Gå til innhold

Vi mai-mødre :)


HokusPokus1

Anbefalte innlegg

Omtrent samme som her med lengde til sykehus. Denne her er beregnet til samme størrelse som storesøster var beregnet til, 3,8 på termin, men da hun ble tatt ut 5 dager før var hun 4 kg.. Og i dag er det fem dager til termin, så er vel rundt 4 kg inni der nå da sikkert... Rart å tenke på. :-)

Håper bare jeg slipper å gå så penge over, slik at vi nærmer oss 4,5...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Var på UL i dag og jenra ble målt til 4 kg nå. Storesøster var 3270g når hun kom... Håper hodemålet ikke er så mye større...

Ble tøyd litt, var veldig mykt men kun en drøy cm åpning på indre mormunn og hodet ikke festet. Blir satt igang på lørdag, hvis ikke det skjer noe før - noe jeg har gitt opp håpet om at det gjør. Jaja ikke så mye annet man får Gjort enn å smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere føder alle sammen (føles det som)! Ingen sniking i køen takk!

 

Vi gjorde en innsats i senga igår, men det hjalp ikke foreløpig haha:) Nå skal jeg til kontroll hos jordmor, vet ikke om jeg skal be henne sjekke eventuell modning (3 dager til termin). Har liksom ikke lyst til å be henne grave i skrittet mitt, er jo mer behagelig for oss begge å ikke gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare innrømme at jeg måtte oppi å kjenne etter i sted. Tenkte det kan ikke være verre med en nyvasket finger med kortklipt negl enn en penis, og jeg har jo fortsatt sex med mannen... ;-)

Kjenner ikke den berømte tappen oppi der lengre, men kjentes mer ut som om det ligger hudfolder på en måte på langs med skjeden nedover nesten helt mot inngangen til skjeden. Har ikke anelse på hvordan det skal kjennes ut om man er moden, for ingen har sjekket det på meg før. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg litt av slimproppen gikk i dag morges. :)

Så jeg var ute og løp en tur, for å se om det kunne hjelpe.

 

I helga hadde jeg mye vondter, og de var faktisk regelmessige også. (var på sykehuset for en sjekk, og på CTG-en kom de da hvert 5 min, og opptil 75 på det sterkeste, vanligvis rundt 50. ) Så jeg gikk jo og håpte veldig at dette skulle ta seg opp, og bli til rier, men plutselig forsvant de.

 

Men er det noen som vet, er det slik at når de sammentrekningene bikker 100 på CTG-en så er det rier?

 

Det virker fortsatt veldig rolig her, men jeg vil gjerne føde snart, hadde passet bra å være ferdig før helga.. Har noen sammentrekningen innimellom, men de er ikke ofte, men har tatt seg opp i lengde føler jeg. Håper bare ikke det er mer lureri, men at det er starten på noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da. Har ikke sett noe til denne slimproppen jeg.. Men det er vel ikke alle som ser noe til den heller har jeg hørt..

Men har googlet litt etter cervix nå.. Altså livmorhalsen/ livmortappen.. Og det ser ut som om den trekker seg opp og til siden når man modnes/ åpnes.. Så jeg har et lite håp om at jeg er både moden og på vei mot åpning siden jeg ikke kjenner den lengre. :-)

Rart alt man tenker på og sjekker under en graviditet gitt... Hehe.. ;-)

 

Krysser fingrene for at det blir fortgabg for oss utolmodigemed termin like om hjørnet.

Hvor langt er du unna termin Fjerdemann på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende da. Har ikke sett noe til denne slimproppen jeg.. Men det er vel ikke alle som ser noe til den heller har jeg hørt..

Men har googlet litt etter cervix nå.. Altså livmorhalsen/ livmortappen.. Og det ser ut som om den trekker seg opp og til siden når man modnes/ åpnes.. Så jeg har et lite håp om at jeg er både moden og på vei mot åpning siden jeg ikke kjenner den lengre. :-)

Rart alt man tenker på og sjekker under en graviditet gitt... Hehe.. ;-)

 

Krysser fingrene for at det blir fortgabg for oss utolmodigemed termin like om hjørnet.

Hvor langt er du unna termin Fjerdemann på vei?

Jeg er en uke unna, så er jo litt igjen enda. Men håper virkelig å få litt før, hadde vært greit å komme litt i form igjen før 17. mai, så ikke dagen blir så amputert ;)

 

Så ikke noe til slimproppen de to forrige gangene, men da startet det med at vannet gikk. Med førstemann gikk slimproppen, da startet fødselen to dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett noe til slimproppen, og ikke noe mer "fostervann" heller... BAH. Nå er tålmodigheten min strekt til det ytterste. :P Har prøvd alskens kjerringråd også, uten hell. (Fersk ananas til 10 kr på joker denne uka! :P)

Skal i følge boka på overtidskontroll søndag, men tar sjansen på å ringe fredag og høre om jeg kan få komme da. De sjekker vel modning da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra ul i dag :)

 

Er i uke 37+6 i dag og veslegutten ble estimert til å veie 2780g, blir altså da fremdeles ikke store karen når han kommer, men alt annet ser bra ut.

 

Har jo slitt med masse vondt i det siste og spurte om å få sjekke modning osv i dag, det ville han ikke. Han sa at stripping som oftest heller ikke hadde noe effekt, endte stort sett bare opp med enda mer maserier og tull.

 

Men, jeg ble tatt på fullt alvor når jeg fortslte om hvordan jeg hadde det, daglige vondter og netter som jeg ikke sov osv. Så skal på kontroll igjen nå til tirsdag dersom jeg ikke har født og da skulle han sjekke modning og se hva vi skulle gjøre videre. Håper jeg er moden så jeg kanskje blir satt igang altså!!! Han har jo allerede lovet meg at jeg ikke skal gå lenger enn til termin :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+5 kom min kjære lille gutt endelig ut!! 4/5-13. På siste kontroll ble det sagt han veide 2400gr, og det var 5 dager før fødselen, og ut kom det en liten tass på 2090gr. Fødte på B7 i fredrikstad, og han var sterk og ivrig når han kom ut, så vi slapp nyfødtintensiv! :) Nå er vi hjemme igjen, og ammer for full pupp :P Han er fortsatt liten, og passer ikke i noen klær, og bleier har vi måttet bestille fra apoteket for det finnes ikke små nok i butikken. :P Lykke til videre til alle dere som venter på deres kjære små!! Sender masse føde-støv og håper alt går bra for dere alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har sine små i armene!

 

Dere er så heldige som har født! 6 dager igjen til termin og leter desperat etter tegn på at ting er på gang. Hvis jeg legger godviljen til så kanskje, kanskje kan det være noe av slimproppen som satt fast på papiret etter at jeg var på do i sta..

Endret av sunnybunny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+5 kom min kjære lille gutt endelig ut!! 4/5-13. På siste kontroll ble det sagt han veide 2400gr, og det var 5 dager før fødselen, og ut kom det en liten tass på 2090gr. Fødte på B7 i fredrikstad, og han var sterk og ivrig når han kom ut, så vi slapp nyfødtintensiv! :) Nå er vi hjemme igjen, og ammer for full pupp :P Han er fortsatt liten, og passer ikke i noen klær, og bleier har vi måttet bestille fra apoteket for det finnes ikke små nok i butikken. :P Lykke til videre til alle dere som venter på deres kjære små!! Sender masse føde-støv og håper alt går bra for dere alle sammen! :)

 

Gratulerer så mye. Kos dere sammen. :-)

Suger til meg fødestøv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til alle som har sine små i armene!

 

Dere er så heldige som har født! 6 dager igjen til termin og leter desperat etter tegn på at ting er på gang. Hvis jeg legger godviljen til så kanskje, kanskje kan det være noe av slimproppen som satt fast på papiret etter at jeg var på do i sta..

 

Hehe.. Kjenner den følelsen... 5 dager til termin her, og håper alle vondter skal være tegn på noe.. Ikke. Sett noen slimpropp enda jeg da... Men har masse nedpress og kynnere/ maserier...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 mai fødte jeg ei nydelig jente. Fødselen gikk litt for fort etter min mening. Det hele startet rolig kl 04.45 med rier hvert 10 min. Kl 09.20 var vi inne på sykehuset og kl 09.49 var vår snuppe ute. Den siste timen var veldig intens, glad dette var siste gang;) fødte foresten en uke før termin;) sprer litt fødestøv til dere som måtte trenge det, og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 mai fødte jeg ei nydelig jente. Fødselen gikk litt for fort etter min mening. Det hele startet rolig kl 04.45 med rier hvert 10 min. Kl 09.20 var vi inne på sykehuset og kl 09.49 var vår snuppe ute. Den siste timen var veldig intens, glad dette var siste gang;) fødte foresten en uke før termin;) sprer litt fødestøv til dere som måtte trenge det, og lykke til.

 

Gratulerer så mye.

 

Tips til alle som vil få igang fødsel... Bare vær obs på at det kan gå veldig fort og.

 

Stå på alle fire, gjerne i senga eller i sofaen, med godt mellomrom mellom beina. Vugg frem og tilbake og fra side til side i 15 min. Skal være veldig effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 mai fødte jeg ei nydelig jente. Fødselen gikk litt for fort etter min mening. Det hele startet rolig kl 04.45 med rier hvert 10 min. Kl 09.20 var vi inne på sykehuset og kl 09.49 var vår snuppe ute. Den siste timen var veldig intens, glad dette var siste gang;) fødte foresten en uke før termin;) sprer litt fødestøv til dere som måtte trenge det, og lykke til.

 

Gratulerer så mye.

 

Tips til alle som vil få igang fødsel... Bare vær obs på at det kan gå veldig fort og.

 

Stå på alle fire, gjerne i senga eller i sofaen, med godt mellomrom mellom beina. Vugg frem og tilbake og fra side til side i 15 min. Skal være veldig effektivt.

 

Hihi. Det var akkurat den stillingen jeg satt/sto i under en rie da vannet gikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 mai fødte jeg ei nydelig jente. Fødselen gikk litt for fort etter min mening. Det hele startet rolig kl 04.45 med rier hvert 10 min. Kl 09.20 var vi inne på sykehuset og kl 09.49 var vår snuppe ute. Den siste timen var veldig intens, glad dette var siste gang;) fødte foresten en uke før termin;) sprer litt fødestøv til dere som måtte trenge det, og lykke til.

 

Gratulerer så mye med jenta. :-) kos dere sammen. :-)

Suger til meg fødestøv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for fødestøv :)

trenger det virkelig er i uke 39 og er kjempe lei :(

kanskje skal prøve å vugge på alle 4 hehe så kanskje det skjer noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Salvador og Neffi.

 

Her ble det også fødsel, selv om jeg var sikker på vi kom til å bli sendt hjem fra sykehuset når vi dro inn. (Pga tidligere veldig kjappe fødsler, dro vi veldig tidlig, selv om riene vherken var regelmessige eller vonde.)

 

Fra det sykehuset kalte aktiv fødsel (fra når sammentrekningene mine begynte) gikk det fire timer til babyen var ute. En kjempegrei og lett fødsel, helt super :) Nå er vi hjemme igjen, og snart er godbabyen et døgn gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på fredag,en dag før termin:) Nydelig gutt og grei fødsel;) Lykke til m innspurten,jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på fredag,en dag før termin:) Nydelig gutt og grei fødsel;) Lykke til m innspurten,jenter!

 

Gratulerer å mye!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Fjerdemann på vei og Lykkeliten! :) Jeg vil åååå! Skal ringe sykehuset og mase om overtidskontroll i dag - den skal strengt tatt ikke være før søndag, men det er jo lov å prøve seg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Åååååå, jeg er så misunnelig! Jeg vil også! Termin imorgen, har ikke kjent et eneste tegn på at noe er i gang. Spydde idag mårrest for første gang på flere måneder, men tror ikke det var fødselsrelatert, mer trøtt-sulten-sureoppstøt-utslitt-spying. Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...