Gå til innhold

Augustmagene i 3.trimester :)


3smaa

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 2.aug. Skal til legen fredag i neste uke for nye målinger mtp at han er så stor. Håper noe skjer før den tid, evt at jeg også blir strippet den fredagen!!

 

Tvi tvi til deg i hvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kryser fingra for deg, Kenga!!! Rart å tenke på at det snart er august! Igår var det 2 uker til min termin... og her ligger jeg med ei lita ei på brystkassa! Det er fantastisk. Jeg unner dere dette, damer! Enten det er første barn eller dere har barn fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt sjokk i dag på UL, pluggen har blitt så stor.... Forrigemann veide rett ubder 3 kg da han kom 2 uker før termin. Nå ligger visstnok lillebror allerede på rundt 3600 g, +/- 10 %. Håper han ikke legger så mye mer på seg før ankomst kjenner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt sjokk i dag på UL, pluggen har blitt så stor.... Forrigemann veide rett ubder 3 kg da han kom 2 uker før termin. Nå ligger visstnok lillebror allerede på rundt 3600 g, +/- 10 %. Håper han ikke legger så mye mer på seg før ankomst kjenner jeg

Oi, det var ikke en liten baby :D

Min var 400 gram over gjennomsnittet i uke 33 og legen sa at han vil veie ca 3800 gram om han blir født til termin.

Mine to andre 3 og 1 uke før termin og veide 3,3 kg og 3,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over klokka 17 kom lillebror til verden som nr 7 på føden den dagen (tror nr 7). Han var 3290 tung og 50 cm lang. Altså bare litt større enn broren, og klærne vi har med passer (ble litt skeptisk etter gårsdagens UL). Vi har det begge bra og mammaen håper å få tatt igjen litt søvn. Krysser fingrene for dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det vært o store fødedag i dag tror jeg, ihvertfall 7 babyer født på 4 fødestuer. Lettet som f, nå som den delen er over ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååå mye Kenga!!:-D Tenk at du endelig er i mål!!:-D Nyt tiden framover! Og så håper jeg at vi andre følger snarlig etter som perler på en snor:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal krysse fingrene for at dere følger som smekre markjordbær :-D. Snart i mål damer!!! Dere er superflinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å kjenne murringer, ikke som i at fødselen starter, men da kan der virke som om kroppen min etterhvert har skjønt at babyen skal ut. Hun ligger langt nede i bekkenet, så vidt litt bevegelig hodeleie, og korsryggen begynner å bli øm. Dagsformen blir fort mer skjør da, gitt. Håper på fødsel et par-tre dager over termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Kenga!!! :D

Godt å få det overstått tenker jeg;)

Kommer det fødselshistorie? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer

Gratulerer Kenga!!! :D

Godt å få det overstått tenker jeg;)

Kommer det fødselshistorie? :)

Det kan komme når jeg er hjemme fra barselavdelingen :-D. Bare husk på at for meg blir det noen dager ,:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare oppdatere litt til!

Ny veiing idag, og hun har gått opp 70 gram siden sist, for tre dager siden.

Så nå veier hun 2920 gram.

Vi satser på 3 kilo på mandag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så rart at hun har brukt fire uker på å gå opp 180 gram fra fødselsvekta si, på like langt tid som fullbårne barn bruker på en kilo:P

Er så spent på mandagen altså! Tre kilo virker så mye, men det er jo bare 260 gram fra fødselsvekta hennes.

 

Usj, kjenner det er slitsomt med veiing to ganger i uka. Tipper vi gjør det til iallefall hennes "6ukers kontroll" - som hun skal ha når hun er to måneder.

Selv om det går reyte veien, og JEG gjør ting som fungerer for oss istedefor det helsesøster mener vi skal gjøre, så tenker man jo masse. Det har vært eb slitsom periode, men er sp verdt det!

Har mye hodepine, og tror dette er en av grunnene.. Bekymrer meg ikke lengere, men har alltid vekta og det at hun er prematur i bakhodet...

 

Takk for at jeg får lufte ups and downs her hos dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å få luftet seg litt :)

Jeg var i samme situasjon hvor gutten min ike hadde lagt på seg bra etter fødselen. Han kom i uke 39+4 og var 3500 gram, men på 6-ukerskontrollen hadde han lagt på seg 700 gram og lengden var det samme. Helsesøster ble bekymret og ba oss om å komme å veie han en gang i uken. Det var slitsomt, men ettervert begynte han å følge kurve sitt.

Du skal se at jenta di kommer seg gjennom dette og vil legge på seg mer ettervert, dette bare en periode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å få luftet seg litt :)

Jeg var i samme situasjon hvor gutten min ike hadde lagt på seg bra etter fødselen. Han kom i uke 39+4 og var 3500 gram, men på 6-ukerskontrollen hadde han lagt på seg 700 gram og lengden var det samme. Helsesøster ble bekymret og ba oss om å komme å veie han en gang i uken. Det var slitsomt, men ettervert begynte han å følge kurve sitt.

Du skal se at jenta di kommer seg gjennom dette og vil legge på seg mer ettervert, dette bare en periode :)

Takk for oppmuntrende ord! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå våknet jeg nettopp av at "noe" begynte å renne. Lurer på om d kan være fostervann.. Blør også litt.. Spent på om noe er på gang!! Er 39+ 4, så han må gjerne komme:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå våknet jeg nettopp av at "noe" begynte å renne. Lurer på om d kan være fostervann.. Blør også litt.. Spent på om noe er på gang!! Er 39+ 4, så han må gjerne komme:-)

Lykke til :)

Håper at du får en fin fødselsopplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matheo ble født i går. Han er på hele 4.6 kg og 54 lang. Nydelig med masse hår:-) Fødselen varte i 4 timer totalt. Endelig i mål:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...