Gå til innhold

Vi mai-mødre :)


HokusPokus1

Anbefalte innlegg

Ååå, smått misunnelig på dere som er igang, hvertfall har NOE å kjenne på... Uke 40 her i dag og har trøkka nedpå pizza med myyye hvitløk på + chilirømme til. Vil ikke provosere kroppen for mye, men ....litt :P Har et par ganger hatt så vondt nedpress (hvor jeg trykker litt i stedet for å knipe sammen), hvor jeg har på følelsen at vannet skal gå, men nei...

Med de to første gikk ikke vannet før pressriene var i gang og begge kom nesten ei uke over termin, så jeg bør vel bare smøre meg med tålmodighet, vel. Sukk.

 

Hvordan blir det med deg som skal føde hjemme hvis du trenger å settes i gang? Må du ta det på sykehuset da eller får du føde hjemme? Synes det høres så spennende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå, smått misunnelig på dere som er igang, hvertfall har NOE å kjenne på... Uke 40 her i dag og har trøkka nedpå pizza med myyye hvitløk på + chilirømme til. Vil ikke provosere kroppen for mye, men ....litt :P Har et par ganger hatt så vondt nedpress (hvor jeg trykker litt i stedet for å knipe sammen), hvor jeg har på følelsen at vannet skal gå, men nei...

Med de to første gikk ikke vannet før pressriene var i gang og begge kom nesten ei uke over termin, så jeg bør vel bare smøre meg med tålmodighet, vel. Sukk.

 

Hvordan blir det med deg som skal føde hjemme hvis du trenger å settes i gang? Må du ta det på sykehuset da eller får du føde hjemme? Synes det høres så spennende ut :)

 

Nei, da må jeg på sykehuset gitt. Så derfor er det litt ekstra "press" på at ting starter naturlig og innen tida. Men vi får satse på at det gjør det - for jeg vil så ikke på no sykehus :) Og jeg gleder meg så innmari til å få være hjemme... <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått med temmelig intense kynnere nå de siste dagene, begynner å bli lei kjenner jeg. De sitter både i magen og ryggen, og ofte nedover bena også, og er skikkelig sterke og vonde. Nattesøvn blir det veldig lite av, siden jeg må reise meg hver gang jeg får en kynner. (derfor jeg sitter her :P ) Jeg kunne bare ønske det ble noe mer ut av det, for dette er bare plagsomt. Satser på at det går over til noe mer snart, for dette er slitsomt. Tenkte å ta meg en løpetur i morgen, og se om det hjelper ;)

 

Las en plass at kynnere kunne oppleves mer intenst for hvert svangerskap, og i så fall kan jeg bedre skjønne hvordan de har blitt slik som mine, for normalt sett pleier jo ikke kynnere være spesielt vonde.. Disse må jeg ofte puste meg gjennom, og "gynge" meg gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :) håper å få komme hjem idag, etter nesten 1 uke på sykehuset.. Kom inn tirsdag, da vannet gikk, måtte to modningspiller til, og 1 time effektiv pressrier.. En dramatisk slutt, hvor halve morkaka satt fast i livmoren. 5 min etter fødselen, kom det 8 stk rasende inn på fødestua, jenta vår ble plassert hos pappan og jeg hastet på operasjonsstua og måtte i narkose :( uff, var ille å bli fraktet bort fra mann og prinsesse. Heldigvis alt bra med Prinsessa og jeg er på god vei til å komme tilbake til normalen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :) håper å få komme hjem idag, etter nesten 1 uke på sykehuset.. Kom inn tirsdag, da vannet gikk, måtte to modningspiller til, og 1 time effektiv pressrier.. En dramatisk slutt, hvor halve morkaka satt fast i livmoren. 5 min etter fødselen, kom det 8 stk rasende inn på fødestua, jenta vår ble plassert hos pappan og jeg hastet på operasjonsstua og måtte i narkose :( uff, var ille å bli fraktet bort fra mann og prinsesse. Heldigvis alt bra med Prinsessa og jeg er på god vei til å komme tilbake til normalen..

 

Uff, hørtes ut som en vond opplevelse. Men gratulerer så mye med overstått fødsel og baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen :) håper å få komme hjem idag, etter nesten 1 uke på sykehuset.. Kom inn tirsdag, da vannet gikk, måtte to modningspiller til, og 1 time effektiv pressrier.. En dramatisk slutt, hvor halve morkaka satt fast i livmoren. 5 min etter fødselen, kom det 8 stk rasende inn på fødestua, jenta vår ble plassert hos pappan og jeg hastet på operasjonsstua og måtte i narkose :( uff, var ille å bli fraktet bort fra mann og prinsesse. Heldigvis alt bra med Prinsessa og jeg er på god vei til å komme tilbake til normalen..

 

Huff ja det hørtes dramatisk ut ja, men godt at det gikk bra og alt er bra med dere nå. Gratulerer med jenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :) håper å få komme hjem idag, etter nesten 1 uke på sykehuset.. Kom inn tirsdag, da vannet gikk, måtte to modningspiller til, og 1 time effektiv pressrier.. En dramatisk slutt, hvor halve morkaka satt fast i livmoren. 5 min etter fødselen, kom det 8 stk rasende inn på fødestua, jenta vår ble plassert hos pappan og jeg hastet på operasjonsstua og måtte i narkose :( uff, var ille å bli fraktet bort fra mann og prinsesse. Heldigvis alt bra med Prinsessa og jeg er på god vei til å komme tilbake til normalen..

 

Huff da.. Men godt at du er på bedringens vei. Og gratulerer så mye med prinsessa. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRAAA!!!!!! HAN ER UTE!!!!! :) mini var ikke mini... han var stor! 4200 og 53 cm!! men fødte jo i vann så det var ikke noe stress. :D badekaret sto å venta på meg, det var litt rart men jeg har troa på at vannet hjalp på dette med revning....ingen verdens ting skjedde å han var ikke liten! revnet sist med henne på 3650... hun var mindre i hode også :D ønsker alle som går å venter lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRAAA!!!!!! HAN ER UTE!!!!! :) mini var ikke mini... han var stor! 4200 og 53 cm!! men fødte jo i vann så det var ikke noe stress. :D badekaret sto å venta på meg, det var litt rart men jeg har troa på at vannet hjalp på dette med revning....ingen verdens ting skjedde å han var ikke liten! revnet sist med henne på 3650... hun var mindre i hode også :D ønsker alle som går å venter lykke til!

 

Gratulerer så mye!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye snart nr2

 

Håper snart det skjer noe her også, virker som ting er litt i modning, så håper å ha født innen uka er ferdig i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NÅÅÅ skjer det noe! Endelig tar det seg opp! Vonde rier som kommer oftere og oftere. Nå kan det ikke være kroppen som lurer meg. Venter på mannen som kjører barna til svigers, også drar vi til sykehuset etterpå. Wish me luck! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til, og send masse støvi min retning er du snill!, her driver kroppen min bare å tuller med meg som vanlig!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅÅÅ skjer det noe! Endelig tar det seg opp! Vonde rier som kommer oftere og oftere. Nå kan det ikke være kroppen som lurer meg. Venter på mannen som kjører barna til svigers, også drar vi til sykehuset etterpå. Wish me luck! :D

 

Luck ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅÅÅ skjer det noe! Endelig tar det seg opp! Vonde rier som kommer oftere og oftere. Nå kan det ikke være kroppen som lurer meg. Venter på mannen som kjører barna til svigers, også drar vi til sykehuset etterpå. Wish me luck! :D

 

Lykke til!! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅÅÅ skjer det noe! Endelig tar det seg opp! Vonde rier som kommer oftere og oftere. Nå kan det ikke være kroppen som lurer meg. Venter på mannen som kjører barna til svigers, også drar vi til sykehuset etterpå. Wish me luck! :D

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født :) Lillesøster kom 3,5t etter vi var inne på sykehuset. Det ble 5 dager på overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født :) Lillesøster kom 3,5t etter vi var inne på sykehuset. Det ble 5 dager på overtid.

 

Gratulerer så mye!! :-) Kos dere mye sammen!!

Kjenner jeg blir litt rørt over alle mai-mødre som føder om dagen.. Har sikkert litt med at jeg kjenner det nærmer seg nå...

Send gjerne litt fødestøv.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere alle som har født! Tenker det er deilig å ha det overstått. Her har vi startet prosessen med igangsetting av fødsel.. er bare 38+2 idag, så det kan vel ta sin tid.. fikk satt inn ballongkateter i går formiddag som falt ut tidlig på natten etter ca 4 timer uregelmessige rier. Det tok seg opp, og ble gode rier som kom hvert 3.min og varte i over minuttet. Men så STOPPET det! Arg! Så nåpmå vi vel inn igjen på morgenen for å starte opp med piller. Håper inderlig jeg slipper et til ballongkateter, det var veldig ubehagelig. Er forresten 3 barnet, er bare veldig lite moden enda.. kjenner jeg er litt utolmodig nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere alle som har født! Tenker det er deilig å ha det overstått. Her har vi startet prosessen med igangsetting av fødsel.. er bare 38+2 idag, så det kan vel ta sin tid.. fikk satt inn ballongkateter i går formiddag som falt ut tidlig på natten etter ca 4 timer uregelmessige rier. Det tok seg opp, og ble gode rier som kom hvert 3.min og varte i over minuttet. Men så STOPPET det! Arg! Så nåpmå vi vel inn igjen på morgenen for å starte opp med piller. Håper inderlig jeg slipper et til ballongkateter, det var veldig ubehagelig. Er forresten 3 barnet, er bare veldig lite moden enda.. kjenner jeg er litt utolmodig nå;)

 

Lykke til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...