Gå til innhold

Vi mai-mødre :)


HokusPokus1

Anbefalte innlegg

Da har jeg hvert til sjekk og har 2 cm åpning. Ble røsket litt i livmortappen og skal tilbake for å sjekke kl 16.30. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også ferdig på overtidskontrollen! Hun fikk inn 2 fingre(betyr det 2 cm?) og strippet og dro litt, det var visst mykt, men lang inngang, tror jeg hun sa. I tillegg var tappen bakovervendt, skal den være forover? Jeg blir satt i gang på lørdag, hvis ikke det har skjedd noe:)

Tulipan: hva skjer med deg når du skal tilbake da? Blir du satt i gang i ettermiddag kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ferdig på kontrollen nå. Hadde ca en cm åpning, så hun røsket litt i meg for å se om det hjalp. Låg på slik registrering en stund og fikk en kynner som hun mente var et bra tak, var oppi 90 på maskinen, men den var ikke noe i forhold til de vonde jeg har hatt tidligere..

Skal inn på ny registrering på mandag om det ikke har skjedd noe før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sjekket meg igjen, og livmortappen hadde blitt litt mer moden etter at de strippet meg. Men fortsatt 2 cm åpning. Men riene har blitt enda vondere siden i ettermiddag, men er på vei hjem men fikk klar beskjed om at kommer de plutselig 2-3 min mellomrom med rier så skulle vi ringe etter ambulanse. De vr veldig redde for t år det først åpnet til meg mer så kom det til å gå fort. Riene er som sagt nå veldig vonde og kommer rundt 7 min mellomrom. Så ser ut som det kan bli 17 mai barn på oss:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende. :-) merker ingen forskjell etter tøyingen her i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har født!

Hadde termin 21.mai men på tirsdag 14.mai ville babyen ut!

Hadde modningsakupunktur på mandag, og kl.2 på natta begynte noen rare rier. Ingen oppskrift på de,det var både milde og harde, så ofte som 10 minutter og så plutselig 30 minutter mellom hver. Kanskje det er dette de mener når de sier at tredjemann er en luring?

 

Jeg trodde seriøst at fødsel nr tre skulle være kjappere enn nr to,men det tok 11 timer, så jeg var ganske utålmodig!

 

Dro på sykehuset rundt kl. 7 og hadde 4 cm åpning. Fikk ei jordmor som absolutt skulle ha meg til å føde i vann,men jeg ville ikke!Jeg måtte faktisk plage henne til å hente en anestilege som kunne i meg fødespinal fordi hun ville faktisk ikke høre på meg! heldigvis var hennes vakt ferdig kl.11 og da fikk jeg ei dugelig jordmor som var skikkelig flink.

 

Da det var 10 cm og jeg kunne begynne å presse,så sa hun til meg: Nå kan du dra ut babyen selv. Så jeg tok tak under armene på babyen og dro henne ut selv!

det var en veldig spesiell opplevelse, som jeg er veldig glad for nå i ettertid.

 

Jeg og mannen var 100% sikker på at det var en gutt(har to gutter fra før) så ingen sjekka kjønnet på denne babyen før jeg tilfeldigvis løftet på foten bare for å stadfeste gutten,men så viste det seg at det var ei jente!

Og det var ekstra stas,ettersom dette er helt sikkert siste gangen jeg føder!

 

I dag kom vi hjem og nå skal alle fem bli vant til hverandre, gleder og gruer meg! :P

 

Lykke til dere andre maimødre, snart blir det deres tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født!

Hadde termin 21.mai men på tirsdag 14.mai ville babyen ut!

Hadde modningsakupunktur på mandag, og kl.2 på natta begynte noen rare rier. Ingen oppskrift på de,det var både milde og harde, så ofte som 10 minutter og så plutselig 30 minutter mellom hver. Kanskje det er dette de mener når de sier at tredjemann er en luring?

 

Jeg trodde seriøst at fødsel nr tre skulle være kjappere enn nr to,men det tok 11 timer, så jeg var ganske utålmodig!

 

Dro på sykehuset rundt kl. 7 og hadde 4 cm åpning. Fikk ei jordmor som absolutt skulle ha meg til å føde i vann,men jeg ville ikke!Jeg måtte faktisk plage henne til å hente en anestilege som kunne i meg fødespinal fordi hun ville faktisk ikke høre på meg! heldigvis var hennes vakt ferdig kl.11 og da fikk jeg ei dugelig jordmor som var skikkelig flink.

 

Da det var 10 cm og jeg kunne begynne å presse,så sa hun til meg: Nå kan du dra ut babyen selv. Så jeg tok tak under armene på babyen og dro henne ut selv!

det var en veldig spesiell opplevelse, som jeg er veldig glad for nå i ettertid.

 

Jeg og mannen var 100% sikker på at det var en gutt(har to gutter fra før) så ingen sjekka kjønnet på denne babyen før jeg tilfeldigvis løftet på foten bare for å stadfeste gutten,men så viste det seg at det var ei jente!

Og det var ekstra stas,ettersom dette er helt sikkert siste gangen jeg føder!

 

I dag kom vi hjem og nå skal alle fem bli vant til hverandre, gleder og gruer meg! :P

 

Lykke til dere andre maimødre, snart blir det deres tur! :)

 

Gratulerer så mye med jenta. :) hørtes spesielt og fint ut å kunne dra henne ut selv. :) kos dere alle fem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble røsket i eg også i dag, men ikke noen åpning men livmortappen var begynt å modne... blir sittet i gang på tirsdag vist ikke noe skjer selv før det :) da er eg 12 dager over... ellers kjenner eg lite av røskingen. hadde masse vonde mens smerter og tak i ryggen over 6-7 timer etterpå, men de er gitt seg nå. jaja masse lykke til alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem for en times tid her nå, da var det ca 5 min mellom hver rie og var intense. Regnet med at vi måtte snu ganske fort å sett ivei til sykehuset igjen. Men ville en tur i badekaret før vi kjørte igjen, svettet og følt meg elendig skitten :). Roet seg mens jeg lå i badekaret, men nå tar det seg litt opp igjen. Kommer mye blodkaker, blod og slim ifra underlivet siden de røsket i tappen, men det er jo egentlig ganske vanlig som jeg har forstått.

 

Går en spennende natt i møte, men bør komme uti kveld. Men ser ut som det blir 17 mai unge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at rier kan roe seg litt om man legger seg i badekaret ja. :) men da blir det nok snart uansett for deg da Tulipan. :)

 

Greit å vite at man slipper å gå lengre enn så og så lenge da Anette. :)

 

Her er det bare en og annen kynneren innimellom... Men trenger ikke skje noe før den 18. nå da.. Min egen menstermin er den 19. så den stemmer kanskje bedre enn ultermin som var den 13.. :)

Endret av Queen_of_the_road*ny_spire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at rier kan roe seg litt om man legger seg i badekaret ja. :) men da blir det nok snart uansett for deg da Tulipan. :)

 

Greit å vite at man slipper å gå lengre enn så og så lenge da Anette. :)

 

Her er det bare en og annen kynneren innimellom... Men trenger ikke skje noe før den 18. nå da.. Min egen menstermin er den 19. så den stemmer kanskje bedre enn ultermin som var den 13.. :)

 

Ser utsom du har rett i det, kjem ganske vonde her no men ikke 100 prosent gjevnt enda.:) men tatt seg my opp innen den siste halvtimen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spent på om du har født nå Tulipan:) Ja greit å vite at man blir sittet i gang da, men eg kommer virkelig ikke til å rikke meg fra sykehuset på tirsdag før de sitter meg i gang :/ 12 dager overtid føler eg liksom er maks man kan gå... kjenner eg blir mer og mer urolig for hver dag som går:) Ungen ligger allerede på ca 3900gram etter hva de kunne si i går når eg var 7 dager over, så blir nok en på litt over 4000gram dette da :/ håper bare ikke han blir for stor;) Goood 17.mai til alle, og gratulerer med dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke født enda, går veldig trekt her. Men blir mer og mer moden så håper at de kan ta vanne i 12 tia. Hvis ikke blir jeg lagt inn på sykehus hotellet hvis jeg ikke krever keisersnitt. Har 5 cm åpning men livmortappen vil ikke komme fult fremover. Makter ikke å gå mye lengre med disse smertene, har jo holdt på siden søndag. Store broren har like mye problem med i finne utgangen. Så krysser bare masse fingrene her nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på om du har født nå Tulipan:) Ja greit å vite at man blir sittet i gang da, men eg kommer virkelig ikke til å rikke meg fra sykehuset på tirsdag før de sitter meg i gang :/ 12 dager overtid føler eg liksom er maks man kan gå... kjenner eg blir mer og mer urolig for hver dag som går:) Ungen ligger allerede på ca 3900gram etter hva de kunne si i går når eg var 7 dager over, så blir nok en på litt over 4000gram dette da :/ håper bare ikke han blir for stor;) Goood 17.mai til alle, og gratulerer med dagen :)

 

Her var babyen beregnet til 3800 på termin, samme som storesøster ble beregnet til.. Hun var 4000 gr 5 dager før, så regner med at dette blir nok en nærmere 4500gr siden jeg nå har gått en uke lengre enn med henne, og fortsatt nok må gå til over helgen.... :-/

 

Gratulerer med dagen alle sammen forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på overtidskontroll i går jeg og. 1 cm åpning og ble strippet. Var litt lite fostervann, så de ville sette meg igang. Fikk ballongkateter satt inn etter 5 timers venting. Alle ville vist føde i går. Og da var det 5 min mellom riene til kl 03.30 på natta. 10 timer med rier... Og da datt balongen ut, og ting roet seg. Tilbake på sykehuset i da og venter på modningstabletter. Men ting tar tid... Venta i 2,5 time allerede... Men men, har klart å vente i over 9 månder så noen timer fra eller til gjør ikke noe. Spennende med Tulipan som er i gang nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på overtidskontroll i går jeg og. 1 cm åpning og ble strippet. Var litt lite fostervann, så de ville sette meg igang. Fikk ballongkateter satt inn etter 5 timers venting. Alle ville vist føde i går. Og da var det 5 min mellom riene til kl 03.30 på natta. 10 timer med rier... Og da datt balongen ut, og ting roet seg. Tilbake på sykehuset i da og venter på modningstabletter. Men ting tar tid... Venta i 2,5 time allerede... Men men, har klart å vente i over 9 månder så noen timer fra eller til gjør ikke noe. Spennende med Tulipan som er i gang nå :)

 

Spennende om det blir noe på deg. Fått akkupunktur nå og riene har tatt seg litt opp. Merker ungen har blitt mer aktiv så kanskje kommer han lengre ned i bekkenet slik at de kan ta vannet. Hvis ikke drar vi hjem, merker at jeg har lite lyst til å dra hjem uten å ha fått ut babyen men må vel da bare kose meg med alle smertene hjemme i stede:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute på 17 mai feiring, og begynte å blø litt. Ringte til føden, men ikke nødvendig å komme inn visst det var lite blod. Så da venter vi bare på riene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det ut som om slimproppen har begynt å gå.. Så kanskje er det starten på noe. Håper det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får krysse fingrene for at det blir mange fødsler den 18 mai på oss er inne. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg desverre kommet hjem uten noe baby ute. Har 5 cm åpning men ikke fult moden og riene har roet seg. Så reiste hjem nå og vent hjemme til det tar seg opp igjen. Riene ble målt på 89 før vi dro hjem, men er ikke vonde bare litt ubehagelig.

 

Så er nok bare for min del å smøre på med masse tålmodighet. :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da.. Får håpe det tar seg opp snart hos deg. Slitsomt å gå slik. :-/ kanskje de blir 18. mai baby istedet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...