Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir

Blomstogbier - vognen du har er uten tvil en kvalitetsvogn - emmaljunga er veldig gode vogner. Både på kvaliteten, men også trilleegenskaper og gode løsninger.

 

Ønsker3gull - har tenkt på alt det du skriver - bruken her blir ikke så mye terreng i og med vi ikke pleier å renne ned skogen hehe. Har også en god stasjonsvogn, så tror vi må slite for å finne en vogn som ikke passer i den - de vi har sett på er vel regnet som relativt nette vogner også.

 

Det kommer ofte mye snø her vi bor også og det var enkelte ganger jeg måtte omtrent leke måkebil siden jeg trillet til bhg før brøytebilen tok boligområdene. På forrige vogna hadde vi doble forhjul - på det verste låste jeg hjulene og det funket.

Jeg tror ikke vi kommer til å gå for en slik løsning nå; det blir nok meg som har bilen for levering av en i bhg og en på sfo krever litt mer. Rett og slett fordi jeg har styret med dette i noen år nå og såklart alt funker på bart føre og i sol, men når det regner/snør/sprengkulde, så må vi tenke praktisk.

 

Det blir nok både en og to turer til for å se skikkelig og få gode demonstrasjoner - i og med vi har de største kjedene såpass nær så er det like greit.

 

Men jeg måtte le litt for meg selv når damen begynte å snakke om stellevesker - hun sa det at det var så mange pappaer som fikk helt noia av hvor feminine veskene til Emmaljunga var!?! De er da ikke så ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe som dere diskuterer vogner! Føler meg ikke helt "med" når det gjelder akkurat det. Jeg har ei venninne som vet hvilken vogn hun skal ha og hun er ikke en gang gravid eller har kjæreste!! :P

 

Her bare ble det en som vi kjøpte brukt av en kollega, joggster twist, har vært veldig fornøyd med den da. Så veldig tilfeldig og har ikke lest meg opp eller vurdert mange slik dere har, men kanskje jeg hadde gjort mer research hvis jeg skulle kjøpt helt ny vogn :)

 

Nå bruker jo vesla vogna enda til soving i bhg så da skal vi rett og slett bruke en gammel vogn til nybabyen, stakkar liten :P Og så overtar han storesøsters når hun slutter med dagdupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Hadde brukt gamle vogna vi også, men festet til sittedelen er ødeagt, så den kan bare brukes med sittedel :(

 

Så den får bli sovevogn hvis vi velger den løsningen; jeg er ikke helt komfortabel med vognsoving, så når bhg gav oss muligheten til å sove inne, så gjorde vi det. Kommer ikke til å sove ute nå med mindre vi er ute - jeg vil ikke kunne se vognen hele tiden, så da blir det vugga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner den Helle! Er trygt å kunne se vogna innenfra. Her sov vesla stort sett ikke hvis vi ikke bysset eller trillet henne i vogn på dagtid så ble totalt avhengig av den, fortsatt hvis hun skal sove inne en dag (pga syk eller mange minusgrader) så sover hun dårligere og kortere stort sett alltid, er vel blitt en vane :)men nå trenger vi heldigvis ikke å gå tur eller bysse på vogna for at hun skal sove slik vi måtte da hun var lita. Håper på et sovedyr til baby denne gangen :D ....................guuuud hadde nesten fortrengt hvor mange dager jeg satt i timesvis og holdt henne i fanget for at hun skulle sove.... gleder meg til ny baby ja..... hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi, jeg drar til London igjen i morgen! :D Og det blir siste gang før fødselen tror jeg... Gleder meg til å slå meg løs i maternity avdelingen på Topshop :)

 

Nå har også endelig jeg og pappaen blitt enige om et navn som funker både i norge og england... Hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir Ellinor Grace :) Så hun ender sikkert opp som Elli, både her og i England :P Har ikke turt å si noe til venner osv enda, kan vere jeg holder det hemmelig til hun blir født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint navn! :) Har faktisk bestemt oss for navn vi også (både gutte og jentenavn, siden vi ikke vet kjønn), men holder det hemmelig for omverden frem til fødsel ;) Var ingen av navnene som var på vår opprinnelige liste, så er litt overrasket over hva vi endte opp med. Så får håpe vi syns at navnene passer når babyen kommer :)

 

Blir spennende å se navnene til alle junibarna her etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint navn, Totoaa! God tur til London, skulle gjerne reist et spennende sted selv :)

 

Drar hjem til Norge i morgen en tur (siden jeg bor i Sverige), så blir jo kjekt det også selv om det sikkert er like bitende kaldt som her.

 

Har også bestemt navn, men holder det hemmelig til fødselen (selv om svigerforeldrene maser). Vil først se om han passer navnet sitt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Så nydelig navn dere har funnet frem til Totoaa!!! Og heldige du med London- det er jo ikke lenge siden vi kom hjem derfra, men kunne gjerne dratt sporenstreks tilbake:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ekle følelsen når du har tatt omega3-kapsler og merker at du heller skulle tatt dem på kvelden.. uff.. den smaken, æsj :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. så du er en av dem som ikke er så glad i tran altså Blomstogbier?!:D

Jeg tar tran hver dag jeg og har gjort det siden jeg var liten. Rett etter spiseskjeen med tran tar jeg en spiseskje med sanasol:) Vesla på 5 år henter faktisk frem tranflaska selv og sier hun må ta medisin:D

... men har ikke fikset fisk til nå jeg da. Har hatt det i vranga liksom:(

Var på kontroll hos jordmor idag. Nå har jeg gått opp i vekt så nå er jeg på startvekt da jeg fikk positiv test, så fra nå av går det vel bare oppover. Skal jo også det da så:) Men litt rart å være i 6. mnd og ikke ha lagt på seg noe liksom!

Ellers var alt fint. Frøkna i magen sparket til doppleren til jordmor to ganger da hun lyttet etter hjertelyden til lille i magen. Da smilte vi godt:)

 

Navn ja. Ikke bestemt her heller. Det står mellom noen få, men så plutselig kommer det opp noen nye som vi må liksom smake litt på for å se om vi liker. Men foreløpig tenker vi på enten Solveig, Signe, Kristin, Lise eller Lisa og Maren.

Hva det blir får ingen kjente eller familie vite før fødsel av oss heller. Det blir gitt beskjed om når frøkna er født, akkurat som med vesla da hun ble født. Litt artig det egentlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hadde ikke smakt tran før jeg spydde opp de kapslene før jul en gang ;) Så jeg liker ikke tran nei.

 

Flink jente som henter tranen selv da :)

 

Morsomt å vente med navn til fødselen, gjør det her også. Har sagt noen vi tenker på, men når de sier "det blir vel ***", sier jeg bare at det vet jeg ikke før fødselen.

 

Fine navn du vurderer da :)

Endret av Blomstogbier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Uff syns dette med navn er fryktelig vanskelig; forrige gang ville vi se han før vi bestemte oss, men som nyfødt så han jo ut som en liten gamling med alle rynkene og skrukkene sine :) Tok litt tid før han vokste inn i seg selv; var så liten.

 

Så egentlig hjalp det ikke å se han heller.. Snakk om å gjøre det lett!

 

Har noen alternativer, men så spørs det på dette med popularitet og om navnet blir forkortet. Jeg har sett det før at lengre navn blir forkortet av bl.a ansatte i bhg og det liker jeg ikke. F.eks sebastian blir sebbe etc. Mulig jeg må bli en litt vanskelig mor der om vi velger et slikt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter også med navn. Vi har tre alternativer som vi begge liker, men ingen av navnene er sånne som vi er forelsket i, og det er jo det vi helst ha. Vi kaster stadig ut nye forslag, men finner ingen som sier yes!

Er redd jenta kommer til å måtte leve uten navn ei god stund...

 

Ellers var vi i Sverige og kjøpte vogn på lørdag. Det var godt å få den i hus, selv om det er i god tid. Man vet jo aldri hvordan formen blir etter hvert.

Nå er alle de store tingene på plass, som vogn, seng, stellekommode og bilstol.

Det nærmer seg, dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg ja ;) Her tror jeg navn bestemmes etter 3D ultralyd :) Har mange på lista.. Må nesten se hvem hun ser ut som tror jeg ;)

 

Jeg mangler bilstol. Får ikke kjøpt det på en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det straks 3d ultralyd! Flere som skal i nærmeste fremtid eller?

 

Jeg har talt ned helt siden bestillingen for en stund siden. Faktisk 4 uker siden!

 

Formen er heldigvis god, bortsett fra herjende hormoner, hehe. Jeg kan være litt farlig å ha med og gjøre om jeg blir ertet eller provosert.

 

Hvor langt på vei er dere nå? Lenge til dere hopper inn i 3. trimester? Det er vel 27+1 man hopper inn der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på 3d ultralyd den 11 mars :) Gleder oss! Frem til det går nok tiden greit fort, siden vi begynner å flytte idag. Skal bli spennende å flytte ett sted man kan innrede barnerom :)

 

Formen er heldigivis god her og, og kjenner ikke noe til de "berømte" gravidhormene :) Bare rygg og bekken som sier ifra hvis de ikke vil samarbeide. Ellers så er det en SKIKKELIG tarzan i magen, som har begynt å sparke ganske så hardt! Håper denne babyen får litt bedre søvnrutiner på utsiden,for nå er det stort sett cirkus hele døgnet :P

 

Jeg er 25+3 idag :) 3 trimester nærmer seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare halvannen uke til du skal på 3d da, det går greit fort ja ;) !

Jeg skal til uka, tidlig i uka. :)

 

Så spennende at dere begynner å flytte, og det blir nok kjempekoselig med barnerom! Det er så mye flott å få tak i som innredning til sånne søte rom.

 

Hehe, her er det litt roligere enn tidligere, men noen runder med litt sprell og rare følelser (som at jeg ser at noe beveger seg hardt, nesten så jeg får vondt i huden).

 

Gleder meg til vi alle junimammer kan hoppe inn i 3. trimester. Jeg hopper inn der til søndag :) Er 26+5 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 3 trimester her også. Her blir det ikke 3D. Hadde det ikke sist siden vi ville beholde noe av spenningen til han kom ut og har ikke noe ønske om det denne gangen heller.

 

Ellers er det lite gjort av forberedelser her i gården. Eller dvs ingenting gjort av forberedelser. Tenkte vi skulle kjøpe maling til helgen og begynne å male barnerommet som etterhvert må taes. Må begynne et sted. Tenkte vi skulle legge ny parkett også, så det får bli neste trinn. Merker at jeg ikke engasjerer meg så veldig denne gangen som sist, og er fremdeles såpass sliten at utenom jobb har jeg ikke energi til så mye mer enn det, men tiden står jo ikke stille og ting gjøres heller ikke av seg selv har jeg merket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Hehe har ikke tenkt på dette med 3D jeg - helt ute av mitt sinn. Vi var på UL før jul og husker nå legen sa noe om noen uker som var veldig gunstig, men på et vis så føler jeg ikke det behovet nå.

 

Jeg vet at alt er ok med lillegutt og han gir meget tydelige signaler om at det er full fres der inne - sparkene syns godt på utsiden nå.

 

Utenom det har vi fint lite på plass - merker jeg ikke gidder styre med det før jeg må. Vet hvilket bilsete vi skal ha og vognen kommer vel på plass bare jeg får bestemt meg.

Hjalp ikke at Bugaboo kommer med ny modell i mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nysgjerrighet må stilles, hehe, så jeg så meg nødt til å bestille 3D.

 

Og jeg ha fått time hos jordmor! :D I slutten av mars, men allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

3D er moro - vi fikk se det før jul og forrige gang med storebror :)

Håper din jm er en grei dame!

 

Jeg har ny kontroll hos legen neste uke; skulle egentlig vært hos jm da, men droppet hele damen hehe. Fikk så dårlig følelse av henne at jeg vil ikke kaste bort de kontrollene jeg har på å høre på mas om amming og naturlige fødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...