Gå til innhold

Vi mai-mødre :)


HokusPokus1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Yeah, nå har jeg født! Og som det gikk unna! Ante fred og ingen fare, og vips under to timer senere er babyen ute. Ekstremt intenst men forsåvidt godt å bli fort ferdig.

 

Nå nyter vi en rolig dag på sykehuset, babyen sover mye:)

 

*lykkelige meg*

Gratulerer så mye:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 39 i dag og bare går og venter og venter på jente nr 2 skal komme ut. Har hatt voldsomt med kynnere den siste uka og kjent litt nedpress så synes det er på tide at det skjer noe mer snart. Spesielt nå i kveld så er kynnerne fryktelig voldsomme og det kjennes nesten ut som om babyen er på vei ut, uff er utrolig ubehagelig.

Gruer meg også til når og hvordan det skjer i og med at gubben er å jobber i Oslo og ikke kommer hjem før på torsdag, så ikke noe kult å være mye alene når babyen snart kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme i sofaen med vårt nyeste familiemedlem!

Jeg ble satt i gang med modningspille lørdag formiddag. Hadde da 2 cm åpning og ctg viste en del aktivitet på livmoren. Vi dro ut på tur mens hi ventet på at ting skulle skje. Det tok seg opp på kvelden og jeg pustet og vagget for å få fortgang på ting, men nei... fikk sove litt i løpet av natta med litt dop og startet igjen med rier og vugging hvert femte minutt fra ca 04 om natta. Klokka 10 på søndag var hodet i bekkeninngangen slik at de kunne ta vannet. Og det funka! Riene ble noe heeelt annet. En tur i badekaret før jeg tryglet om epidural... klokka 14 ble jenta født! Veldig utmattende da jeg, akkurat som forrige gang, spøy under fødselen og hadde lite energi å takle riene på.

 

Men du verden så fort man kommer seg når man har babyen i armene:-). Jenta kom da 11 dager på overtid, var 53 cm lang og veide 3935gram.

 

Lykke til til alle kommende mai-mødre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme i sofaen med vårt nyeste familiemedlem!

Jeg ble satt i gang med modningspille lørdag formiddag. Hadde da 2 cm åpning og ctg viste en del aktivitet på livmoren. Vi dro ut på tur mens hi ventet på at ting skulle skje. Det tok seg opp på kvelden og jeg pustet og vagget for å få fortgang på ting, men nei... fikk sove litt i løpet av natta med litt dop og startet igjen med rier og vugging hvert femte minutt fra ca 04 om natta. Klokka 10 på søndag var hodet i bekkeninngangen slik at de kunne ta vannet. Og det funka! Riene ble noe heeelt annet. En tur i badekaret før jeg tryglet om epidural... klokka 14 ble jenta født! Veldig utmattende da jeg, akkurat som forrige gang, spøy under fødselen og hadde lite energi å takle riene på.

 

Men du verden så fort man kommer seg når man har babyen i armene:-). Jenta kom da 11 dager på overtid, var 53 cm lang og veide 3935gram.

 

Lykke til til alle kommende mai-mødre!

 

Gratulere så masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg hjemme i sofaen med vårt nyeste familiemedlem!

Jeg ble satt i gang med modningspille lørdag formiddag. Hadde da 2 cm åpning og ctg viste en del aktivitet på livmoren. Vi dro ut på tur mens hi ventet på at ting skulle skje. Det tok seg opp på kvelden og jeg pustet og vagget for å få fortgang på ting, men nei... fikk sove litt i løpet av natta med litt dop og startet igjen med rier og vugging hvert femte minutt fra ca 04 om natta. Klokka 10 på søndag var hodet i bekkeninngangen slik at de kunne ta vannet. Og det funka! Riene ble noe heeelt annet. En tur i badekaret før jeg tryglet om epidural... klokka 14 ble jenta født! Veldig utmattende da jeg, akkurat som forrige gang, spøy under fødselen og hadde lite energi å takle riene på.

 

Men du verden så fort man kommer seg når man har babyen i armene:-). Jenta kom da 11 dager på overtid, var 53 cm lang og veide 3935gram.

 

Lykke til til alle kommende mai-mødre!

 

Gratulerer så mye! Kos dere sammen og nyt tiden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm tror dere at noe er på gang her? Har hadd kraftige vonde kynnere i natt, tok da to parasett og sov i 3 urolige timer.

 

Sto opp med sønnen og hadde da milde mesenmurrig, kjørte han til barnehagen slik at jeg fikk slappe av. Sovet igjen i en time og våknet med mer konstant smerter underlivet sånn mensensmerter. De blir litt sterkere inn i mellom. Magen er konstant hard.

 

Forgje fødsel jeg hadde var det ingen tvil at ting var på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er så vanskelig å vite eg:/ har samme smerter som deg, men skjer liksom ikke noe mer... ble sittet i gang forrige gang så da var det ikke tvil her heller :P nei vi får krysse på at det er noe i gang for begge :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det ér kjempevanskelig. Har hadd mange kraftige tak siden søndag. Det sitter også i korsryggen. Men noe inni meg sier at det er noe på gang så kanske bare følge magefølelsen min. Men tror liksom ikke på det enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg våknet med murringer i ryggen i dag, en merkelig følelse der "nede", kjennes både vond og hoven ut.. Og ser for så vidt slik ut også.. En del mer press neover i dag.. :-S har kynnere slik uregelessig, men regner ikke med noe er på gang likevel.. Er så lei av å vente nå.. Blir vel sittende hjemme til det ender i hjemmefødsel sikkert.. Er jo så vant til disse regelmessige kynnerne som liksom aldri blir noe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt det samme;) at eg ikke kommer til å skjønne det før det er litt sent :( huff nei vi vil nok skjønne hinte når det virkelig skjer og ikke bare gjør seg klart;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det overtid på hele gjengen her nå?

 

Jeg har fått time til overtidkontroll i morra, og det ser jeg frem til. Håper på å bli satt igang da, hvis det ikke skjer noe før det... Men tviler sterkt. Har bare litt kynnere ellers nada... Og heller ikke så oppløftene å høre fra mor at hu gikk 10,13,17 og 20! dager over med meg og søskna mine... Ikke rart jeg trur jeg har grodd igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte at jeg fødte i natt. Tror jeg hadde mye kynnere og følte nedpress på ordentlig, men kanskje de ikke var sterke nok til at jeg våknet skikkelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin den 26 mai, så nærmer seg fort nå). Fortsatt masse vonde murringer underlivet og tak i ryggen, men ikke regelmessig. Spent på hva natten bringer, det startet på det meste på søndags kvelden etter at slimproppen gikk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin i dag! Så hadde vært veldig greit å føde i dag :-) men gikk over 7 og 5 dager med de to første, så er forbredt på å gå noen dager over no og. Håper bare ikke det skjer 17 mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er to dager på overtid, så skal også på kontroll på sykehuset i morgen. Spent på hvordan det vil bli. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg skal ta meg en tur snart til føden, har fortsatt mye vondt. Masse nedpress, magen er konstant hard, men syns det er så annerledes ifra forgje fødsel. Da var det liksom ingen tvil om at det var noe på gang. Utrulig vondt å gå, føler babyen har seget enda lengre ned nå.

 

Måtte bare komme når jeg snakket med føden, men så surt å ta bomtur år man har over 1 times kjøring en vei. Tatt to parasett nå i håp om at det skal hjelpe, men det er 30 min sien jeg tok de så er lite tvilsomt:(

 

Åååååå at dette skal være så forbanna vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg skal ta meg en tur snart til føden, har fortsatt mye vondt. Masse nedpress, magen er konstant hard, men syns det er så annerledes ifra forgje fødsel. Da var det liksom ingen tvil om at det var noe på gang. Utrulig vondt å gå, føler babyen har seget enda lengre ned nå.

 

Måtte bare komme når jeg snakket med føden, men så surt å ta bomtur år man har over 1 times kjøring en vei. Tatt to parasett nå i håp om at det skal hjelpe, men det er 30 min sien jeg tok de så er lite tvilsomt:(

 

Åååååå at dette skal være så forbanna vanskelig.

 

Så spennende!! :) krysser fingrene for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper på det lengste nå, men føler ikke at riene kommer regelmessig akkurat nå. Men sitter litt med angst at det plutselig sier pang og vi ikke rekker sykehuset siden vi har såppas lang reisevei. Siden flere jordmødre sier at det kan gå fort når det først starter pågrunn av babyen ligger så sykt langt ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...