Gå til innhold

Vi mai-mødre :)


HokusPokus1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

samme her :( etter at eg sovnet 05:00 i dag tidlig .... da hadde eg hatt 5 timer med kraftigere kynnere/maserier med 4-5 min mellomrom i mange timer og de varte i 30 sekunder :/ men hva hjelper det når ting ikke tar seg opp og de blir sterkere :( nei i dag er det 4 dag over termin og håper virkelig noe er i gjære for eg vil ha søøøøvn ;) men kjenner kroppen er rar i dag og masse nedpress når eg reiser meg og generelt bare slapp og uggen.... nei får håpe han snart bestemmer seg for at han vil ut :) masse lykke til alle dere andre også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her :( etter at eg sovnet 05:00 i dag tidlig .... da hadde eg hatt 5 timer med kraftigere kynnere/maserier med 4-5 min mellomrom i mange timer og de varte i 30 sekunder :/ men hva hjelper det når ting ikke tar seg opp og de blir sterkere :( nei i dag er det 4 dag over termin og håper virkelig noe er i gjære for eg vil ha søøøøvn ;) men kjenner kroppen er rar i dag og masse nedpress når eg reiser meg og generelt bare slapp og uggen.... nei får håpe han snart bestemmer seg for at han vil ut :) masse lykke til alle dere andre også;)

 

Huff håper han kommer snart da, enda litt igjen til termin her. Har termin 26 mai og har ikke tenkt å gå over. Men skal kjøre et lass med søppel her nå i håp om at ting skal løstne. :) hadde til og med sex i går i håp om at det skulle ta seg opp, men da ble det bare vonde konstante kynnere :( så lillegutten her har det godt i magen enda. Men er helt greit siden storebor her i huset og har blitt syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper egentlig legen min vil sjekke litt hvordan det ligger an der nede i dag. Selv om han er mann. ;-) og egentlig alt for pen til at jeg ønsker at han skal sitte mellom beina mine å glo inn i underlivet mitt.. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter fremdeles her jeg også.

 

Lå våken i 2 timer og satt ytterligere to timer oppe i natt med rieteller på. Begynte på 4 min mellomrom, tok seg opp i styrke, varighet til slutt på nærmere ett minutt og 3 min mellom og så STOPPET det :(

Når fader skal liksom den fødselen her starte da??? Problemet nå er at jeg begynner å bli livredd, jeg kommer jo til å drøye så lenge med å ringe føden at ungen står i åpningen før jeg endelig tør å tro det er fødsel!!!!! Krysser fingrene for at vannet går med et splash så jeg skjønner hva som skjer!!!! De i natt måtte jeg stadig puste gjennom og var med så stort nedpress at jeg måtte skikkelig tisse hver gang de kom :(

 

Masse murringer og kjenner kynnerne tar seg opp igjen i dag. Eneste jeg ender opp med er vel den vanlige mørbankede og ømme magen etter alle sammentrekningene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var forskjellen på kynnere og rier at ved kynnere så strammet hele megen seg på likt, mens ved rier så startet det på toppen av magen og gikk gradvis nedover til hele magen var hard.

Til dere som er lei, gå i dusjen og sett deg på huk og røsk/dytt litt i livmortappen. Obs viktig med rene hender og negler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yeah, nå har jeg født! Og som det gikk unna! Ante fred og ingen fare, og vips under to timer senere er babyen ute. Ekstremt intenst men forsåvidt godt å bli fort ferdig.

 

Nå nyter vi en rolig dag på sykehuset, babyen sover mye:)

 

*lykkelige meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, nå har jeg født! Og som det gikk unna! Ante fred og ingen fare, og vips under to timer senere er babyen ute. Ekstremt intenst men forsåvidt godt å bli fort ferdig.

 

Nå nyter vi en rolig dag på sykehuset, babyen sover mye:)

 

*lykkelige meg*

Gratulerer så mye:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, nå har jeg født! Og som det gikk unna! Ante fred og ingen fare, og vips under to timer senere er babyen ute. Ekstremt intenst men forsåvidt godt å bli fort ferdig.

 

Nå nyter vi en rolig dag på sykehuset, babyen sover mye:)

 

*lykkelige meg*

 

Gratulere så masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, nå har jeg født! Og som det gikk unna! Ante fred og ingen fare, og vips under to timer senere er babyen ute. Ekstremt intenst men forsåvidt godt å bli fort ferdig.

 

Nå nyter vi en rolig dag på sykehuset, babyen sover mye:)

 

*lykkelige meg*

 

Hurra, gratulerer så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff er så lei, gledet meg til i kveld etter at guttungen hadd lagt seg. Tenkte å legge meg jeg også siden han har vært båken mange ganger i natt pågrunn av vondt i et øre. Gubben jobber sent i kveld så ikke fått til å slappet av i det hele tatt i dag siden guttungen ikke kunne dra i barnehagen.

 

Siden kl 17.00 i dag har jeg hadd en del vonde tak i magen og underlivet, og de blir mer vonde. Regner nesten 99% at kroppen tuller med meg. Då ergo ingen vits i å gå å legge seg nå, er sikker på at resten av slimproppen gikk før i dag.

 

Dagens utblåsing:)

Endret av Tulipan:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, nå har jeg født! Og som det gikk unna! Ante fred og ingen fare, og vips under to timer senere er babyen ute. Ekstremt intenst men forsåvidt godt å bli fort ferdig.

 

Nå nyter vi en rolig dag på sykehuset, babyen sover mye:)

 

*lykkelige meg*

 

Gratulerer så mye!! :-) kos deg med babyen og nyt tiden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff er så lei, gledet meg til i kveld etter at guttungen hadd lagt seg. Tenkte å legge meg jeg også siden han har vært båken mange ganger i natt pågrunn av vondt i et øre. Gubben jobber sent i kveld så ikke fått til å slappet av i det hele tatt i dag siden guttungen ikke kunne dra i barnehagen.

 

Siden kl 17.00 i dag har jeg hadd en del vonde tak i magen og underlivet, og de blir mer vonde. Regner nesten 99% at kroppen tuller med meg. Då ergo ingen vits i å gå å legge seg nå, er sikker på at resten av slimproppen gikk før i dag.

 

Dagens utblåsing:)

 

Lykke til. Håper det virkelig setter i gang hos deg nå. :-) krysser fingrene for det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk tror jeg trenger det, er så sliten at jeg går snart rundt meg selv.:)

 

Huff da.. :-/ får bare håpe det virkelig setter i gang for deg nå, slik at du blir ferdig med disse kynnerne og vondtene. Også at du får slappe av noen dager på sykehuset. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk garantert slimproppen her mens jeg lå i badekaret. Tyder på at disse takaene jeg har gjør nytte for seg:)

Endret av Tulipan:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk garantert slimproppen her mens jeg lå i badekaret. Tyder på at disse takaene jeg har gjør nytte for seg:)

 

Så spennende. Krysser fingrene for at det virkelig setter i gang nå da for deg, og at du snart kan skrive en fødselshistorie til oss. Her skjer det ingenting i dag.. Bare en og annen vonde kynneren... Hadde noen skikkelig vonde med kraftig nedpress med ti minutters mellomrom tidligere i kveld, men dabbet av igjen, og siden har det bare vært en og annen uregelmessige... Men men.. Har vel ikke vært så nærme fødsel tidligere i svangerskapet så... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende når det setter i gang. Gleder meg faktisk til å gå igjennom dette. Litt gøy å få prøvd både ks og vanlig fødsel. :-) så håper bare alt går som det skal.

Har du forsøkt noen kjerringråd da? Jeg har prøvd meg på husarbeid, litt kanel og sex.. Men har ikke skjedd noe spesielt enda.. Så spørs om jeg må kjøpe ananas når jeg skal på butikken nå etterpå.. ;-)

 

Sniker innom en liten tur og må bare kommentere ananasrådet;) Ble kjempeglad selv da jeg hørte om dette kjerringrådet og satte til livs nesten en hel ananas m kniv og gaffel før jeg googla og fant ut hvor mye man trenger for effekt.....7kg!!!!:P Endte opp m en veldig prikkete tunge tunge og null fødselseffekt,men den første halve saken var jo veldig god da:)) Lykke til videre i innspurten og m kjerringrådene,godt mulig dere er heldigere m dem enn meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende når det setter i gang. Gleder meg faktisk til å gå igjennom dette. Litt gøy å få prøvd både ks og vanlig fødsel. :-) så håper bare alt går som det skal.

Har du forsøkt noen kjerringråd da? Jeg har prøvd meg på husarbeid, litt kanel og sex.. Men har ikke skjedd noe spesielt enda.. Så spørs om jeg må kjøpe ananas når jeg skal på butikken nå etterpå.. ;-)

 

Sniker innom en liten tur og må bare kommentere ananasrådet;) Ble kjempeglad selv da jeg hørte om dette kjerringrådet og satte til livs nesten en hel ananas m kniv og gaffel før jeg googla og fant ut hvor mye man trenger for effekt.....7kg!!!!:P Endte opp m en veldig prikkete tunge tunge og null fødselseffekt,men den første halve saken var jo veldig god da:)) Lykke til videre i innspurten og m kjerringrådene,godt mulig dere er heldigere m dem enn meg:)

 

Hehe.. 7 kg ja.... Au.. Da kommer tunga mi til å ramle av... Så da får jeg heller bare vente til lille trollet bestemmer seg selv for å komme ut. :) men god til å begynne med denne ananasen da, selv om munnen blir øm og nummen etter en hel.. Haha.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 kg er mye ja. Hehe. Hadde skikkelg tak her i natt, jeg er sikker på at det var rier. Kom hver tiende minutt og var å vonde at jeg kastet opp pågunn av smertene hver gang de kom. Endlig syket meg opp loft trappa or å vekke samboeren så gidde det seg litt.

 

Da var det bare å sige ned i sengen og sov, og her ligger jeg enda. Blir vel det non timer til, kun jeg og hunden hjemme. Herlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, etter å ha blåst ut min frustrasjon her tidlig søndag morgen gikk ting fort!

 

Overtidskontroll 09.00 viste litt lite fostervann, og overlegen ville sette i gang fødselen.

Fikk modningspille kl 10.30. Blodprøvesvar som kom 11.00 viste forhøyede leververdier, så de hadde satt i gang fødselen uansett (der fikk jeg svar på den helvetes kløen...).

Rundt klokka to begynte jeg å få menssmerter, klokka seks var de såpass vonde at jeg måtte puste meg gjennom dem. Halv sju skulle jeg egentlig få ny modningspille, men legen ville se an om smertene tok seg opp (ctg viste veldig liten rieaktivitet). Halv åtte ble jeg flyttet på fødestue og rett før midnatt var frøkna ute! :) Var ute på 3-4 pressrier, flott fødsel selv om jeg var både førstegangs og satt i gang... :)

Nå gleder vi oss til å reise hjem i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til dere som har født!

 

Jeg var på kontroll i går. Hadde fin modning og 3 cm åpning, men har jo ikke tegn til rieaktivitet :( Men legen var positiv og strippa meg for hinner. Det hjalp ingenting, ikke engang en mens lignende murring å spore. Har termin i dag, så får smøre meg meg litt mer tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, etter å ha blåst ut min frustrasjon her tidlig søndag morgen gikk ting fort!

 

Overtidskontroll 09.00 viste litt lite fostervann, og overlegen ville sette i gang fødselen.

Fikk modningspille kl 10.30. Blodprøvesvar som kom 11.00 viste forhøyede leververdier, så de hadde satt i gang fødselen uansett (der fikk jeg svar på den helvetes kløen...).

Rundt klokka to begynte jeg å få menssmerter, klokka seks var de såpass vonde at jeg måtte puste meg gjennom dem. Halv sju skulle jeg egentlig få ny modningspille, men legen ville se an om smertene tok seg opp (ctg viste veldig liten rieaktivitet). Halv åtte ble jeg flyttet på fødestue og rett før midnatt var frøkna ute! :) Var ute på 3-4 pressrier, flott fødsel selv om jeg var både førstegangs og satt i gang... :)

Nå gleder vi oss til å reise hjem i morra!

 

Gratulerer så mye! :-) kos dere sammen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...