Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Ønsker3gull: Her hekles det, både kjoler, uggs, sko, teppe osv. Finner så mye fint å lage til disse små.

 

Sånn ellers her i huset er det ikke så greit. Hadde gledet meg til å flytte inn i huset til kjæresten og at vi endelig skulle se hverandre mer enn fredag-søndag. Har sagt opp bhg plassen til gutten min, og fått plass her. Men huset er ikke i nærheten av å være ferdig. Huset hans har blitt brukt som oppbevaringsplass av hele familien i 10-15 år. Så loftet er helt fullt, og det er fint lite som er hans, kjelleren er helt full, det er vaskerom, to store boder og en kjellerstue. Og da snakker vi fra gulv til tak står det stablet ting. Jeg blir bare deprimert av å gå rundt her å se hvordan det ser ut. Rommene til baby'n og min sønn er ikke revet eller begynt på i det hele tatt. Jeg har ingen steder å sette mine ting når vi flytter. Og alt ser bare helt håpløst ut nå. Ser ut som jeg må kjøpe meg egen leilighet her, og bo der med begge ungene, og det var ikke akkurat dette jeg så for meg når vi bestemte oss for å få barn. Trodde han ville få ut fingeren, og ta tak i det som måtte gjøres. Det var ihvertfall dagen klage....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist jeg var gravid lagde jeg både teppe og kjole og jakke til den lille, nå: ingenting :P Dere er kjempeflinke da!

 

Når det gjelder min form i 3.tri sist svangerskap husker jeg liksom ikke så mye, jeg fødte for tidlig og kan ikke huske at det ble spesielt mye tyngre i tredje tri enn andre da.

 

Men NÅ..åh jeg synes allerede det er tungt..magen er så tung og "sprengt" hele tiden, å kle på seg er blitt så tungt, å bøye seg ned å ta opp ting fra gulvet osv. Jeg har bare lagt på meg 4 kg så er jo ikke mye sånn sett men jeg føler meg kjempetung og at magen er stor. Så jeg tenker med gru på tredje tri kjenner jeg..ellers svimler jeg mye og kjenner det i bekkenet hvis jeg går en tur f.eks. Halter liksom litt etter jeg har sittet i ro en stund pga bekkenet. Sover dårlig på natta.. og er dønn sliten konsant! Sånn der fikk jeg sagt det, hehe, klageklage.. er bare så sliten og det er 14 uker igjen :( Det er jo LITT tidlig å være utslitt og lei spør du meg.

 

Det jeg setter stor pris på for tiden er å ta en lang god dusj og skrubbe hele kroppen + smøre meg inn med deilige kremer..elsker den følelsen og prøver å gjøre dette minst to ganger i uka. Så huden er deilig babymyk :)

 

Ellers har jeg dårlig samvittighet over å være så mye sliten hele tiden..føler jeg klager konstant (prøver å ta meg sammen) uffer og oier meg..men er så tappet for energi og drittlei av å være gravid, vil bare legge fra meg magen og ta en pause :P Trøster meg med at dette er siste gangen og gleder meg sånn til det er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull: Her hekles det, både kjoler, uggs, sko, teppe osv. Finner så mye fint å lage til disse små.

 

Sånn ellers her i huset er det ikke så greit. Hadde gledet meg til å flytte inn i huset til kjæresten og at vi endelig skulle se hverandre mer enn fredag-søndag. Har sagt opp bhg plassen til gutten min, og fått plass her. Men huset er ikke i nærheten av å være ferdig. Huset hans har blitt brukt som oppbevaringsplass av hele familien i 10-15 år. Så loftet er helt fullt, og det er fint lite som er hans, kjelleren er helt full, det er vaskerom, to store boder og en kjellerstue. Og da snakker vi fra gulv til tak står det stablet ting. Jeg blir bare deprimert av å gå rundt her å se hvordan det ser ut. Rommene til baby'n og min sønn er ikke revet eller begynt på i det hele tatt. Jeg har ingen steder å sette mine ting når vi flytter. Og alt ser bare helt håpløst ut nå. Ser ut som jeg må kjøpe meg egen leilighet her, og bo der med begge ungene, og det var ikke akkurat dette jeg så for meg når vi bestemte oss for å få barn. Trodde han ville få ut fingeren, og ta tak i det som måtte gjøres. Det var ihvertfall dagen klage....

 

Så flink du er Junimage! :)Sånne UGGs til baby har jeg også tenkt på, men har sett at en på Epla strikker slike.. så lurte på bare å bestille rett og slett. Latskapen lenge leve?;)

Neida.. jeg strikker som bare det jeg altså.. og med fire, snart fem barn så har jeg jo i grunn nok å henge fingrene i:D

Nå gjør guttungen lekser (ungdomsskolen).. noe han hater og er skikkelig ukonsentrert, så vi må sitte ved siden av ham og sørge for at det blir gjort. Eldste jenta i flokken(også ungdomsskolen) gjorde lekser igår og må fortsette idag. Nå rydder hun og vasker rommet sitt. Mellomste har ryddet rommet sitt og sitter nå og ser på film på rommet og venter på at broren skal bli ferdig med lekser så hun kan begynne å bake. Her får de bake så mye de orker og gidder. Bare de rydder opp etter seg og sørger for å sjekke at vi har alle ingredienser og ikke baker når jeg har planlagt det. Ellers får de holde på på kjøkkenet som de vil.. og de har fått egen kjøkkenmaskin. Så de holder på hele året de. Mye godt som kommer ut av det. Fint å lære seg å lage mat tidlig, og dette med å måle, steke, blande osv, osv.

Vesla på 5 henger akkurat nå på rommet til eldste. Hun sitter og tegner ved skrivebordet hennes og eeelsker å bruke alle eldstes tusjer, mønstersakser og duppeditter.. som hun selv ikke får enda da hun er for liten og det blir tusjet overalt, klippet overalt osv.

 

Nå skal jeg strikke litt igjen. Har sååå vondt i korsryggen og i knoklene mellom beina pga bekkenløsningen:( Blir jo bare stiv av å være i samme stillingen, men må bytte på litt. Skal snart gå å sparkle litt også. Må innrømme at jeg irriterer meg over at snøen laver ned ute:( Jeg vil ha VÅR jeg nå!! Mars = første vårmåned.. ja liksom!!! Ifjor snødde det i midten av april her.. så kan vel ikke forvente at det blir snøfritt her enda på en måneds tid ,men. Nesten like irritererende er at jeg gidder å bruke krefter på å irritere meg over noe slikt som været.. som man jo ikke får gjort noen verdens ting med! ;)

 

Junimage.. dette var vel en strek i regningen for deg vil jeg tro??!!!:( SÅ utrolig kjedelig at ting ikke er i orden når dere flyttet inn. Håper det retter seg raskt, så dere bare kan glede dere og vente på babyen og kose dere som en familie sammen.. og ikke i hver deres leilighet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid lagde jeg både teppe og kjole og jakke til den lille, nå: ingenting :P Dere er kjempeflinke da!

 

Når det gjelder min form i 3.tri sist svangerskap husker jeg liksom ikke så mye, jeg fødte for tidlig og kan ikke huske at det ble spesielt mye tyngre i tredje tri enn andre da.

 

Men NÅ..åh jeg synes allerede det er tungt..magen er så tung og "sprengt" hele tiden, å kle på seg er blitt så tungt, å bøye seg ned å ta opp ting fra gulvet osv. Jeg har bare lagt på meg 4 kg så er jo ikke mye sånn sett men jeg føler meg kjempetung og at magen er stor. Så jeg tenker med gru på tredje tri kjenner jeg..ellers svimler jeg mye og kjenner det i bekkenet hvis jeg går en tur f.eks. Halter liksom litt etter jeg har sittet i ro en stund pga bekkenet. Sover dårlig på natta.. og er dønn sliten konsant! Sånn der fikk jeg sagt det, hehe, klageklage.. er bare så sliten og det er 14 uker igjen :( Det er jo LITT tidlig å være utslitt og lei spør du meg.

 

Det jeg setter stor pris på for tiden er å ta en lang god dusj og skrubbe hele kroppen + smøre meg inn med deilige kremer..elsker den følelsen og prøver å gjøre dette minst to ganger i uka. Så huden er deilig babymyk :)

 

Ellers har jeg dårlig samvittighet over å være så mye sliten hele tiden..føler jeg klager konstant (prøver å ta meg sammen) uffer og oier meg..men er så tappet for energi og drittlei av å være gravid, vil bare legge fra meg magen og ta en pause :P Trøster meg med at dette er siste gangen og gleder meg sånn til det er over!

 

Du er ikke alene om å føle at det er litt tungt Zassy. Jeg synes formen er litt av og på. Har jo skjønt at jeg har fått bekkenløsning jeg også.. fra uke 27.. og synes det er litt i tidligste laget. Selv om jeg vet at andre kan faktisk få det myye tidligere og ha myye vondere! Det er faktisk ganske slitsomt det du sier der med å føle at magen er stor og tung og at man føler seg sprengt hele tiden. Det gjorde jeg nok mer på denne tiden ved 2. tri i de to andre svangerskapene. Denne gangen har jeg jo ikke lagt på meg (vel.. kanskje noe.. skal på kontroll på torsdag)og det hjelper litt. Men som du sier Zassy.. du har jo heller nesten ikke lagt på deg noe.. så det skulle kanskje ikke ha noe å si;) Men jeg føler at magen er stor, tung og sprengt etter spesielt middagsmåltider jeg. Så går det 1 time etter mat før jeg føler meg normal igjen. Ellers synes jeg ikke magen er i veien i det hele tatt enda. Men vet jo at den eeeeser ut i 3. tri og at jeg da kommer til å slite med å få på sko, bøye meg osv.

 

Det er lov å klage her inne Zassy!!Er det ett sted det er lov til å klage.. så er det HER! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull: Vi bor fortsatt hver for oss, i hver vår by. Min sønn skal få gå så lenge som mulig av dette bhg året i bhg sin. Så blir det veldig lang sommerferie før han starter i ny. Men ja helt klart en stor skuffelse at han ikke har gyvi løs på oppgavene for å gjøre det i stand til han skal bli pappa. Jeg gikk løs i fullt sinne igår, og da var han kjapp til å komme seg i arbeidsklær å hive ut på hengeren. Men så kommer svigermor og begynner å gå imellom det vi har hivd ut, og da er det bare for meg å trekke meg unna. Hvis ikke tror jeg det er stor fare for at 3 verdenskrig hadde vært igang. :) ingenting som provoserer meg mer enn folk som skal overvåke det jeg har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei håper han har skjønt alvoret nå. Selv om han må dras igang :)

Og når vi bare er sammen i helgene så er det nok mye tid som ikke blir utnyttet i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg fikk også konstatert bekkenløsning og det var i forrige uke; uke 25. Skal til ny behandling imorgen og har fått litt råd om sove og sittestilinger, inn/ut av bil osv.

 

Kjipt ja, men en ny vondt fra eller til- orker ikke bry meg hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en uke er jeg i 3 trimester :) Synes svangerskapet har gått så fort, mnd fremover nå er jo de som vanligvis går raskest i et år oxo. Påskeferie, en del fri i mai, og vips så skal jeg ut i permisjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artgi Junimage. Jeg går over i 3. tri på lørdag. Da er jeg 28+0 :)

Åååååå som jeg gleder meg til hun kommer ut! Til å snuse baby, skifte og kose, prate/gurgle og bare se på henne! :)

Gleder meg enormt nå.

Kommer til å glede meg enda mer når våren kommer for alvor og jeg begynner å tenke på trilleturer og solstråler.

 

Bekkenløsning går greit idag. Har sovet kjempegodt inatt heldigvis. Har vært litt hormoner som har løpt løpsk her de siste par dagene.. og har grått og grått og vil se mannen min mer. Han på sin side trøster, stryker og koser med meg og bestemte seg for å ha hjemmekontor for å kose og være sammen med kona si. *sukk*, så glad jeg er i den mannen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til 3. tri nøyaktig en uke etter deg ønsker3gull :) Rart at vi går inn i siste fase nå og vi går mot vååår :D

 

Så bra at mannen din støtter deg og er der, må være herlig at han har mulighet til å ha hjemmekontor når du har behov for han! :)

 

Er det noen av dere andre som har født for tidlig før? Kjenner at jo lenger jeg kommer nå jo mer tenker jeg på det, om det kommer til å skje denne gangen også..om jeg kommer til å greie å være i jobb så lenge jeg ønsker..om det plutselig blir maibaby istedet for juni osv. Har bestemt meg for å finne fram babytøy og slike ting så jeg vet hvor det er i alle fall, så kanskje stresset mitt slipper litt tak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nærmer også 3. trimester seg med stormskritt, går over neste onsdag :-) Synes tida går utrolig fort!

I dag har vi handlet masse babyutstyr, maxi cosi cabriofix bilstol, sprinkelseng, madrass, stellekommode og bestilt vogn :-) Ble emmaljunga edge duo i fargen brown flowers og classic understell, gleder meg til den kommer i hus! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helle_Høygir

Jeg kommer etter mandag over påske jeg, men kan jo hende man titter innom på tråden (har sett den har kommet) om det blir stille her :)

 

Tenkte bruke påsken på å finne frem de sakene vi har i og med mannen overhodet ikke kan lete, så er det best jeg tar det før magen blir for stor hehe. Fødte en uke før tiden forrige gang, men jeg har bestilt ankomst 1 juli kl 00.01 så da er den saken grei. Har gitt lillebror beskjed om at det er direkte ufint å komme før avtalt tid, så jeg forventer han holder sin del av avtalen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Zassy.. han bare byttet hjemmekontor-dag da så;) Men utrooolig godt å ha ham hjemme her hos meg ja!

Huff.. jeg er nok litt hormonell om dagen;)

 

Ja, tenk... vi nærmer oss vår og fødsel såpass at vi må få alle ting på plass til nurket kommer!:)

Her har jeg spinkelsenga klar og har gått gjennom klær. Ikke altfor mye vi har til frøkna i den minste str.,(50/56), men tror ikke vi trenger det så lenge heller før det er over på str. 62.

Men jeg har også lurt på om jeg kommer til å skulle føde for tidlig;) Har jo planlagt keisersnitt så håper virkelig ikke hun vil komme før! Men likevel.. jeg er jo 3. gangs-fødende, og sist ville vesla ut 9 dager før termin.. akkurat da jeg lå og ventet på min tur til keisersnitt på sykehuset så gikk vannet og riene kom tett med en gang. Men så trodde vi jo også at terminen var litt feil da.. at den var tidligere. Så jeg er absolutt ikke så skråsikker på at denne frøkna vil vente helt til keisersnittdato heller. Selv om sykehuset har sagt at de skal ta snittet veldig tett oppunder 14 dager så ikke jeg går i fødsel istedet. Dessuten er det jo uforsvarlig av dem å ta snittet tidligere enn det. Likevel... jeg er neimen ikke sikker på at jeg går helt til den datoen som blir fastsatt nei! ;) Vel, vel.. ikke så mye å gjøre med det heller da. MÅ jo bare passe på å ikke stresse og kave meg opp for mye i tiden før så jeg provoserer frem noe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull kan jeg spørre hvorfor du skal ta keisersnitt? Trenger ikke svare hvis du ikke vil altså :) Får håpe hun holder seg inne så du ikke går i fødsel ja, men de kan vel ta keisersnitt likevel hvis du kommer inn raskt?

 

Oi så mye dere har ordnet Hazel82, så koselig! :) Nå ble jeg litt inspirert, kanskje jeg skal finne frem babyklær i helga :)

 

Helle hehe bra dere har avtalen klar da ;)

 

Vi har bestemt oss for å kjøpe en "ammestol" hehe, en godstol som jeg blant annet kan bruke for å sitte godt når jeg ammer, husker jeg ønsket meg det sist men så ble det aldri noe av, mulig det på natta fortsatt bare blir sånn at jeg blir i senga når jeg ammer, men da skal jeg i alle fall kjøpe inn en del flere puter osv for sist så fikk jeg sååå vondt i ryggen da jeg alltid bare satt helt elendig å ammet for det "var jo så fort overstått uansett", men flere ganger per natt over mange netter sliter til slutt på!

 

Så rart å tenke på at dette snart blir hverdagen igjen, amming og våkenetter osv.Når jeg ser unge mødre eller andre program om babyer på tv så synes jeg det er så rart å tenke på at vi snart skal ha en sånn liten baby her hjemme hos oss igjen, koselig og rart på en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært en tur på føden. Stressa verre enn verst de siste dagene :/ Og jeg var svett da jeg var ferdig på dagvakt på sykehuset idag. Jeg kom hjem og lå på sofaen i to timer uten at jeg kjente noe liv, etter å spist grøt med maaaasse sukker.. Da ringte jeg hylende til min kjære som var ute en tur, og til føden. Heldigvis kunne jeg komme innom for å sjekke hjertelyden... Og den var jo der <3 Da jeg var på do RETT FØR jeg dro opp til føden, da kjente jeg vel et spark.. er det ikke typisk?! Denne frøkna skremmer mora si!!! Og nå sitter jeg her i sofaen og hun sparker som før! Og godt er det!!

 

Er ikke så lett med tilrettelegging på jobb egentlig... veit ikke helt hva jeg skal gjøre jeg. Jobber 50% nå, men NÅR jeg er på jobb er det jo stress... Off.. Er det flere sykepleiere her som er ute i jobb enda?!

 

Ellers skal vi på 3D/4D UL imorgen. Det gleder vi oss veldig til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble nesten skaffet alt på en gang her, ihvertfall av de store tingene :-) Fra før har jeg bare skaffet litt småting, så følte det ble mer virkelig etter shoppingen i dag:-) Gleder meg til å sette sammen og se hvordan det blir :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mavat: jobber 80% enda, er sykepleier. Men har kollegaer som er utrolig hjelpsomme og lar meg gjøre det jeg syntes går greiest. Men kjenner det begynner å bli tungt. Sjefen min er dessverre utrolig dårlig på tilrettelegging, hun har ikke spurt meg en gang på 28 uker hvordan det går med meg..

Tenker at det er viktig at du ikke sliter deg ut, det får du ingenting igjen for! Om 50% er for mye, kan du kanskje være på toppen av bemanningen? :) så kan du gjøre det som kjennes greit ut for deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mavat: jobber 80% enda, er sykepleier. Men har kollegaer som er utrolig hjelpsomme og lar meg gjøre det jeg syntes går greiest. Men kjenner det begynner å bli tungt. Sjefen min er dessverre utrolig dårlig på tilrettelegging, hun har ikke spurt meg en gang på 28 uker hvordan det går med meg..

Tenker at det er viktig at du ikke sliter deg ut, det får du ingenting igjen for! Om 50% er for mye, kan du kanskje være på toppen av bemanningen? :) så kan du gjøre det som kjennes greit ut for deg?

 

 

Problemet er at bemanningen er dårlig :/ men det skal jo selvfølgelig ikke gå utover meg.. Føler vel ikke helt at det blir spurt om hvordan det går heller, mulig det er fordi jeg selv sier hvordan det går. Noen dager er det godt tilrettelagt, andre jobber jeg som alle andre, og flyr rundt som alle andre. Jobber på en HEKTISK kirurgisk avdeling med mange dårlige pas. Hadde vært godt om ALLE mine vakter var tilrettelagt... Jobba i helga, og det var jo et helvette... Er ikke riktig å hyylgrine når man er ferdig på jobb! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nei det høres ikke bra ut, men du må virkelig tenke på deg selv! Det kommer ikke til å være noen som takker deg fordi du slet deg helt ut under graviditeten. Husk at du skal være uthvilt og klar når babyen kommer, ikke helt utslitt! Helgene er det verste kan jeg tenke meg, da er dere vel enda mindre bemannet? Om du vil sykemelde deg litt mer kan du jo prøve å unngå jobbing i helgene?

Ingen gravide skal slite seg sånn ut at de gråter når de kommer hjem fra jobb,da er det for hardt på jobb tenker jeg!

Tenk på deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Ikke bra sånn som du har det Mavat - det er ikke godt nei. Bare det å bli sett i en travel hverdag gjør mye. Jeg er helt enig med illi85 - det er viktig å prioritere seg selv og babyen. Hva gjør sjefen om du blir 100% sm - det blir ikke bedre bemanning av det, men det er heller ikke lurt å kjøre deg på felgen for da skjer sånt. Og da får sjefen mer trøbbel (dog fortjent om de ikke ordner opp mener nå jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dere :) Jeg skal til legen imorgen, så får se hva vi gjør! Jobbinga i helga var et helvette ja, illi85... Jeg var ansvarlig sykepleier på 7 pasienter, så hadde jeg en hjelpepleier sammen med meg. Blir endel stress av sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Er det når man er 28+1 man går over i siste trimester? Eller er det 27+? Jeg har to gravid apper som sier to forksjellige ting... Men ingen krise uansett :P Men siden jeg har termin sent i juni er vel jeg en av de siste som kommer over i 3 trimester tråden etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er 28+1 som er riktig :)

Jeg hopper faktisk over i morgen, utrolig at vi er så langt nå, bare noen uker så er alle junimagene i 3. Trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...