Gå til innhold

Vi mai-mødre :)


HokusPokus1

Anbefalte innlegg

Er kjempetrøtt men har for mange vonde sammentrekkninger i magen slik at jeg ikke kommer til å få sove. Krysser fingrene at det er noe på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det blir fødsel på oss alle som er så nærme nå i natt. <3 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja krysser fingrene. Nettopp plagedt samboeren til å massere meg på ryggen. Hjelper utrulig mye, men fikk hostekule her nå og måtte ta bricanyl astmamedisin for å det til å gi seg. Det sies at det kan være rie dempene, men bedre at jeg får til å puste. Vil tro at er fødseln i gang så får man ikke stoppet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her enda, sovet bra i natt og håpet på å få gjort noe hjemme. Men nei da, står opp og da begynner smertene i mage og underliv også veldig vondt i området rundt halebeinet. Så sitte i sofan og vurderer å purre frem no her men er det ikke noe på gang så blir det bare vonde kynnere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må det vel være noe på gang Tulipan;) men eg også har hatt det slikt i noen dager men sitter her enda og kjenner ikke mye i dag :/ 3 dag på overtid :/ baaaahhhhh like sur hver gang eg våkner og ingen ting har hendt :( jaja de kommer nok når de vil :=) masse lykke til alle iallfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste vonde her er bekkenet... :( men drømte at vannet gikk i natt, så lov å håpe at drømmen går i oppfyllelse iløpet av dagen. :) utolmodig, jeg?? Neeeeeei da... hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt vondt her, parasetten tar ikke smertene, men er kunn murring men vondere når jeg går. Litt tak inn i mellom. Så skal krysse masse om at ting er på gang her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg. :-)

Her ble jeg akkurat litt lurt... Kjente noe som rant, spratt opp av sofaen og inn på badet bare for å oppdage at det var kjempe mye utflod som kom... Jeg håpte jo det var vannet jeg da... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg. :-)

Her ble jeg akkurat litt lurt... Kjente noe som rant, spratt opp av sofaen og inn på badet bare for å oppdage at det var kjempe mye utflod som kom... Jeg håpte jo det var vannet jeg da... :-/

 

Kan være vannavgang litt og litt så ville fulgt godt med om det kommer mer med jevne mellomrom ;) var sånn eg hadde det når eg fikk nr 1 :=) så pass på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff hvor kjedelig, nettopp spist sterk pekinguppe i håp om at det skal bli mer fart på sakene. Har mye murriner og vonde tak inn imellom men ingen ting som kommer gjevt. Håper bare ikke kroppen driver å tuller med meg nå

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg krysser fingrene for at det skjer noe hos dere alle snart - titter innom selv om tutta mi nå er 5 dager gammel <3

 

Vil bare komme med et par tips!

Vi hadde sex 10 min før riene mine startet - og de kom fort og hardt! (riene altså tehe)

Klyster kan også få litt fortgang på ting ;)

Jeg satt på knærne, lent fremover på en saccosekk når jeg presset henne ut - det er utrolig mye lettere enn å ligge på rygg!

Revna ingenting og tror det var delvis fordi jeg holdt igjen hodet litt med hånda mi - kombinert med at jeg ikke presset meg gul og blå. Presset MENS jeg pustet, hvis dere skjønner. Holdt ikke pusten og trøkka for harde livet, slik man ofte får beskjed om av jordmor... Syns det var mer behagelig og - da blir man ikke så utrolig sliten.

Jo, og når man har rier - jeg syns de er betydelig mindre smertefulle når jeg står eller sitter på knærne, enn når jeg ligger (grøss) eller sitter på rompa. Hvis man da husker å puste godt, vrikke litt på hoftene (dette hjelper også baby nedover) og fokusere, så går det superfint. Hyling og skriking er heller ikke å anbefale (det gjorde jeg med nr. 1) - da anstrenger man seg så fælt at smertene kjennes bedre, man blir så innmari anspent.

 

Jah, det var tipsene :D

Ellers hadde jeg en super fødsel, som dere kan lese om her! 3,5 times hjemmefødsel :) Baby med apgar-score 9/10 og helt i superform etterpå - det kunne ikke gått bedre. I dag, 5 dager etter, er jeg helt som vanlig, bortsett fra selvfølgelig litt blødninger og ganske vond rygg, men ellers helt normal. :)

 

Lykke til, i massevis, alle sammen :D Nå skal jeg gå inn til vesle tulla mi og snuse litt på henne før jeg legger meg og får en halvtime på øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig :) Høres ut som en drømmefødsel det der :) håper eg slipper å revne så mye med nr. 2 nå for det gjorde eg med nr 1 så skal virkelig ta til meg tipsene om ikke å presse deg både gul og blå og heller fokusere på pusting ;) takk for råd;) kos deg masse med tulla di <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som en drømme fødsel. Jeg vil også ha en slik fødsel:) har ikke blitt noe lei meg. Sitter fortsatt i spenning om ting holder på å skje her. Føles som nderlivet sprenges og i kveld kom murringen tilbake igjen , hadd litt opphold i ettermiddag med det. Slimproppen er jeg sikker på gikk natt til fredag så krysser fingrene for at det er noe på gang.

 

Ei som sier hun er synsk som jeg traff i konfirmasjon i helgen sier at jeg får innen tirsdag. Kanskje har hun rett, hvem vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spørs det hvor vond må en rie være for at det skal være en rie og ikke en kynner?

Har den siste en og en halv time ca hatt vonde kynnere/ rier med noe som begynte med ca 5 minutters mellomrom, nå er de nede i 3-4 minutters mellomrom.. har hele dagen hatt vonde uregelmessige kynnere, noe som jo har pågått til og fra den siste måneden. men de har vært litt mer hissige i dag, begynte på formiddagen, tidligere har det vært mest på kveld...

Klarer fint å prate mens de står på, har vært en tur i dusjen uten at de stoppet opp, men det har liksom ikke kynnere gjort tidligere heller hos meg da..

Så da spørs det da.. Er det noe på gang eller er det bare denne teite kroppen som tuller med meg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spørs det hvor vond må en rie være for at det skal være en rie og ikke en kynner?

Har den siste en og en halv time ca hatt vonde kynnere/ rier med noe som begynte med ca 5 minutters mellomrom, nå er de nede i 3-4 minutters mellomrom.. har hele dagen hatt vonde uregelmessige kynnere, noe som jo har pågått til og fra den siste måneden. men de har vært litt mer hissige i dag, begynte på formiddagen, tidligere har det vært mest på kveld...

Klarer fint å prate mens de står på, har vært en tur i dusjen uten at de stoppet opp, men det har liksom ikke kynnere gjort tidligere heller hos meg da..

Så da spørs det da.. Er det noe på gang eller er det bare denne teite kroppen som tuller med meg igjen?

 

Tar de seg opp i styrke da? Hvis de også tar seg opp i styrke så er det nok rier.

Hvis det fortsetter slik enda en god stund og kommer like hyppig/hyppigere ville jeg også ringt føden for å høre.

 

Mine rier var ikke veldig vonde den første tiden.....

 

Krysser fingrene for at det er noe på gang. Her har jeg nærmest gitt opp t det vil komme noen baby av seg selv i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spørs det hvor vond må en rie være for at det skal være en rie og ikke en kynner?

Har den siste en og en halv time ca hatt vonde kynnere/ rier med noe som begynte med ca 5 minutters mellomrom, nå er de nede i 3-4 minutters mellomrom.. har hele dagen hatt vonde uregelmessige kynnere, noe som jo har pågått til og fra den siste måneden. men de har vært litt mer hissige i dag, begynte på formiddagen, tidligere har det vært mest på kveld...

Klarer fint å prate mens de står på, har vært en tur i dusjen uten at de stoppet opp, men det har liksom ikke kynnere gjort tidligere heller hos meg da..

Så da spørs det da.. Er det noe på gang eller er det bare denne teite kroppen som tuller med meg igjen?

 

Tar de seg opp i styrke da? Hvis de også tar seg opp i styrke så er det nok rier.

Hvis det fortsetter slik enda en god stund og kommer like hyppig/hyppigere ville jeg også ringt føden for å høre.

 

Mine rier var ikke veldig vonde den første tiden.....

 

Krysser fingrene for at det er noe på gang. Her har jeg nærmest gitt opp t det vil komme noen baby av seg selv i det hele tatt :)

 

Næh.. Nå virker det som om det har roet seg igjen.. :( så det er vel bare å krype til køys og regne med at man våkner opp igjen til en like stor mage og en ny svangerskapskontroll i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en drømme fødsel. Jeg vil også ha en slik fødsel:) har ikke blitt noe lei meg. Sitter fortsatt i spenning om ting holder på å skje her. Føles som nderlivet sprenges og i kveld kom murringen tilbake igjen , hadd litt opphold i ettermiddag med det. Slimproppen er jeg sikker på gikk natt til fredag så krysser fingrene for at det er noe på gang.

 

Ei som sier hun er synsk som jeg traff i konfirmasjon i helgen sier at jeg får innen tirsdag. Kanskje har hun rett, hvem vet :)

 

Hordan går det med deg Tulipan? Skjer det noe? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytteturen var fin :)

 

Eneste er at jeg gikk med mensmurringer i ryggen i to dager og i dag når jeg våknet fant jeg ut at site rest av bekkenet mitt har tatt fullstendig kvelden.... Går nå som skikkelig gås. Anna vagg vagg på tur :D

 

Håper og håper på at det er noe som skjer snart da, men som vanlig så er det bare regelmessige kynnere på ca 4 minutters mellomrom som stopper etter 2-4 timer på natta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytteturen var fin :)

 

Eneste er at jeg gikk med mensmurringer i ryggen i to dager og i dag når jeg våknet fant jeg ut at site rest av bekkenet mitt har tatt fullstendig kvelden.... Går nå som skikkelig gås. Anna vagg vagg på tur :D

 

Håper og håper på at det er noe som skjer snart da, men som vanlig så er det bare regelmessige kynnere på ca 4 minutters mellomrom som stopper etter 2-4 timer på natta....

 

Samma som her da.. Usj.. Blir da tullerusk... Når skal man egentlg tro noe er på gang da??

Jeg er også slik fru vagle på tur.. :-/ håper det blir snart nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en drømme fødsel. Jeg vil også ha en slik fødsel:) har ikke blitt noe lei meg. Sitter fortsatt i spenning om ting holder på å skje her. Føles som nderlivet sprenges og i kveld kom murringen tilbake igjen , hadd litt opphold i ettermiddag med det. Slimproppen er jeg sikker på gikk natt til fredag så krysser fingrene for at det er noe på gang.

 

Ei som sier hun er synsk som jeg traff i konfirmasjon i helgen sier at jeg får innen tirsdag. Kanskje har hun rett, hvem vet :)

 

Hordan går det med deg Tulipan? Skjer det noe? :-)

 

Her har dem hvert vond helt til jeg la meg. Har bare murring her nå deserre, så tyder på at det bare er falsk alm desverre. Håper det tar seg opp her i løpet av natten igjen

 

 

Men håper at det er noe på gang hos deg nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt våknet jeg med murringer i ryggen. Har ikke noe plager i magen. Håper dette utvikler seg til noe ordentlig, men siden jeg ikke har hatt noe særlig med vonde kynnere før er det vel for mye å håpe på? Termin i morgen, men 13.05.13 hadde jo vært en fin fødselsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var termindagen her gitt. :-)

Etter en kveld i går hvor jeg trodde ting var på gang, og en urolig natt hvor jeg har vært mye våken med vondt i rygg og kynnere, så sitter jeg her akkurat like gravid og utolmodig enda........... :-/

Hadde virkelig tro på en sykehustur nå, men nei da, småtrollet bestemte seg vist for å bli der enda litt til.

Forhåpentligvis siste kontroll i dag nå da. Også håper jeg at jeg slipper den planlagte overtidskontrollen på torsdag. :-)

Ha en flott dag alle mai-damer, også håper vi at de små vil ut snart. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å få meg en time til jordmor i dag, da jeg synes det er veldig lenge å vente til torsdag. 2 dager over....

I motsetning til deg queen of the road, så merker jeg overhodet ingenting..... Men vet jeg er moden, og alt er liksom klart.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...