Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir

Har enda et par uker igjen før jeg kan hoppe inn. 3 tri- tror vel det er Zassy og jeg som er sist ute:) men kan jo komme på gjestevisitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer til 3 trimester om 13 dager jeg da, hvis det stemmer at det er 28+1? Håper det går fort nå som det blir varmere i været oxo. Kanskje dette bekkenet får det litt bedre med litt varme oxo :) er jo lov å håpe ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Tenk en dag uten gravid strømpebukse! Jeg våger å drømme jeg altså! Forleøpig får jeg igjen ytterjakka utenpå kulemagen, men det føles og ses sikkert ut som sardin på boks, så litt varmere vær hadde ikke gjort noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakka mi spretter opp hele tiden, hehe, har bare trykk-knapper da :P Håper også på litt varmere vær etterhvert!

 

Blir nok en stund til jeg hopper over til 3.tri ja, men jammen er det ikke langt unna heller, helt sprøtt å tenke på at jeg snart går inn i aller siste trimester :) Håååper jeg greier å holde meg i jobb de neste to månedene også, det hadde betydd mye for foreldrepengeberegningen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et par uker igjen her og før 3 trimester. Men det nermer seg:)

Har dere begynt å tenke på navn? Vi har ingen anelse hva vi skal kalle gutten. Har to fra før og det blir jammen ikke lettere for hvert barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer neste lørdag over til 3. tri. Akkurat idet vi tar påskeferie:) Men TENK at vi allerede er der straks da dere!

Jeg er overrasket over at den vanlige jakka har holdt så lenge over magen.. men tror faktisk at den holder til jeg bytter den ut om få uker med en litt lettere. Ja, spørs jo hvordan april blir da. April kan være lunefull også. Ifjor snødde det vel i midten av den måneden, så;)

 

Navn har vi begynt å tenke på ja.. men er liksom ikke heeeelt i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter med navn, tuller med at han sikkert blir tildelt et av staten tilslutt :P vanskelig!!! kom gjerne med forslag, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter med navn, tuller med at han sikkert blir tildelt et av staten tilslutt :P vanskelig!!! kom gjerne med forslag, hehe.

Hehe.. nei, kanskje ikke like greit å få tildelt et navn av staten nei. Kan være ganske enig i det! :D

 

Vet jo ikke hva slags navn du liker da?! Litt gammelnorske? nye litt hippere navn som ligger litt mer på lister? navn som går an på engelsk også? lange, litt " adelige" navn som typisk svenskene bruker? norrøne navn? :)

 

Når det kommer til jentenavn som blir aktuelle for vår del så har vi egentlig en litt lang liste.. og tygger og smaker litt på alle sammen. Vi skal ivertfall ha et kort navn har vi bestemt, ettersom alle de andre barna våre har det. I tillegg har de gode norske navn alle sammen. Tenker på navnene Signe, Solveig, Kristin, Lise, Tine og.. puhh... husker ikke flere på lista jeg.. ! Men synes alle er like fine og dette blir i grunn bare vanskeligere og vanskeligere!

 

Men når det er sagt, så synes jeg også at mange andre navn er kjempefine selv om de ikke er korte og gammel-norske altså! :) Dessuten så har alle våre tre jenter fått navn som ikke lå på topp 10-liste da de fikk navnene, og derfor fikk de akkurat de navnene.. men NÅ, jooooda..nå ligger de helt i toppsjiktet på disse listene såklart. Men slikt kan man ikke forutse alltid.

 

Men må ivertfall si... det er fint om det ikke er to til i klassen til frøkna som heter det samme synes jeg. At man er alene om navnet ivertfall i en klasse er fint. Synes det er så synd når det er opprop i klassen: " Markus S, Markus A, Markus C" .. osv, osv. Litt lite orginalt liksom.

Men våre tre jenter er likevel heldige. De har vært helt alene i klassen alle tre med sitt navn(nå begynner vesla på skolen først til høsten, men hun er helt alene i bygda om navnet sitt hun også)

 

Kan jeg spørre hvilke navn dere vurderer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg lurer litt på. Vi som har UL-termin FØR 1.juli da de nye reglene om foreldrepenger kommer, hvis vi føder etter 1.juli, gjelder da de nye reglene for oss, altså 14 uker til far f.eks istedenfor 12... eller gjelder fortsatt UL-terminen uansett når vi måtte føde? :) Noen som veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som vet om vi som har UL-termin før 1.juli, men som kanskje føder etter, får foreldrepenger etter de nye satsene som settes i kraft fra 1.juli? Om noen skjønte spm mitt da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helle_Høygir

Det er fødselstidspunkt som gjelder, så her er det bare å knipe igjen til kl 00.01 den 1 juli :)

 

Vi har også begynt å tenke på navn - vil ha et som passer med storebrors navn og det må passe med et familienavn vi vil legge til.

 

Storebror har et favorittnavn som jeg liker, men det er et navn på topp 10 navnelisten. Det er ikke et av de vi har vurdert først, men det er ikke dumt heller. Samtidig så ser jeg den med like navn på mange, men skal det styre et valg?

 

Vanskelig - oh yes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :D Jeg blir vel evt satt igang rundt 28/29 juni dersom ingenting har skjedd.. så en liiiiten mulighet er det jo der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Hehe det er jo en teknisk sjans - om du blir igangsatt så kommer jo ikke ungen ut som en rakett heller. Får be jm om å dytte tilbake ;) Jeg har termin den 27 juni, så er jo lov å håpe!

 

Og enda godt jeg skal til fysio igjen imorgen - bekkenet har begynt å krangle noe voldsomt nå. Varierer litt mtp hvor smerten sitter, men nå har det flyttet seg litt over på ene benet. Klarer ikke gå normalt og benet låser seg og gjør skikkelig vondt. Håper jo det "bare" er en låsning og ikke løsning - da tror jeg at jeg trenger hjelpemidler altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 18.juni.. men er førstegangs, så mulig det drar seg utover... Er det ditt første barn?

 

Høres ikke noe godt ut! jeg går til fysio jeg og, og bassengtrening. Men pga. ferie og sykdom nå så har jeg ikke vært der på noen uker! Jeg har ingen store plager nå, men driver med forebyggene arbeid! Lykke til med fysioen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Nei, det er nr 2. Fikk ikke bekkentrøbbel før helt mot slutten da, så det kom ganske mye før nå. Jeg går til fysio pga hodepinen fra før, så det hadde så vidt begynt ved forrige time. Fikk beskjed om å se an litt og så om det ble verre, så kunne vi kikke på det. Regner med mye av timen går med til det imorgen; går til en veldig flink behandler.

 

Sånn som det er nå så kvier jeg meg for å gå ut på kjøkkenet fordi jeg vet at i løpet av de små meterne så låser benet seg ca hvert 3 skritt og det gjør vondt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull så nydelige navn dere vurderer :) (ps sendte deg en pm ;) )

 

Her vil vi helst ikke ha noe "listenavn" synes også det er kjipt om alle rundt heter det samme, samtidig liker vi litt stødige vanlige navn, ikke for uvanlig. At det går an på engelsk er absolutt ikke et krav og det kan gjerne være litt kort, i alle fall ikke for langt, men det er ikke så nøye så lenge vi liker det. Men alle vi andre i familien har vanligkorte navn. Noen norrøne navn går an, men egentlig ikke så mange av dem vi liker. Det vanskeligste er å finne navn som både jeg og samboer liker, selv om vi egentlig har ganske lik smak også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man kommet seg på plass i ny lelighet, og etter 2 uker uten internett er det litt å lese seg opp på her inne :P

 

Siden sist har vi vært på 3d ultralyd, og fikk se verdens nydeligste lille nurk ;) Måtte snu oss når jordmor skulle sjekke lårbein og andre ting "der nede", og ut ifra utseende er det veldig delte meninger på om det er gutt eller jente :P Har også vært på svangerskapskontroll idag, og alt var topp :) Har også begynt å hente noen av de gratis babypakkene man får rundt omkring..liker å være ute i god tid :P

 

Så nååå får jeg lese meg litt opp på hva dere har pratet om her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... smiler når jeg leser innlegget ditt Makuahines:) at dere snudde dere bort når dere evt. kunne se kjønnet:)det blir sikkert veldig spennende for dere da, å få vite det ved fødsel:)

Supert å ha deg tilbake forresten:)

 

Men jammen ikke lett å finne kjønnsnøytrale klær i butikkene synes jeg! Jeg har foretatt en telling på klær som er brukbare i str. 50/56/62. Tok opp vesla sine klær fra et par pappesker fra kjelleren, og det er jammen ikke mye man kan bruke. Så jeg skrev en liste over hva vi har og idag etter jobb tok jeg turen til noen barneklesbutikker. Men det er fortsatt veldig mye enten rosa eller blått og ikke mye hvitt. Det er litt irriterende. Jeg synes at hvitt er det aller, aller fineste på de nyfødte jeg da, og idag ble det da bare en pysj, en strømpebukse til høsten og en liten sparkedress med korte ben i nyfødt-størrelse til sommeren. Den var forsåvidt stripete hvit og lyse-lyse-rosa. (Fra Joha). Men vet at de franske merkene Petit Bateau og Absorba har endel i hvitt, og det er en butikk her i nærheten som faktisk fører det.. så dit tar jeg turen imorgen tror jeg. Noen andre som vet om andre merker som har hvite klær til så små?

 

Jeg synes som deg Makuahines at det er kjekt å ha alt klart. Men her blir nok ikke senga satt opp før helt på slutten.. når jeg går ut i permisjon tenker jeg.. for soverommet holder på å bygges nå i disse dager.. og må males først! Akkurat nå står det fullt av verktøyet til snekkerne der, så vi må smøre oss med tålmodighet. Puhh... tilbygget vårt skal være ferdig i midten av mai!!..og baby kommer første uka i juni! Håper snekkerne ikke blir forsinket da!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ingenting handlet inn, huset er ikke ferdig til baby-ankommst, og navn er ikke bestemt. Kjenner panikken kommer når jeg tenker på det, men det faller vel på plass noen biter i løpet av 3 mnd.

Her blir det heller ikke noe typisk poppis navn, jeg har kommet med et navn etter min bestemor, og mannen med et navn, typisk gammelt navn. Men jeg synes ikke de to passer så godt sammen.

Ikke lett å bli enige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest meg opp litt på hva dere har pratet om de siste 2 ukene ;) Og noe av det jeg kjente meg igjen i, var svimmelhet/blodtrykksfall. Har hatt ett par episoder med det nå som vi har flyttet, og har nok vært pga litt mye stress. Er vel kroppen som sier ifra at man skal ta det med ro. Under den ene episoden dro vi til legen, fordi jeg ikke ble bedre, men innen jeg var inne hos legen var alt bra igjen, og blodtrykket var tipptopp :) Så er vel det at man får blodtrykksfall.. Men, det er VELDIG ekkelt! De 3 gangene jeg har opplevd det har jeg heldigvis hatt andre rundt meg, ekkelt hvis det skjer når man er alene! Holdt forresten på å svime av under 3d ultralyden også, så kan visst ikke ligge på ryggen lenger :P Heldigvis kunne hun ta ultralyden mens jeg lå sidelengs.

 

Er IKKE lett å finne kjønnsnøytrale klær nei, Ønsker3gull! Noen ganger angrer vi bittelitt på at vi ikke vet kjønn, når vi har vært på butikker som har supersalg, men alt er jo enten blått eller rosa/lilla.. Men, da får vi heller vente med en del av innkjøpene til etter babyen kommer :) NOE har vi heldigvis funnet da, men det er som regel på H&M, kapphal og lindex. På barnas hus osv syns jeg det er VELDIG kjønnsdelte klær, som jeg har sett ihvertfall..

 

Når det gjelder navn så er vi i mål her, med mindre vi ikke syns at navnet passer da :P Jordmor sa til oss at hvis vi ikke ville ha poppisnavn, så burde vi holde oss unna Leo/Leon/Liam... burde vi ta det som ett hint at hun bare sa guttenavn? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...