Gå til innhold

Augustmagene i 3.trimester :)


3smaa

Anbefalte innlegg

Jeg stemmer for å legge ned juli i år. Sikkert bare regnvær likevel. Så kan vi gå rett på august. Et par-tre uker til hadde vært greit, syv-åtte er godt i overkant.

 

Formen er elendig, jeg er dørgende lei og i går presterte jeg å besvime midt i byen. Morro for unga. På plussiden er keisersnittet satt to uker før termin og oppfølgingen fra sykehuset aldeles utmerket selv om det er midt i sommerkaoset der. De har til og med lovet at keisersnittet ikke skal gjøre vondt denne gangen. Søteste overlegen har satt meg opp på kontroller timet etter sin egen sommerferie så hun kan følge meg opp personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos jordmor i dag. Har ligget øverst i det grønne feltet hele veien. Er 31+4 i dag med sfmål på 31 . Gått opp 8 kg og spiser vel normalt, men skal ikke stikke under en stol at de siste 4 ukene har det blitt litt ekstra kos med is, grillmat osv... Hadde utslag på glukose i urinen i dag og jordmor ville ha meg til en ultralyd vekstestimering i uke 35-37. Fikk streng beskjed om å kutte ut alt av brus, kaker og søtsaker.... blæææ :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg har vært inne til vekstestimering er fordi babyen i magen ligger godt over gjennomsnittet. Dette ble oppdaget da jeg tok en ul i forbindelse med lite/ingen aktivitet på ca 2 døgn. I tillegg har jeg et barn fra før som veide 4044 ved fødsel.

 

Halsbrann som noen over her nevnte har jeg også!! Til tider kjempeslitsomt!! Tygger halsbranntabletter for harde livet -og de smaker helt forferdelig!

 

Hentet babypakken fra apotek 1 i dag, vogga ble tatt inn i stua i går, sengetøy, lammeskinn o.l ligger i vaskemaskinen - kanskje i tidligste laget, men synes dette er veldig koselig i tillegg til at det hjelper meg å forstå at vi faktisk innen få uker skal bli foreldre igjen !! :D

Det neste på listen er å kjøpe noen klær i str 50 til å ha med på sykehuset (tar også med noe i 56). Som sagt så veide barnet jeg har fra før rett over 4 kg ved fødsel, mn mener å huske han han i noen uker kunne bruke str 50.

 

Gleder meg til å bli mamma igjen!! :)

 

Forresten kjekt å se at det fortsatt er liv i august-damene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mens noen henter frem vugge og sengetøy, driver vi og pakker det meste vi eier ned i esker. Vi presterte nemlig å kjøpe ny bolig med overtagelse to dager før termin (forkjøpsrett, kunne dermed ikke velge overtagelsesdato selv). For ikke å snakke om å forberede eksisterende bolig for salg... håper på en snill og rolig baby, sånn at vi kan slappe av etter fødselen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooopps!! Jeg har 8 uker igjen og har vasket sengetøy, kluter osv! Senga står klar til å reies opp, gardiner er på plass osv! Lammeskinnet ligger alt nyvasket i vogna :P ha ha UTÅLMODIG.NO!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi et sted midt i mellom. Vi holder på å gjøre om storebrors rom til å passe til 2. Minsten skal selvfølgelig sove hos oss de første mnd, men det fordelen med at de fleste møbleringsendringene skjer en stund før nedkomsten. Ellers har vi finni frem sengetøy til minsten, men ingenting blir lagt på før etter fødselen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt inn nesten alt det vi trenger til babyen, mangler bare vippestol og vognbag. Føles som vi har fortsatt god tid selv om det er bare 7+0 uker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt greiere når man har barn fra før. Man har kanskje noe, er mer sikker på hva man trenger.... Men man har jo samtidig ikke den samme tiden til å slappe av, handle og ordne.

 

Litt villt å tenke på at en kan føde om snaue 4 uker uten at det blir prematurt.... Håper på ca 5 jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får låne masse av familie. De har også et augustbarn, som nå snart er tre år, så de vet jo nøyaktig hva vi trenger til enhver tid det neste året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer også for å hoppe over juli! Stønn! Uke 32 i dag, og bare siste uka har det blitt mye tyngre!! Har to små på 11/2 og 31/2. Hun på 11/2 har ikke bhg plass før aug. Sliter med å gå, og tror magen sprenges snart! Ganske forstoppet, halsbrann og klemt blære.. Dobbelt stønn! Måtte august komme raskt!

 

Men.. Gruer for fødselen! Det er jo så j.... Vondt! Men mest sannsynlig siste gangen nå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke åssen du klarer å henge på en på 1,5 jeg.... håper for del hun er mer passiv enn min var. Liker ideen om å droppe juli altså :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner tiden å gå fort, synes jeg! Var til kontroll i går, og hodet hadde festet seg (!) 33 uker i dag, synes det var veldig tidlig, tror aldri det festet seg helt med nr 2 og 3... Masse kynnere og menssmerter, men kan jo ikke føde for tidlig, for her er ingenting på plass! 

 

Mangler seng, bag til vognen, klær etc. etc. Må snart ta en runde og "samle inn" hos de vi har gitt bort alt til (de bruker det ikke lenger, så vi skulle få det tilbake!). Men nå er det ferie, og ikke så lett å få det til å passe... Det eneste vi har er stellebord og et par plagg jeg har kjøpt nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte idag plutselig at det er leeeeeenge til...

Var på vekstkontroll igår og det viste en baby på 2,5 kg. Jordmor sa at han vil veie ca 3,8 om han blir født til terminen. Pleier å føde litt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kontroll i morra. Ganske spent egentlig for siste målingen avvek endel fra de tidligere målingene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også kontroll imorgen! Har hatt følelsen av at frøkna har gnaga på bekkenet mitt. Hun er heller ikke like spinnvill i bevegelsene, så mistenker at hodet er festet, uten at jeg vet det sikkert. Er 33+6 idag.

Jeg er enda starstruck over at jordmor fortalte at om frøkna bestemmer seg for å komme nå, så ville dem ikke stoppe fødselen.

Gjorde meg bare enda mer utålmodig! Vil jo så gjerne hilse på henne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I will :-). Her har ihvertfall ikke hodet festet seg, selv om jeg begynte å lure for et par uker siden. Noen dager er magen lav og med stikking i bekkenet, andre dager er den høyere. ... snodig det der :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har en yoyo-baby, Kenga!

Magen her har egentlig aldri vært høy, men nå henger den jo.

I tillegg, om jeg bøyer meg framover, så følger ikke baby med magen. Er kun mage som "detter framover" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det :-P. Min har vært en skikkelig guttemage, høy og trillrund..... nå bytter den mellom høy og trillrund og lav og mer dråpeformet, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i går og babyen lå i seteleie. Er 31+ 4 og fjerde-gangs gravid så håper den snur seg snart. Har ikke lyst på setefødsel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får vi satse på Urwa. Her har mini heldigvis vært i hodeleie ihvertfall sien uke 27, og mistenker enda lenger. Håper virkelig han ikke har tenkt å snu seg nå, ks bør unngås hvis jeg kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul i går og babyen lå i seteleie. Er 31+ 4 og fjerde-gangs gravid så håper den snur seg snart. Har ikke lyst på setefødsel :(

Min lå konstant i seteleie frem til sjekken nå i uke 32, da hadde han plutselig turna rundt :) Så det er håp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, seteleie er ikke noe å trakte etter nei.

Trodde frøkna her snudde seg med rumpa ned en stund, men isåfall har hu nok snudd seg tilbake:)

Er spent på kontrollen nå, og på om hodet har festet seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...