Gå til innhold

Desemberbabyene er i 2. Trimester!! <3


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

hadde ultralyd i dag og ble satt tilbake hele 17!!! dager :'( så lei meg. føles kjipt og må vente enda lengre, og i tillegg være bekymret for om jeg går for lenge om den ikke kommer av seg selv. å så er det første året vi skal feire jul alene dette året. men hva om baby ikke kommer før julaften. 17 des er også ganske nærme julaften. får ikke gjort noe til jul i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde ultralyd i dag og ble satt tilbake hele 17!!! dager :'( så lei meg. føles kjipt og må vente enda lengre, og i tillegg være bekymret for om jeg går for lenge om den ikke kommer av seg selv. å så er det første året vi skal feire jul alene dette året. men hva om baby ikke kommer før julaften. 17 des er også ganske nærme julaften. får ikke gjort noe til jul i år.

Samme termin som meg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok privatul og ble satt frem til 09.12. Hun sa at den blir nok ikke flyttet den 12.07. Når jeg skal på OUL.

Jeg tror alt skal være klart til jul før termin, da har jeg masse å fylle tiden før fødsel med. Kaker, lefser, kort og alt jeg stresser rundt med i desember :)

Sånn sett synes jeg termin i desember er fantastisk! Siste ukene av svangerskap er ulidelig lange, mens ukene før jul er årets korteste, jeg rekker ting alltid såvidt ;) (jeg har litt høye krav før jul ;) )

Dette blir bra =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ble jeg sykmeldt! Er 14+2 , og jeg jobber i barnehage. I går fikk jeg vite at det er påvist den 5. barnesykdommen (parvovirus b19) i barnehagen, som kan være skadelig for fosteret fram til uke 20, hvis jeg blir smittet. Har ikke hatt den selv ifølge min mor, og da er sjangsen stor for at jeg ikke er immun.

 

Et lite nederlag for meg, med god arbeidsmoral og ønske om å jobbe lengst mulig. Graviditet er jo ingen sykdom i seg selv :-). Men jeg setter jo selvsagt babyen først!

 

Så nå må jeg vente på blodprøvesvarene, og er jeg immun kan jeg jobbe igjen. Er jeg ikke det, så må jeg vente helt til utbruddet av b19 er over, eller til jeg er over uke 20. Er jeg og babyen smittet, så blir det nøye og tett oppfølging.

 

Så nå blir det å finne ut hva jeg skal bruke dagene fremover på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi på OUL. Jeg gleder meg. Det blir spennende å få se en ordentlig baby, og ikke bare en klump som vi så i uke 8. Krysser fingrene for at alt er bra med knotten. Jeg håper på jente, og som jeg har skrevet før så vet jeg at jeg kommer til å bli skuffet om det er en gutt. Det er jo lov å håpe på at det blir en jente. Det viktigste er at alt er bra med babyen! Kommer nok til å bli mest skuffet om vi ikke ser noe kjønn i det hele tatt, det blir nedtur det. Da har jeg sagt til samboeren at vi må på en privat UL for å sjekke, for jeg skal absolutt vite kjønnet. 

 

Etter OUL skal vi kjøpe den første bodyen og en bok med navneforslag. Om vi får vite kjønnet så syntes jeg det er lettere å begynne å lete etter et navn. Gleder meg veldig til å handle også. Vi har ikke kjøpt noe til babyen, og vi har ikke tenkt å kjøpe noe særlig enda heller. Men en body syntes jeg vi må ha, eller kanskje det blir en bamse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :-)

I dag skal vi på OUL. Jeg gleder meg. Det blir spennende å få se en ordentlig baby, og ikke bare en klump som vi så i uke 8. Krysser fingrene for at alt er bra med knotten. Jeg håper på jente, og som jeg har skrevet før så vet jeg at jeg kommer til å bli skuffet om det er en gutt. Det er jo lov å håpe på at det blir en jente. Det viktigste er at alt er bra med babyen! Kommer nok til å bli mest skuffet om vi ikke ser noe kjønn i det hele tatt, det blir nedtur det. Da har jeg sagt til samboeren at vi må på en privat UL for å sjekke, for jeg skal absolutt vite kjønnet. 

 

Etter OUL skal vi kjøpe den første bodyen og en bok med navneforslag. Om vi får vite kjønnet så syntes jeg det er lettere å begynne å lete etter et navn. Gleder meg veldig til å handle også. Vi har ikke kjøpt noe til babyen, og vi har ikke tenkt å kjøpe noe særlig enda heller. Men en body syntes jeg vi må ha, eller kanskje det blir en bamse?

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ti fingre og ti tær, og baller  :P Det blir en gutt. Men jeg ble faktisk ikke skuffet når jordmor sa at det var en gutt. Jeg hadde forberedt meg på at det faktisk var større sjanse for at det skulle være en gutt. Og det er helt greit at det blir en gutt! Min venninne fødte en gutt for bare noen dager siden, så våre gutter kommer til å få det kjempefint sammen. Aller mest glad var jeg for at det fortsatt var liv i knotten, og at alt var bra. 

 

Han lå med hodet oppe like under navlen og rumpa nede ved skambeinet. Han hadde hendene foran hodet, og titt og ofte veivet han med de. Han lå ganske rolig med beina, de lå i lotusstilling. 

 

Nå har jakten på guttenavn startet. Etter å ha lest en bok med ca. 1500 guttenavn fant jeg sju navn jeg syntes er fine, og som jeg kanskje kunne tenke meg å kalle min sønn. Nå gjenstår å bli enig med min bedre halvdel. Frem til han får et navn blir han bare kalt knotten. 

 

Samboeren kjøpte to bamser fra sesam stasjon til knotten og jeg kjøpte en body og bukse. Litt gøy var det å handle inn til knotten, men det blir nok ikke så mye handling med det første. 

 

Nå skal jeg bare fortsette å nyte graviditeten, og slå meg til ro med at dette går nok veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :) jeg venter også en gutt :) har begynt å strikke kyseblått ullteppe :) har handlet inn litt, blandt annet hentesett kjøpt på babybutikk i Paris. Kjempekoselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her fra Novembermagene.. Har vært på ul, og fått ny termindato. 4. Desember venter vi en liten prinsesse <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Englemamma!

 

Her blir det jente og termin flyttet en dag til 6. Des.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på oul:) alt bra med den lille :) terminen ble ikke endret men det hadde jeg ikke regnet med :) her kommer det en liten frisk gutt i desember :wub: så nå Har jeg vært i garnbutikken og handlet masse garn til å strikke til lillemann :) mamma ville strikke hentesett og teppet så det får ho fikse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei! :)

 

Nå begynner alle å kommentere at magen strutter fram, synes det er ganske stas! (16+2). Men føler fortsatt at det bare er flesk, trodde ikke jeg kom til å få mage så tidlig som første gangs:) Har vært til 4 oul, og skal i den ordinære oul 25 juli. Har værtto ganger til oul de siste ukene pga litt blødning og mistanker om at jeg lak fostervann:/ Den første ul i uke 14 sa han at det så ut som en gutt og igår sa han at det var en gutt ♥♥ er så spent på å se om 18 dager!!

 

Ellers er formen opp og ned.. Ganske sliten og trøtt for tiden.. Noen som vet om det er lurt å sykemelde seg når man er helg UTSLITT av jobb, til og med folk rundt meg kommeterer at jeg burde ta det litt med ro og tenke på meg selv og barnet.. Erfaringer???

 

Ha en fortsatt fin kveld/natt alle kommende mødrer der ute :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv på ultralyd torsdag 4.juli. D var ingen tvil sa jordmorå, det der er ein frisk liten gutt dere får til samme termin, som eg selv har regna ut 3.desember :-) Så Overlykkelig for at lille babygutten våras e frisk og rask :-) Handla inn for ca 2000kr på to dagar itte ultralyden. Men nå ska eg roa meg ner t det nærme seg :-) Ser d e mange av oss, som venter gutt :-) Men rundt meg e det kun jenter som fødes og som snart skal fødes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig inne i den 18 uken, er på ferie og jessufader så mye bedre jeg er i bekkenet!

Har hatt symptomgivende bekkenløsning siden uke 5 med forrige som kom i juli i fjor som ble uendelig mye værre etter at jeg begynte på jobb. Kjente det så veldig i symfysen nå før ferien. Sitter i 8 timer per dag på jobb.

 

Her er vi på hytta hos mine foreldre, går på ulent terreng, er mye mer aktiv - "springer" etter barna, stamper i varm deilig stamp ihvertfall to ganger daglig. Det har virkelig gjort underverker for bekkenet!

 

Eneste er at jeg får mye kynnere på kveldstid og natt hvis det er "mye stress", hun på 11 mnd er veldig aktiv og krevende for tiden og selvfølgelig litt forkjølet, så det er fullt kjør både dag og natt og han på 5,5 vil helst bygge ting og fiske sammen med pappan alene så jeg kjenner det når det blir "mye".

 

Hadde mye kynnere med forrige også, ganske ubehagelig.

 

I august er det ordinær ul, egentlig på grensen til for seint men vi er bortreist hele juli, men det blir spennende å se h*n som bobler rundt i magen min for tiden.

Usikker på om vi skal vite kjønn denne gangen eller ikke, visste det ikke med nr 1. Kjempespennende! :D

 

Ha en flott sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt hodepine i over en uke tilsammen. Startet med 4-5 dager med vondt i panna og bak øyet når jeg var på ferie og ble forkjølet, gjorde kjempevondt og bøye hodet ned. Tenkte at det hadde en sammenheng med bihulene, og det ville gå over når forkjølelsen ble borte. Ble litt bedre, men for snart en uke siden så begynte det med hodepine igjen. Og det var ikke en vanlig hodepine men det var pulserende smerte ved tinningene hver gang jeg reiste meg opp eller bøyde meg ned. Hver gang jeg reiste meg opp måtte jeg stoppe og lukke øynene og la den pulserende bankingen gå over. Så på torsdag kveld når jeg skulle legge meg fikk jeg konstant pulserende bank i hodet. Tok to paracet og sovna. Våknet med den samme bankingen, men det gikk litt over utover dagen. Hver dag så tenker jeg at det går nok over snart nå. Men hver dag så kommer det igjen, enten når jeg reiser meg, bøyer meg eller jeg kan ha den konstante bankingen i hodet. I dag ringte jeg legekontoret for å få en time i dag, damen sa kl. 15. Jeg møtte opp kl. 15 og ble sittende å vente en time. Da skulle kontordamen gå hjem og spurte om jeg hadde time i dag, og da sa jeg at jeg hadde fått time i dag kl. 15 hos turnuslegen. Hun sjekket dataen og nei, det måtte ha blitt en misforståelse fordi det sto i morgen kl. 15. Da gikk jeg derifra i sinne. Ble så sint at jeg begynte å grine. Jeg blir ikke imponert over det legekontoret og har byttet fastlege. Bare så synd at det ikke er før 1. august det trer i kraft. Skal prøve å dra ned på legevakta og høre hva de sier. Kanskje jeg får hjelp der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt hodepine i over en uke tilsammen. Startet med 4-5 dager med vondt i panna og bak øyet når jeg var på ferie og ble forkjølet, gjorde kjempevondt og bøye hodet ned. Tenkte at det hadde en sammenheng med bihulene, og det ville gå over når forkjølelsen ble borte. Ble litt bedre, men for snart en uke siden så begynte det med hodepine igjen. Og det var ikke en vanlig hodepine men det var pulserende smerte ved tinningene hver gang jeg reiste meg opp eller bøyde meg ned. Hver gang jeg reiste meg opp måtte jeg stoppe og lukke øynene og la den pulserende bankingen gå over. Så på torsdag kveld når jeg skulle legge meg fikk jeg konstant pulserende bank i hodet. Tok to paracet og sovna. Våknet med den samme bankingen, men det gikk litt over utover dagen. Hver dag så tenker jeg at det går nok over snart nå. Men hver dag så kommer det igjen, enten når jeg reiser meg, bøyer meg eller jeg kan ha den konstante bankingen i hodet. I dag ringte jeg legekontoret for å få en time i dag, damen sa kl. 15. Jeg møtte opp kl. 15 og ble sittende å vente en time. Da skulle kontordamen gå hjem og spurte om jeg hadde time i dag, og da sa jeg at jeg hadde fått time i dag kl. 15 hos turnuslegen. Hun sjekket dataen og nei, det måtte ha blitt en misforståelse fordi det sto i morgen kl. 15. Da gikk jeg derifra i sinne. Ble så sint at jeg begynte å grine. Jeg blir ikke imponert over det legekontoret og har byttet fastlege. Bare så synd at det ikke er før 1. august det trer i kraft. Skal prøve å dra ned på legevakta og høre hva de sier. Kanskje jeg får hjelp der. 

Ja, gjør det.

Synes ikke det høres greit ut at du har så vondt i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig bihulene det var noe i veien med. Fikk noe mot bihulebetennelsen og antibiotika som jeg skal gå på i ti dager, om magen ikke blir alt for ugrei.

 

Jeg er fornøyd med legevakta. Jeg fikk time to timer etter at jeg var innom der, men kunne dra hjem i mellomtiden. Når jeg kom ned måtte jeg vente ca. 45 min. og det var helt greit siden jeg vet at akutte ting må få komme først. Møtte en hyggelig lege som tok seg tid og sjekket grundig. Fikk med meg medisiner til i dag og i morgen tidlig. 

 

Legekontoret er jeg overhodet ikke fornøyd med. Når jeg skulle på første svangerskapskontroll var legen to timer forsinket, og jeg følte at jeg kanskje ikke fikk all info som jeg burde fått. Aldri vært fornøyd med fastlegen egentlig, men har ikke tatt jobben med å byttet. I dag så hadde jeg jo ikke fått time i dag som jeg trodde, men fått time i morgen, og det ble oppdaget etter at jeg hadde sittet å ventet en time. Da sa jeg til min samboer at jeg aldri skulle tilbake til det legekontoret igjen. Jeg har byttet fastlege på nettet nå, og det vil gjelde fra august. Skal gjøre så godt jeg kan å unngå å måtte gå til fastlegen før i august. Jeg har allerede bestemt meg for at jeg vil bare gå til jordmor og det tror jeg at jeg vil bli fornøyd med. Var i alle fall veldig fornøyd med første time hos henne. 

 

Nå skal jeg ikke bruke mer energi på det dumme legekontoret, men på å bli frisk som en fisk. 

 

Dagens utblåsning, nr. to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at de fant ut av det på legevakten! Kjempebra at de kunne gi time i stedet for å la deg vente der i tre timer. (Det må man her). Håper du blir fort bra!

 

Men sa de virkelig at du kan kutte antibiotikakuren om magen blir ille? En antibiotikakur skal jo fullføres, hvis ikke kan sykdommen blusse opp igjen og det kan være med på å skape bakterier som er resistente mot antibiotika. Anbefaler å kjøpe biola!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant som lykketroll sier, at det kan være uheldig å kutte ut en antibiotikakur. Magetrøbbel er forbigående, mens bihulebetennelse kan utvikle seg til å bli kronisk. Jeg vil anbefale deg å holde ut med kuren, så blir du kvitt skiten i bihulene. :) Og ja, biola er gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig bihulene det var noe i veien med. Fikk noe mot bihulebetennelsen og antibiotika som jeg skal gå på i ti dager, om magen ikke blir alt for ugrei.

 

Jeg er fornøyd med legevakta. Jeg fikk time to timer etter at jeg var innom der, men kunne dra hjem i mellomtiden. Når jeg kom ned måtte jeg vente ca. 45 min. og det var helt greit siden jeg vet at akutte ting må få komme først. Møtte en hyggelig lege som tok seg tid og sjekket grundig. Fikk med meg medisiner til i dag og i morgen tidlig. 

 

Legekontoret er jeg overhodet ikke fornøyd med. Når jeg skulle på første svangerskapskontroll var legen to timer forsinket, og jeg følte at jeg kanskje ikke fikk all info som jeg burde fått. Aldri vært fornøyd med fastlegen egentlig, men har ikke tatt jobben med å byttet. I dag så hadde jeg jo ikke fått time i dag som jeg trodde, men fått time i morgen, og det ble oppdaget etter at jeg hadde sittet å ventet en time. Da sa jeg til min samboer at jeg aldri skulle tilbake til det legekontoret igjen. Jeg har byttet fastlege på nettet nå, og det vil gjelde fra august. Skal gjøre så godt jeg kan å unngå å måtte gå til fastlegen før i august. Jeg har allerede bestemt meg for at jeg vil bare gå til jordmor og det tror jeg at jeg vil bli fornøyd med. Var i alle fall veldig fornøyd med første time hos henne. 

 

Nå skal jeg ikke bruke mer energi på det dumme legekontoret, men på å bli frisk som en fisk. 

 

Dagens utblåsning, nr. to. 

 

Føler jeg sitter litt i samme situasjon med fastlegen. Er ikke fornøyd i det hele tatt. Ble operert før prolaps i 2011 (i Bergen) å har nå flyttet til Østfold å måttet få ny lege. Føler ikke hun tar meg på alvor når jeg sier jeg har vondt i ryggen, utstråling i beinet, å mister følelsen i det samme beinet. Bare sier at hun ikke kan gjøre noe før jeg eventuelt mister muskel kraft, å det skjønner jeg, men hun kunne vist litt mer forståelse!  EN gang har hun trykt litt på ryggen, å så bare tilbake å knappe på pc`n. Hun skjønner ikke at jeg er urolig før at det skal bli verre med tanke på den lille. Er endel annet og, men orker ikke skrive det og. Så vurderer å bytte jeg og.....men aner jo ikke hvem jeg skal bytte til......SLITSOMT! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til kiropraktor! De tar slikt på alvor, og de jobber med dette daglig (i motsetning til allmennleger).

 

Anonymous poster hash: 651c1...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til kiropraktor! De tar slikt på alvor, og de jobber med dette daglig (i motsetning til allmennleger).

 

Anonymous poster hash: 651c1...0a0

Takk for tipset. Går til fysioterapaut da, å han har i det minste forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker og tiden flyr jo kjempefort- merker magen vokser uke for uke :) hadde inntil i dag ikke en gang tenkt på å kjøpe eller kjøpt noe til babyen, men kom over et knalltilbud på maxicosi cabriofix og easy fix base i dag på Torshov bilrekvisita, så det ble første innkjøp!! Veldig fornøyd :) har bare lest posotivt om denne stolen så håper den lever opp til forventningene! :) har ikke fått oul time før om 2,5 uker så aner enda ikke kjønn, og synes det er litt vanskelig å kjøpe klær og sånn når jeg ikke vet det enda :) noen andre som har startet innkjøpene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker og tiden flyr jo kjempefort- merker magen vokser uke for uke :) hadde inntil i dag ikke en gang tenkt på å kjøpe eller kjøpt noe til babyen, men kom over et knalltilbud på maxicosi cabriofix og easy fix base i dag på Torshov bilrekvisita, så det ble første innkjøp!! Veldig fornøyd :) har bare lest posotivt om denne stolen så håper den lever opp til forventningene! :) har ikke fått oul time før om 2,5 uker så aner enda ikke kjønn, og synes det er litt vanskelig å kjøpe klær og sånn når jeg ikke vet det enda :) noen andre som har startet innkjøpene?

 

- Jeg har kjøpt en del nøytrale klær, vugge, seng, bilstol, vogn, stellematte. Er 17 uker snart :) barnefaren skal i militæret å gjøre ferdig utdanningen sin, så ville ha alle de "store" tingene kjøpt inn før han drar, så jeg slipper å sitte med alle de store utgiftene etterpå:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gjorde jeg første innkjøp til minien! Skulle kjøpe gave til en venninne som venter i september, så da klikket jeg hjem en liten hvit body selv :-) OUL er ikke før 25. juli, så vet ikke hva vi venter enda. GLEDER OSS til å finne ut av det! Har en knapp på gutt, men spiller jo tross alt ingen rolle ;-). 

Endret av eneleh_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...