Gå til innhold

Augustmagene i 3.trimester :)


3smaa

Anbefalte innlegg

Hei damer!

Ville bare oppdatere dere om oss:)

Idag har vi fått ta vekk sonden!:D Cevija spiser godt selv, så nå ef det bare amminga vi må få litt rutine på. Foreløpig spiser hun når hun vil. Det er så koselig!

Vi trenger heller ikke veie før og etter måltid mer, samt at torsdag er siste dagen for hjemmesykehuset å komme på besøk. Etter det tar helsesøster over. Vi harvhatt hjemmebesøk av prematurhelsesøster idag:(

 

Hvordan har magene det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott å høre!!! Virker som om alt går veldig bra der borte :-D. Syns amminga var vrien første gangen jeg uansett, men rutinene kommer snart nok. Her føles det som at magen snart har synki til knea, ellers ingen endring. Fikk estimert nurket til 2700-2800 g i dag, så det ser ut til at han blir litt større enn broren :-D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Fødte på føderiket sist og det var bra opplevelse. Nå har den blitt slått sammen med abc, men jeg får ikke føde der fordi jeg har fått lavt stoffskifte etter fødselen :(

 

Da blir det Riksen denne gangen. Noen andre som skal føde der rundt 6.aug?

Så rart, jeg har lavt stoffskifte og er på ABC...

 

Anonymous poster hash: 10b24...9fe

Seriøst! Min jordmor sa at det ikke går når man har stoffskifte problemer! Jeg kan ikke tro at dette er sant! Men uansett sett nå er det forsent :(

Så kjipt! Jeg sendte dem Mail så snart jeg testet positivt og spurte om lavt stoffskifte diskvalifiserte meg siden det står man må være frisk. Og det var ikke noe problem.

 

Anonymous poster hash: 10b24...9fe

 

Jeg tror leger og evt andre jordmødre har en mye mer snever innstilling til hva som skal til for å føde på ABC enn det de faktisk har der. I følge min lege var det tvilsomt om de ville ta i mot meg bare siden jeg har astma, men det var ikke noe problem. Neste gang trodde han ikke jeg fikk plass siden jeg er nylig konisert (operert i livmorhalsen), men jeg skal føde der igjen! Så det lønner seg nok å høre med ABC og ikke egen lege/jordmor!

 

Når det er sagt, har jeg født to ganger på Riksen også, og de er helt supre der! :-) Har fødestue med stort badekar også hvis du vil føde uten smertelindring. Det eneste er jo at man må ligge på dobbeltrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To arbeidsdager etter å ha sendt inn navnesøknad fikk vi i natt svar på den.

Vi har fått godkjent Cevija og hun er nå registrert med det navnet :D

Bare å vente på fødselsatest nå...!

Måtte bare dele nyheten!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro :-). Venter bare på Sjikago jeg vet du, he he

Lufta det for samboeren. Han ble ikke overbevist gitt! :/

Tenkte vi kunne ha det som mellomavn, men ble nedstemt *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner han egentlig godt, he he. Her er vi fortsatt på 3 potensielle navn, men kanskje han ikke er noen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at ting går den rette veien for dere Queenmee :)

Snart er det vår tur :D

På søndag er jeg 37 uker på vei og dermed er han velkommen når som helst! Kan ikke tro at jeg er snart ferdig med bekkenplagene mine og den tunge kroppen som er så støl hele tiden og ikke minst bli kjent med den nye familiemedlemmen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt ett steg tilbakr, og sonden er på plass igjen.

Lisjefrøken har gått ned siden vi tpk ut sonden, og det er ikke ønskelig. Så da måtte den tilbake, og vi er nødt til en ny runde med veiing og sonding.

Er vondt, og føler meg teit som ikke har skjønt at hun ikke har fått nok mat. Men hun har ikke lidd noe, ettersom hun ikke har endret oppførsel. Dermed fpr vi Hjemmesykehuset her en stund til.

 

Det går framover for dere!!! :D skal sende fødestøv fra uke 37;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånt som skjer dessverre, men det går seg til. Vær takknemlig for at du har masse melk, det gjør alt enklere...masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Litt klaging fra meg i dag!

 

Mannen har reist i Nordsjøen og eg e aleine med jenta på 2,5 år! Takk Gud for barnehage sier bare eg!

 

I tillegg har eg så sterke kynnere innimellom at det kjennes ut så noe skjer.. Er bare 35+1 så får nå håpe han holder seg inne til mannen kommer hjem! Då e eg 37 og lillegutt er hjertelig velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler så med deg!! Her begynner barnehagen igjen på mandag, og regner med mini holder seg inne til da. Skjønner virkelig ikke hvordan gravide alenemødre klarer seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke skjønne hvordan man klarer en graviditet med barn fra før, har mer enn nok med meg selv, og jeg mistenker at jeg har sluppet ganske billig unna alskens plager.

 

Runder 37 uker i dag, og vips var anklene mine nesten borte. Har vært skånet for vann i kroppen, men det var det visst slutt på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at det er betydelig mer slitsomt med en eller flere i hus. Det blir endel ekstra på den andre parten. Husker hvor komfortabelt det var å faktisk kunne legge seg ned når en var sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner meg veldig godt igjen i de siste innleggene her! Jeg er 35 uker idag, vi har en gutt på snart 2 år, og jeg kan virkelig ikke forstå hvordan gravide alenemødre får det til! Selv om jeg har hatt et ok svangerskap uten nevneverdige plager, så blir jeg sprø innimellom. Bare å kle på gutten mens magen min strutter, eller løpe etter han kan jeg jo bare glemme. Jeg reagerer jo omtrent med hastighet som en brunsnegle... Som noen andre sa, takk og lov for barnehage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare bare med barn fra før nei. Jeg har ei på 21 md hjemme, og ei på strax 4 år i bhg. I tillegg klarer jeg nesten ikke gå pga bekkenet. Mannen jobber, men kan være litt fleksibel. Men alt går på et vis. Men det er helt klart annerledes enn første svangerskap ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk og lov for barnehage!

Det er mye mindre å gjøre med en snart 9 åring, men med en 3 åring i trassalderen er det veldig vanskelig å få han til å gjøre ting :(

Han starter ikke på barnehagen før 6.august, samme dag jeg har termin. Skulle vanskelig huset igår, men det ble ikke mye vansking fordi jeg måte ta pause hele tiden og til slutt merket jeg at tiden hadde gått. Jeg har klart å gjøre en del hjemme, men ikke alt. Idag har jeg startet med resten og tror jeg kommer til å slite med søvn akkurat som igår :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke bare er meg! Er litt tyngre dette svangerskapet ja, men i tillegg er det mer plager denne gang og..

 

Er jo kjempe deilig den mnd mannen er hjemme så vil jo at han ska fortsette offshore! Men de to ukene han er vekke kan ting bli skikkelig tungt og eg gleder meg IKKE til to barn aleine om noen mnd..

 

Heldigvis har han fri 6 uker etter fødsel så eg får bare se positivt på det!! Han kan hjelpe meg masse :) eneste e at jenta på 2,5 er super mammadalt! Blitt det nå de siste turene han har reist ut! Er jo ikke så rart når han bare forsvinner.. Så når eg er i nærheten får han ikke gjøre noe!! Og det kan bli travelt når lillegutt kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvor lav magen kan bli før det sier plopp btw.... jaja, så lebge det varer 34 timer eller mer er det greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok etterhvert. Min mage sank og forble lav ved 35 uker denne gang, husker ikke helt når den sank forrige gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mage har endelig sunket litt- og jeg kan puste sånn noenlunde normalt igjen!!:-):-) Dette skjedde da jeg bikka 37 uker tror jeg. Ellers tror jeg deler av slimproppen har gått. Uansett ikke lenge til vi som har termin i aug setter i gang nå!! Synes det er litt uvirkelig..!- og godt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...