Gå til innhold

Augustmagene i 3.trimester :)


3smaa

Anbefalte innlegg

For min del håper jeg å knipe igjen i noen dager. Det er visst så fullt på barselavdelingen at kspasienter blir lagt på gangen... og jeg vet jo at jeg trolig blir liggende på barsel omtrent en uke.... gruer meg nesten mer til det enn fødsel :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kenga: kan jeg spørre deg om hvorfor du trolig blir på barsel i en uke?

 

I dag da jeg var ute og gikk tur, så slo det meg at det om ikke lenge blir turer med barnevogn - og nå kjenner jeg at jeg Gleder meg!!:-) Har brukt de siste dagene til forberedelser, og nå begynner det å gå opp for meg at vi snart får en liten i hus!:-) Har vært et ønske i rett over 3, 5 år..

 

Tirsdag er jeg 38+0 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risikosvangerskap og bytting av medisiner etter fødsel, og de når ikke terapeutisk dose før etter 5 dager (og det er dersom man treffer med dosen). Er sannsynlig at mini får blodtype gulsott også, he he. Blir ihvertfall driiiitkjedelig :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har venninna mi født! Syns babyene bare blir større og større!!

 

Han var 4810g og 57!!!! Cm, då snakker vi stor baby!!

Ei annen venninne fikk en gutt på 4750g og 54 cm for 6 uker..

 

Nå er heldigvis ikke magen min så stor så håper gutten min e litt mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort. Så utrolig takknemlig for at jeg får litt mindre nurk. Forrige estimert til 3400 hvis jeg hadde gått til termin, denne er estimert bittelitt større. Lurer på hvor mange av de babyene på over 4000-4500 g dom er såkalte sukkerbabyer, skjønner ikke åssen det er mulig å ha så gode vekstforhold (noen blir jo så store pga store foreldre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uggh!

Har ei venninne som er kort pg rund. Og hu drakk mye frappé og pepsi max i svangerskaper, og fikk kid på 4,6 kilo...

(Og hu ga meg deeeen talen om at jeg ville få sukkerbarn fordi jeg spiste en pose pikekyss en gang:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av venninnene mine som er store og ikke mennene heller.. Kost seg litt i svangerskapet men ikke sånn overdådig! Eg har nok spist mer søtt enn de to og gjorde det samme i forrige svangerskap.. Fikk en jente på 3600 som er helt normalvektig.. Så lurer på kor mye som skal til for å få sukkerbarn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel ekstra, men har prøvd å spise ganske sunt i svangerskapene + litt lørdagskos. Tror nok det er ganske individuelt angående mengde og sukkerbarn... må innrømme jeg er litt provosert over alle de som sier at store mødre automatisk får store barn, og veldig takknemlig for at det ikke gjelder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig nøye gjennom sv.skapet. Puttet inn maten på vektklubn.no for å ha oversikt og ligget på ca 2000 kcal. Selvfølgelig har det vært utskeielser inni mellom men prøvd å begrense. Vektoppgang er 8-9 kg og er i uke 35 nå. Min er estimert til +/- 4,5 kg. Jeg var selv 4,7 da jeg ble født, sambo 3,7 og vi var begge store i hodet da vi ble født.

Jeg var10-12 kg overvektig ved start, bmi på 27., derfor jeg har prøvd å begrense vektoppgangen noe.

Vet ikke hva som har gjort mitt barn "stort". De få utskeielsene eller genetikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sier jo at babyer ofte er på str med mors fødselsvekt (selvfølgelig antatt at de ikke hadde svangerskapsforgiftning eller diabetes). Det stemmer ganske godt isåfall, jeg var 3200 da jeg kom 1 uke før termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sier jo at babyer ofte er på str med mors fødselsvekt (selvfølgelig antatt at de ikke hadde svangerskapsforgiftning eller diabetes). Det stemmer ganske godt isåfall, jeg var 3200 da jeg kom 1 uke før termin

 

Håper inderlig det stemmer, jeg var rett under 3,2 og kom en uke etter termin. Livredd for å få 4 kilos monsterbaby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 kg går nok greit, er noe helt annet når de nærmer seg 5 kg - da kan de jo plutselig bli sittende fast på midten. 4 kg er jo ikke så mye over gjennomsnittet på gutter ihvertfall.

 

På meg og mine virker det som at min og deres fødselsvekt stemmer, og får satse på at det gjelder deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er egentlig ikke så redd for størrelse og sånn.. Jenta mi var ikke så tung 3610 men hode ble målt til 38 cm.. Og eg fikk ikke en eneste rift! Så tror nok ikke det har så mye å si.. Men som kenga sier, når de nærmer seg 5 kg begynner det å bli skummelt! Første venninna mi gikk alt fint uten hjelp, men hun som fødte i dag ble tatt med tang på operasjonsstuen, klar for ks hvis det ikke gikk.. Huff! Krysser fingrene for lik fødsel som forrige gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutta mine har vært 3300 og 3400 g, jenta var størst på 3800 g. Jente denne gangen også, så jeg tipper det blir en ny "stor" en (ikke særlig stort sammenlignet med de på 4,5 kg, da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her var jo 2740. Jeg veide bare 200 gram mer da jeg ble født, og jeg var ikke prematur.

Btw, noen av dere som husker nicket på hun andre med termin i august som fødte 28 juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har startet eget tråd hvis ikke jeg husker helt feil :P

 

Hva skal dere idag da jenter? Har tenkt å bruke tiden idag på en gå tur sammen med barna :D

Kanskje vi skal grille ute også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får leite litt til!

 

Idag skal jeg gå rundt å være verdens stolteste! Lisjefrøkna har tatt igjen fødselsvekta si, og faktisk gått 20 gram over:D

For det meste har hun spist selv. Vi har sondet drler av måltider ca 4 ganger siden natt til lørdag:D Så her er det framskritt!

Jeg venter ogdå spent på neste augustmagefødsel! Er spennende å følge med på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Queenmee! Gratulerer så masse. Her har guttungen sin første dag i barnehagen etter ferien, og mamma har vært på akupunktur. Nå blir det sofa og avslapning i noen dager. Svigermor er overbevist om at mini kommer til helga, da er det 3 uker siden magen sank og da er jeg visstnok fødeklar :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også spist ganske sunt og holdt meg i bevegelse (men jeg skal innrømme at det har blitt noen utskeielser), og ligger ca nøyaktig på den røde streken på helsekortet, så krysser fingrene for at mini ikke er for stor. Jeg var 3,3 kilo selv da jeg kom tre uker for tidlig, så hun kan jo potensielt bli større frem mot termin hvis hun ligner meg. :blink:

 

Ellers er planen å handle litt i dag, og senere dra på stranden og bade! Jeg er endelig i permisjon (hurra), og synes det er deilig å ha fri. Blir fort sliten for tiden, så det er fint å kunne sove når jeg trenger det, det ble vanskelig å holde seg våken en hel arbeidsdag nå mot slutten. Føler meg i ganske ok form, selv om jeg merker at alt begynner å bli tungt! Blir jo andpusten av å snu meg i senga. Usikker på om det er fordi arvingen klemmer lungene sammen eller om det er dårlig form. I og med at vi straks skal flytte (dagen før termin), er vi på ingen måte i orden med alle babygreiene, så jeg har ikke begynt å vente på fødsel enda, tenker heller at det er en fordel om hun drøyer en ukes tid. Får se om jeg mener det samme om en tre ukers tid :)

 

Så bra at det går bra med mat og vekt, Queenme! Håper fremgangen fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at jenta di har begynt å lenge på seg :)

 

Her er det faktisk mye mass om når fødselen vil starte! Heldigvis er det ikke lenge til. Igår var det mye snakk om fødselen, virker som om alle er spendte :P

Både svigerfar og svigermor ringte igår og spurte om noe var i gang :P

 

Må begynne å løpe i trapper snart, men tror neppe jeg vil klare det med dette bekkenet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var stort sett våken i hele natt pga smerter i nedre del av korsryggen! Akkurat som intense mensensmerter som kom og gikk.. I tillegg hadde jeg ganske hyppige og ubehagelige kynnere. Et par ganger fikk jeg også intenst vondt nederst i magen. Var såpass vondt at jeg våknet av det..- meen har ikke hatt no vondt på dagen i dag. Tenker kanskje at dette også er en del av modningen..? Uke 38 i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risikosvangerskap og bytting av medisiner etter fødsel, og de når ikke terapeutisk dose før etter 5 dager (og det er dersom man treffer med dosen). Er sannsynlig at mini får blodtype gulsott også, he he. Blir ihvertfall driiiitkjedelig :-P

Ja, rundt en uke på barsel hørtes lenge og kjedelig ut:/ Krysser fingrer for at de treffer på rett dose med en gang:-) Bor fam og venner like ved sykehuset? Jeg håper på å kunne dra hjem ganske kjapt. Barsel på denne tiden av året er et minus, og å sove på rom med flere ukjente kunne jeg helsr vært foruten. .-mn overlever det også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får satse på det!! Syns det var grusomt å våkne av egen baby, en annens baby og en annen voksen forrige gang, men det blir nok bedre enn fryktet.

 

Mange bor nært, men her er det kun partner/far og evt søsken som ksn besøke på avdelingen. Alle andre besøk må evt tas i kantiner e.l. skal vel også sis at de fleste er jo på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på vekstestimering på sykehuset på torsdag, er da 37+0. Er det slik at jeg bør ha bagen min og mini sin klar i bilen i tilfelle?!?

Kommer rett fra ferie i morgen.... Så har ikke begynt å pakke ennå;) har gått overtid med de to andre...

Skal ha vekstestimering da begge de forrige har hatt lav apgar score. De var 3800 og 4200... Så hvis neste blir større så huff og huff!

Endret av Lille blå fugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...