er det ingen som klarer å si hva det blir. Er så spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en flott opplevelse å være på ultralyd! Hyggelig jordmor, og alt så bra ut. Ble satt litt frem, og jordmor tippet at vi får en liten gutt! Herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at de fant ut av det på legevakten! Kjempebra at de kunne gi time i stedet for å la deg vente der i tre timer. (Det må man her). Håper du blir fort bra!

 

Men sa de virkelig at du kan kutte antibiotikakuren om magen blir ille? En antibiotikakur skal jo fullføres, hvis ikke kan sykdommen blusse opp igjen og det kan være med på å skape bakterier som er resistente mot antibiotika. Anbefaler å kjøpe biola!!

Fikk beskjed om at jeg kunne slutte etter sju dager, men det beste var å fullføre alle ti dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

18 uker og tiden flyr jo kjempefort- merker magen vokser uke for uke :) hadde inntil i dag ikke en gang tenkt på å kjøpe eller kjøpt noe til babyen, men kom over et knalltilbud på maxicosi cabriofix og easy fix base i dag på Torshov bilrekvisita, så det ble første innkjøp!! Veldig fornøyd :) har bare lest posotivt om denne stolen så håper den lever opp til forventningene! :) har ikke fått oul time før om 2,5 uker så aner enda ikke kjønn, og synes det er litt vanskelig å kjøpe klær og sånn når jeg ikke vet det enda :) noen andre som har startet innkjøpene?

- Jeg har kjøpt en del nøytrale klær, vugge, seng, bilstol, vogn, stellematte. Er 17 uker snart :) barnefaren skal i militæret å gjøre ferdig utdanningen sin, så ville ha alle de "store" tingene kjøpt inn før han drar, så jeg slipper å sitte med alle de store utgiftene etterpå:))

God plan det da :) hvilke vogn endte dere på? Jeg er så i tvil hva jeg skal kjøpe, har lyst på en mørkebrun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

18 uker og tiden flyr jo kjempefort- merker magen vokser uke for uke :) hadde inntil i dag ikke en gang tenkt på å kjøpe eller kjøpt noe til babyen, men kom over et knalltilbud på maxicosi cabriofix og easy fix base i dag på Torshov bilrekvisita, så det ble første innkjøp!! Veldig fornøyd :) har bare lest posotivt om denne stolen så håper den lever opp til forventningene! :) har ikke fått oul time før om 2,5 uker så aner enda ikke kjønn, og synes det er litt vanskelig å kjøpe klær og sånn når jeg ikke vet det enda :) noen andre som har startet innkjøpene?

- Jeg har kjøpt en del nøytrale klær, vugge, seng, bilstol, vogn, stellematte. Er 17 uker snart :) barnefaren skal i militæret å gjøre ferdig utdanningen sin, så ville ha alle de "store" tingene kjøpt inn før han drar, så jeg slipper å sitte med alle de store utgiftene etterpå:))
God plan det da :) hvilke vogn endte dere på? Jeg er så i tvil hva jeg skal kjøpe, har lyst på en mørkebrun :)

Ble denne - http://www.babyland.as/secret/duo-secret-brun i og med at man får bilstol, stelleveske og alt til 7990 + frakt. Synes det var en ganske god pris, selvom jeg egentlig ønsket meg en emmaljunga vogn i mørkebrunt skinn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER så glad at jeg slipper stress med vogn, seng å bilstol! Tar i bruk vogna som søstrene mine brukte for 21 og 18 å siden. Neutral, lysegrå, i "skinn". Like hel å fin, å tidløs! Er dessuten kombi vogn! Å senga, ja det blir den samme som jeg og søstrene brukte. Å bilstol, det insisterer svigermor på å kjøpe! Skal ikke si nei til det jeg.  :P Tror jammen det finnes enda mer utstyr hjemme hos mamma som vi kan bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

18 uker og tiden flyr jo kjempefort- merker magen vokser uke for uke :) hadde inntil i dag ikke en gang tenkt på å kjøpe eller kjøpt noe til babyen, men kom over et knalltilbud på maxicosi cabriofix og easy fix base i dag på Torshov bilrekvisita, så det ble første innkjøp!! Veldig fornøyd :) har bare lest posotivt om denne stolen så håper den lever opp til forventningene! :) har ikke fått oul time før om 2,5 uker så aner enda ikke kjønn, og synes det er litt vanskelig å kjøpe klær og sånn når jeg ikke vet det enda :) noen andre som har startet innkjøpene?

- Jeg har kjøpt en del nøytrale klær, vugge, seng, bilstol, vogn, stellematte. Er 17 uker snart :) barnefaren skal i militæret å gjøre ferdig utdanningen sin, så ville ha alle de "store" tingene kjøpt inn før han drar, så jeg slipper å sitte med alle de store utgiftene etterpå:))
God plan det da :) hvilke vogn endte dere på? Jeg er så i tvil hva jeg skal kjøpe, har lyst på en mørkebrun :)

Ble denne - http://www.babyland.as/secret/duo-secret-brun i og med at man får bilstol, stelleveske og alt til 7990 + frakt. Synes det var en ganske god pris, selvom jeg egentlig ønsket meg en emmaljunga vogn i mørkebrunt skinn..

Den var kjempefin:) så veldig nett ut! Bare vogna til emmaljunga koster 7990++++ har kjempelyst på den selv men må nok se etter billigere merker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettop vært i Sverige og kjøpt oss Emmaljunga Edge Duo vogn og maxi cosi bilsete med base til bilen.. Vi fikk også med en tøff adapter slik at vi kan klikke bilsetet rett på understellet på vogna.. Helt genialt!! :)

 

Med alt tilbehør til vogna og stolen (vinter vognpose, regntrekk, emmaljunga stelleveske, base og adapter) betalte vi 10 000 kr. Da sparte vi 6000 på å handle i Sverige og ikke i Norge :)  Kjempe fornøyde! :)

 

Vogna er helt suveren! Knall god å kjøre (jeg må jo tross alt tørr-trene litt!! :P ) og så er den bare helt nydelig å se på.. :) Vogna holder fram til barnet er 3 år, så det er en god investering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER så glad at jeg slipper stress med vogn, seng å bilstol! Tar i bruk vogna som søstrene mine brukte for 21 og 18 å siden. Neutral, lysegrå, i "skinn". Like hel å fin, å tidløs! Er dessuten kombi vogn! Å senga, ja det blir den samme som jeg og søstrene brukte. Å bilstol, det insisterer svigermor på å kjøpe! Skal ikke si nei til det jeg.  :P Tror jammen det finnes enda mer utstyr hjemme hos mamma som vi kan bruke. 

 

Samme her! Etter prøving å feiling med utstyr til nr 1, fikk nr 2 utstyr som jeg er svært fornøyd med. Nr 3 får arve alt. Det eneste den trenger er litt ull klær og et hentesett..

Ellers trenger ho mor større bil og utvidet hus for å få plass til ungen når den kommer. Stress nok det også :-p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på OUL og i magen er det en gutt. Var SÅ sikker på at dette var ei jente (har en av hver fra før). Kommer nok til å bruke noen dager på å snu tankegangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mayflower; Eg har hatt vondt i hodet i 8-9uker nå. Svangerskapsmigrene seie legen. Og einaste eg kan ta e Paracet. Men så lenge eg vett at smertene komme tebake heile veien, vil eg ikkje utsetta lille guttebabyen våras for medikamenter. Så eg velge å gå rundt med hodeverk 24/7. Ikkje d kjekkaste eg vett om, men har holdt ut i såå mange uker nå. Håpe d tar slutt snart ;-) lykke t Mayflower :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Da har jeg vært på OUL og i magen er det en gutt. Var SÅ sikker på at dette var ei jente (har en av hver fra før). Kommer nok til å bruke noen dager på å snu tankegangen :)

Gratulerer!Hadde det sånn med forrige, sikker på jente og det tok uker før jeg klarte å tenke på baby i magen som gutt! Skal på oul til onsdag. Spennende! Denne gangen ville jeg egentlig ikke vite, men mannen insisterer, så vi får se ;) Føler at det er en liten gutt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayflower; Eg har hatt vondt i hodet i 8-9uker nå. Svangerskapsmigrene seie legen. Og einaste eg kan ta e Paracet. Men så lenge eg vett at smertene komme tebake heile veien, vil eg ikkje utsetta lille guttebabyen våras for medikamenter. Så eg velge å gå rundt med hodeverk 24/7. Ikkje d kjekkaste eg vett om, men har holdt ut i såå mange uker nå. Håpe d tar slutt snart ;-) lykke t Mayflower :)

Men da er du jo heldig, min svangerskapsmigrene var det ingenting som hjalp mot, ikke paracet eller noe. Lå inne på et mørkt rom i et par mnd forrige gang, kunne ikke se på en mobilskjerm eller ha på lyset en gang... Ser ut til at jeg også slipper billig unna denne gangen. :)

Har bare hatt en hodepine liggende hele tiden men ikke så voldsom og ikke så ikke at jeg har tenkt på smertestillende. Deilig i grunn. Lurer på når disse hodepinehormonene er over?..

 

Håper alle har en fin sommer, her regner vi bort. Dro til NordNorge når sommeren dro sørover... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også mye hodepine og det er migrenelignende. Synes forøvrig at slappheten som følger med er mer hemmende enn selve hodepinen. Men for meg hjelper det å ta en paracet. Jeg tar det av og til når det blir for ille.

Er 19+3

Endret av Lykketroll13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayflower; Eg har hatt vondt i hodet i 8-9uker nå. Svangerskapsmigrene seie legen. Og einaste eg kan ta e Paracet. Men så lenge eg vett at smertene komme tebake heile veien, vil eg ikkje utsetta lille guttebabyen våras for medikamenter. Så eg velge å gå rundt med hodeverk 24/7. Ikkje d kjekkaste eg vett om, men har holdt ut i såå mange uker nå. Håpe d tar slutt snart ;-) lykke t Mayflower :)

Min hodepine er nesten helt borte. Hjalp med medisiner for bihulebetennelse. Har kun hatt mild hodepine et par ganger etter at jeg startet med medisinene, og de smertene var så små så jeg ikke har trengt å ta paracet. Var redd for at det kunne være svangerskapsmigrene, men heldigvis var det ikke det for min del. Unner ingen den dundrende hodepinen jeg hadde. 

 

Får håpe din migrene gir seg, og at du slipper hodepinen. Den er ikke kjekk. 

Endret av mayflower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre, mayflower! Det er godt når du får en diagnose som stemmer, og behandlingen fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har begynt å få kynnere da? Her begynte det igår, og nå strammer magen seg ved jevne mellomrom. Innmari slitsomt, og håper det roer seg, ellers blir det noen slitsomme måneder fremover.

 

Håper hodepinen gir seg for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har begynt å få kynnere da? Her begynte det igår, og nå strammer magen seg ved jevne mellomrom. Innmari slitsomt, og håper det roer seg, ellers blir det noen slitsomme måneder fremover.

Håper hodepinen gir seg for dere!

Har ingen kynnere ennå, men husker jeg hadde det på samme tid med første.. :) Men fått tildels vondt i siden på ryggen, som pluts kommer... Nå har jeg ferie i 4 uker, så det skal hvertfall bli deilig! Håper det gir seg litt de kynnerne dine.. Slitsomt å gå sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har begynt å få kynnere da? Her begynte det igår, og nå strammer magen seg ved jevne mellomrom. Innmari slitsomt, og håper det roer seg, ellers blir det noen slitsomme måneder fremover.

Håper hodepinen gir seg for dere!

Loads and loads!

Hatt det voldsomt mye med alle tre, ikke har de hatt mye effekt heller, første gikk jeg 14 dager over med og var ikke litt moden en gang da vannet gikk og "alt" var råttent i magen...

Med nr to fikk jeg starthjelp med stripping på termin og uten det hadde jeg nok gått laaaangt over den gangen også. Skal be om det samme nå til jul også...

 

Utrolig at så mye og ubehagelige kynnere ikke har gjort noe, men ce la vie?

 

Håper dine kynnere hjelper deg litt mer da siden du også er slik en med tidlig kynnerstart. :)

Frustrerende om de bare er der for å gjøre en sliten, for det blir man.

Endret av Myrsnipa_med_en_av_hver_+?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det noen som har begynt å få kynnere da? Her begynte det igår, og nå strammer magen seg ved jevne mellomrom. Innmari slitsomt, og håper det roer seg, ellers blir det noen slitsomme måneder fremover.

Håper hodepinen gir seg for dere!

Loads and loads!

Hatt det voldsomt mye med alle tre, ikke har de hatt mye effekt heller, første gikk jeg 14 dager over med og var ikke litt moden en gang da vannet gikk og "alt" var råttent i magen...

Med nr to fikk jeg starthjelp med stripping på termin og uten det hadde jeg nok gått laaaangt over den gangen også. Skal be om det samme nå til jul også...

Utrolig at så mye og ubehagelige kynnere ikke har gjort noe, men ce la vie?

Håper dine kynnere hjelper deg litt mer da siden du også er slik en med tidlig kynnerstart. :)

Frustrerende om de bare er der for å gjøre en sliten, for det blir man.

Sånn hadde jeg det med forrige også. Masse kynnere, men ingen effekt. Kan ikke huske at de startet så tidlig da... Håper vi slipper litt "billigere" unna denne gangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Kynnere her også, og langt mer enn med førstemann. Synes egentlig ikke det er ubehagelig eller slitsomt. Registrerer bare at de er der liksom. Kanskje det er verre mot slutten? Hadde så lite med første at det knaptnok car merkbart, selv helt på slutten av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har begynt å få kynnere da? Her begynte det igår, og nå strammer magen seg ved jevne mellomrom. Innmari slitsomt, og håper det roer seg, ellers blir det noen slitsomme måneder fremover.

Håper hodepinen gir seg for dere!

Har hatt kynnere en stund allerede. Har hatt det med alle fra første trimester.

Har ikke gått over i rier av seg selv med unntak av nr to, men jeg har hatt så utrolig lette fødsler, noe jeg tror har en sammenheng.

 

Så jeg er takknemlig for dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...