Gå til innhold

Augustmagene i 3.trimester :)


3smaa

Anbefalte innlegg

Her er det varmt for tida, og gleder meg egentlig til å ikke være gravid lenger - litt tidlig kanskje, men håper det blir bedre når temperaturen går ned. Selve fødselen er jeg ikke nervøs for, men gruer meg litt til de første mnd med lite søvn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig er jeg også over i 3 trimester :) synes egentlig det har gått ganske raskt, og relativt greit frem til nå. Jeg hadde så omfattende bekkenproblem før denne graviditeten (etter nr 2), så det at jeg ikke har blitt verre er en utrolig lettelse for meg. Prøver å nyte det som er igjen av graviditeten da dette nok er sistemann.

 

Tenker litt på fødselen ja. Gleder meg ikke! Men grudde meg veldig med nr 2. Det gjør jeg ikke nå. Er litt mer avslappet og tenker jeg får ta det som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også i tredje trimester (28+1 i dag)... Jeg veier fire kilo mer enn jeg gjorde den dagen jeg fødte min første (1,5 år siden) og det er 12 uker til fødsel!!! Jeg er ENORM og synes ikke det er særlig stas å være gravid! Jeg er generelt optimist, men kjenner jeg sliter med å motivere meg foran denne sommeren... Sliter med bekkenløsning og må starte dagen på alle fire før jeg klarer å gå på to føtter etter 10-30 minutter. Føttene svikter ofe i løpet av dagen, så krykkene er alltid med! Trener fire timer i uken i gravidgruppe og det er det som holder meg i gang! Jobber fortsatt 100 % (kontorjobb), men har hatt tatt ut ferie nå i mai (utenlandstur, kos hjemme og avslapping). I morgen er det jobb igjen og da blir det fullt trykk frem til 27. juli! Kanskje like greit, så går dagene raskere frem mot fødsel...

 

Huff, det ble litt pessimistisk dette... Håper innspurten går raskt! Samtidig hadde jeg en svært dramatisk fødsel sist som medførte at både jeg og babyen fikk skader, så jeg skal på sykehuset i juni for å finne ut hvordan vi skal få ut poden i magen..! Gruer meg il fødsel, men har fått signaler fra sykehuset om at de kommer til å høre på meg (denne gangen).

 

Må nesten legge til at jeg (normalt) er ei blid og optimistisk jente som stort sett ser lyst på livet! Er bare så utrolig lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde et par sånne dager tidligere i uka. Heldigvis er kroppen mer avklimatisert til varmen, så har blitt endel bedre her. Foreløpig ingen bekkeløsning foreløpig denne gangen hvis ikke jeg går mye :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også i tredje trimester (28+1 i dag)... Jeg veier fire kilo mer enn jeg gjorde den dagen jeg fødte min første (1,5 år siden) og det er 12 uker til fødsel!!! Jeg er ENORM og synes ikke det er særlig stas å være gravid! Jeg er generelt optimist, men kjenner jeg sliter med å motivere meg foran denne sommeren... Sliter med bekkenløsning og må starte dagen på alle fire før jeg klarer å gå på to føtter etter 10-30 minutter. Føttene svikter ofe i løpet av dagen, så krykkene er alltid med! Trener fire timer i uken i gravidgruppe og det er det som holder meg i gang! Jobber fortsatt 100 % (kontorjobb), men har hatt tatt ut ferie nå i mai (utenlandstur, kos hjemme og avslapping). I morgen er det jobb igjen og da blir det fullt trykk frem til 27. juli! Kanskje like greit, så går dagene raskere frem mot fødsel...

 

Huff, det ble litt pessimistisk dette... Håper innspurten går raskt! Samtidig hadde jeg en svært dramatisk fødsel sist som medførte at både jeg og babyen fikk skader, så jeg skal på sykehuset i juni for å finne ut hvordan vi skal få ut poden i magen..! Gruer meg il fødsel, men har fått signaler fra sykehuset om at de kommer til å høre på meg (denne gangen).

 

Må nesten legge til at jeg (normalt) er ei blid og optimistisk jente som stort sett ser lyst på livet! Er bare så utrolig lei...

Du må vite at jeg forstår deg veldig godt fordi jeg er nesten i like situasjon :(

Fødte førstemann på mindre enn den vekten jeg har nå (30 uker), føler meg tung og blir fort hoven når det er varmt, lavt blodtrykk at jeg holder på svime av hver morgen, bekkenløsning som virkelig tar knekken på meg, jobb, studie, og ikke minst så har jeg to barn som krever sitt.

Jeg er virkelig lei og håper bare at de 10 neste ukene løper av gårde :(

 

Jeg synes du skal ikke bruke energi på å tenke på fødselen selv om du har hatt vanskelig fødsel med førstemann, det virker negativt på deg.

Jeg hadde veldig tøft fødsel med nr 1, det tok 16 timer med rier fra h***** til han var ute og fikk ingen smertestillende. Nr2 kom 2 timer etter første rie, husker at jeg ringte jordmor og fortalte at jeg hadde rier som kom hvert 5 min. Hun ville at jeg skulle komme med en gang, men jeg var rolig og tenkte at det vil ta tid, men 15 min etter at vi ankom sykehuset så var han ute. Denne gangen er jeg redd for å føde i bilen eller hjemme :D

 

Tenk positivt og prøv å gjøre noe morsomt i løpe av dagen som tar oppmerksomheten fra smerter og ubehag :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeeeeeyyyy da kan jg endelig si jeg er i 3 trimester :) :)

Gratulerer ;)

Synes tiden gikk fort frem til 3. Trimester. Nå går den sakte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du må vite at jeg forstår deg veldig godt fordi jeg er nesten i like situasjon :(

Fødte førstemann på mindre enn den vekten jeg har nå (30 uker), føler meg tung og blir fort hoven når det er varmt, lavt blodtrykk at jeg holder på svime av hver morgen, bekkenløsning som virkelig tar knekken på meg, jobb, studie, og ikke minst så har jeg to barn som krever sitt.

Jeg er virkelig lei og håper bare at de 10 neste ukene løper av gårde :(

 

Jeg synes du skal ikke bruke energi på å tenke på fødselen selv om du har hatt vanskelig fødsel med førstemann, det virker negativt på deg.

Jeg hadde veldig tøft fødsel med nr 1, det tok 16 timer med rier fra h***** til han var ute og fikk ingen smertestillende. Nr2 kom 2 timer etter første rie, husker at jeg ringte jordmor og fortalte at jeg hadde rier som kom hvert 5 min. Hun ville at jeg skulle komme med en gang, men jeg var rolig og tenkte at det vil ta tid, men 15 min etter at vi ankom sykehuset så var han ute. Denne gangen er jeg redd for å føde i bilen eller hjemme :D

 

Tenk positivt og prøv å gjøre noe morsomt i løpe av dagen som tar oppmerksomheten fra smerter og ubehag :)

 

Lykke til :)

 

Takk for oppmuntringen! Jeg ser litt lysere på tiden frem mot fødsel nå...! Har gått litt inn i meg selv og sagt at nå er det innspurten igjen! Det er da jeg normalt er best!! Som i innspurtene til eksamenene jeg har vært gjennom! Eller da det manglet 1000 høydemeter for å bestige en 7000-meterstopp jeg skulle på toppen av! Ja, det gjelder å holde motivasjonen oppe! Heldigvis er det et sabla kjør på jobb som gjør at dagene går raskt! Og hjemme krever 1-åringen sitt :-) og premien i enden av tunnelen er jo verdt å vente på!!! Og når det butter litt imot får jeg heller bruke litt galgenhumor! Som å tenke på en episode som skjedde i forrige uke da jeg var i solsenga på utenlandstur og plutselig hørte en gutt si "Mom, look at that fat lady" hvorpå jeg åpner øynene for å se på denne feite dama og innser at guttungen peker på MEG!! Hehe!

 

Lykke til i innspurten til deg og alle dere andre også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeeeeeyyyy da kan jg endelig si jeg er i 3 trimester :) :)

Gratulerer ;)

Synes tiden gikk fort frem til 3. Trimester. Nå går den sakte :P

Oiiii gjør dn :( Skal prøve å holde meg opptatt med forbredelsene :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeeeeeyyyy da kan jg endelig si jeg er i 3 trimester :) :)

Gratulerer ;)

Synes tiden gikk fort frem til 3. Trimester. Nå går den sakte :P

Oiiii gjør dn :( Skal prøve å holde meg opptatt med forbredelsene :)

Jeg er i grunn glad jeg har ventet med alt av forberedelser, for da kan jeg kose meg med det de siste 12 ukene :) Akkurat bikket over i 3 trimester selv, 28+3 i dag! Så nå skal jeg begynne med innkjøp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes, noen har blitt sterke den siste uken. Slutt på behagelig kiling i ribbeina, nå kjennes det ut som hun prøver å presse foten gjennom magen (kjente faktisk en liten fot gjennom magen). Og det er nesten ti uker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går d md august-damene?:-)

 

Her har det de siste dagene økt på md kynnere, nedpress og stikninger.. Var på ul i dag og babyen er estimert til ca 4, 3 kg ved termin.. Ellers synes jeg det begynner å bli tungt, mn gruer mg veldig til å føde igjen..:/

 

Mye aktivitet hver dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går d md august-damene?:-)

 

Her har det de siste dagene økt på md kynnere, nedpress og stikninger.. Var på ul i dag og babyen er estimert til ca 4, 3 kg ved termin.. Ellers synes jeg det begynner å bli tungt, mn gruer mg veldig til å føde igjen..:/

 

Mye aktivitet hver dag:-)

Som om jeg skulle ha skrevet det selv, men bare at jeg ikke får vite vekten på babyen før onsdag og jeg ikke gruer meg til fødselen.

Jeg har mye bekkenplager og ønsker å bli ferdig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsann :) 

 

Kommer krypende inn her jeg også. 

Venter en liten frøken 26. august, og håper sommeren går fort, noe jeg aldri har sagt før ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker også at det blir tyngre og tyngre, og at jeg blir trøtt av alt mulig som før var rene plankekjøringen. Men alt i alt er jeg jo fremdeles i ganske bra form, jeg må jo regne med at det går litt nedover nå som det går mot slutten.

 

Aner ikke hva babyen kommer til å veie, hun ligger midt på den røde streken på helsekortet, så blir neppe noe vekstestimering heller. Jeg gruer meg ikke til fødselen (enda), for langt frem til at jeg klarer å forholde meg til det. Er mer bekymret for om navlen kommer til å poppe. :blink:

 

Her er det også masse liv, og plutselig fikk jeg perioder med halsbrann også. Antallet ekstraputer i senga når nye høyder, og det er en evig dragkamp mellom meg og junior angående liggestillinger. Gleder meg til å møte dette lille mennesket som ligger inni der :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er 2 åringen hjemme fra barnehagen i dag, heldigvis kommer pappaen hjem og avlaster litt etter lunsj.

 

Plages ikke mye med noe konkret, men litt av alt.... Litt frustrert over symfyseløsning som har begynt å begrense uteaktivitetene endel de siste par-tre ukene.... Men det må til :-P.

 

Her er det vekstkontroll til fredag, men fødselen bekymrer meg egentlig ikke. Rett etter forrige fødsel sa jeg at jeg vil heller føde igjen, enn å gå gravid igjen... Og det står jeg fortsatt for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er mer bekymret for om navlen kommer til å poppe. :blink:

 

 

Jeg begynner også å bekymre meg for om navlen snart kommer til å poppe, fått skikkelig ulekker utover navle som stadig "henger" seg fast i ting.... ha ha.. I tillegg til at jeg snart revner på midten (kjennes sånn ut hvert fall :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sogner det med navlen! Og jeg har en bunnløs innovernavle til vanlig. Skjønner ikke hvordan dette har skjedd?!

Har mye nedpress og kraftige kynnere. Snakket ned jordmor idag og har fått vite at dem ikke stopper fødselen om disse kynnerne tar skikkelig tak og der blir rier. DET var sykt å høre. Tenk at jeg er kommet så langt!!!!

Litt under 7 uker til termin, og jeg gleder meg til fødsel! Skal bli fint å få frøkna på utsiden av magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å være på vekstestimering? Jeg ligger akkurat på øverste kurven, men følger kurven hele veien.(helsekortet er sort/hvitt så vet ikke hva rød strek er) Så hun blir sikkert ikke så liten.....eller, min første lå også på øverste streken hele veien, men var bare 3.360 og 50 cm da hun ble født. Jeg er med en studie om mor/barn hvor de undersøker hjertet til oss begge 3 ganger under svangerskapet og en gang etter fødsel. Der tok de en vekstestimering i uke 32, fikk ikke vite noe om antatt vekt, men at hun lå 8,8% over gjennomsnittet. Noen som vet hva dette kan utgjøre i vekt? Men som jordmor sa, dette er nå, behøver ikke være slik ved fødsel. Jeg skal ihverfall være flinkere med kostholdet framover, kanskje det kan hjelpe på at hun ikke legger på seg mer enn nødvendig. Har fryktelig dårlig samvittighet for at jeg har kost meg vel mye i sv.skapet....gått opp 20 kg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekstkontroll er kun vanlig dersom man tidligere har fått veldig store eller små barn, ved visse sykdommer eller medisinbruk, eller ved store endringer i symfysemål. Det er jo de siste ukene de legger på seg mest. Spiser du generelt sunt, og det ikke er noen andre problemer, blir de vanligvis så store som de er genetisk disponert for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...