Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skulle liksom skrive litt mer jeg da, men maskinen bare publiserte det.. Syns egentlig det er litt rart om vi skal sammen siden jeg ikke fikk vite det.. Jeg hadde jo jordmortime da, så litt teit om jeg går glipp av timen min pga det for har ikke time igjen før i uke 39 så trodde jeg skulle ha begge deler den dagen.. Får ta å ringe de å høre hva som skjer! Men uansett hadde det jo vært veldig morsomt å møtes der da!! :)

 

Ellers er jeg faktisk ferdig med å vaske alle klærne til lillegutt nå!! :) Har pakket bagen hans samt begynt på barselbag til meg! Selve tingene jeg tenker å ta med på føden har jeg ikke begynt med enda for det er jo ting jeg bruker til dagen også.. Så får se hva jeg gjør med det, men tenker iallfall å gjøre klar toalettveske om ikke annet!! :)

 

Forresten, veldig greit at jeg ikke er alene om å ligge over symfysemålet!! Er litt nervøs for stor baby siden jeg bare er 153 høy og dermed ikke helt vet om bekkenet er stort nok.. Så håper han er mer mot normalen ja!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kontroll i dag. Her er symfysemålet i ferd med å flate ut. Og det er like greit, for det er ikke plass til så mye mer her :) Jeg er full av baby! Og alt var bra.

Trodde et øyeblikk at fødsel var i gang i natt. Hadde menssmerter sammen med kynnere en periode, men så gikk det over.

Nå er det veldig aktivt i magen - kjenner godt dytt nedover og føler noen ganger at jeg må knipe for at babyen ikke skal dette ut :) Er vel tegn på at det nærmer seg fødsel? 12 dager igjen til termin i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.... hadde nok litt ønsketenkning i går! Var jo 50 dager igjen til termin, ikke 40 som jeg trodde :P Så da er det enda 9 dager til jeg kan kalle meg selv høygravid. Pinlig.... jeg som er økonom og greier... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.... hadde nok litt ønsketenkning i går! Var jo 50 dager igjen til termin, ikke 40 som jeg trodde :P Så da er det enda 9 dager til jeg kan kalle meg selv høygravid. Pinlig.... jeg som er økonom og greier... :D

 

Sånn kan det gå! Lett å regne feil i disse tider!! Er så glad jeg har en app som holder tellingen for meg så slipper jeg telle selv!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg 37 uker i dag, og jordmor sa så fint at "da er du på termin".. :) Flott! Han ligger med hodet ned, men er ikke festet i bekkenet. Ellers alt flott og normalt, jordmor gjettet at han var ca 3500 g. Blir spennende å se hva som kommer ut! Han er hjertelig velkommen hvilken dag som helst.. *lei*

 

VestlandsPrøver - Ja, hun sa fra ca kl 12 til 13. Så det er jo litt rart dersom du skulle ha vanlig jordmortime samtidig? Du får ta en telefon til de, eller ta det som det kommer. Vi dukker iallefall opp da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37 i morgen. Da kan søren meg gutten komme, hehe. Jeg er utålmodig. Vil så gjerne ha han ute hos meg i stedenfor inne i magen :) Ja, jeg er også lei. Nå er vi liksom i 2013 og ikke prematur lenger (eller i morgen, da, men tror ikke jeg føder i dag liksom) og det eneste som gjenstår er jo bare å veeeente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har det travelt altså? :P Jeg er glad han ikke skal komme enda. Føler meg ikke helt klar. Er 34 uker på vei i morgen, så om han kommer på dagen har jeg 6 uker igjen. Blir man mye større de siste 6 ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fått veldig mye større mage fra uke 30 til 36 i hvert fall. Tok nemlig bilde i helgen som var og sammenlignet, hehe. Antar veksten ikke er like ille de siste 3(+) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på dere; de siste ukene merker jeg bedre og bedre dette med vann i kroppen og har noen dager tømmerstokker til bein. Og da skal jo det være lurt å bruke kompresjonsstrømper / flysokker for å ikke få for mye vann i beina. Men er det noen av dere andre som klarer å dra disse sokkene på seg med den store magen i veien?? Jeg har gitt opp å knytte skoa mine for lenge siden, hvordan skal jeg da klare å dra de trange sokkene på meg? Er i uke 35+3 og per def høygravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er et pes å få skotøy på bena! Heldig at det er støvelvær her for tida:)

 

Igår var jeg på "julebord" med avdelingen min på jobben. Satt jo hele kvelden, og dro hjem kl. 23, da hadde jeg så vondt i magen at jeg knapt klarte å sitte eller stå, og idag er jeg hellt utslitt. Må holde meg hjemme på sofaen heretter og lade batteriene til fødsel.

 

Er ikke slik murringvondt, men det river og sliter og strekker i magen utover dagen. Føles ut som tyngdekrafta virker noe voldsomt. Tror det er muskler og hud som gjør det vondt. Skikkelig invalidiserende. Er stort sett liggende horisontalt ettermiddagstid fordi det gjør så vondt..

Men mandag er jeg 38 uker :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå kan babyene våre bare komme som perler på en snor!! I går fikk jeg plutselig veldig vondt i korsryggen og det ble egentlig bare verre utover kvelden/natten, men (u)heldigvis skjedde det ikke noe mer enn det.. Arg! Hehe! Sikkert greiest å holde han inne til mandag siden han ikke er 37 uker før da, men hadde ikke gjort noe om han kom i dag heller!! Jeg er virkelig klar for han nå!! Tom fødebagen er pakket (det jeg kan pakke til nå da) så her er alt på stell!! :)

I går var vi ute og spiste samt på kino (som sikkert var grunnen til vondt siden det ikke er sååå behagelige stoler rundtom) så da har vi liksom gjort det nå "for siste gang" også!! :)

 

m&c: Er akkurat den tiden vi har fått satt opp også så da blir det nok bare sånn!! Får ringe de i morgen og høre om jeg får en annen time til sjekk også da, eller om jeg bare skal vente på ny time i uke 39!

 

Hjerte<3barn: Nå for tiden sliter jeg noe helt enormt med å bøye meg. Guten har ikke sunket ned i bekkenet enda så det er så og si umulig å bøye seg fremover.. Men man lærer seg noen teknikker etterthvert!!! Jeg er så kort i leggene at flysokker funker ikke på meg for da får jeg ikke blod til lårene, men prøver å ta det litt med ro innimellom! Blitt så vant til hovne bein nå at jeg nesten ikke tenker over det lenger. Heldigvis er blodtrykket bra selv om beina er store så godt det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 uker i dag! Per def "på termin".. KOm igjen, lillegutt! :D

 

Hehe, samboern min spurte meg i går om jeg hadde tenkt til å føde i helgen. Trodde han hadde fått med seg at jeg ikke bestemmer det selv, altså. Så da måtte jeg se teit på han før jeg kom med en laaaang lekse (som han sikkert har hørt alt av før). Noen ting er det ikke smart å spørre hormonbomber om :P

 

Den siste uken har jeg gått opp 1,5kg! Det syntes jeg var mye på en uke! Herregud, om dette fortsetter i 4 uker til blir det maaaange kg på slutten! Hjelpes. Nå har jeg faktisk rundet 0,1 tonn :( Sannelig godt mye av det forsvinner fort! Og som en eller annen sa til meg, det du legger på deg på slutten går som regel fort vekk, for det er som regel mest vann. Og det kan godt hende det, men det er ikke noe gøy å veie seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mest vann ja, tyr82 :) Forsvinner med fødselen :)

Jeg hadde kynnere en gang per 5. minutt i går ettermiddag og kveld. Heldigvis ikke vondt, men fryktelig irriterende! Stikker og presser på der nede, så kroppen jobber for å gjøre seg klar ja :) Kan godt føde neste helg, synes jeg! 38. uke da.

Oppdaget forresten at mageskinnet hadde sprukket rundt navlen i løpet av natten :( Fine nye strekkmerker :( Har hull etter piercing, så er nok derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som er trøtte? 39 uker i dag, og trøtt som ei strømpe. Synes jeg har vært det de siste dagene. Sovet 10 timer i natt, avbrutt av 1 dotur og litt småvåken for å ta gaviscon, men har sovnet fort igjen hver gang. Måtte sove 2 timer etter å ha vært i bursdag, og kjenner jeg snart er klar for senga igjen. Får håpe det er kroppen som lader opp til fødsel :)

 

Jeg har også begynt å få problemer med å bøye meg. Sko løser jeg greit med å stå i trappa og knyte de gangene jeg MÅ knyte, men kjenner det begynner å bli slitsomt å smøre leggene (må smøre- veldig tørr) og ta på sokker. Må sitte og lade opp litt før de tas på :)

 

Ha en fin lørdagskveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt sa du.. JA, veldig!!! Føler egentlig at jeg aldri er helt våken lenger.. Ufattelig slitsomt! Men likevel klarer jeg ikke å ta meg en lur selv om jeg vet at jeg burde det.. Sånn som nå, er såvidt jeg klarer å holde øynene åpne, men samtidig så må eg holde meg våken tid midnatt siden jeg skal hente mannen hjem dra årsfest med jobben da.. Hvis jeg sovner nå så kommer jeg meg ikke opp igjen..

 

Det siste døgnet har jeg slitt veldig med vondt i korsryggen og har faktisk funnet ut at lillegutt har plassert seg midt på for når han hikker så er det liksom midt mellom beina!! Hehe! Artig! Etter å ha slitt VELDIG med treg mage i mange måneder er den plutselig blitt ganske så løs nå!! Håper at alle disse tingene betyr at det begynner å nærme seg tid for å treffe lillegutt for det er jeg virkelig klar for nå!! :)

 

Siden man skal regne 40+2 så er det vel 37 uker allerede mandag så da må han bare komme!! :) Jeg selv regner jo 40+0 fordi det er lettere, så da bytter jeg onsdag, men ikke så nøye det der så lenge han snart kommer!!

 

Forresten, er det sånn at alle merker slimproppen og må den komme lenge før fødsel?? Jeg har iallfall ikke merket noe slikt, men jeg håper ikke det betyr at han ikke kommer på veldig lenge enda for det om..

 

Og en annen ting, er det bare meg eller flere som har veldig vondt inni brystvortene når en er ute i kulden??

 

(ble litt masse dette her, men sånn er det når en stadig kommer på noe!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke alle merker slimproppen. Den kan gå veldig oppdelt visstnok.

 

Har ikke vært så mye ute i kulda, så det har jeg ikke opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg venter jeg også. Ser ikke akkurat frem til fødsel, gikk så altfor fort sist gang, så må kanskje være litt obs denne gangen. Hadde ikke det vært ambulanse og blålys sist, hadde jeg født på et busstopp... Føler meg godt sliten for tiden, og disse vondtene er pyton, men nå nærmer det jo seg veldig! Har ikke pakket bagen da, men det er planen idag:-) Guttene våre er på overnatting, og jeg har fått sove lenger enn til 05.30:-) Luksus!!

Ellers driver frøkna i magen å snur seg til stadig. Gjør skikkelig vondt når hun holder på. Hun er ikke akkurat den minste utgaven... Hun har jo lagt i tverrleie lenge, men snudde seg til hodeleie nå nylig. Så får håpe hun bare vrikker på rompa... Har legetime denne uken for å sjekke heldigvis.

Nå skal en stille morgen nytes uten mas og klin med leverpostei;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen min gikk sist rett før fødselen, om morgenen, og jeg fødte om kvelden. Men varierer jo veldig dette;)

 

Vestlandsprøver: Ang. at du har vondt i brystene, vær obs på brystbetennelse i kulda. Du begynner sikkert å få melk i brystene.. Kanskje ha et ullinnlegg i bh når du er ute og det er kaldt..

 

Guttemamma: lillepia mi her styrer også noe fryktelig, enda jeg er 38 uker i morgen. Virker som at hun fortsatt snur seg. På mandag sa jordmor at hun lå med hodet ned, men høyt over bekken. Neste dag følte jeg at hun snudde seg opp, men er ikke sikker. Kjente da hikkingen øverst i magen. Nå føles det ut som at hun ligger på tvers eller på skrå, med hodet ut mot siden eller litt ned mot hofta. Det kjennes stadig ut som at magen skal vrenges av aktiviteten, veldig ubehagelig.

 

Skal på ul tirsdag, så da får jeg litt mer visshet i ting dersom det viser seg at hun ikke ligger ned ihvertfall..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen godtfolk!! :)

Jeg som i går trodde at gutten nå hadde funnet senter og var på vei ned i bekkenet i går er nå mer usikker på det for i natt da han hikket så var det mer ut mot høyre hofte.. Arg! Hadde inderlig håpet at han var på rett plass nå!!

 

Ja, Indigo venter, er brystbetennelse jeg frykter, så nå har jeg begynt å bruke ullinnlegg. Tenkte å høre på neste kontroll om hvordan en merker det og om det kan være det.

 

Her og styrer han noe voldsomt for tiden! I går kveld var det full aktivitet hele kvelden og jeg merker at det ikke er så veldig behagelig lenger.. Han begynner jammen meg å bli ganske så stor nå! Men heldigvis er han ikke så veldig på sparkingen så har ikke merket noe i ribbeina iallfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen godtfolk!! :) Jeg som i går trodde at gutten nå hadde funnet senter og var på vei ned i bekkenet i går er nå mer usikker på det for i natt da han hikket så var det mer ut mot høyre hofte.. Arg! Hadde inderlig håpet at han var på rett plass nå!! Ja, Indigo venter, er brystbetennelse jeg frykter, så nå har jeg begynt å bruke ullinnlegg. Tenkte å høre på neste kontroll om hvordan en merker det og om det kan være det. Her og styrer han noe voldsomt for tiden! I går kveld var det full aktivitet hele kvelden og jeg merker at det ikke er så veldig behagelig lenger.. Han begynner jammen meg å bli ganske så stor nå! Men heldigvis er han ikke så veldig på sparkingen så har ikke merket noe i ribbeina iallfall!!

 

Her har hodet festet seg, og jeg kjenner fortsatt hikking nede til venstre. Jm sa til meg at 40% ligger med ryggen til høyre og 60% med ryggen til venstre. Så jeg har i grunnen ikke ventet på at jeg skal kjenne hikking noe mer sentrert jeg. Skal man det?

Ellers er det mye "dytting" under venstre ribbensbue, og spark på høyre side av magen. Kjenner også godt med romstering ned mot rompa. Prøver den å grave seg ut?

 

Antall dager til termin ble ensifret i dag. 9 igjen :) Mannen min sa til meg i går at om noen dager er du mamma. Da begynte jeg nesten å grine, for tror fortsatt ikke det har gått helt opp for meg. Er spent på når fødselen starter. Kommende uke er sønnen til mannen hos oss, så praktisk sett hadde det vært fint om VesleTrollet drøyde til termin. Men egentlig spiller det ingen rolle - hjertelig velkommen når som helst nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dager til termindato - 19!! Og i dag begynner jeg i fødselspermisjon.

 

Som min kone sa da jeg spurte henne hva hun grublet på i går, - "jeg lurer så fælt, når kommer han?". Og det er jo helt sant, vi er jo "på termin", så han kan igrunn komme når som helst. Samtidig så er det jo 19 dager til termindato, og man kan gå 14 dager over det, så derfor kan det være OVER en måned til han kommer! Kjenner tålmodigheten tøyes grundig... Det er ikke noe kjekt å gå rundt å ikke vite!

 

Han ligger å hikker akkurat nå, og det kjennes på høyre side, rett over hoftebenet. Har ikke merket noe forandringer siden jeg var til jordmor på fredag, så tviler på at han har lagt seg lengre ned.

 

Jeg sliter mer med bekkenet, og kan tilbringe opp til 11 timer i sengen hver natt. Det blir ikke SOVING i 11 timer, for all del, men når jeg først finner en god liggestilling, så ønsker jeg selvsagt å bli der så lenge som mulig. Når jeg står opp, så venter det tur med hunden, frokost, og så går jeg rundt å lurer på hva jeg skal vaske/rydde nå.. :) Men det skal ikke mye bretting av klær til før det kjennes ut som om jeg har drevet med styrketrening av skuldre og overarmer! Jeg som alltid har vært så fysisk sterk, føler det nå som om jeg er verdens svakeste menneske! Sprøtt...

 

Om kvelden er det stalltid, og gjerne en kjøretur med hesten. Det har jeg merket i det siste at det er litt VEL tungt, så på fredag tenker jeg at jeg kjører henne til treneren som skal få ha henne på stall i et par måneder. Det koster, men vel verdt det!

 

Bagen er omtrent klar! Eller, kofferten i dette tilfellet. Bare en bukse og genser som skal oppi, så lukkes den igjen. Og blir sikkert åpnet igjen endel ganger for å sjekke, men likevel. :)

 

Gleder meg til dere begynner å oppdatere om fødte barn her!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer dagens klage fra meg: jeg er så lei halsbrann! De siste dagene har det vært værre enn tidligere. Sitter i senga og sover, våkner hver 1,5 time gjennom natta av at det svir og brenner, og de siste dagene har det vært sånn nesten konstant på dagtid også. Selv om jeg bare spiser "snill" mat. Æsj- det er så slitsomt! Men ikke så mange dager igjen da :)

 

Ellers er vel alt som før her. Mye kynnere fra middagstidog utover natta, men det er vel bare kroppen som øver til fødsel. Litt vondt i ryggen og nederst i magen i dag, og satser på at det også er tegn på at ting nærmer seg :) Virker som babyen har det fint- til tider kraftige fraspark der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...