Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ser for meg en haug juni fødende som står i døra og be dem om å vente litt fordi vi bare skal spise opp salamipakka vi har med hehehehehe :) og evt en pose smash til dessert.

Hihi, det hørtes i allefall godt ut!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( kjedelig.. bor du langt unna?

Ja, 40 min ca, men har ikke lappen :P

:( kjedelig.. bor du langt unna?

Ja, 40 min ca, men har ikke lappen :P

 

Kjedelig da.. Kollektivt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( kjedelig.. bor du langt unna?

Ja, 40 min ca, men har ikke lappen :P

:( kjedelig.. bor du langt unna?

Ja, 40 min ca, men har ikke lappen :P

 

Kjedelig da.. Kollektivt da?

Ja, går det, da må jeg ta toget til Oslo, videre til Lillestrøm og bussen videre til sykehuset tror jeg.

Hvor mange kvelder er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( kjedelig.. bor du langt unna?

Ja, 40 min ca, men har ikke lappen :P

:( kjedelig.. bor du langt unna?

Ja, 40 min ca, men har ikke lappen :P

 

Kjedelig da.. Kollektivt da?

Ja, går det, da må jeg ta toget til Oslo, videre til Lillestrøm og bussen videre til sykehuset tror jeg.

Hvor mange kvelder er det?

 

Såpass ja :/ Det er på dagtid. Hver onsdag fra 10-15!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helle_Høygir

Ønsker3gull - i Aftenposten i dag er det et bilag om trygg medisin og på første side står det om trygg mammamedisin. Her er bruk av paracet tatt opp og det står "det er helt trygt". Det står også mer, men litt mye å skrive inn her:)

 

Hvis du har mulighet til å kjøpe avisa, så kan jo det være kjekt og vise jordmor siden hun tydelig er feilinformert. Hvis ikke du rekker å kjøpe avisa, så kan du sende inn spørsmål på https://tryggmammamedisin.no/ - det er eneste offentlige godkjente infotjeneste og det er gratis å spørre om råd:)

 

Blir så frustrert på såkalte fagfolk som skal hjelpe og berolige, men som gjør totalt motsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten by the way om salami, sist etter fødsel da jeg endelig spiste det så ble jeg litt skuffet, mulig forventningene virkelig var for høye, hehe, prøver å tenke på det nå når jeg får lyst på det, om det egentlig virkelig er sååå godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg spiser de ikker hver dag ellers, så kanskje det er det at vi ikke kan - forbuden frukt eller hva det heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det at man ikke kan spise det ;) Men jeg er glad i det ellers og. Danskepølse, salami, spekemat.. nam nam!

 

Jeg har absolutt ikke lyst på alkohol i noen form i det hele tatt, og det er jo også "forbuden frukt", så jeg vet ikke :)

Men det liker jeg ikke til vanlig heller.

 

Og når vi snakker om mat.. har ikke frokost! Glemte å kjøpe noe.. jaja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner virkelig en medium min stekt biff, gidder ikke lage meg biff når det må være grå og gjennomstekt. Så det blir nok noe av det første som skal inntas etter at jeg kommer meg hjem :) mmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI.. jeg har spist medium stekt biff flere ganger jeg.. Håper det har gått bra!!

 

Idag skal jeg på konsert i Spektrum.. Karpe Diem, gleder meg veldig.. men jeg har blitt småsyk..Deeeet er så kjedelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har erfaring med svimmelhet her, eller vet hva dette kan være? Jeg har to dager fått skikkelig svimmelhetsanfall. Den ene gangen satt jeg i passasjersetet på bilen da det kom, det var skikkelig ekkelt, vi stoppet like etterpå og jeg kunne ikke røre meg for hele verden vugget hver gang jeg prøvde å reise meg eller rørte på hodet. Samboer måtte støtte meg inn i huset og jeg var skikkelig svimmel lenge og måtte bare ligge på sofaen.

 

Den andre gangen var det ikke like voldsomt, men da jeg var på vei hjem fra jobb var jeg småsvimmel hele veien og kjente at jeg gikk mer mot den ene siden, trodde jeg skulle besvime før jeg kom meg hjem.

 

Er så redd dette skal skje igjen i morgen på jobb, for hvis det blir like ille som det første jeg beskrev så ser jeg ikke for meg hvordan jeg skal komme meg hjem på egenhånd :S

 

Kan jo være lavt blodtrykk eller lite jern kanskje? Jeg prøver å drikke ekstra mye vann nå, har vært litt dårlig på det. Tenkte å ringe lege eller jordmor i morgen å høre hva de har å si, vet det er vanlig å være svimmel når man er gravid, men dette var faktisk veldig skremmende, og jeg håper det ikke skjer når jeg har minsta alene eller er langt hjemmefra. Hvis noen har tips eller andre ideer til hva det kan være rop ut! Målte jo blodtrykk hos jordmor for ikke lenge siden og da var det ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med svimmelhet her, eller vet hva dette kan være? Jeg har to dager fått skikkelig svimmelhetsanfall. Den ene gangen satt jeg i passasjersetet på bilen da det kom, det var skikkelig ekkelt, vi stoppet like etterpå og jeg kunne ikke røre meg for hele verden vugget hver gang jeg prøvde å reise meg eller rørte på hodet. Samboer måtte støtte meg inn i huset og jeg var skikkelig svimmel lenge og måtte bare ligge på sofaen.

 

Den andre gangen var det ikke like voldsomt, men da jeg var på vei hjem fra jobb var jeg småsvimmel hele veien og kjente at jeg gikk mer mot den ene siden, trodde jeg skulle besvime før jeg kom meg hjem.

 

Er så redd dette skal skje igjen i morgen på jobb, for hvis det blir like ille som det første jeg beskrev så ser jeg ikke for meg hvordan jeg skal komme meg hjem på egenhånd :S

 

Kan jo være lavt blodtrykk eller lite jern kanskje? Jeg prøver å drikke ekstra mye vann nå, har vært litt dårlig på det. Tenkte å ringe lege eller jordmor i morgen å høre hva de har å si, vet det er vanlig å være svimmel når man er gravid, men dette var faktisk veldig skremmende, og jeg håper det ikke skjer når jeg har minsta alene eller er langt hjemmefra. Hvis noen har tips eller andre ideer til hva det kan være rop ut! Målte jo blodtrykk hos jordmor for ikke lenge siden og da var det ok.

 

Jeg har også opplevd dette, dog ikke når jeg sitter ned som du beskriver det.

 

Det er antageligvis blodtrykksfall pga lavt blodtrykk, men det kan også være lavt blodsukker.

 

For mange gravide kan det være anstrengende å bare stå rett opp og ned veldig lenge, sånn er det iallefall for meg og derfor er jeg ganske redd for ikke å få sitteplass når jeg reiser til og fra jobben.

 

Det som har hjulpet meg er å alltid ha med en flaske vann og litt søtt i vesken!

 

Når jeg har følt meg dårlig har jeg satt meg ned en stund og drukket vann og tatt en glukosetablett. Da gikk det over heldigvis.

 

Men det er veldig skremmende, man vil jo ikke besvime...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hørt om blodtrykksfall, men de fleste beskrivelser jeg har sett av dette er at folk kaldsvetter og får det i det de reiser seg opp osv, og kan det vare over lang tid? eller går det vanligvis fort over igjen? Jeg var i en stund litt uvel før dette skjedde, følte meg småkvalm, men når jeg ble svimmel var det kun svimmelhet, kaldsvettet ikke og reiste meg ikke opp. Det bare kom som lyn fra klar himmel egentlig. Men vet at begge disse dagene som det skjedde hadde jeg stått opp veldig tidlig og jobbet mye/var sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man behøver å kaldsvette, når jeg snakket med jordmor mente hun at det nok var blodtrykksfall jeg hadde hatt.

 

Jeg pleier ikke å få noe når jeg reiser meg opp fort, men derimot dersom jeg står lenge og det er veldig masse folk rundt. Da har jeg følt meg dårlig og èn gang har jeg opplevd at synet mitt gradvis forsvant og det kom lokk foran ørene.

 

Da måtte jeg sette med ned med èn gang og holde hodet lavt! Men tar man hensyn til seg selv og setter seg ned med en gang man merker noe istedenfor å fortsette å gå som jeg gjorde så burde det gå bra.

 

Så tror absolutt blodtrykksfall kan arte seg på ulike måter, og det at du var veldig sliten kan jo også ha spilt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det høres ut som lavt blodtrykk. Du burde fått deg en liten sjekk. Blodtrykket er jo enkelt å sjekke, så ta en tur til legen el jm. Sikkert lurt å ta det med ro til du vet hva det kommer av ;)

 

Jeg har siste dagen i 2 trimester i dag. I morgen er jeg 28 uker og begynner siste etappe. Føler fremdeles det er lenge igjen, men nå venter jeg bare på påsken :) Da føler jeg at det begynner å nærme seg og jeg håper at vi er ferdig med maling og gulv på babyrommet til det, så kan vi så smått begynne de andre forberedelsene. Må ha nye madrasser og overmadrasser til sprinkelseng og vugge, en kommode til klær, samt rullegardin og litt stasj til rommet. Etter det har vi kommet til mai og da er det mye fridager og helgeturer, men må få gått gjennom alt vi har for å se hva som eventuelt mangler av utstyr og klær. De siste ukene blir brukt til småtteri som å handle inn siste rest og vasket babyklærne. Føler jeg har en god plan, så gjenstår det å se om alt går etter planen :)

 

Sees i 3. trimester jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy.. helt sikkert lavt blodtrykk eller lavt blodsukker tror jeg. Høres veldig likt ut som jeg har hatt noen ganger. Det kommer stort sett når det er lenge siden jeg har spist. Men har hørt at det skal hjelpe å drikke Farris, ikke bare vann. Det hjelper med saltet i Farris har jeg hørt. Men jeg liker ikke det jeg da desverre, og heldigvis så går det over når jeg får spist og lagt meg ned litt.

 

2010 Mammaen.. gratulerer:) Heldige deg:)

Jeg gleder meg til å komme etter i 3. tri den 22. feb. !

Håper 3. tri går like greit som jeg synes 2. tri har vært.. selv om erfaringene mine tilsier at det gjør det så absolutt ikke;) Men, nå nærmer det seg permisjon ivertfall. I midten av mai en eller annen gang går jeg ut:) Har bestemt meg for å ta frem babyklærne fra kjelleren og gå over dem for å se hva som kan brukes. Litt tidlig å vaske dem kanskje, men kan være greit med en sjekk for å se hva som kan brukes.. evt. hva som må kjøpes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at vi gravide har lavere immunforsvar?!?!? JEg er SKIKKELIG forkjøla! Hadde en forferdelig natt der jeg måtte ha halsdrops i munnen hele natta.. og fikk knapt sove.. Jeg er redd det samme skjer inatt.. Er så utrooolig trøtt og sliten. Var på legevakta isted. Rød i halsen, negativ halsprøve og litt forhøyet CRP.. Fikk ikke noe for det... Fruuustrerende hele greia!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at vi gravide har lavere immunforsvar?!?!? JEg er SKIKKELIG forkjøla! Hadde en forferdelig natt der jeg måtte ha halsdrops i munnen hele natta.. og fikk knapt sove.. Jeg er redd det samme skjer inatt.. Er så utrooolig trøtt og sliten. Var på legevakta isted. Rød i halsen, negativ halsprøve og litt forhøyet CRP.. Fikk ikke noe for det... Fruuustrerende hele greia!!

Jeg får sterkere immunforsvar når jeg er gravid, men alle er jo forskjellige. Noen får flott hud og hår, jeg får fett hår og kviser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at man har sterkere immunforsvar som gravid, men at når man først blir syk så varer det gjerne lenger...noe jeg kan skrive under på for denne forkjølelsen jeg har hatt tar jo aaaaldri slutt! Men formen er heldigvis ganske ok, bare så tett i nesa og litt småtufs.

 

Ja skal få sjekket ut blodtrykket mitt, har gått fint i dag, har drukket masse farris og spist ofte og tatt små pauser på jobb :) Men bussingen frem og tilbake er det verste, blir alltid "bilsyk", kvalm og føler meg fort svimmel på bussen. Skal heldigvis til lege på torsdag så skal få sjekket saker og ting da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ussj! Det høres ikke noe godt ut Zassy! Jeg håper denne forkjølelsen går raskt over.. For dette er jo ikke noe morro!!

 

Håper blodtrykket er fint ved neste sjekk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper innom her for å si at jeg håper noen flere hopper inn i 3. trimester snart :D Føler meg litt ensom der... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...