Gå til innhold

Desemberbabyene er i 2. Trimester!! <3


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest flykræsj

Gleder meg til 15. Desember da jeg er i 3. Trimester.

Jeg synes tiden går veeeldig sakte. Slik som med 1.barnet, de andre gikk svangetskapene så fort.

Så 33 dager igjen til 3. Trimester ;)

Jeg titter på 1. Trimester for å se når det kommer ny terminmnd, gleder meg til det kommer maibaby 2014 tråd ;) og jeg gledet meg stort over å se novemberklubben i 3. Trimester for da er vi neste :)

Jeg vet hvor mange dager jeg er på vei, hver dag!

Blitt helt tussete jeg ;)

Tidligere har jeg referert til hvilken måned jeg er i, hehe.

Men jeg gleder meg så utrolig til å holde ham, kose med ham og snuse inn den herlige babylukten .... :)

Hehe akkurat som meg :) Babylukt og bittesmå klær og mykt, mykt dunhår på hodet! Må være lov og glede seg og være litt tusser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gleder meg til 15. Desember da jeg er i 3. Trimester.

Jeg synes tiden går veeeldig sakte. Slik som med 1.barnet, de andre gikk svangetskapene så fort.

Så 33 dager igjen til 3. Trimester ;)

Jeg titter på 1. Trimester for å se når det kommer ny terminmnd, gleder meg til det kommer maibaby 2014 tråd ;) og jeg gledet meg stort over å se novemberklubben i 3. Trimester for da er vi neste :)

Jeg vet hvor mange dager jeg er på vei, hver dag!

Blitt helt tussete jeg ;)

Tidligere har jeg referert til hvilken måned jeg er i, hehe.

Men jeg gleder meg så utrolig til å holde ham, kose med ham og snuse inn den herlige babylukten .... :)

Hehe akkurat som meg :) Babylukt og bittesmå klær og mykt, mykt dunhår på hodet! Må være lov og glede seg og være litt tusser ;)

 

 

Har ei sånn akkurat nå jeg, babylukt hver dag, fine bleierompa, deilige tykke, myyyyke babyhuden, de pittesmå hendene som holder rundt meg i senga hver morgen når det er kosetid. Mmmmmmm!! :) 

 

Men guuuuu denne graviditeten tar aldri slutt, av og til så tar jeg frem appen på tlf'en for å se, tenker at jeg må jo ha kommet til uke 23 nå! Men neida fortsatt uke 21 +++ Blæææ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det går skrekkelig fort. I dag er jeg 23 + 5 og det er jo snart en ny dag :-o straks 16 uker igjen, dt er jo ingenting!

Kjøpte min første gravidbukse i dag, og nå skal de pittesmå "pølseskinn" buksene pakkes vekk. Hehe :-p magen har kommet plutselig, som alltid, men denne gangen føler jeg meg skikkelig svær allerede. Har ikke blitt spesielt stor de to andre graviditetene ( unntatt da jeg ble full av vann og fikk svskap forgiftning med nr1 helt på slutten) nå har jeg plutselig fått gedigne lår, hofter og pupper "over natten".

 

Innbiller meg at det blir tøft å ha tre barn, og føler meg derfor ikke akkurat tussete i det hele tatt. Kanskje derfor tiden også går skremmende fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er forskjell på oss! Jeg er 20+2 og har brukt utelukkende gravidbukser siden uke 14... Litt fordi ubehag med vanlige bukser, og fordi jeg ikke hadde bukser som jeg kunne trikse med knappen (kun glidelås bak). Har kun gått opp 3 kg enda, pg er ikke særlig stor i grunn. Babykulen har endelig kommet til syne for omgivelsene! Synes gravidbukser er deilige å gå med :-)

Endret av eneleh_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker i dag. Jenta mi kan faktisk overleve om hun blir født nå!

Jeg sliter med vekten. Har gått opp 9 kg allerede. 3 av dem den siste måneden. Merker at jeg har fått litt vann i kroppen. Fingrene og føttene føles litt sprengt :-(

Jeg lengter etter å holde min egen lille baby i armene!! Men gud så mye som må ordnes før hun kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo som sagt blitt sykemeldt av jordmor og hun mener det er lite sannsynlig at jeg vil komme tilbake igjen før etter permisjon. Nå har det seg slik at jeg gikk ut i sykemelding den 12. Da hadde jeg hatt et vikariat på 100% som har hatt en varighet på over 6 måneder. Fra den 20. gikk jeg over på et 60% vikariat, altså under sykemeldingen. Jeg hadde tenkt å jobbe 40% ved siden av som vikar, og derfor bygge opp en grei permisjon. Dette ville jeg klart å fylle opp i tillegg uten å ha det fast, men siden jeg er sykemeldt får jeg jo ikke gjort dette. Så var det noen som sa at du får den lønnen utbetalt som du mottok på det tidspunktet du går ut i sykemelding. Men hvordan fungerer dette når jeg går ned i stillingsprosent midt i lønnsperioden?

Tenker å bestemme meg for permisjon snart, men vil ha ting litt mer klart først. Kjempeglad om noen vet og kan svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke 6 av 10 mnd med lønn som teller? Og svangerskapspenger pga helsa mener jeg er likestilt som lønn. Så vidt jeg kan forstå kan de ikke "trekke deg" når du har gått ut med sykmelding/svangerskapspenger FØR du evt skulle gå ned i stillingsprosent. 

 

 

Du kan få foreldrepenger dersom du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

  • sykepenger
  • foreldrepenger ved fødsel og adopsjon
  • svangerskapspenger
  • omsorgspenger ved sykdom hos barnet eller den som passer barnet
  • pleie- og opplæringspenger
  • dagpenger under arbeidsløshet
  • arbeidsavklaringspenger

Slik forstår jeg det ihvertfall...

Men jeg har ikke erfaringer med det, så hvis det er noen som har det så er nok det bedre enn mine forsøk på byråkratiske tolkninger :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk :)  Men det var egentlig ikke permisjonspengene jeg lurte på, men sykepenger. Har jeg rett på 100 % ettersom det var stillingsprosenten jeg hadde da jeg gikk ut i sykemelding? Eller kun 60, siden jeg gikk over på dette den 20. (Da hadde jeg allerede vært sykemeldt siden 12.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har snakket med NAV nå, så det tror jeg også. Har gitt beskjed til arbeidsgiver også, og det gikk fint :)

Når det kom til NAV måtte de ta en vurdering når de fikk inn sykemeldingen min og se på tidligere inntekt osv. Håper det ordner seg fort da :)

 

Noe annet: hvordan skal dere gjøre det med permisjon damer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående permisjon. Her i gården blir det 100% lønn i 49 uker. I tillegg kommer jeg til å ta ut ca 10 uker ulønnet permisjon fra arbeidsgiver. Mulig det blir flere uker, hvis jeg føler for det, og vi har råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående permisjon. Her i gården blir det 100% lønn i 49 uker. I tillegg kommer jeg til å ta ut ca 10 uker ulønnet permisjon fra arbeidsgiver. Mulig det blir flere uker, hvis jeg føler for det, og vi har råd. :)

Synes dette er litt av en kabal. Vi ønsker å ta den varianten med full lønn. Og så ee det uaktuelt med barnehage før tidligst høsten 2015, da er barnet 1 år og 8 mnd. Hva er lurt å gjøre ift pappaperm? Noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Angående permisjon. Her i gården blir det 100% lønn i 49 uker. I tillegg kommer jeg til å ta ut ca 10 uker ulønnet permisjon fra arbeidsgiver. Mulig det blir flere uker, hvis jeg føler for det, og vi har råd. :)

Synes dette er litt av en kabal. Vi ønsker å ta den varianten med full lønn. Og så ee det uaktuelt med barnehage før tidligst høsten 2015, da er barnet 1 år og 8 mnd. Hva er lurt å gjøre ift pappaperm? Noen tanker?

Ja, det er en vanskelig kabal. Å ta ut 59 uker med 80% lønn taper de aller fleste penger på, når man sammenligner det med å ta 49 uker 100% + 10 uker ulønnet perm fra arb.giver. Vi gjorde det sånn sist, da datteren vår ble født for 2 år siden, og vi gjør det igjen.

Hos oss vil pappaen gå for gradert uttak, dvs han kommer til å ta en fridag i uka i godt over ett år. Jeg går tilbake i jobb i 60 eller 80% stilling, og så får vi satse på besteforeldrene de resterende dagene. Forhåpentligvis får vi tilbud om tidligere start i barnehagen, det ville hjulpet masse!

Men dette er ikke lett, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Angående permisjon. Her i gården blir det 100% lønn i 49 uker. I tillegg kommer jeg til å ta ut ca 10 uker ulønnet permisjon fra arbeidsgiver. Mulig det blir flere uker, hvis jeg føler for det, og vi har råd. :)

Synes dette er litt av en kabal. Vi ønsker å ta den varianten med full lønn. Og så ee det uaktuelt med barnehage før tidligst høsten 2015, da er barnet 1 år og 8 mnd. Hva er lurt å gjøre ift pappaperm? Noen tanker?
Ja, det er en vanskelig kabal. Å ta ut 59 uker med 80% lønn taper de aller fleste penger på, når man sammenligner det med å ta 49 uker 100% + 10 uker ulønnet perm fra arb.giver. Vi gjorde det sånn sist, da datteren vår ble født for 2 år siden, og vi gjør det igjen.

Hos oss vil pappaen gå for gradert uttak, dvs han kommer til å ta en fridag i uka i godt over ett år. Jeg går tilbake i jobb i 60 eller 80% stilling, og så får vi satse på besteforeldrene de resterende dagene. Forhåpentligvis får vi tilbud om tidligere start i barnehagen, det ville hjulpet masse!

Men dette er ikke lett, nei!

Så bra at dere har funnet ut hvordan dere vil gjøre det! Dette er vår første, så vi er ganske grønne:-) Vi får ta en prat en dag og se hva vi finner ut. Jeg tenker å ha noen mnd ulønnet, for så å jobbe max 50%. Det kan vi, med snille arbeidsgivere, få til uten barnehage. Og så blir det nok 100% og 80% barnehage fra 1 år og 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Angående permisjon. Her i gården blir det 100% lønn i 49 uker. I tillegg kommer jeg til å ta ut ca 10 uker ulønnet permisjon fra arbeidsgiver. Mulig det blir flere uker, hvis jeg føler for det, og vi har råd. :)

Synes dette er litt av en kabal. Vi ønsker å ta den varianten med full lønn. Og så ee det uaktuelt med barnehage før tidligst høsten 2015, da er barnet 1 år og 8 mnd. Hva er lurt å gjøre ift pappaperm? Noen tanker?
Ja, det er en vanskelig kabal. Å ta ut 59 uker med 80% lønn taper de aller fleste penger på, når man sammenligner det med å ta 49 uker 100% + 10 uker ulønnet perm fra arb.giver. Vi gjorde det sånn sist, da datteren vår ble født for 2 år siden, og vi gjør det igjen.

Hos oss vil pappaen gå for gradert uttak, dvs han kommer til å ta en fridag i uka i godt over ett år. Jeg går tilbake i jobb i 60 eller 80% stilling, og så får vi satse på besteforeldrene de resterende dagene. Forhåpentligvis får vi tilbud om tidligere start i barnehagen, det ville hjulpet masse!

Men dette er ikke lett, nei!

Så bra at dere har funnet ut hvordan dere vil gjøre det! Dette er vår første, så vi er ganske grønne:-) Vi får ta en prat en dag og se hva vi finner ut. Jeg tenker å ha noen mnd ulønnet, for så å jobbe max 50%. Det kan vi, med snille arbeidsgivere, få til uten barnehage. Og så blir det nok 100% og 80% barnehage fra 1 år og 8 mnd.

Men da høres det ut som dere har kommet frem til en fin ordning. Dette blir nok bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det blir bra!:-) Gleder oss sånn til desember:-) Kjenner masse spark/dult hele dagen, så godt å kjenne babyen:-) Har ikke fåttvite at alt er 100% enda, skal ha ultralyd om noen uker. Men tar mye bevegelse som et godt tegn.

 

Anonymous poster hash: 651c1...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt litt forskjellig, alt fra uke 22 til 28. Hvor langt er du kommet, Lessismore?

Jeg er 24+6. Kjenner jo liv hver dag, men greit å ha i bakhodet hvis det er rolig en dag. Foreløpig er det full fres! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...