Gå til innhold

Augustmagene i 3.trimester :)


3smaa

Anbefalte innlegg

Mot min bedre viten håper jeg på perioden 20-30 juli...

 

Magen har synki skikkelig siste uka, med endel kynnere og stikkinger. Tror ikke noe er rett rundt hjørnet, men fødebagen blir nok pakket ferdig i løpet av uka (har begynt å kjenne litt på stresset nå ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mot min bedre viten håper jeg på perioden 20-30 juli...

 

Magen har synki skikkelig siste uka, med endel kynnere og stikkinger. Tror ikke noe er rett rundt hjørnet, men fødebagen blir nok pakket ferdig i løpet av uka (har begynt å kjenne litt på stresset nå ja)

Fødebagen ligger på soverommet og jeg ligger inn ting jeg kommer på. Tror at den er nesten klar, mangler bare amme-BH :D må kjøpe meg en snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler vel enda noen bukser og gensere. Har pakket ned litt babytøy, men selve hentesettet skal vaskes nå. Kan ikke tro jeg innrømmet terminhåpet mitt :-P

 

Har du noen magefølelse gutt04....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Flere som skal føde på Abc Ullevål?

Jeg! Har termin 10. august. Du da? Hvilken jordmor har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler vel enda noen bukser og gensere. Har pakket ned litt babytøy, men selve hentesettet skal vaskes nå. Kan ikke tro jeg innrømmet terminhåpet mitt :-P

 

Har du noen magefølelse gutt04....?

Jeg tror faktisk det samme som deg mellom 20 og 30.juli. Mannen sier at den vil starte når som helst etter den 16.juli :P

Vi får se når det blir for ting kan fort forandre seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahhhh og jeg som ikke har termin før 21 august :( :( Hører med til historien at jeg fødet 2 uker termin sist gang :( Misunnelig på dere jenter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj - nå begynner spenningen å øke for oss med termin i august!!- nedsunkne mager og slimpropp (er) som går.. Økte kynnere/murringer og stikninger - ikke lenger tvil om at vi er på oppløpssiden!! :-)

 

Spennede å kikke innom her for tiden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt godt å vite at vi er neste mnd ut :-D. Er fornøyd med den ekstra permisjonen ettersom vi er etter 1. juli jeg.

 

Klarer dere fremdeles å være aktive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Kenga, jeg tenkte også at jeg i hvert fall måtte knipe igjen til 1. juli :D

 

Spennende at vi er neste måned ut. Jeg tror egentlig ikke at vår kommer før tiden (er førstegangs og har enda ikke kjent noe som ligner kynnere i løpet av hele svangerskapet, heller ikke noe nedpress eller sunket mage eller andre tegn på at noe er i ferd med å modnes). Skal prøve å nyte juli, i hvert fall så lenge formen er ok, for når mini er ute, er det jo nesten høst, spesielt hvis hun drøyer.

 

Jeg klarer å være litt aktiv, det begrenser seg til turer i fjellet og marka, ikke lange turer, men nok til at jeg får luftet hodet og trent bekkenet/ryggen litt. Da er det verre med jobben. Tror jeg setter norgesrekord i motivasjonsmangel. Men jeg er jo i god form, så jeg kan ikke bare la være å jobbe heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å være så veldig aktiv.. Har i følge legen lav blodprosent, så små "anstrengelser" fører ofte til at jeg må legge mg ned pga svimmelhet, hetetokter og kvalme.. -kjedelig!!! Sliter nok i tillegg litt med å ta hensyn til dette da jeg liker å få ting gjort.

 

Har begynt så smått å kjøpe inn ting til babyen nå, og kjenner at d nå er greit å få d meste på plass:-)

 

Gode tips til hva som bør pakkes med i sykehusbaggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mest trøtthet og energimangel som preger dagene. Guttungen og gubben er hjemme på uke 2 av ferien.... de er fantastiske begge to, men de sliter veldig på tålmodigheta mi. Jeg har ikke akkurat overskudd nok til å henge på. Ser litt fram til sofa og noe mindre intelligent på tv.

 

Jeg går fremdeles tur daglig i jakta på overskudd, men etter 30-45 minutter må jeg gi meg (rygg og bekken). Har jeg dog vært på handlesenter e.l. må jeg droppe turen grunnet bekkenet. Skylder gubben at jeg fortsatt klarer å komme meg ut på tur, han tar primært storebror og mer av husarbeidet enn vanlig <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her begynner formen å bli dårlig!! Klarer bare å gå det nødvendigste innendørs. Er sliten! Kjenner jeg begynner å synke inn i høygravidbobla (dvs klarer ikke å bry meg noe særlig om andre enn meg selv).. Måtte de neste 45 dagene gå raskt!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min har virkelig begynt å skrante no de siste ukene.. 34 uker i dag.. Fryktelig vondt i rygg, masse halsbrann og sure oppstøt., gutten ligger rett vei med rumpen og beina godt plantet oppunder ribbeina mine noe som gjør alt av sitting og bøying til en lidelse...

 

Den siste uken har gutten blitt sånn over ekstremt aktiv! Har liksom alltid vært godt aktiv men nå tar han helt av.. Og det er så vondt til tider! Presser nedover så det stikker ut i tissen :P kynnerene har også blitt mye kraftigere og er nesten konstant.. Hvis det er 6 uker igjen, skjønner eg ingenting! :P hehe.. Fødte 10 dager før med førstemann så blir nok ganske utålmodig når det nærmer seg uke 38

 

Har en jente på 2,5 år så dagen er aktiv med en uke ferie igjen.. Og då reiser mannen i Nordsjøen og.. Gruer meg til de to ukene!

 

Kjenner meg godt igjen i kort lunte og dårlig tålmodighet! Evig takknemlig for at eg har en mann som er glad i friluft så tar med seg jenta vår ut på tur dagen lang :) og ikke tar seg nær av mine fæle utbrudd!

 

La juli gå fort!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt masse kynnere idag, nedpress og murring i korsryggen og magen :(

Har bare 2 dager igjen på jobb før jeg tar 100% sykemelding. Jeg føler at dagene på jobb blir virkelig tunge :(

 

Heldigvis er det ikke lenge til 37 uker og dermed kan han komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høre ut som at ting skjer raskt på den fronten gutt04.... plutselig forlater du også forumet, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kenga, har følelse at jeg kommer til å føde snart, men håper ikke at det skjer før uke 37. Hvor langt tid har vi igjen til uke 37 da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe du klarer å knipe igjen, men har mine tvil. Her har jeg tidligst håp om uke 38+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, håper virkelig at han holder seg inne til jeg har passert 37 uker :P

 

Har du kynnere? Ned press? Noe antydning til at fødselen nærmer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere kommer jevnlig, noen dager mer enn andre. Ellers stikker det i bekkenet og det presser på hver side nederst på magen. Er dog usikker på om det kan defineres som nedpress....?

 

Har bare sitti på sofaen i hele dag og vært dødstrøtt og sliten.... snakk om selvtillitsbooster :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere kommer jevnlig, noen dager mer enn andre. Ellers stikker det i bekkenet og det presser på hver side nederst på magen. Er dog usikker på om det kan defineres som nedpress....?

 

Har bare sitti på sofaen i hele dag og vært dødstrøtt og sliten.... snakk om selvtillitsbooster :-(

Da lover det godt hos deg :)

Vi går inn i en periode hvor vi skal modnes og tror dermed at mange av oss har samme "plager" fortiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har babyen i seteleie fortsatt ?? Jeg har det og er 33 + 3 uker i dag. Noen gode råd for å snu den ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...