Gå til innhold

Augustmagene i 3.trimester :)


3smaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Blir nesten litt smånervøs siden vi drar på ferie nå til helgen :) 

 

Bare av nysgjerrighet; må dere ligge lenge på sykehus siden hun var så tidlig ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Blir nesten litt smånervøs siden vi drar på ferie nå til helgen :) 

 

Bare av nysgjerrighet; må dere ligge lenge på sykehus siden hun var så tidlig ute?

Hun har litt fostervann i lungene, og sliter derfor med å puste skikkelig. Hun ligger på nyfødt intensiv med c-pap (oksygentilførsel i nesa) og sondemating.

Vi vet ikke hvor lenge vi blir. Men i utgangspunktet ville det vært snakk om ett vanlig barselsopphold om pusten hennes hadde vært fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå nå føles som om vi nærmer oss virkelig. Planen blir slik imorgen:

Vaksking av klær

Gjøre klar fødebagen

Dra på babyshop og finne en vognbag til vogna

Montere babysengen

Montere stellebord

 

Får se om det dukker flere ting ettervert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå nå føles som om vi nærmer oss virkelig. Planen blir slik imorgen:

Vaksking av klær

Gjøre klar fødebagen

Dra på babyshop og finne en vognbag til vogna

Montere babysengen

Montere stellebord

 

Får se om det dukker flere ting ettervert :D

Høres fornuftig ut ;) Og du har jo termin tidlig i august. Jeg har ikke termin før 21 august
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ååååå nå føles som om vi nærmer oss virkelig. Planen blir slik imorgen:

Vaksking av klær

Gjøre klar fødebagen

Dra på babyshop og finne en vognbag til vogna

Montere babysengen

Montere stellebord

 

Får se om det dukker flere ting ettervert :D

Høres fornuftig ut ;) Og du har jo termin tidlig i august. Jeg har ikke termin før 21 august
Itillegg så har jeg født tidligere med både nr 1 og 2. Har bare 2 uker igjen til uke 37!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Ååååå nå føles som om vi nærmer oss virkelig. Planen blir slik imorgen:

Vaksking av klær

Gjøre klar fødebagen

Dra på babyshop og finne en vognbag til vogna

Montere babysengen

Montere stellebord

 

Får se om det dukker flere ting ettervert :D

Høres fornuftig ut ;) Og du har jo termin tidlig i august. Jeg har ikke termin før 21 august
Itillegg så har jeg født tidligere med både nr 1 og 2. Har bare 2 uker igjen til uke 37!
Oppsi woppsi ;) Pass på :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ååååå nå føles som om vi nærmer oss virkelig. Planen blir slik imorgen:

Vaksking av klær

Gjøre klar fødebagen

Dra på babyshop og finne en vognbag til vogna

Montere babysengen

Montere stellebord

 

Får se om det dukker flere ting ettervert :D

Høres fornuftig ut ;) Og du har jo termin tidlig i august. Jeg har ikke termin før 21 august
Itillegg så har jeg født tidligere med både nr 1 og 2. Har bare 2 uker igjen til uke 37!
Oppsi woppsi ;) Pass på :)
Hehe, du må også passe på for tiden løper av gårde :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Ååååå nå føles som om vi nærmer oss virkelig. Planen blir slik imorgen:

Vaksking av klær

Gjøre klar fødebagen

Dra på babyshop og finne en vognbag til vogna

Montere babysengen

Montere stellebord

 

Får se om det dukker flere ting ettervert :D

Høres fornuftig ut ;) Og du har jo termin tidlig i august. Jeg har ikke termin før 21 august
Itillegg så har jeg født tidligere med både nr 1 og 2. Har bare 2 uker igjen til uke 37!
Oppsi woppsi ;) Pass på :)
Hehe, du må også passe på for tiden løper av gårde :P
Haha ja... Jeg fikk de 2 første + - 1 dag til termin. Men nr 3 kom 14 dager over termin puuh :( Så kommer denne til termin blir jeg kjempe fornøyd :) :) Endret av Urwa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at endel av meg skulle ønske at førstemann ikke hadde kommet før termin. Selv om jeg logisk vet at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng, tror jeg det blir ekstra vanskelig å være tålmodig de siste ukene ettersom storebror kom to uker før termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer den kenga! Her kom nr 1 8 dager før termin. Nr 2 4 dager over. De 12 dagene i forskjell var laaaaange! Men nr 3 skal komme før har jeg bestemt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har en del plager så ønsker jeg egentlig å gå litt lenger denne gangen. Jeg vil ha mer tid til å ordne ting og få litt ekstra tid for meg selv. Jeg gleder meg til å bli mamma igjen, men trenger også tid til forberedelser før han kommer.

 

Han kommer selvfølgelig når han er klar det er bare et ønske :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her starter storebror i barnehagen igjen da jeg er 37+1. Tar antakelig gjerne noen dager til å slappe av, men regner med at jeg er veldig klar fra 38+0.

 

Syns det er litt snodig å skulle bli 2barnsmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du blitt såpass defensiv? Gubben snakker om 30 juli, svigermor har fablet om 20 juli. Det viktigste er at storebror er i bh! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tullet egentlig, han kan komme når han vil gjerne før tiden :D

Angående barnehage start så spiller det egentlig rolle siden familien bor bare 10 min unna.

Han yngste elsker å være hos min søster for da kan han leke sammen med sønnen hennes som er et år eldre :)

 

Kan jeg spørre hvor du skal føde Kenga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det. Vi føder i Tromsø :-). Vi har mora mi 500 m unna fra midten av juli, men vet hu har litt begrenset kapasitet i forhold til han. Tror ikke hu er helt komfortabel med å legge han, eller ha han over 3-4 timer. Svigers bor vanligvis 15 min unna, men på sommeren bor de 1, 5 time unna.... i august kommer også svoger m familie til svigers, og da er det ikke håp om hjelp derfra.

 

Har ei venninne vi kunne ha brukt, men de tar jo ferie fra midten av juli.... blir spennende å se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All planer forandres på sommer  :unsure:

Min mor og far reiser fra midten av juli og frem til 20.august. Min søster er student og skal derfor være hjemme. Min bror og hans kone skal bo i huset til foreldrene mine frem til de kommer tilbake fra ferien fordi broren min har jobb rett ved siden av huset.

 

Vi har snakket med dem og sagt dersom fødselen starter så skal de komme å passe barna.

Etter fødselen vil det være mannens oppgave å passe de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som en solid plan. Er jo uansett lite å tjene på å bekymre seg. Mistenker at mora mi må daglig ta med storebror til andedammen, hu blir nok helt hans :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke bhg til minstefrøkna på 2 før 20 august, og jeg har termin 17. Håper jo å få litt før ;) så må nok ha begge hjemme en stund. Men mannen stiller opp og tar nr 2 mest da. Eldste på 4 skal i bhg resten av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må planlegge litt mer når man har flere barn, ja! Her satser jeg på å føde til termin, evt en dag over... Eldstemann begynner på SFO 5. august, og jeg vil gjerne være med på innkjøring der den første uka! Derfor passer det bra å føde 10 eller 11, så er jeg klar til å stille opp første skoledag (som er 19). 

 

Sist var jeg så innstilt på å føde tidligere pga mye kynnere, men fødte bare tre dager før termin. Nå er jeg heldigvis mer innstilt på å føde litt etter termin, siden jeg mener UL termin er satt for tidlig (vet nøyaktig når unnfangelsen fant sted...). Da slipper man i hvert fall utålmodigheten på slutten! 

 

Førstemann kom 6 dager før termin, og det var perfekt! Jeg hadde ikke rukket å bli utålmodig i det hele tatt siden alle snakker om at man alltid går over første gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at de som har barn fra før må planlegge, særlig nå på sommeren.

 

Idag har jeg gjort mye husarbeid og var i Sverige og handlet litt også :D

Har begynt så smått å gjøre klar fødebagen, putter inn ting som jeg kommer på :P

 

Ista når jeg skulle dusje føltes det som om jeg var øm i underlivet :/

Noen andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det kan være både timer og uker. Mener å huske at den kan komme igjen også. Syns det er skikkelig useriøst hvis to av de mest sktkve på augustforumet skal føde sååå tidlig asså.... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det kan være både timer og uker. Mener å huske at den kan komme igjen også. Syns det er skikkelig useriøst hvis to av de mest sktkve på augustforumet skal føde sååå tidlig asså.... :-P

Hehe, du må da ikke tro at jeg VIL føde før uke 37 :P

Jeg vil så gjerne være her til minst uke 37 og håper virkelig at det ikke blir fødsel før uke den tiden. Det er veldig beroligende å høre at den kan gå lenge før fødselen starter :)

 

Til Kenga: har du følelse på når dato fødselen vil inntreffe hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...