Gå til innhold

Vi mai-mødre :)


HokusPokus1

Anbefalte innlegg

Ikke vannavgang,typisk. Men hadde en del rier og tak på målingene i formiddag. Reiste skuffet hjem og sitter fortsatt med tak og de begynner å bli mye vondere. Har ingen tru på at noe er på gang her, hadd masse rier den siste uken men alt stopper bare opp. Har også mellom 4-5 cm med åpning, så kan skje når som helst. Skjer det ikke noe innen de nærmeste dagene skal jeg mase meg til keisersnitt, er så utrulig sliten nå.

 

Huff da. Skjønner godt at du er lei, men gjør deg selv en tjeneste å ikke masseg til ks. Mas deg heller til igangsetting!! Med så stor åpning er det jo omtrent bare til å ta vannet!!

 

5 dager siden ks her nå og fy søren så vonde de første 3 dagene var!! Hadde aldri verden trodd det ga de smertene altså! De som ber om ks har ingen aning om hva de ber om!!

 

Jeg hadde keisersnitt sist, og det var ikke så smertefult syns jeg.. fikk selvfølgelig smertestillende de to påfølgende dagene, men etter det gikk det bare i vanlig paracet, og var i minst like god form som de som hadde født naturlig..

Syns ikke det var hverken spesielt vondt etterpå eller at det hemmet meg på noe vis etter at jeg kom hjem. :) Så er vel sikkert en del individuelle forskjeller på ks også slik som det er på vanlig fødsel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på overtidskontroll nr to i dag.. Og her hadde det skjedd null og nix.. Var ikke kommet noe lengre enn hva det var på torsdag, og alt så fortsatt fint og normalt ut.

Så om ikke noe skjer før torsdag blir det ny kontroll kl 8 om morgenen, og det hørtes ut som det ble igangsetting den dagen om det var ledig kapasitet på føden... :wacko: Ønsker at det skal skje av seg selv........ :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til - håper det går sin naturlige gang :) Her er jeg nydusjet og klar pakket etter mange tegn ila dagen - lov å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg født :) Lukas kom til verden på søndag 19.mai klokken 11:15:) kjapp og fin fødsel, men har var stor;) 4480gram og 54 lang :=) nå er vi kommet hjem og nyter tiden med min kjære familie som nå er blitt 4 <3 MASSE lykke til alle sammen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til du også MaiBaby13. Krysser fingrene for deg. :)

 

Hvordan går det? har du født nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til du også MaiBaby13. Krysser fingrene for deg. :)

 

Hvordan går det? har du født nå?

 

Gratulerer så mye med gutten!! :) kos dere masse alle fire. :)

 

Jeg går her like gravid jeg.. Men blir mest sannsynlig innlagt for igangsetting i morgen om det ikke skjer i natt da. :) er jo fortsatt lov å håpe... ;) så blir iallefall snart nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til du også MaiBaby13. Krysser fingrene for deg. :)

 

Hvordan går det? har du født nå?

 

Gratulerer så mye med gutten!! :) kos dere masse alle fire. :)

 

Jeg går her like gravid jeg.. Men blir mest sannsynlig innlagt for igangsetting i morgen om det ikke skjer i natt da. :) er jo fortsatt lov å håpe... ;) så blir iallefall snart nå. :)

 

Imponert over hvor tolmodig du er. Er det bare deg igjen her nå? Ønsker deg masse lykke til, og krysser fingrene for at du får en god fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virker nesten slik.. alle de med termin etter meg har jo fått.. Maibaby13 regner jeg med er på sykehuset siden hun er stille. :) men det blir vel her og nå da.. ligger på sykehuset og venter på at noe skal skje. Har fått første dose med gele og er så gjennomhullet sv nåler i armene at jeg føler meg som en nålepute.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til du også MaiBaby13. Krysser fingrene for deg. :)

 

Hvordan går det? har du født nå?

 

Gratulerer så mye med gutten!! :) kos dere masse alle fire. :)

 

Jeg går her like gravid jeg.. Men blir mest sannsynlig innlagt for igangsetting i morgen om det ikke skjer i natt da. :) er jo fortsatt lov å håpe... ;) så blir iallefall snart nå. :)

 

Spennende:) da har du nok jenten din i armene hvert øyeblikk:) masse lykke til:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, virker nesten slik.. alle de med termin etter meg har jo fått.. Maibaby13 regner jeg med er på sykehuset siden hun er stille. :) men det blir vel her og nå da.. ligger på sykehuset og venter på at noe skal skje. Har fått første dose med gele og er så gjennomhullet sv nåler i armene at jeg føler meg som en nålepute.. ;)

 

Masse lykke til :) jeg er nok hjemme og venter enda tross mange tegn siste tiden... Er jo egentlig bare uke 39 så kan nok gå noen dager enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virker nesten slik.. alle de med termin etter meg har jo fått.. Maibaby13 regner jeg med er på sykehuset siden hun er stille. :) men det blir vel her og nå da.. ligger på sykehuset og venter på at noe skal skje. Har fått første dose med gele og er så gjennomhullet sv nåler i armene at jeg føler meg som en nålepute.. ;)

 

Masse lykke til :) jeg er nok hjemme og venter enda tross mange tegn siste tiden... Er jo egentlig bare uke 39 så kan nok gå noen dager enda :)

 

Evt uker..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baby birds

Nå har jeg vært borte fra internett i noen dager. Gratulerer til alle som har født! Det er blitt noen store gode barn :) .

Hos meg gikk slimproppen 16. mai. 17.mai gikk jeg i tog med barna- toget har aldri gitt så fort før ;) . Det var litt tungt å holde følge.

Da jeg kom ut av dusjen 19.mai kl.09 gikk vannet!!! En time senere begynte riene og de ble fort vonde. Vi leverte barna til naboen og reiste til sykehuset. Kom frem kl.11.30.

Jeg hadde veldig tette rier og de var svært vonde. Jordmor sjekket åpningen- 5 cm. 30 minutter senere var det også 5 cm, men så gikk det bare 15 minutter så var barnet ute!

Ganske intenst på slutten. Jenten vår var 4020 gram og 53 cm! En stor og flott jente :wub: .

Sender fødestøvet videre til alle som fortsatt venter.

Stor klem fra Baby Birds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye. Store barn ja, ikke så rart siden alle går over... Hehe

Her koser vi oss masse med junior, men formen min er elendig. Noen av stingene har gått opp så såret spriker, men er visst for sent å sy på ny, så hvis det blir for galt blirdet korrigering om 6 mnd... Festelig...

Men forhåpentligvis blir smertene mildere snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Baby birds. :-) hørtes ut som en fin fødsel. Kos dere masse sammen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det saaaaaaaaakte... geleen virket bare en kort stund og det skjedde svært lite etter to doser.. har prøvd å sove i natt på en helt elendig seng.

Har nå hatt riestimulerende drypp siden i ti tiden og akkurat logget 4 timer på ctg registrering. Skal snart ha em ny sjekk for å se om noe har endret seg og eventuelt hvilke tiltak som skal gjøres. Ender vel i keisersnitt tenker jeg..

 

Jaja.. ut skal hun!!

Ha en flott helg alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det saaaaaaaaakte... geleen virket bare en kort stund og det skjedde svært lite etter to doser.. har prøvd å sove i natt på en helt elendig seng.

Har nå hatt riestimulerende drypp siden i ti tiden og akkurat logget 4 timer på ctg registrering. Skal snart ha em ny sjekk for å se om noe har endret seg og eventuelt hvilke tiltak som skal gjøres. Ender vel i keisersnitt tenker jeg..

 

Jaja.. ut skal hun!!

Ha en flott helg alle sammen! :-)

 

Huff :/ kjipt å høre at det går så tregt :( men du har henne snart i armene dine uansett;) du er iallfall tålmodig må eg si:) masse lykke til, og gleder meg til å lese når hun er født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg født.

Etter en hel dag i går med riestimulerende drypp (10 timer) og rier som etterhvert kom annenhvert minutt hvor jeg måtte puste meg igjennom de, var jeg veldig optimistisk da jordmor kom for å sjekke åpning.

Ingen fremgang overhodet.. dryppet ble slått av og de kraftige riene jeg hadde hatt de siste fire timene dabbet av og stanset opp etter bare noen minutter. Da var klokken litt over åtte i går kveld. Klokken ti skulle overlegen komme å vurdere hva som skulle gjøres.. Hun kom, fikk en rapport og sa at greit, nå stopper vi og nå skal hun ut. Iløpet av minutter var alle rundt meg i grønne klær, jeg i sykehusskjorte, nybarbert og med kateter.. så bars det ned på operasjonsstuen. 17 minutter over ti var vår nydelige jente ute. Så nå er det bare å komme seg til hektene igjen og nyte tiden.

Bedre historie skal skrives når jeg er hjemme og sitter med bedre utstyr enn mobilen. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :) endelig var den lange ventetiden over for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg født.

Etter en hel dag i går med riestimulerende drypp (10 timer) og rier som etterhvert kom annenhvert minutt hvor jeg måtte puste meg igjennom de, var jeg veldig optimistisk da jordmor kom for å sjekke åpning.

Ingen fremgang overhodet.. dryppet ble slått av og de kraftige riene jeg hadde hatt de siste fire timene dabbet av og stanset opp etter bare noen minutter. Da var klokken litt over åtte i går kveld. Klokken ti skulle overlegen komme å vurdere hva som skulle gjøres.. Hun kom, fikk en rapport og sa at greit, nå stopper vi og nå skal hun ut. Iløpet av minutter var alle rundt meg i grønne klær, jeg i sykehusskjorte, nybarbert og med kateter.. så bars det ned på operasjonsstuen. 17 minutter over ti var vår nydelige jente ute. Så nå er det bare å komme seg til hektene igjen og nyte tiden.

Bedre historie skal skrives når jeg er hjemme og sitter med bedre utstyr enn mobilen. :)

 

Endelig kom hun! Gratulerer så mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...