Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Jeg har simo kombi, er veldig fornøyd med den! Det eneste minuset er at den er blytung og tar plass. De er veldig fine de fra emmajunga, men vogna vår holder fint til nestemann! :) Simoen er veldig god på snøføre. Vi har også en billig sportsvogn i tillegg, men den tror jeg kanskje vi skal bytte ut, den er håpløs på alt annet enn rett asvalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er vogn bestillt, greit å være tidlig ute :P Gleder meg til å få det nye kjøretøyet i hus ;)

 

Noen som har tips til hvordan ligge når man sover? Ryggen stivner helt til hver natt nå, selvom jeg bruker tipset om å sove med pute mellom beina..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vogn bestillt, greit å være tidlig ute :P Gleder meg til å få det nye kjøretøyet i hus ;)

 

Noen som har tips til hvordan ligge når man sover? Ryggen stivner helt til hver natt nå, selvom jeg bruker tipset om å sove med pute mellom beina..

 

Jeg må ha en liten pute under bumpen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha noe mellom beina synes jeg også er ok! :) Skulle nesten kjøpt en egen pute til det.

 

Men når det er sagt ender jeg alltid opp på ryggen om natten.. og det liker jeg ikke :P Har alltid sovet på siden. Er kanskje pga magen at jeg ruller over på ryggen i søvne.

 

Jeg skal bestille vogn om 3-4 dager! Hvis ikke de har den inne i de fargene fra før av da.

 

Men vet dere om Emmaljunga City Cross kommer med svingbare hjul? Synes det stod noe om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha noe mellom beina synes jeg også er ok! :) Skulle nesten kjøpt en egen pute til det.

 

Men når det er sagt ender jeg alltid opp på ryggen om natten.. og det liker jeg ikke :P Har alltid sovet på siden. Er kanskje pga magen at jeg ruller over på ryggen i søvne.

 

Jeg skal bestille vogn om 3-4 dager! Hvis ikke de har den inne i de fargene fra før av da.

 

Men vet dere om Emmaljunga City Cross kommer med svingbare hjul? Synes det stod noe om det..

 

Emmaljunga Nitro City er vel det närmest du kommer en City Cross med svingbare framhjul. Der er sportsdelen og bagdelen like, men med annet understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips dere, det skal prøves ikveld! :) Hadde vært greit med noen uker til med god søvn... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha noe mellom beina synes jeg også er ok! :) Skulle nesten kjøpt en egen pute til det.

 

Men når det er sagt ender jeg alltid opp på ryggen om natten.. og det liker jeg ikke :P Har alltid sovet på siden. Er kanskje pga magen at jeg ruller over på ryggen i søvne.

 

Jeg skal bestille vogn om 3-4 dager! Hvis ikke de har den inne i de fargene fra før av da.

 

Men vet dere om Emmaljunga City Cross kommer med svingbare hjul? Synes det stod noe om det..

 

Emmaljunga Nitro City er vel det närmest du kommer en City Cross med svingbare framhjul. Der er sportsdelen og bagdelen like, men med annet understell.

Ok. Men det er ikke så farlig, jeg bare lurte. Kan jo evt. høre litt med de i butikken om de vet noe.

 

Står på veiledende prisliste at:

City Cross & Nitro City Alu. lakkert understell. 4 faste hjul eller svingbare framhjul. Inkl. regntrekk, innsektsnet og solskjermNyhet!.

 

Men kan hende de bare sikter til Nitro City :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Hm det var jeg ikke klar over dette med hjulene til city cross. Slik jeg tolker teksten så gjelder det begge.

 

Det sammen med vendbar sittedel er deal breaker for meg. Hadde slike hjul sist (4 hjuling) og det var en drøm å kjøre. Ikke mange gangene jeg trengte å låse de hjulene; var vel bare et par ganger i veldig smulete gammel snø.

 

Liker city cross, men fordi hjulene var faste, så ble den utelukket, men da fikk jeg enda noe mer å tenke på ;)

 

Tenkte vandre en tur til vognbutikken i lunsjen en dag og kikke litt, men vil sjekke mer enn et sted før bestemmelsen tas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn fra julimagene. Nitro Ccity er samme vogna som city cross, men med svingbare hjul foran som kan låses i slapseføre. Vi har den, og er kjempefornøyde! Romslig og lun bag og sportsdel, begge delene er vendbare, en drøm å kjøre, veier forholdsvis lite, kjapp å slå sammen, og pen å se på:) Ett pluss mange ikke er klar over er at man kan velge forskjellig mønster/farge på bag og sportsdel, da sportsdelen følger med vogna, og så kjøper man til bagdelen separat. Så vi valgte brown flowers på sportsdelen, men beige flowers på bagen, ble som å ha to vogner:)

Endret av 1+1 blir 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Igår var vi på ul igjen og alt så bra ut denne gang, morkaka hadde trukket seg opp og hjertet så fint ut.

Det ser oxo ut som det er en jente denne gangen, siden jeg har gutt fra før var jeg fornøyd med det. Kjæresten og sønnen ønsket seg en gutt, men da blir det en av hver.

Morkaka ligger foran så selv om jeg har kjent spark i mange uker, har ikke min kjære fått kjent noe til det. Ikke før igår, på selveste valentine dagen, kjente han et tydelig spark :) Gjett om han var fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sulten for tiden. Flere som er det? Er 25 uker på vei.

 

Og nå har jeg virkelig fått redebyggeinstinkt. Rart det der hvordan det dukker opp! Har så lyst til å bare få ordnet barnerommet med en gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har vi vært i Svergie og kjøpt vogn!! :D Jeg tenkte jo på TFK eller Emmaljunga city cross, men vi endte opp med en Brio harmony duovogn. Mest pga pris og både jeg og samboeren er veldig fornøyd :D Det er jo det viktigste!! Nå står den på kjøkkenet, slik at jeg får sett på ofte :D hehe! Brun farge, den liker jeg veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sulten for tiden. Flere som er det? Er 25 uker på vei.

 

Og nå har jeg virkelig fått redebyggeinstinkt. Rart det der hvordan det dukker opp! Har så lyst til å bare få ordnet barnerommet med en gang! :)

 

Er merkelig nok ikke så sulten lenger, har gått tilbake til sånn det var før jeg ble gravid. Kanskje livmoren som presser magesekken sammen? Blir iaf mett av veldig lite...

 

Har også fått redebyggerinstinktet! men min samboer henger ikke helt med, da han mener det er goood tid enda... Hehe

 

barnerommet er nå datarom, og jeg vil bare få begynt med å slenge ut ting derfra og male veggene. Men får visst smøre meg med tålmodighet en stund til da :)

 

Vi ska se på ny bil i morgen så da er vi jo kommet et stykke på vei iallfall! Akkurat nå har vi en tre-dørers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sulten for tiden. Flere som er det? Er 25 uker på vei.

 

Og nå har jeg virkelig fått redebyggeinstinkt. Rart det der hvordan det dukker opp! Har så lyst til å bare få ordnet barnerommet med en gang! :)

 

Ja, kunne spist dögnet rundt.... Og slik har det värt noen uker allerede... :-/

 

Er 23 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvorfor man blir sulten? Vi trenger kanskje ekstra næring? :)

Ja, det skulle jeg gjerne ha visst også. Siden jeg la på meg henholdsvis 14 og 17 i de andre to svangerskapene og denne gangen? tja.. har gått ned og bittelitt opp. For min del tror jeg kanskje det har med at de to andre gangen var jeg normaltvektig da jeg ble gravid. Denne gangen noe overvektig. Kanskje jeg ikke trenger like mye nå liksom;) tja, hvem vet. Men tror det er ganske vanlig at de som er noe overvektige ikke legger på seg like mye.

 

Så koselig å ha kjøpt vogn da Mavat!:) Man er i en liten lykkerus når man kan titte på den, prøvetrille i stua litt, forestille seg en liten baby oppi osv. Åh, sukk.. det er jammen deilig:)

Jeg gleder meg til å ta frem vogna vår også. Understellet og sportsdelen brukte vi littegrann til vesla, dog ikke mye. Men bagdelen er ikke brukt i det hele tatt, så det blir spennende:)

 

Har dere mye utstyr og klær igjen å handle inn forresten?

 

Her må jeg kjøpe inn et ekstra stellebord(som vi kjøper nesten ubrukt av venner), vogndyne, dyne og madrass til sprinkelsenga, nye dynetrekk og laken (alt ble slitt ut med vesla.. men så arvet hun etter eldstemor også da), kattenett til vogna(vi har fått katt siden sist)og muligens noe regntrekk jeg har rotet bort. Dessuten vil jeg se på mulighetene til noe koppholder/flaskeholder mm til vogna da det er så mye bedre å ha ved håndtaket enn å måtte hente det fra kurven under vogna hele tiden.

Ellers skal jeg gå gjennom alle eskene med klær etter vesla og se om det er noe jeg burde ha til frøkna i magen. Sikkert noe klær som er ubrukbart, har fått flekker etter å ha ligget i kjelleren i flere år og som jeg må kaste,.. og noe nytt må vi ha fordi frøkna blir født på sommeren og vesla på vinteren.

 

Ah.. 24 uker nå. Nedtelling.. 15 uker til fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempekoselig med vogn i hus! Jeg skrev feil da, det er en brun Brio Happy vi har kjøpt :o)

 

Vi har arvet ei seng, kjøpt endel klær, og arvet litt. Av "store ting" mangler vi stellebord (skal bestille denne uka) babycall og bilstol. Resten kan vi vente litt med.

 

MEN et spørsmål.. Jeg har kjøpt mest tøy i str. 56. Burde jeg kjøpe i str. 50 også? Jeg har jo aldri gjort det her før! Hhehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å ha i strl 50 også. Jeg har i begge størrelsene :) Ikke godt å vite hvor stor eller liten babyen blir.

 

Vel, jeg trenger ikke akkurat å legge på meg, allikevel er jeg veldig sulten, så jeg vet ikke jeg :P Er 25 uker på vei, har gått opp 4,4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner det meste å komme på plass, men blir en tur på ikea etterhvert, for å kjøpe stellebord osv :) Skal få låne og arve en del ting, så må sjekke ut det snart å :) Blir nok litt mer handling av klær i de to minste str, str. etter det regner jeg vi får mye av i gave.

 

Matlysten er god her å, spiser og spiser :) Vektmessig er det ikke noe "farlig" her enda, er 1.5kg under startvekten.. Så gikk nok ned en del de første mnd med kvalme. Men, regner med at det kommer noen pluss kg de neste mnd nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok jeg som deg når det kommer til vekt Makuahines. Tror kanskje jeg er på ca 1,5 kg under startvekt. Det viser seg på jordmorkontroll på torsdag! :D

 

Bilstol ja.. det må vi ha. Glemte det.

Jeg skal også gå gjennom om vi har noe mer i str. 50. Jeg har faktisk savnet det litt med de to andre frøknene. De var helt gjennomsnittlige, og jordmor trodde at jeg fødte veldig gjennomsnittlige barn.. så da tror jeg kan fint kjøpe inn noen få plagg i str. 50 også. Brukte en body i str. 56 på vesla på sykehuset.. og den var bittelitt stor. Men tror ikke det blir mange plagg i det altså. Noen venner av oss fikk en gutt på ca 3,7 kg. De får ikke brukt str. 50, men måtte gå rett på str, 56. Så ikke veldig lett heller det der;)

 

Gratulerer med jente i magen Junimage:) Det er SÅ artig med jenter, bare vent.. hihi:)

 

Nå skal jeg lage scones fra pose her. Nam, nam.. såå godt. Rykende ferske bare minutter senere servert med hvitost eller hjemmelaget jordbærsyltetøy! Neida, ingeting feil med matlysten her heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Vi har det meste fra førstemann, men må ha vogn og bilsete. Senga og alt det kan brukes - stellebord dropper jeg. Gidder ikke bruke opp plassen på badet på det og det er utelukket å ikke ha det der inne. Prøvde nemlig å ha stelleplassen på rommet hans sist og det funka ikke - må ha vann :)

 

Har kikket på vogner nå og er ikke en krone klokere. Jeg er ekstremt pirkete og kommer nok til å slite :)

 

Har sett på nye Stokke (for mye plast)

Brio Smile (liker ikke plastplaten ved fotstøtten)

Emmaljunga City Cross med svingbare hjul (hjul virket små og kalesjen er stor)

Emmaljunga Duo et eller annet med svingbare hjul - bag virket gedigen

Teutonia BeYou (kalesjen er stor og hengende)

Hartan Racer GT (helt ok, men lurer på hvorfor butikken pusher denne så hardt)

Bugaboo Cameleon (dyr)

Bugaboo Buffalo (enda dyrere og kommer ikke før i mars)

 

Skal også se på en Babyjogger vogn, men da må jeg på barnas hus.

Eneste vi begge har likt umiddelbart var Koelstra vognen, men den må bestilles på nett da den ikke selges her i Norge :(

 

Jeg er som sagt ekstremt pirkete og må vel snart innse at vogna som har alt ikke finnes hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok alltid noe man må ofre på en vogn ;)

Jeg skal ha city cross. Men synes Edge Duo er penere, den har større bag osv.

 

Men jeg ville ha en lett vogn av kvalitet som kan trilles på grusvei og litt ulendt terreng. Og det kan den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må nok ofres noe hvis man skal finne en vogn ja. Blir som med det meste.. ingenting er perfekt.

Men tror det er viktigere å tenke på hvordan og hvor man skal bruke vogna, om bilen er stor nok til å få den eller den vogna inn i baksetet. Litt dyrt å måtte bytte bil fordi man har kjøpt for stor vogn kanskje. Man skal jo måtte slippe å demontere hele vogna hver gang man skal frakte den i bil synes nå jeg!

Nå har jeg en Toyota Rav4 hvor jeg kan skyve baksetene frem og tilbake. Det er kjekt. Men har aldri måttet skyve på setene for å få plass til vogna vi har, selv om bakhjulene er bredere enn på andre vogner.

Dessuten har vi en Caravelle, så det går selvsagt fint i den.

 

Når vi skulle ha vogn så tenkte vi på hvilket bruksområdet vi trengte den til. Vi liker å gå tur i skog og mark, her vi bor er det MYE snø om vinteren, så jeg ville ha fire hjul (ikke svingbare), kraftige lufthjul, lettvint å kjøre vogna, kraftige hjul generelt fordi vi skulle bruke den på skogstier og grusveier og ville ikke at det skulle være lett å punktere. Stor kurv under vogna f.eks trengte jeg ikke. Jeg handler ikke mat når jeg er ute med vogn, det gjorde jeg da jeg bodde i Oslo og da var det igjen veldig kjekt med stor kurv under vogna.

 

I og med at vi har mye snø her, så er det fint at det er litt avstand på understellet på tingene der, slik at snø ikke setter seg fast overalt og man stopper opp. Det skal være like lett å trille vinter som sommer. Heldigvis har jeg fått alt jeg vil ha i den vogna vi har, selv om det gjenstår nå å se om jeg er like fornøyd med bagdelen(da vi ikke brukte den sist). Denne gangen blir det mye mer gåing og trilling med bagdel, og vogna rister særdeles lite f.eks. Noe som er veldig bra, i og med at det ligger et lite nurk oppi selv om jeg går i skogen og på stier! Dem er skikkelig dempere på understellet og hjulene beveger seg forskjellig. vanskelig å forklare, men kanskje dere har sett slike vogner hvor hjulene beveger seg etter terrenget liksom.

 

 

Forresten.. har akkurat spist en deilig lunsj med scones. Kan anbefales! :) Er jo såå lett, raskt og godt å lage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...