Gå til innhold

Augustmagene i 3.trimester :)


3smaa

Anbefalte innlegg

Enig, er bare klaging fra meg nå de siste ukene. Måte de to neste ukene fly av gårde!

Jeg går en liten tur hverdag for å gjøre det lettere, men føler at det resulterer bare vonder uten fødsel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Myyyye klaging her og.. Og eg e bare 36+3.... Blæ..

 

Går en tur hver dag eg og.. Og det blir bare vondere og vondere! I dag stakk det så vondt nedi skjeden og magen at eg måtte stoppe opp og føltes nesten så det svimlet for meg... Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg hadde en dag med masse kynnere i går. Ikke at det var vondt, men livmoren var stort sett hard og føltes som den skulle sprenges så og si hele tiden, og det føltes som om hodet til babyen var kilt fast ned i bekkenet. Ikke så veldig behagelig.

 

Jeg bruker ellers dagene til å ligge på stranden med jevnlige turer i sjøen for å bade. Da holder jeg meg fint temperert, blir altfor varmt og kjedelig å være inne, og selv om jeg klarer å gå turer, så må det gjøres på kveldstid, ellers tror jeg at jeg smelter. Har fått tjukkere tær og ankler også, nå i varmen. Men jeg føler jo ikke at noe er nært forestående her, når det gjelder fødsel. Er det sånn at alle merker masse kynnere og at kroppen blir klar, eller er det håp om kroppen og babyen plutselig er klar allikevel? Er ikke sånn kjempegira på å gå overtid, merker jeg.

 

Blir andpusten av helt enkle ting som å snu meg i senga eller sette meg ned på gressplenen på stranden, så om jeg skal gå i fire uker til kommer jeg sikkert til å være helt pleietrengende.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noen klare tegn på fødsel, det har bare satt i gang helt plutselig. Men det er klart kynnerne kommer tettere og tettere mot slutten, uten at det betyr at jeg skal føde snart! Har aldri sett noen slimpropp heller, bare en tegningsblødning to dager før fødsel med tredjemann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt syting og klaging her også om dagene.. Mest pga at det er så mye jeg vil gjøre uten at kroppen klarer å henge med.. Sukk..

 

Mye kynnere, og ikke minst disse stikningene som kommer når jeg går!- må stoppe opp og nærmest kniiipe beina sammen!-skikkelig ubehagelig.

 

Nå er mann og barn ute, solen skinner, og her sitter jeg INNE og orker egentlig ikke å gjøre noe.. Kikker jeg ut i gangen ser jeg maling, maskeringstape og ROT.. Siste strøk skal tas av samboer i dag -føler virkelig at jeg ikke strekker til om dagene :/

 

Nå skal jeg sette bolledeig x 3 - greit å fylle opp frysen til mini kommer:-) Blir vanlige boller, skoleboller og kanel i svingene. Satser på at selvfølelsen stiger i takt med bakingen- da har jeg i hvert fall gjort noe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei av mine gravidpilatesvenninner som hadde termin 4 august fødte i går. Føles litt slemt å si jeg er grønn av misunnelse :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner kenga den følelsen :P

Det er ikke lett å være gravid midt i varmen. Jeg synes det er litt urettferdig fordi i fjord var det kun noen dager med varme og i år som jeg gravid så har det vært veldig varmt og jeg tåler ikke varmen :(

Nå må de komme er ikke det nok at vi er 38+0 dager idag? Min veier ca.400 gram over gjennomsnittet og dette gir meg en følelse på at han er klar nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på UL i morra og er egentlig gla for det. Er bsre tilvekstkontroll, men gullet har endret søvnmønsteret ganske heftig fra natt til fredag, mammaen har faktisk blitt bekymret noen ganger.

 

Håper du har rett Gutt04.... men er vel egentlig først fra i går at vi er i den perioden vi trodde vi kom til å føde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Er da lov å håpe på fødsel så fort som mulig, kenga :D

 

Håper du får en fin opplevelse på ul imorgen :)

Mener du søvn mønstret på baby? Hvordan kan du vite når han sover da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg seriøst lyst å bare legge meg ned å dø! 4 åringen vår har ganske store søvnproblemer, og jeg ble vekt i natt, og har vært våken med henne maaange timer i natt. Kanskje fra kl 3-6 eller noe. Og jeg fungerer ikke uten søvn på slutten! Jeg bare bryter sammen å griner hvis jeg ikke har fått sove. Fikk ikke sove på morgenen heller for da vekte andre ungen meg.... Og jeg klarer ikke sove når som helst på dagen, så hele dagen er helt ødelagt!

Nå sitter jeg i senga å hører på at 4 åringen hyler og skriker og slår seg aldeles vrang til faren. Hun er sikkert utslitt etter i natt.. Så dette ser ut til å bli en trivelig dag.... Stønn...

Er i uke 36+3 og det er tuuuuungt.... Skjønner ikke hvordan jeg skal orke å stå opp og komme meg gjennom dagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Er da lov å håpe på fødsel så fort som mulig, kenga :D

 

Håper du får en fin opplevelse på ul imorgen :)

Mener du søvn mønstret på baby? Hvordan kan du vite når han sover da?

Er vel egentlig snakk om når han er aktiv. Mens han tidligere har hatt en våkenperiode i 10-11tia og en rundt 13 var han på fredagen og lørdagen ganske rolig til middagstider. Da hadde han derimot en lang sprelleperiode, spesielt på fredagen. Litt mer bevegelse på morrakvisten i dag igjen.... snodig egentlig. Vi får krysse fingrene for at gutta våre spreller seg ut snart.

 

I dag var vi superheldige, fikk sove til 7:45 av storebror *lykke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten strikket fedig en genser til mini i går. Hadde tidligere fleipet med at han ikke kom før genseren var ferdig, så i går fikset jeg siste rest på trass :-D.

 

Dere som er flergangs.... når på døgnet har fødselene startet?

Endret av Kenga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:P

Er da lov å håpe på fødsel så fort som mulig, kenga :D

 

Håper du får en fin opplevelse på ul imorgen :)

Mener du søvn mønstret på baby? Hvordan kan du vite når han sover da?

Er vel egentlig snakk om når han er aktiv. Mens han tidligere har hatt en våkenperiode i 10-11tia og en rundt 13 var han på fredagen og lørdagen ganske rolig til middagstider. Da hadde han derimot en lang sprelleperiode, spesielt på fredagen. Litt mer bevegelse på morrakvisten i dag igjen.... snodig egentlig. Vi får krysse fingrene for at gutta våre spreller seg ut snart.

 

I dag var vi superheldige, fikk sove til 7:45 av storebror *lykke*

Godt å få sovet nok når man har plager hele dagen.

Min har vært veldig rolig i det siste, men som jeg har forstått det så er det slik at de blir roligere når det blir mindre plass i magen.

 

Anonymous poster hash: 31312...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært noe særlig aktiv på denne tråden før, har termin 23. August med en liten gutt, og har ei jente født i april 2010 fra før av. Jeg har så utrolig mye kynnere, uansett hva jeg gjør, sitter, står, ligger, går...og har egentlig vært sikker på at lillegutt kommer før tiden..samtidig er eg så nervøs for at det skal skje, da jeg føler at jeg har så mye jeg skulle gjort før han kommer ! Så håper han holder seg inne noen uker til.. Har i tillegg et bekken som skrangler..og en samvittighet ovenfor 3-åringen som er så dårlig :/ føler ikke jeg har overskudd eller tålmodighet til å bli med på alt..huff...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir man anonym?

Hvis du trykker "svarknappen" og svarer der istedenfor på hurtigsvaret får du opp en boks du kan huke av for å poste som anonym. Det er ihvertfall en av måtene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten strikket fedig en genser til mini i går. Hadde tidligere fleipet med at han ikke kom før genseren var ferdig, så i går fikset jeg siste rest på trass :-D.

 

Dere som er flergangs.... når på døgnet har fødselene startet?

 

Med første startet riene så vidt kl 23.30 om kvelden, så jeg gikk hele natten hjemme med rier før vi dro inn til sykehuset om morgenen. Det var 6 dager før termin. 

 

Nummer to kom 1 dag før termin (etter flere runder med lurerier), riene begynte i 8- tiden om morgenen. 

 

Nummer tre begynte med forsiktige rier og så kjempeblødning (!) kl 6 om morgenen 3 dager før termin. 

 

Håper denne også begynner om morgenen så jeg slipper en våkenatt med rier!

 

Dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første startet på morgenen, og håper veldig på gjentakelse der ;-). Har faktisk hatt energi til å kose masse med 2åringen i morges/formiddag. Halleluja for første dag på lenge uten dårlig samvittighet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mager!

Niiiileser tråden med jevne mellomrom for å se om noen av dere har født, men ingen idag heller...

Begynner å bli utålmodig her! :P

 

Vi har vært på helsestasjon for veiing idag, og lisja veier nå 2850 gram! Hun har altså gått opp 60 gram siden torsdag. Egentlig er det litt lite, men vi prøver nå med mating oftere for å se om det hjelper, om ikke blir det næringsdrikk på henne.

Håper å unngå det. Så bare å amme annenhver time mens hun er våken og hver tredje time om natta (mener helsesøster) men lisja er jo ikke interessert i å spise annenhver time. Så vi får se...

Ny veiing på Torsdag...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker dårlig å tvangsfore, men så flott at hun legger på seg!! Sitter og venter på siste UL før termindato, og er så fornøyd for skal til godlegen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen har blitt stor, så håper egentlig på fødsel snart. Legen strippet meg i dag, tror nesten han sto med hele handa oppi sjura mi :-/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen har blitt stor, så håper egentlig på fødsel snart. Legen strippet meg i dag, tror nesten han sto med hele handa oppi sjura mi :-/.

 

Ble du strippet før termin? Visste ikke at de gjorde det, jeg har ikke fått JM til å sjekke åpning en gang før termin... Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt andre regler når du er overlege på føde pol :-P. Hadde ca 1 finget åpning, men var ikke helt avflatet enda. Nå er det litt mer kynnere og antydning til modningsrier.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennande Kenga!!:-):-) Da jeg ble strippet satte fødselen i gang samme kveld -håper du er like heldig! (-selv om du evt sniker litt i køen;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke jeg sniker såpass, men er lov å håpe. Forrigemann kom noe som tilsvarer i morra, men er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom de da.

 

Er ihvertfall snakk om helt ustabile tidlige åpningsrier, så ting kan ta lang tid enda. Når har du termin igjen havrebodl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...