Gå til innhold

Augustmagene i 3.trimester :)


3smaa

Anbefalte innlegg

Det er kun i ekstreme tilfeller det skjer noe så raskt. Er nok mer sannsynlig at de ber deg evt komme til igangsetting neste dag. På den andre siden skadr det jo ikke å ha den i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Signerer Kenga sitt svar her! U never know;)

 

Her ar vi tatt vekk sonden igjen. I tillegg er naziregimet (ja, rett ord) med mating hver tredje time opphevet! Lisja skal nå regulere selv, men ikke sjeldnere enn hver fjerde time.

Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mest sannsynlig blir han bare estimert også må jeg gå tiden ut;) er lov til å håpe at jeg slepper de siste ukene... Men tviler sterkt på det! Får ta dagen som den kommer og har jeg ikke fått pakket alt kan andre gjøre det de meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til Queenmee!!! Hu er ikke den første man evt må minne på å spise ;-)

Tusen takk! Føles igjen som ett stort steg! Bare håper hu blir der hu skal på vekta! Hu har alt sagt ifra om når hu er sulten ett par ganger, så håper hu fortsetter med det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt ble jeg visst lurt lit gitt. Rundt klokka halv 2 krampa magen og smerter strålte skikkelig ut i begge hoftene (hadde kjent det på den ene siden tidligere på kvelden). Smertene minnet veldig om de jeg kjente betydelig senere i fødselen første gang, da babyen presset på nervene...

 

Litt skuffa nå ja, og lurer på om det faktisk er babyen som gir ubehaget...håper ikke at jeg plutselig skal få vondt i ryggen. .. blir det en dusj, har ikke akkurat hatt den dypeste søvnen i natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke godt å bli lurt særlig når man ikke får sovet i tillegg.

Det er ikke lenge til vi har nurkene våre i armene, måte de siste dagene gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen ganske dårlig i dag. Kvalm og vondt i magen. Veldig varmt i Oslo i dag, så jeg stuper nesten ute! Har vært i Frognerparken med alle tre barna, men heldigvis også med mannen. Sistnevnte er en god støtte nå, jeg har ekstremt mye kynnere, vond rygg, bekkenplager og i det hele tatt høygravid! 37 uker i morgen. Ganske mye styr med tre små da!! Men veldig kos også. Prøver å kose ekstra mye med toåringen som er veldig mammadalt og kommer til å ta den nye "inntrengeren" ganske tungt, er jeg redd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på stranden i Hvervenbukta. Deilig sjø og en liten avkjølende vind på land. Er ganske sliten i dag, men her er det null tegn på at noe kommer til å skje. Ikke en antydning til en liten kynner engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken oppfølging får dere andre av jm/lege? Sist jeg var hos legen var i midten av juni. Neste oppf er 29.juli. Er i uke 38+2 i dag. Snakket med et par venninner i dag som mente dette var alt for dårlig/liten oppf mtp at det nærmer seg fødsel. Har dere noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken oppfølging får dere andre av jm/lege? Sist jeg var hos legen var i midten av juni. Neste oppf er 29.juli. Er i uke 38+2 i dag. Snakket med et par venninner i dag som mente dette var alt for dårlig/liten oppf mtp at det nærmer seg fødsel. Har dere noen tanker om dette?

Før uke 36 er det vanlig med kontroll hver fjerde uke. Etter kontroll i uke 36 er kontroll i uke 38, 40 og 41 vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært annenhver uke siden uke 32, men jeg har litt risikofaktorer. Trodde det var vanlig med annenhver uke ihvertfall uke 36, 38, 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg var i uke 35 og skal til jm i uke 38.. Er 36 no..

 

Lurer på om eg må ringe lege og sjekke urinen før den tid for eg har hatt grusomme stikninger nedover i skjeden i dag.. Har kjent litt sånn de siste ukene noe som bare er nervene men i dag har det vært veldig vondt.. Samtidig som magen strammer seg i en kynner.. Ubehagelig! Så litt redd eg kanskje har uvi..

 

Hatt en hard natt med mye vondt i magen og.. Sikkert bare luft men er ikke noe kjekt med sånne vondter når du er aleine med en 2,5 åring i en uke til :(

 

Leeeeeiiiii! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sist til kontroll da jeg var 32+5 og skal i morgen, da er jeg 37+0. Synes det var litt lenge å vente denne gangen, har hatt litt greier så jeg gjerne skulle sjekket urinen, men det ga seg. Ellers ville jeg ringt og bedt om å stikke innom kjapt (følges opp på ABC). 

 

Synes det er fint at JM fikk det til sånn at de fire ukene mellom kontrollen er hennes ferie, da!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll i uke 36 sist gang og neste vil være tirsdag neste uke, da skal jeg være 38+2. Men går jevnlig til legen for å kontrollere stoffskiftet, men da snakker vi ikke mye om graviditet.

 

Har vært på en grilletur i parken idag. Det er nesten for varmt i Oslo idag. Gikk meg en 20 minutter gå tur og nå sitter jeg her med menssmerter i magen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra svarene deres, så ser jeg at jeg bare kan senke skuldrene:-)

 

Nå har jeg max ėn mnd igjen av svangerskapet!! Sykt å tenke på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenge, nei.

Jeg kan bare si at jeg er i uke 37+4 og føler meg allerede på overtid :(

Jeg har mange plager og er overbevist at alle plagene vil forsvinne etter fødselen.

Jeg gikk meg en lag gåtur på byen idag og håper at det vil få fart på ting her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Idag har vi hatt ny kontroll fra Hjemmesykehuset:)

Lisja har gått opp fra forrige veiing, 30gram. Men det er 30 gram!:D

Så imorgen er vi offisielt skrevet ut fra Ullevål og hjemmesykehuset :D

 

Åh, det er så herlig! Lisja fullammer og regulerer seg selv (stortsett)

Har luksusproblemet at hun er vanskelig å vekke om natta for mat. (Hun må ha mat hver fjerde time om hun ikke velger å spise selv oftere)

 

Nå blir det ukentlige veiinger hos helsesøster istedefor:)

Jeg er så stolt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre Queenmee :D

 

Jeg er i uke 36 i dag! :)

Så nettopp noen fødselsfilmer, og angrer på det... Grøss... Gruer meg!!! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Idag har vi hatt ny kontroll fra Hjemmesykehuset:)

Lisja har gått opp fra forrige veiing, 30gram. Men det er 30 gram!:D

Så imorgen er vi offisielt skrevet ut fra Ullevål og hjemmesykehuset :D

 

Åh, det er så herlig! Lisja fullammer og regulerer seg selv (stortsett)

Har luksusproblemet at hun er vanskelig å vekke om natta for mat. (Hun må ha mat hver fjerde time om hun ikke velger å spise selv oftere)

 

Nå blir det ukentlige veiinger hos helsesøster istedefor:)

Jeg er så stolt!

Så bra :) :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig slitsomt med de menssmertene som ikke forsvinner :(

Klarte ikke å sove igår. Nå sitter jeg her og sliter med søvn :(

 

Anonymous poster hash: 31312...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke38 i dag og har vondt i ryggen, bekkenet og ungen presser veldig på. Sliter med å sove, vondt når man skal snu seg. Håper virkelig at alt dette forsvinner etter fødsel. Føler seg veldig hemmet når man ikke orker noenting:( venter på at det kan skje når som helst, men når kvelden kommer kan jeg godt vente til neste dag, så man kanskje får slappet av litt til:) mye klaging de siste ukene merker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...