Gå til innhold

Augustmagene i 3.trimester :)


3smaa

Anbefalte innlegg

Her har det vært en heftig økning i kynnere igjen, etter en roligere periode. Kort sagt er hele kroppen snodig i dag... Også så inni h godtesyk som jeg er for tida!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er fredag og helg - hiv innpå med god samvittighet, Kenga!!;-) (Rart hvor lett det alltid er å finne gode unnskyldninger for å spise godteri....;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min sank aldri med førstemann heller :( så blir nok bristet ribbein hvis eg ska gå 4-5 uker til! Kjenner kordan det knaker i ribbeina når han strekker på seg.. Au au!

 

Eg og e så grusomt snopesyk! På dagen når eg faktisk e på butikken e det ikke så gale så unnlater å kjøpe noe, men på kveldene når snuppa er lagt og eg sitter her aleine kunne eg gjort ka som helst for surt og salt smågodt!!! :) nettopp slukt en halv vannmelon og raider skapene i håp om å finne noe! E så gale ;)

 

Vonde kynnere her og! Grusomt når eg ska prøve å bevege meg litt! Stikker nedover og ut i tissen :P må være noe nerver som gjør vondt for kynnere ska jo ikke være så ubehagelig!

 

Blir så spennende fremover dag for dag no! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stikker det mest når han kommer dypere i bekkenet, og det er ganske ubehagelig.

 

Venter lissom på første baby ut som ikke kommer prematurt, må jo være flere her med termin helt i starten av august. Mistenker ihvertfall at flere her blir julimammaer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har faktisk søtsuget gitt seg litt, men det hjelper lite når det har vært der i mange måneder... Har sånn veldig halsbrann om kvelden at det ikke frister sånn uansett. Men blitt veldig glad i nektariner og jordbær, da!! Var på en butikk i går hvor de hadde tilbud på norske jordbær, har lyst til å dra tilbake i dag!

 

Ellers festet hodet seg i uke 32, så magen er litt lav. Men det presser jo i alle retninger synes jeg, både oppover og nedover. Kynnere og murringer kommer og går. Må nok uansett vente til termin 10. august, tror jeg, men det høres ut som noen av dere er litt nærmere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye halsbrann her også- kjempeslitsomt!! Ellers har jeg sluttet å blø, mn hadde veldig mye murring i ryggen i natt/dagmorges. Uavhengig av når babyen mld sin ankomst så er det ingen tvil om at kroppen har begynt sine forberedelser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mitt første tilfelle av insomnia i natt, våkna klokka 4 og fikk søren ikke sove mer. Kroppen er på en måte gira, men vet ikke om det er fysisk eller psykisk. Nå blir det forsøk på lur...

 

Litt pinlig spørsmål, men er det flere som føler seg hovne og såre nedentil? Fø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt når en er trøtt, mn allikevel ikke får sove!!! Søvn har for min del vært en utfordring de siste ukene.

 

Jeg føler meg til tider veldig hoven nedentil. F.eks når jeg stod opp i dag så følte jeg meg skikkelig tung i underlivet - såpass mye at d føltes ubehagelig. Kan det ha en sammenheng md hvordan babyen ligger? Usikker på om hodet er festa (legen min sa at babyen til fleregangsfødende sjeldent/aldri fester seg), mn babyen ligger godt nede i bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke meg sår, men hoven der nede ja. Ikke glem at babyene våres begynner å bli tunge og dermed blir det mer press der nede. Ikke rart man blir hoven og sår. Det hjelper å tenke at vi fullfører 37 uker imorgen :D

Er jo snart ferdige :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ågud hjelpe. I går var jeg så hoven nedentil atvdet sprengte og jeg hadde vanskelig for å gå. La meg på senga i 2-3 timer, og da trakk det seg litt tilbake. Hadde styra litt ute i varmen før dette, så både bein, fingre og underliv var hovna opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig godt å vite at i morra er nurket evt ikke prematur ;-). Ble en liten powernap her, drømte det ble fødsel i morra. Ingen tvil om at her er det underbevisst hovedtema.

 

For min del føles underlivet nesten som om jeg mistet jomfrudommen i går, he he. Har nok noe med at det er mye vekt og press der nede nå son dere sier, var bare så tydelig forverring for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenga; hovent og sårt underliv sleit jeg også med! Gud hjelpe meg, følte jeg gikk skikkelig bredbent! Sånn du beskriver det med å miste jomfrudommen er spot on!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kynnere, menssmerter, vond rygg og bekken her. Kjenner jeg er veldig klar for å bli ferdig og møte den lille. Man merker at kroppen forbereder seg. Men med min flaks går jeg vel over termin. Uke 37 i dag. Litt stygt, men godt å lese at andre har det likedan. Ikke bare lese om de som har perfekte svangerskap, uten noen vondter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre flere av oss regner graviditeten som et nødvendig onde, he he. Er alltid godt å vite at man ikke er alene. De siste ukene er gørr, men hadde vel ikke vært villig til å føde ellers....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor lite folk forteller om den kjipe delen av en graviditet.

Jeg skjemtes som en hund i starten da jeg endelig turte innrømne for meg selv og samboeren min at jeg ikke likte å være gravid.

Alle sier jo det er så fantastisk og at man må kose seg og alt det.

Jeg har to bilder og en episode hvor jeg vet jeg kosa meg. Tar heller 10 fødsler framfor en graviditet, og det er en reell fare for at vår datter blir alenebarn.

 

Får trøste meg med at det å være mor er 1000 ganger bedre enn graviditeten, og at alle graviditeter er ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her så var begge mine forrige graviditeter kos egentlig selv om jeg sleit med litt bekkenløsning med nr 2, men denne gangen har det vært en graviditet med bare plager.

 

Jeg må seriøst begynne å tenke på metoder som setter i gang fødselen :D

Jeg må innrømme at jeg ikke likte å være gravid denne gangen, men gleder meg utrolig mye til resultatet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte ikke være gravid første gang heller. Ekstrem svangerskapskvalme i 4 mnd begge gangene for så å være kvalm og måttr spise hele tiden. 30 kg opp og mye vondter. De første 6 ukene var bra:) kjenner jeg er klar for å bli ferdig nå ja og hilse på den lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter forrige gang sa jeg at jeg heller ville føde enn å være gravid, men kan ikke nekte for at jeg er litt nervøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips som setter i gang fødsel :P

Skal prøve det hvis jeg ikke har født innen neste lørdag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satset vel på 20-30, he he. Sex er vel det eneste med bevist effekt, men har ei venninne som sverger til å kjøre på humpete vei. Her blir det nok heller satsing på sterk mat som forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker egentlig å være gravid. Men denne gang synes jeg det har vært litt i overkant tungt altså! Men synes det er synd det er siste gangen likevel. Er liksom så fantastisk følelse å ha en hemmelig venn i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ønske jeg følte det sånn. Usikker på om det blir fler på oss, men for min del er det kun sparkinga jeg kommer til å savne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff eg og er hoven nedentil! Når eg kjenner rundt er det helt hardt og det er liksom et press på. Husker det var sånn på slutten med førstemann og! Men skikkelig ekkel følelse når eg reiser meg og det føles ut så alt er på vei ut der nede!

 

Har en venninne som holder på å føde nå.. Og i natt våknet eg av at madrassen var våt der eg låg.. Av melk! Har mye råmelk men har ikke pleid å lekke så mye! Dette skjedde natten før rieene begynte med førstemann! Så kjente eg fikk skikkelig angst!! Er jo bare 35+4! Og mannen er i Nordsjøen! Men kjenner heldigvis ingenting i dag då! Så håper det er for eg e så spent på hennes vegne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...