Gå til innhold

Augustmagene i 3.trimester :)


3smaa

Anbefalte innlegg

Konklusjonen av kontrollen, vi har rykket opp mot gjennomsnittet og ligger stabilt der :-D. Tydelig at jeg har dårlig vekstvilkår mellom uke 20-30 :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har frøkna kjørt seg ned i bekkenet, og der sitter hu nesten bom fast med hodet! Ikke rart hu ikke har spunnet så mye i magen! Og magefølelsen min var reeeett!

I tillegg har hu bestemt seg for å ballansere påkanten av det grønne området i symfysemål.

 

Så bra at det har tatt seg opp, Kenga! Da er vi to stykk lykkelige etter kontroll;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg var på ul i går og babyen lå i seteleie. Er 31+ 4 og fjerde-gangs gravid så håper den snur seg snart. Har ikke lyst på setefødsel :(

Min lå konstant i seteleie frem til sjekken nå i uke 32, da hadde han plutselig turna rundt :) Så det er håp ;)
Godt å høre :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hodet har festa seg her også, godt oppi min høyre lunge ...

 

I hvert fall satt hun i solid, skrått seteleie på ultralyd i går. "Ja, det er ikke så rart at du synes det trykker litt på høyresiden der, nei," sa gynekologen. Etterfulgt av "det er liksom så veldig... tomt, her nederst i magen." Tell me about it, liksom.

 

Forrige ultralyd, for et par uker siden, lå hun i skrått hodeleie, så det turnes. Slik holdt storesøsteren på også - i forrige svangerskap var det stort sett nytt leie hver uke fra uke 30-38. Ikke at det betyr noe her, siden det uansett blir keisersnitt, men jeg hadde tatt det ganske lugnt om barnet ikke er i hodeleie før i hvert fall rundt uke 34.

 

Hun vokser fint i lengden og i hodemål, men er tynn rundt magen. Ny kontroll om en uke, men så vidt jeg skjønte er målene ok så lenge hun fortsetter å vokse - selv om magemålet ikke tar igjen resten av kroppen. Dersom det går mer ned vil de vurdere å fremskynde snittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt er bra for dere etter UL idag :)

 

Her ligger han med hode ned, men ikke festet. Skal ikke ha kontroll før 8.juli og da skal jeg få vite om hode er festet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke åssen du klarer å henge på en på 1,5 jeg.... håper for del hun er mer passiv enn min var. Liker ideen om å droppe juli altså :-D

Det skjønner ikke jeg heller ;) vi har et allrom som er helt barnesikkert, så hun kan leke og styre på mens jeg ligger på sofaen. Det hjelper på! Også sover hun opptil 2 timer der jeg hviler meg :) Tror hun er gjennomsnittlig aktiv. Heldigvis ikke veldig aktiv (slik hun på 31/2).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet nede her og! Men han ligger høyt med hodet enda. Mulig han begynner å trekke nedover, for får litt vonde "stikkinger" av og til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har alltid liggi med magemål som er lavere på kurvene enn lårbeinet og hodeomkretsen

Her har frøkna lavere omkrets på hodet enn resten. Men det var ikke noe farlig mye:)

 

Hodet nede her og! Men han ligger høyt med hodet enda. Mulig han begynner å trekke nedover, for får litt vonde "stikkinger" av og til nå.

Jeg opplevde det som at hele underlivet mitt sku eksplodere da hu trykka seg nedover. Vondt:P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min ligger også ganske høyt og idag mens jeg satt på jobben kjente jeg hode beveget seg helt nede og det var ganske ubehagelig. Jeg synes litt synd på de små som må ligge med hode ned lenge før de blir født, stakkars :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det kun 40 dager igjen til termin!! Tar jeg ikke helt feil så kvalifiserer det meg til "høygravid" ?:-) Nå er det jammen meg ikke lenge igjen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg er man høygravid hele 3 trimester.... husker forrige gang var det mye snakk om disse 40 dagene, men kan aldri huske å ha sett det noe annet sted enn på forumet. Syns det er snodig at høygravid bare skal vare i 17 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har følt meg høygravid fra bekkenløsning startet og det var rundt uke 20 :P

Her er det ca 3 dager igjen til jeg kan kalle meg for høygravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følt meg høygravid ganske lenge jeg også;-) Godt det nærmer seg termin!:-)

 

River en del i nedre del av magen om dagene i tillegg til menssmerter og hyppigere kynnere- babyen kan godt få komme snart;-) De siste nettene har jeg våknet ofte pga leggkrampe. Noen som har tips?!

 

Og bare et lite spm på slutten; andre som innimellom opplever at foten svikter pga smerte i lusken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følt meg høygravid ganske lenge jeg også;-) Godt det nærmer seg termin!:-)

 

River en del i nedre del av magen om dagene i tillegg til menssmerter og hyppigere kynnere- babyen kan godt få komme snart;-) De siste nettene har jeg våknet ofte pga leggkrampe. Noen som har tips?!

 

Og bare et lite spm på slutten; andre som innimellom opplever at foten svikter pga smerte i lusken??

Åkjære, de leggkrampene har nesten tatt livet av meg siste uka. Våkner på morgenkvisten og beinet står i helspenn, kastee meg opp i full panikk for å strekke ut inntil en vegg!! :P Begynt med magnesium jeg da. Det sier de skal hjelpe mot kramper, kynner og hodevondt :)

Endret av TwinkleStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følt meg høygravid ganske lenge jeg også;-) Godt det nærmer seg termin!:-)

 

River en del i nedre del av magen om dagene i tillegg til menssmerter og hyppigere kynnere- babyen kan godt få komme snart;-) De siste nettene har jeg våknet ofte pga leggkrampe. Noen som har tips?!

 

Og bare et lite spm på slutten; andre som innimellom opplever at foten svikter pga smerte i lusken??

Ja, føttene mine svikter mer og mer. Det er bekkenet som gjør det tror jeg. Jeg har iallfall bekkenløsning. Prøv å ta det mest mulig med ro, eller iallfall unngå ting som gjør det verre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle star:

Har hørt at magnesium skal hjelpe, men mener å ha lest her inne at jm/lege fraråder gravide å ta disse etter uke 30 .. Har du hørt noe om dette?

Jeg får kun krampe om natten. Du da? Er kjempevondt !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

81-mamma:

Ikke usannsynlig at det er pga bekkenløsning. Har også tenkt om d kan ha sammenheng med at babyen presser seg nedover i bekkenet? Sikkert lurt å uansett ta d litt med ro, ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister følelsen i høyre bein av og til, men ikke etter smerter i lysken. Blir sånn om jeg sitter litt. Etter to minutter i gange, dovner beinet vekk.. tror frøkna klemmer på noe nerver eller noe..

Jeg tar forresten magnesium. Har ikke blitt frarådet det. Er 34+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært veldig plaget av kramper de to forrige gangene, men denne gangen kom den og varte i en kort periode så forsvant det. Har verken tatt magnesium tilskudd eller gjort noe som helst egentlig.

 

Det er veldig ubehagelig å ha de særlig når man allerede har andre plager :(

 

Husk at det ikke er lenge til terminen. Om bare noen dager er vi neste mnd ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite syteinnlegg i dag...:/

Tungt å være gravid om dagene; halsbrann, leggkramper, lite søvn og ikke minst vanskelig for å puste.. Føler til tider jeg har babyen oppi halsen! Magen er svær og det samme er babyen.. I dag tenker jeg at han bare kan komme, mn vet jo at det beste er om han blir der inne i noen uker til.

 

Satser på at jeg har en bedre dag i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite syteinnlegg i dag...:/

Tungt å være gravid om dagene; halsbrann, leggkramper, lite søvn og ikke minst vanskelig for å puste.. Føler til tider jeg har babyen oppi halsen! Magen er svær og det samme er babyen.. I dag tenker jeg at han bare kan komme, mn vet jo at det beste er om han blir der inne i noen uker til.

 

Satser på at jeg har en bedre dag i morgen:-)

Slik har jeg og begynt å føle det! Klarer nesten ikke gå, vondt over alt og har 2 småtroll på 11/2 & 31/2 fra før. Fatter ikke hvordan jeg skal holde ut 8 uker til... I går hadde jeg mest lyst å grine når jeg stod opp, men i dag har det gått litt bedre :) må bare ta en dag om gangen å gjøre det beste ut av det! Plutselig er det over :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det bare 6 uker igjen her og jeg kjenner at jeg holder på å føde hver gang jeg har disse kynnere. Skal man egentlig ringe føden når de er såpass vonde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det bare 6 uker igjen her og jeg kjenner at jeg holder på å føde hver gang jeg har disse kynnere. Skal man egentlig ringe føden når de er såpass vonde?

Kynnere skal vel ikke være direkte vonde?

Det har iallefall både min mor og min jordmor påpekt, og jeg fikk beskjed om å ringe om jeg fikk sånne vonde kynnere som jeg hadde en natt.

Jeg har tenkt at det ikke var sånn, jeg skal jo uansett være hjemme lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...