Gå til innhold

Desemberbabyene er i 2. Trimester!! <3


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Jeg må si meg enig med tjo hei her. Er veldig sårende og lese at noen syns det er kjipt og kjedelig med desember barn!

 

Men forstår også dere som syns dette. Selv hadde jeg. Aldri tenkt eller planlagt å få desember barn. Men etter lang prøvetid og et par spontanaborter så er jeg utrolig glad for at jeg i det hele tatt får denne lille jenta vår i desember.

 

Og det er jo opp til oss foreldre hva vi gjør det til. Jeg kommer ikke til å gi kombinert gaver, og barnet mitt kommer til å få feire bursdagen på dagen uten at julestria står i veien.

 

Sønnen min er født midt i fellesferien og det er jo veldig dumt for han for han må hvert år feire bursdagen før skoleslutt eller etter skolestart. Men det tar ikke fra han noe glede og han får flere bursdager pga av dette. Så som sagt, det er helt og holdent opp til oss foreldre å passe på at barna ikke føler seg tilsidesatt bare fordi det er født i julemåneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flykræsj

Jeg synes desember er en koselig måned jeg :)

En gledesmåned, må være så flott å ha bursdag da.

 

Har tre i familien som har bursdag i desember, aldri blitt slått sammen feiringer eller gaver hos noen av dem.

Nå som voksne er det annerledes.

Men jeg feirer ikke bursdagen min som voksen, sluttet med det i tenårene.

Har lite med måneden å gjøre ;)

 

Vi som foreldre må vel kanskje ta ekstra ansvar for det, sørge for at de får dagen spesiell, selv i en travel førjulstid, eller juletid.

 

At de er minst i klassen trenger ikke spille noen rolle, det er gjerne store forskjeller i klassene som det er.

Signerer denne. Å slå sammen bursdager med julefeiring blir aldri aktuelt her i gården. Man skal ikke "snytes" for bursdagsgaver. At barnet blir minst i klassen har faktisk lite og si med tanke på hvordan det går for dem faglig og sosialt. Gener og oppvekstvilkår er av langt større betydning. Selvsagt kijpt når barnet/ungdom fyller 18 sist i klassen, men det får jo være grenser for hva man skal ta forbehold om. Jeg innrømmer at jeg først tenkte at desember var en ugrei måned og bli født i. Når jeg gikk gjennom hva som var så ugreit med desember ble listen ganske slank og ubetydelig. Gleder meg nå uansett stort til førjulspresangen vår! Et lite nurk på julaften blir stas :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så tullete at jeg har ikke ord! 

Så å gå fra å synes at det er litt kjipt med å få barn helt på slutten av året så jeg gått til å være kunnskapsløs, lite takknemlig over mine barn og uten evne til å glede meg over at det kommer en baby?

 

Det må jeg si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da  ingen her som har sagt det er kjedelig og kjipt å få et barn..

 

Man må da kunne lufte egne meninger om at desember ikke er den mnd man ville valgt hvis man skulle planlegge en graviditet. Og ja det er ikke noe alle kan planlegge, men å hyle ut at man sårer noen og andre ufine ting når man yttrer en mening/erfaring, blir bare tåpelig!

 

Selvfølgelig gleder vi oss alle sammen til å få et barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å legge denne ballen død.... Kommer ingen vei med slike diskusjoner og som jeg har sagt over her så burde jeg vel ikke reagere så sterkt men sånne kommentarer er der faktisk noen som blir såret over... Men man kan vel kanskje ikke forvente at en som ikke har slitt med å oppnå en graviditet skal forstå hvordan folk oppfatter en når man sier sånne ting.... Ønsker alle en fin dag og håper vi kan la dette ligge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til noe helt annet.... Halsbrann! Hvordan kjennes dette ut? I dag har jeg plutselig fått en litt brennende sviende følelse helt øverst i halsen.. Kunne kanskje føles som starten på en forkjølelse, men det er mer som den sviende følelsen man får etter å ha kastet opp mye.... Det er skikkelig ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er sånn ubehagelig brennende følelse øverst i halsen... Det hjelper med melk litt, men så kommer det igjen etter en liten stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sånn ubehagelig brennende følelse øverst i halsen... Det hjelper med melk litt, men så kommer det igjen etter en liten stund

Vil råde deg til å holde deg unna kaffe (om du er en av de heldige som fortsatt klarer å drikke det :P  ), sterk og fet mat, sjokolade og generelt syrlige ting... Ikke spis deg alt for mett, og sitt oppreist så mye du kan, og bruk gjerne en ekstra pute på natten slik at overkroppen kommer høyere opp... :) Jeg har kronisk magesår, og får en del halsbrann, så jeg snakker av erfaring, og ikke "kjerringråd" jeg har googlet.. ^_^

God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja det er sånn ubehagelig brennende følelse øverst i halsen... Det hjelper med melk litt, men så kommer det igjen etter en liten stund

 

Vil råde deg til å holde deg unna kaffe (om du er en av de heldige som fortsatt klarer å drikke det :P  ), sterk og fet mat, sjokolade og generelt syrlige ting... Ikke spis deg alt for mett, og sitt oppreist så mye du kan, og bruk gjerne en ekstra pute på natten slik at overkroppen kommer høyere opp... :) Jeg har kronisk magesår, og får en del halsbrann, så jeg snakker av erfaring, og ikke "kjerringråd" jeg har googlet.. ^_^

God bedring! :)

Tusen takk for råd! Skal prøve å følge de! Det er vel ikke en av de tingene jeg ikke har gjort akkurat det motsatte av i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det for ille fungerer det å blande en teskje bakepulver i et halvt glass vann.

Googlet en desperat natt ;)

 

Jeg har dog ikke sjekket det opp mot svangerskap ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med desembermagene? Ganske stille her...

Hos meg går det veldig bra. Ikke kvalm, mye mindre trøtt, og generelt i bedre form. Sliter fortsatt litt innimellom med å gå langturer med bikkja, men hva skal man forvente da, når man er 16 uker på vei...? :)

Fikk høre hjertelyden for et par dager siden, kjempestas! Frekvensen var ganske rolig, så jeg tipper at det blir gutt. Spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 14.. Mens kvalmen har begynt å slippe taket har den blitt avløst av bekkenløsning!! Kjenner eg ble litt skuffa at den satt igang så tidlig! Men er 3dje gangs og den har kommet tidligere for hver gang.... Men denne gangen er jeg skikkelig motivert til å holde kroppen i form i svangerskapet så skal prøve å finne meg en måte å holde meg i aktivitet på! :) ... Så lenge det går.. Vi får nu se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har termin på selve julaften.. og ingen sorger for det.. men må gjerne vente til rromjula eller en uke før.. i fht bursdager så gjør et forsøk på å skille de fra hverandre.. og gi beskjed til nære og kjære at dere ikke vil ha kombinerte gaver for å merkere to spesielle dager

 

trenger ikke være så vanskelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Uke 16 imorra. Ser ut, og føler meg, som en halvdød hval for tiden. Er så dønn sliten og ser bare frem til sommerferie så jeg kan sooooove. Tror faktisk jeg er trøttere denne gangen enn sist. Bortsett fra det er formen upåklagelig. Det samme er matlysten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her humper og går det! Bra form, ikke kvalm eller trøtt og fått tilbake mye energi... Men bekkenet og ryggen har begynt å krangle her også desverre :( går på 4 uker ferie nå så håper det vil hjelpe på :) første jordmortime i morgen, 16 uker, og gleder meg til høre hjertelyd slik at jeg vet alt er bra...(litt bekymret førstegangs.....), hehe :)

OUL om 5 uker, så spent på om magefølelsen stemmer..følerpå meg det er en liten gutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen veldig bra, av og til smerter i ryggen og matlysten er ikke sånn helt på topp. Og kjenner hormonene tar styring iblant :-p hehe . Er egentlig ganske overrasket over hvor bra formen har vært, i begynnelsen var det kun kvalme på ettermiddag/kveld.

Jeg nyyyter hvert sekund <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns 2. trimester er en fin periode. Plagene er stort sett borte, og magen begynner å komme. For hver dag som går føler jeg meg mer og mer gravid. Syns det er en herlig periode! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen begynner å vise her og, ja :) men NÅ må jeg på do hele tiden. Trodde dette skulle være en rolig do-periode, jeg. Sinnsykt trøtt, men klarer meg greit på jobb. (17+1)

Endret av Lykketroll13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Håper alle har det bra :)

Jeg har vært på det som faktisk er min 4. ultralyd, og fikk der vite at vi skal få en liten jente :) Stor stas! ❤️

Grunnen til alle ultralydene er at her i Spania utfører de Downs-kontroller og da måtte vi ha to ultralyder i samme uke (uke 12) gjennomført av to forskjellige leger for å få to ulike meninger. Heldigvis er sjansen vår for å få et Downs-barn så lav at vi slapp fostervannsprøve. Enormt glad for det! Har hørt at det er både vondt og til dels "farlig" for barnet. Lettet nå :)

 

Vi tok en ultralyd i uke 15 for å sjekke kjønn. Det var veldig spennende! Og legen så det veldig raskt :) Men hun ba oss om å ikke kjøpe bare rosa klær enda ;) Sjansen for at hun tar feil er jo der når man sjekker så tidlig.

 

Ellers har jeg det bra! Fryser lettere enn vanlig, har ikke matlyst, og blir fort sliten, men ellers føler jeg meg mer som meg selv enn jeg gjorde i forrige trimester :)

Har en bakovervendt livmor, og har hørt at det kan gjøre at magen ikke kommer så fort, så her er det ikke så mye mage enda. Er 16+4 i dag :)

 

Klem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dag 17+5. Vært fin form siden uke 14-15 egentlig. Merker ingen ting til graviditeten bortsett fra at jeg begynner å få litt mage. Det er en blanding av oppblåst mage og gravidmage. Den er det jeg har kaldt oppblåst fra jeg står opp også blir den større utover dagen, så da må det jo være gravidmagen som kommer til syne. Når jeg kjenner på magen når jeg ligger så kjennes det ut som om livmoren nå er oppe ved navlen. 

 

Veide i dag 80,6. Startet vel på 77 kg, så har ikke gått opp så mye syntes jeg.

 

Skal på OUL på torsdag og det gleder jeg meg veldig til. Håper det er en frisk og rask jente inni der.

 

Har ikke kjent noe liv enda, men trodde jeg kjente liv for litt over en uke siden, da kjentes det ut som om en sprettball spratt i magen min, men jeg har ikke kjent det etterpå så jeg vet ikke om det var babyen. Jeg hadde også i går en rar følelse på høyre side av magen, ganske langt til høyre. Det kjentes ut som det sildret vann eller boblet bobler der. Men det var ganske rytmisk og varte ganske lenge, så jeg vet ikke jeg. Gleder meg til jeg skjønner helt sikkert at det er babyen og ikke bare tarmene som spiller meg et puss  :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fortalt av jordmor at hvis jeg kjente "noe" i magepartiet under navlen, så var det bebisen. Tarmene er forskjøvet ganske høyt opp i magen, og hos meg stod livmoren tett opp til navlen allerede. Jeg er forresten 16+6 idag.

Endret av Lessismore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli bedre i formen, men har fått bekkenløsning... Har vært på 2 ultralyder i uke 13, der vi fikk vite at vi venter en frisk og fin gutt :D  var ikke bare jordmoren som klarte å se kjønnet.. hehe..

er 16+3 i dag, å har så vidt begynt å få litt mage... Men den "forsvinner" litt iløpet av dagen..er vel bare jeg som blir oppblåst :)  Har kjent liv fra uke 12, og nå kjenner jeg det så og si daglig.. Det er kjempe stas! Livmoren min hadde kommet helt opp til navlen i uke 12, men syns ikke den har kommet noe særlig lengre opp etter det.. Men det er ikke noe jeg bekymrer meg over...

 

Er det bare meg, eller er det flere som har begynt å handle inn ting til babyen? Jeg har allerede handlet inn alt av klær han trenger til de første månedene :P  Om en uke reiser vi til Sverige for å handle barnevogn å diverse utstyr.. Har jo tross alt ikke tid til å vente!!! :D ååååå men dette er en fin tid! :wub:  :wub:

 

Ha en kjempe fin kveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du noe, ninja87! Jeg kan jo begynne å handle inn litt! Guri malla, det har jeg faktisk ikke tenkt på! Vi har nemlig ei lita på 2 år, og jeg har alltid tenkt at nestemann kan arve henne. Gjett om det blir en liten runde i babyavdelingen imorgen a! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt glemt å komme over i 2trim.. Er rundt 16uker, og formen er alletiders :) Ser veldig frem mot ultralyd, og får en mer nøyaktig termin.., og å få se den lille... Blir litt mer virkelig da! Har også nettopp begynt å kjenne liv inni magen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...