Gå til innhold

Vi mai-mødre :)


HokusPokus1

Anbefalte innlegg

Gratulerer til dere alle som har født! Tenker det er deilig å ha det overstått. Her har vi startet prosessen med igangsetting av fødsel.. er bare 38+2 idag, så det kan vel ta sin tid.. fikk satt inn ballongkateter i går formiddag som falt ut tidlig på natten etter ca 4 timer uregelmessige rier. Det tok seg opp, og ble gode rier som kom hvert 3.min og varte i over minuttet. Men så STOPPET det! Arg! Så nåpmå vi vel inn igjen på morgenen for å starte opp med piller. Håper inderlig jeg slipper et til ballongkateter, det var veldig ubehagelig. Er forresten 3 barnet, er bare veldig lite moden enda.. kjenner jeg er litt utolmodig nå;)

Så spennende. Kan jeg spørre om hvorfor du settes igang så tidlig når du ikke er moden?

Sku ønske det skjedde noe her og nå. 4 dager igjen til termin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Settes i gang på grunn av svangerskapsdiabetes og barn på godt over fem kg sist gang. Ønsker ikke keisersnitt, så da må det bli på denne måten. Ser helst at det kunne startet av seg selv, men det er ikke forsvarlig å la meg gå lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det bare 2 dager igjen til termin her med nr 2;) meeen guuud hvor utålmodig man blir etter å få dette i gang da;) føler eg har ventet i mange uker nå :P jaja får trøste oss med at nærmere enn dette har vi ikke vært før;) gikk 4 dager over med min første så håper ikke det blir noe lengre enn det, men man har jo aldri noe garanti med disse barna:=) er iallfall godt eg har noen smerter som måååå være modning <3 masse lykke til alle mai mammaer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Settes i gang på grunn av svangerskapsdiabetes og barn på godt over fem kg sist gang. Ønsker ikke keisersnitt, så da må det bli på denne måten. Ser helst at det kunne startet av seg selv, men det er ikke forsvarlig å la meg gå lengre

 

Ser den ja. Da er det greit å komme igang ja. Har du hatt vektestimering denne gangen? Sånn at du har noen ide om hvor stor h*n er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye Snartnr2 og Pus med støvler! :D Må være deilig å ha bebisene sine i armene!

 

Her er jeg nå på andre dag overtid, og mistenker at jeg lekker litt fostervann - ble veldig våt når jeg reiste meg fra sofaen i stad. Tusler nå rundt med bind og håper at vannet skal gå og at fødselen kommer i gang... :) Send fødestøvet i denne retningen, takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Snartnr2 og Pus med støvler! :D Må være deilig å ha bebisene sine i armene!

 

Her er jeg nå på andre dag overtid, og mistenker at jeg lekker litt fostervann - ble veldig våt når jeg reiste meg fra sofaen i stad. Tusler nå rundt med bind og håper at vannet skal gå og at fødselen kommer i gang... :) Send fødestøvet i denne retningen, takk! ;)

 

Så spennende. Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Snartnr2 og Pus med støvler! :D Må være deilig å ha bebisene sine i armene!

 

Her er jeg nå på andre dag overtid, og mistenker at jeg lekker litt fostervann - ble veldig våt når jeg reiste meg fra sofaen i stad. Tusler nå rundt med bind og håper at vannet skal gå og at fødselen kommer i gang... :) Send fødestøvet i denne retningen, takk! ;)

 

Lykke til. Håper det setter igang for deg snart. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere :) Jeg har mistet litt troen igjen nå, har ikke "lekket" noe mer, så kanskje jeg rett og slett mistet litt blærekontroll før i dag... Men det hverken luktet eller så ut som urin - æsj, skal spare dere for slike detaljer. :P Jaja, det skjer vel snart noe uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere :) Jeg har mistet litt troen igjen nå, har ikke "lekket" noe mer, så kanskje jeg rett og slett mistet litt blærekontroll før i dag... Men det hverken luktet eller så ut som urin - æsj, skal spare dere for slike detaljer. :P Jaja, det skjer vel snart noe uansett!

 

Om jeg ikke har forstått helt feil så har vi to fosterhinner, og mellom dem er det også litt vann, slik at man derfor kan oppleve at det kommer bare litt, altså at det går hull kun på den ytterste.. :-)

Men det blir nok snart nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at det foregår litt rundt omkring :) jeg ble strippet og fikk modningsakupunktur i dag, 39+6, så venter spent her nå. Kjenner ikke noe foreløpig, men det kan vel ta seg opp utover? Ønsker meg masse fødestøv altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var hos jordmor i dag og ble strippet, og har nå 2-3 cm åpning og er moden... håper det setter ting i gang :) veldig klar. 39 uker i dag :) kom kom lille prinsessa mi <3 <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stripping er når jordmor tøyer åpningen med fingren i forsøk på å gjøre åpning større.. (eller gi deg åpning om du ikke har)... det er ikke godt, men det er jo en anstrengt og rar situasjon uansett ;) hehe.. Men d tar ikke lang tid... Har lest at mange har god effekt av det om de er modne.. så jeg synes iallefall det var verdt et forsøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har født! *Grafser til meg av fødestøvet deres* :-)

Jeg sitter fortsatt med kula mi... 6 dager over termin. Har overtidskontroll i morgen tidlig så krysser fingre for at ting hvertfall er modent... hadde satsa på helga som var så nå begynner jeg bli lei! I tillegg kommer det fler og fler strekkmerker:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har født! *Grafser til meg av fødestøvet deres* :-)

Jeg sitter fortsatt med kula mi... 6 dager over termin. Har overtidskontroll i morgen tidlig så krysser fingre for at ting hvertfall er modent... hadde satsa på helga som var så nå begynner jeg bli lei! I tillegg kommer det fler og fler strekkmerker:-(

 

Lykke til i morgen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleprinsen kom i natt kl 0100 i en rakettfart. Fantastisk fødsel! Sender videre alt av fødestøv til den som måtte trenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleprinsen kom i natt kl 0100 i en rakettfart. Fantastisk fødsel! Sender videre alt av fødestøv til den som måtte trenge:)

 

Gratulerer så mye!! :-) kos dere sammen og nyt tiden. :-)

Ger til meg det jeg kan av fødestøv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :)

Tar alt det fødestøvet du kan gi meg jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :)

Tar alt det fødestøvet du kan gi meg jeg :D

 

Hvordan går det hos deg da Madam Mim? Er det noen endring? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :)

Tar alt det fødestøvet du kan gi meg jeg :D

 

Hvordan går det hos deg da Madam Mim? Er det noen endring? :-)

 

Neida, det samme gamle. Perioder hver dag med mye vondt og nye vondter. Dumme meg blir jo lurt hver eneste gang også!! Eneste positive er at i natt så slapp jeg faktisk unna maseriene så jeg fikk sove og hvilt meg, de 3 forrige nettene sov jeg vel 8 timer til sammen eller noe slikt!!

 

Hvordan går det med deg da? Samme maset for deg også?

 

Skal på ul nå etterpå så spent på resultat da, skal høre om de kan skjekke åpning osv, men tviler på de vil siden det enda er 2 uker til termin. Får vel bare beskjed om " ny kontroll om en uke" som vanlig :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :)

Tar alt det fødestøvet du kan gi meg jeg :D

 

Hvordan går det hos deg da Madam Mim? Er det noen endring? :-)

 

Neida, det samme gamle. Perioder hver dag med mye vondt og nye vondter. Dumme meg blir jo lurt hver eneste gang også!! Eneste positive er at i natt så slapp jeg faktisk unna maseriene så jeg fikk sove og hvilt meg, de 3 forrige nettene sov jeg vel 8 timer til sammen eller noe slikt!!

 

Hvordan går det med deg da? Samme maset for deg også?

 

Skal på ul nå etterpå så spent på resultat da, skal høre om de kan skjekke åpning osv, men tviler på de vil siden det enda er 2 uker til termin. Får vel bare beskjed om " ny kontroll om en uke" som vanlig :S

 

Samme tullet her også.. Hadde vonde kynnerer eller maserier eller hva det nå var med varighet på ca 5 minutter i går kveld, med sånn ca 7 minutters mellomrom... Men ikke verre enn at jeg kunne stå i dusjen å vaske håret mens det pågikk... Men vonde nok til at det blir vanskelig å puste.. og ikke slutter det om jeg bytter stilling eller beveger meg eller sånn heller.. Så håper jo at det skal skje noe.. Men nei da... Dabber av igjen.. Hatt en god natt med søvn heldigvis..

Har aldri født før heller jeg vet du, ks sist gang, så aaaaaaaner jo ikke hvordan det er når en virkelig er i fødsel heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt igang sist så var ikke så obs på smertene da jeg heller.... Visste jo at jeg var i trygge hender og når det ble veldig vondt så var det inn på fødestua :)

 

Det jeg er veldig redd for nå er at jeg blir sittende hjemme altfor lenge før jeg skjønner jeg er i fødsel. Smerter er jeg jo så vant til nå!

Storesøster må til besteforeldre, det er 45 min kjøring til sykehuset og jeg fødte på 5.5 time sist!! På toppen av det hele er jo han her liten, nesten en kg mindre enn vesla, og legene har sagt at når dette her først starter så kan det gå fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...