Gå til innhold

Vi mai-mødre :)


HokusPokus1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Modningen startet hos meg i uke 30, og jeg har helt siden da kjent etter om noe er på gang. Har jo fått beskjed om at han kan komme når som helst!!!! :S Kjipt å gå slik å vente!! Var til kontroll på mandag, for å kontrollere vekstavvik, og da sjekket hun samtidig åpningen, og jeg har visst 3cm åpning. Hadde blødning i går, men det kom ingen rier etter det... Hadde en del kynnere i går kveld, men det stoppet helt opp. Er 36+2 i dag, og veldig klar til å få ut min kjære lille gutt!! Fikk beskjed om at han er veldig liten, og at det derfor bare er bra om han kommer ut nå, slik at han kan få mat. Frustrerende å få den informasjonen, og så gjør de ingen tiltak for å sette meg i gang!!!!! Så her gås det turer og vaskes i huset som et lite forsøk på å sette i gang ting selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligget med vonde masrier i 5 timer i natt. Når jeg fikk endlig til å sov så voknet sønnen min etter to timer og ville opp:( men da hadde det også kommet veske ut av puppen. Så kanskje begnner det å nærme seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg inn her, så spennende å lese at det nærmer seg for alle. Nå er det ikke lenge igjen! Jeg har termin på mandag, var på modningsakupunktur i forgårs og da hadde jeg 3 cm åpning og var veldig klar i følge jordmor. Hun tøyde litt rundt inni der og jeg blødde godt etterpå (litt ekkelt), men det var visst helt normalt. Hadde vonde kynnere på tirsdagskvelden, men det roet seg og nå er det bare litt småmurringer. Skal inn igjen i morgen, så er spent på hva hun sier da. Er egentlig ikke utålmodig i det hele tatt, nyter siste fase av graviditeten, men gleder meg veldig til å treffe babyen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er jeg litt motløs. Har gått med 3 cm åpning i 1,5 uke og var å sjekket igjen i dag. Har hatt masse vonde kynnere og murringer. Men neida, ikke noen endring :( Termin i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, nå er jeg litt motløs. Har gått med 3 cm åpning i 1,5 uke og var å sjekket igjen i dag. Har hatt masse vonde kynnere og murringer. Men neida, ikke noen endring :( Termin i dag.

 

Huff hvor kjedelig.

 

Skal ikke være enkelt, kroppen min er ikke sammarbeidsvillig i det hele tatt fortiden.

 

Har du lenge igjen, pus med støvler?

Endret av Tulipan:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i dag. Du da? Har håpet på å føde en ukes tid nå, hehe. Jordmora ga meg forhåpninger og mente det var nære, for 1 1/5 uke siden. Så nå har jeg gitt opp, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er jeg litt motløs. Har gått med 3 cm åpning i 1,5 uke og var å sjekket igjen i dag. Har hatt masse vonde kynnere og murringer. Men neida, ikke noen endring :( Termin i dag.

 

Huff da, er ikke den beskjeden man har lyst til å få etter å hatt masse vondt :-(

Men siden du er ved termin så ble du vel strippet???

 

Jeg skal på ul kontroll og til jordmor til uka, men tviler på de sjekker åpning og modning på meg enda, er da i uke 37+ 5 og det er nok for tidlig til at de foretar seg noe dessverre. Er jo så spent på om det skjer noe!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er jeg litt motløs. Har gått med 3 cm åpning i 1,5 uke og var å sjekket igjen i dag. Har hatt masse vonde kynnere og murringer. Men neida, ikke noen endring :( Termin i dag.

 

Huff da, er ikke den beskjeden man har lyst til å få etter å hatt masse vondt :-(

Men siden du er ved termin så ble du vel strippet???

 

Jeg skal på ul kontroll og til jordmor til uka, men tviler på de sjekker åpning og modning på meg enda, er da i uke 37+ 5 og det er nok for tidlig til at de foretar seg noe dessverre. Er jo så spent på om det skjer noe!!

 

Hun tøyde ja, har gjort det siste gangene uten så mye resultat :/ Så spennende da, du har vel sikkert noe åpning? Var det ikke sånn at du holdt på å føde altfor tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i dag. Du da? Har håpet på å føde en ukes tid nå, hehe. Jordmora ga meg forhåpninger og mente det var nære, for 1 1/5 uke siden. Så nå har jeg gitt opp, hehe.

 

Kjenner meg igjen i frustrasjonen!! Legen mente det var nære for meg for 6 uker siden, så jeg kjenner igjen forhåpningene om at det skal skje noe snart. Har nærmest gitt opp selv!! Har gått fra redselen for for tidlig fødsel, til sterk frustrasjon over at det ikke har skjedd noe enda!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker alle modning og åpming hos jordmor? Jeg er i uke 39 og hun har ikke spurt om å undersøke meg.

 

Modningsakupunktur, er det forresten noe man selv tar initiativ til? På private klinikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker alle modning og åpming hos jordmor? Jeg er i uke 39 og hun har ikke spurt om å undersøke meg.

 

Modningsakupunktur, er det forresten noe man selv tar initiativ til? På private klinikker?

 

Jeg ble sjekket av legen på sykehuset, fordi jeg hadde hatt så mye vonde kynnere. Skulle egentlig kun sjekke vekst hos babyen, men hun tok en innvendig sjekk også på grunn av det jeg fortalte. Så det er bare å spørre når du er hos jm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg inn her, så spennende å lese at det nærmer seg for alle. Nå er det ikke lenge igjen! Jeg har termin på mandag, var på modningsakupunktur i forgårs og da hadde jeg 3 cm åpning og var veldig klar i følge jordmor. Hun tøyde litt rundt inni der og jeg blødde godt etterpå (litt ekkelt), men det var visst helt normalt. Hadde vonde kynnere på tirsdagskvelden, men det roet seg og nå er det bare litt småmurringer. Skal inn igjen i morgen, så er spent på hva hun sier da. Er egentlig ikke utålmodig i det hele tatt, nyter siste fase av graviditeten, men gleder meg veldig til å treffe babyen vår.

 

Hvordan går det? Er det noen fremgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salvador: såpass lenge da, skjønner at du er veldig klar da :) Når har du termin da?

 

SagflisiHåret: min vanlige jm i kommunen gjorde ikke,men har gått til en privat de siste ukene for modningsakupunktur og hun har sjekka åpning og tøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salvador: såpass lenge da, skjønner at du er veldig klar da :) Når har du termin da?

 

SagflisiHåret: min vanlige jm i kommunen gjorde ikke,men har gått til en privat de siste ukene for modningsakupunktur og hun har sjekka åpning og tøyd.

 

Har termin 30.mai. :) har prøvd de fleste "kurene" for å sette i gang, men selv etter laaaaaaaaang tur i penværet har det ikke skjedd noen forandring. :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salvador: såpass lenge da, skjønner at du er veldig klar da :) Når har du termin da?

 

SagflisiHåret: min vanlige jm i kommunen gjorde ikke,men har gått til en privat de siste ukene for modningsakupunktur og hun har sjekka åpning og tøyd.

 

Har termin 30.mai. :) har prøvd de fleste "kurene" for å sette i gang, men selv etter laaaaaaaaang tur i penværet har det ikke skjedd noen forandring. :s

 

Hihi, samme her. Det eneste jeg har fått er masse kynnere og maserier av det. Men som de sier, de kommer når de vil. Og det er max 11 dager igjen til jeg blir satt igang på overtid tenker jeg. Får bare prøve å slappe av den siste tiden nå. Men er redd for at baby skal bli stor hvis jeg må gå max overtid :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er jeg litt motløs. Har gått med 3 cm åpning i 1,5 uke og var å sjekket igjen i dag. Har hatt masse vonde kynnere og murringer. Men neida, ikke noen endring :( Termin i dag.

 

Huff da, er ikke den beskjeden man har lyst til å få etter å hatt masse vondt :-(

Men siden du er ved termin så ble du vel strippet???

 

Jeg skal på ul kontroll og til jordmor til uka, men tviler på de sjekker åpning og modning på meg enda, er da i uke 37+ 5 og det er nok for tidlig til at de foretar seg noe dessverre. Er jo så spent på om det skjer noe!!

 

Hun tøyde ja, har gjort det siste gangene uten så mye resultat :/ Så spennende da, du har vel sikkert noe åpning? Var det ikke sånn at du holdt på å føde altfor tidlig?

 

Nei, holdt ikke på å føde av meg selv...

 

Men var meningen han først skulle ut uke 32 pga blødninger og så uke 34 pga han var så veldig liten... Men da snakk om settes igang eller ks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er jeg litt motløs. Har gått med 3 cm åpning i 1,5 uke og var å sjekket igjen i dag. Har hatt masse vonde kynnere og murringer. Men neida, ikke noen endring :( Termin i dag.

 

Huff da, er ikke den beskjeden man har lyst til å få etter å hatt masse vondt :-(

Men siden du er ved termin så ble du vel strippet???

 

Jeg skal på ul kontroll og til jordmor til uka, men tviler på de sjekker åpning og modning på meg enda, er da i uke 37+ 5 og det er nok for tidlig til at de foretar seg noe dessverre. Er jo så spent på om det skjer noe!!

 

Hun tøyde ja, har gjort det siste gangene uten så mye resultat :/ Så spennende da, du har vel sikkert noe åpning? Var det ikke sånn at du holdt på å føde altfor tidlig?

 

Nei, holdt ikke på å føde av meg selv...

 

Men var meningen han først skulle ut uke 32 pga blødninger og så uke 34 pga han var så veldig liten... Men da snakk om settes igang eller ks :-)

 

Ok. Da blir det spennende å se om det har skjedd noe ift modning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har time på sykehuset i morgen tidlig til overtidskontroll...... blir jeg seriøst gående ei uke til om alt er normalt og bra osv?? blir man satt igang først to uker over termin? tror ikke mini er så stor heller....men det får jeg kanskje vite i morgen? STORT SUKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører til Fredrikstad, og her er grensa 11 dager før man blir satt igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! kanskje jeg nærmer meg da! :D hehe! har hørt to uker men trodde det var likt over hele landet? hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligget med vonde masrier i 5 timer i natt. Når jeg fikk endlig til å sov så voknet sønnen min etter to timer og ville opp:( men da hadde det også kommet veske ut av puppen. Så kanskje begnner det å nærme seg :)

 

Sånn hadde jeg det to netter før fødsel! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som driver med "tiltak" så lang tid FØR termin, egentlig?... Bare lurer. Jeg går med nr. 3 nå, og de to første kom nesten en uke over termin. Det var ikke snakk om noe sjekking av åpning, stripping, modningsakupunktur eller noe sånt sist - og heller ikke nå. Jeg har termin på mandag og kommer ikke til å begynne å tenke på slike ting før det har gått minst ei uke over...

 

Sier ikke at jeg ikke er utålmodig, har hatt masse vonde kynnere i dag og nedpress og stikking med påfølgende smerte-grimaser hehe. Men babyen kommer jo! Jeg vil mye heller ha "the real deal" enn masse maserier som gir seg igjen - noe man ofte kan få av diverse "tiltak" som feks stimulering av brystvortene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei her går alt sin naturlige gang hehe :) har hatt akupunktur men d skal jo være for selve fødselen. jeg har vært så lenge innstilt på at jeg kom til å føde før termin denne gangen så det har gått meg helt i hode at det er 6 dager over termin snart.... han kommer når han kommer, er bare så nysjerrig på å se han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...