Gå til innhold

Junimagene i 2. trimester :)


forevermamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er oxo veldig hormonell om dagen, skal ikke så mye til før jeg begynner å gråte eller blir sint. Tror kanskje mannen er glad for at han ikke ser meg hele uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen. Skal ikke på jobb før etter påske. Godt er det.. så jeg blir helt kvitt denne forkjølelsen også... Og etter påske blir jeg 60% sykmeldt. Så blir spennende å se hvordan det blir! Ellers har jeg nå hørt hjertelyden til jenta mi både på tirsdag (da jeg var en tur innom føden), igår på 3D-UL og idag med legen.. også skal jeg til jordmor over helga! Hehehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TItter innom fra 3 trimester: Dere som vet kjønnet på babyen deres : Stemmer det ang. kjønn og hjerteslag? :) Vet jo at det er veldig individuelt men. Babyen her ligger på 150, og da er det vel som oftest jente. Blir spennende å se om det stemmer! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed 3 ganger om at jeg venter ei jente. Og fikk også sett med egne øyne på 3D-ul... Og her ligger hjerteslagene mellom 140 og 148 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det mest sannsynlig jente og hjerteslagene er raskere enn da jeg ventet gutt. Ligger på 150, og meg gutt 130.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går dere til både jordmor og lege eller en av delene? Jeg tror jeg skal be om å få gå bare til jordmor nå på neste time, jeg har hyppigere kontroller så må dit ganske ofte så jordmora satte meg opp på annenhver, men jeg har en legevikar nå som ikke er min faste lege og når hun skulle måle symfysen så var hun så utrolig hardhendt og brukte utrolig lang tid på å få det til, har aldri vært borti at det har vært så vondt før og ble nesten bekymret for babyen i magen.. i tillegg målte hun blodtrykket maaange ganger før hun så seg fornøyd osv..kjenner at jeg ikke orker å forholde meg til dette akkurat nå..håper jordmor har kapasitet til at jeg kan gå bare der eller i alle fall mestparten av kontrollene, men spørs kanskje nå på denne tiden av året, er vel ekstra mange gravide nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Jeg går bare til jordmor. Mest fordi legen min er et lite stykke unna og jordmoren kun er 5 minutt nedi streeten. Men jeg har normale kontroller, alså bare hver fjerde uke. Fikk egentlig spørsmål "vil du kun gå her, eller vil du gå til lege annenhver gang?". Så anbefalte også legen min meg å gå mest til jordmor ettersom hun har bedre tid til spørsmål og mer peiling på diverse spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til begge.. Mye pga at jeg er delvis sykmeldt, og jordmor ikke kan skrive ut sykmeldinger.. MEN jeg syns så absolutt at jeg får mest ut av jordmortimene :) Gleder meg til neste time førstkommende mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går annenhver gang, men har best kjemi med legen. Gikk kun til lege første sv skap, så ville prøve jm denne gang. Men syns det er mye mas og hun er så krass og negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helle_Høygir

Jeg går kun til legen; dårlig kjemi med jordmor og jeg følte jeg fikk null ut av timen. Nå skal det legges til at legen min er superduper og jeg kunne ikke fått bedre oppfølging - han ringer innimellom bare for å sjekke hvordan formen er (pga hodepinen). Han er fødselslege, så jeg stoler uansett mer på han enn jordmor.

 

Kjenner etter siste møte med jm at jeg er svært skeptisk også til helsesøster fremover. Det er samme greia og jeg syns ikke det var noe å juble for sist. De mente jeg kunne kutte ned på amming når junior var nette 6 uker så "han ikke ble for tykk"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du helle høygir? Sa de virkelig det? Helt merkelig hvor stor forskjell det er på helsesøstre og jordmødre rundt omkring. Jeg har en helt ok jordmor og når jeg fikk min første, la han veldig godt på seg av morsmelken, men det var aldri snakk om at jeg burde kutte ned. Når de ammes skulle de få lov å regulere det selv. Gutten min er i dag 6 år og er ikke over gjennomsnittet i vekt. Synd at det skal være så stor forskjell og "rare" jordmødre. Skal liksom være kjekkt å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går bare til jordmor. Har bare vært hos lege når jeg har trengt sykemelding. Har heldigvis helt topp jordmor, synd det ikke er en selvfølge at alle er sånn :( Har bare truffet på kjempehyggelige folk i forbindelse med ultralyd og alt. Ikke alle som passer til den jobben da dessverre :( Viktigste under en graviditet er jo at de gir trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klagde du på helsesøstra da Helle? føler egentlig at sånt bør rapporteres inn i det minste..høres jo helt sykt ut! Minsta mi la godt på seg og ble en liten bolle, hehe, men jeg fikk aldri høre noe slikt, ser jo i ettertid at kanskje jeg ammet henne litt for mye, men husker jeg ikke fikk til å gi noe særlig mindre heller, hun spiste godt (det gjør hun fortsatt) og det jevnet seg jo ut etterhvert.

 

Har heldigvis bare hatt veldig gode erfaringer med både jordmor og helsesøster her. Den vanlige legen min er også utrolig flink! Bare synd hun gikk ut i permisjon selv nå så hun blir borte en stund.

 

I dag har jeg FRIIII og bare koser meg hjemme, slapper av, tatt en dusj og spiser sjokolade..tenker på hvor fredelig og godt jeg egentlig har det nå i forhold til hvordan det sikkert blir... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Vi klagde både på helsesøster og på legen; han kom med noe jeg til den dag idag ikke vet om var spøk eller alvor (uansett uakseptabelt). jeg spurte om en vaksine hvorpå han svarte "den skal bare testes ut på små barn i afrika først, så ser vi om de dør eller ikke" før vi tar den inn i programmet.

 

Pluss vi oppdaget at det var ting de ikke hadde sjekket på alle kontroller som skal sjekkes på gutter (jeg snakket med barselgruppa om det og heller ikke de hadde fått det sjekket). Vi oppdaget det ikke før vi flyttet og fikk ny helsestasjon som etterlyste dokumentasjon på det. Endte med tur på sykehus og slikt..

Så de gjorde en svært slett jobb og ble meldt til Helsetilsynet. Kan tro jeg fikk en passe sint tlf fra helsesøster når hun fikk brev fra de (jeg fikk kopi av alt og det var ikke pent det tilsynet sa). Men jeg visste vi hadde rett og stod på mitt.

 

Nå skal det sies at jeg er feil person å gjøre sånt mot; her snakker vi løvemor over min egen unge og en utrolig dårlig behandling generelt sett, så da trigger det meg enda mer til å gjøre noe :)

 

Så derfor kommer jeg ikke til å ta alt så alvorlig med disse folka denne gangen selv om det er mye bedre der vi er nå. De kan få lov å styre med sitt og så lenge jeg vet at min unge spiser godt, sover godt og har det bra, så er det greit. Han er allerede høyt elsket og kommer ikke til å mangle så mye som ei rosin :)

 

Leste jo om ei på anonymforum som hadde fått "tilsnakk" av helsesøster fordi hun mente ungen hadde på pysj - det var snakk om en heldress i tynn ull fordi det var kaldt og mor ville unngå å dra plagg over hodet på ungen for sånt ble det skrik av. Men det var da "feil"..

Majoriteten er veldig koselige og dyktige, men det er også greit for de som venter nummer 1 at det kan dukke opp rare ting, så da er man forberedt.

 

Og det er veldig lov å si nei eller be jm på sykehuset om å ikke pille på deg i forbindelse med amming :) det er mange som går langt utover komfortsonen der, så det å stole på egen magefølelse er best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o om legen spøkte så var det en UTROLIG dårlig spøk isåfall!

 

Bra du sier fra! Håper du er heldigere med erfaringene denne gangen, er jo så mange flinke der ute også så håper du møter på en av dem!! Men det er som du sier skummelt hvis en veldig usikker førstegangsmamma møter på slike rare ting.

 

Hehe jeg har faktisk brukt en ullpysj på vesla når hun skulle sove ute i vogn, trodde det var en ulldress helt til søstra mi påpekte at det var en pysj (vi hadde arvet den fra hennes barn), men jeg sluttet ikke bruke den av den grunn, klær er klær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forlater jeg dere her inne.. og hopper videre inn til 3. tri. Er 28+1 idag:)

Satser på at det er en lignende tråd der inne som sikkert flere junimager er på.

Vi sees der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

En uke igjen på meg før det er siste tri for min del:)

 

Håper dere får en fin påske; blir kanskje litt stille her nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28+0 idag, hopper vel over imorra jeg da:) reiser på hytta på onsdag, da skal vi slappe av og nyte roen. Ikke strøm og ikke vann, dårlig mobildekning, så da må man finne på andre ting.

God påske alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 28+0 idag! Da skal jeg også over til 3. trimester?!?! Jippii!! Her går det unna! :)

Så gøy Mavat:)

 

Her har milepælene mine vært hver fredag når jeg går over i ny uke, hver gang jeg runder 1 mnd (uke 12, 16, 20, 24,og 28 liksom) og nå gleder jeg meg til å komme til uke 30:) bare fordi 30 er litt magisk nummer og føler at da er jeg så myyye lenger på en måte. Hehe.. merkelig og rart men.. ja, det er nedtelling. Samtidig som jeg synes ting går veldig greit egentlig. Men regner med at det bare blir tyngre og tyngre nå.. ettersom det er siste trimesteret.

Innrømmer at jeg små-gruer meg litt til 17.mai. Med fire barn som vil gjøre en masse og jeg som sikkert er da diger som et fjell.. akkurat gått ut i permisjon osv, ja, så blir jeg nok et syn tenker jeg ja. Hva i allverden skal man forresten ha på seg på en slik dag? vil noe passe i det hele tatt? :D Vel, vel.. det får bare bli som det blir. I år kommer jeg ivertfall ikke til å gå i tog eller stå masse i pølse- eller is-kø sammen med ungene. Samtidig gleder jeg meg.. for da er det bare to-tre uker til keisersnittet! :)

Mye å glede seg til, så håper det går rimelig på skinner frem til da og at vi ikke blir plaget med hverken bekkenløsning eller halsbrann! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...