Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

i dag ble det en runde i høyet. Er noen uker siden sist. Fikk masse murringer etterpå i flere timer, men ikke noe mer. Så kroppen er ikke klar her. Men tror nok det var siste runde på leeenge.. Jeg føler meg ikke direkte sexy for tida, gitt.

 

Var på middag i går ettermiddag/kveld og hadde jo elefantføtter når jeg kom hjem :P

 

tante troll - ooh, hadde vært gøy med i morgen, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det fortsatt mye murringer og kynnere, men ser ikke ut til å komme noen vei. Ble vel litt for optimistisk... Får nok pent vente til termin, og ikke snike i køen;-) Fødte første 5 dager før termin, andre 2 dager etter, så håper jeg slipper den eviglange overtiden!

Samtidig gruer meg fryktelig til fødsel, har definitivt ikke glemt hvordan det var, så vil bare ha det overstått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ingen fødsel på 1 års dagen for nedfrysing av egg. Lurte en times tid i natt på om det var noe på gang, men det endte opp i godt, gammaldags mageknip :)

 

Tenker stadig at vi burde ta oss en runde i halmen i tilfelle jeg er moden og det setter i gang fødselen, men jeg tror ikke jeg orker. Det ville kommet i samme klasse som ekstremsport så fresh og rørlig jeg føler meg :D

 

Håper dere har hatt en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner fint lite til noe som helst. Magen strammer seg avogtil, vet ikke om det er kynnere? Kjenner det bare fordi at det blir hardt, det er hverken ubehagelig eller merkbart med mindre jeg holder hånden på magen. :) Men symfysen og bekkenet er jo som sendt fra hel***e, så jeg har nok av ubehageligheter og vondter i løpet av en dag og natt. Håper at de verste kynnerene og småriene venter til fødselen skal starte.. Hehe.. :)

 

Høres ut som kynnere, ja :) Jeg har heller ikke ubehagelige/vonde kynnere. Bare ser og kjenner at hele magen plutselig blir steinhard. Navelen har begynt å poppe ut, men det er akkurat som den synker inn igjen under kynnerne, så det er ganke lett å se... hehe...

 

Når det gjelder smertestillende under fødsel, tenker jeg at jeg tar det litt som det kommer. Sist gang hadde jeg både varme poser, lystgass og epidural, samt at jeg sto i dusjen en periode. Varmeposene funket godt i begynnelsen.

Lystgassen følte jeg ikke hadde noen effekt i det hele tatt (men jeg skal gi det en ny sjanse denne gangen likevel).

Varm dusj var utrolig deilig, men det varer jo bare mens jeg står i dusjen. Hadde lyst på badekar, men pga misfarget fostervann var ikke dette et alternativ.

Epidural var som å komme til himmelen :P Hadde hatt kjempevondt i det som føltes som en evighet (ba om epidural minst 1,5 time før jeg fikk det, men vi ble glemt bort under vaktskiftet til legene...). Hadde så vondt av riene at jeg ikke kjente noe til smertene ved å få epiduralen satt. Men etterpå.... gud, så godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig funnet vogna på finn.no og kjøpt den! Da kan jeg puste litt lettere. Litt stress-moment det der, så nærme termin (3 uker og 3 dager igjen nå) og ikke fått kjøpt vogn.

 

Har forøvrig tilbrakt helgen sjuk. Ikke den beste oppladning til siste 3 arbeidsdager og permisjon. Ikke blitt jobb på meg enda i dag, får se om jeg drar til lunsj. Trodde først jeg hadde fått influensa, men så ble jeg så mye bedre iløpet av ettermiddagen i går at jeg heller mer mot en omgangsjuke. Kan være ganske like symptomer på det, selv om det er votter og vinter siden jeg har hatt begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vogn har du kjøpt Hjerte? Vi venter enda på våres, og det er 10 dager til termin. Den er bestilt da, og egentlig forventet i butikk nå, men, men. Hadde lyst å beundre den litt før fødsel. Det blir litt mer virkelig at det kommer en baby med alt utstyret i hus:)

 

Som sagt, 10! dager til termin, og nå begynner jeg å få irriterende mye murring. Fikk ikke sove inatt, og måtte ta to paracet. De to forrige kom 4 og 5 dager over termin, og hvis jeg skal gå sånn i to uker til kommer jeg til å bli helt utslitt, både psykisk og fysisk..

 

Men siden de forrige kom over, synes jeg det burde være slik at denne kommer 4-5 dager før!! ;)

 

Nå skal jeg straks til jm, men kommer neppe noe spennende ut av det. Kjenner at baby ligger med hodet ned, hurra!, og urin og blodtrykk er nok som vanlig ok. Ellers blir set vel bare litt snikk snakk.

 

Nei, ikke annnet enn å vente nå...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 dager til termin og var hos legen nå nettopp.. Alt "som vanlig". Håper jeg kan avbestille neste time hos han som er på termin. Er jo lov å håpe, selv om jeg er innstilt på at jeg må dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt kynnere, magen strammer seg, og pusten blir tung/anstrengt samtidig. Egentlig ganske irriterende, for vil jo selvsagt at det bare skal dra seg til, og bli skikkelige rier.. Hehe. :) Har ny jordmortime 1 feb, som er 2 dager før termin. Håper jeg slipper å komme på den!

 

Fått satt massevis av gamle bilder inn i album, nå er det like før jeg begynner å bestille bilder av nyere dato, for å sette disse i album også, men jeg har en følelse av at det kanskje blir for mye av det gode...? Eller skal jeg bare kjøre på? Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere kjøpt inn til baby?

 

Dette er første barnet vårt :) Og vi har:

(av det viktigste)

-Vogn

-Bilsete

-Vugge

-Kommode

-Vippestol

-Stellekant

 

Andre ting:

Sauskinn,masse gasskluter,har fått litt klær (noen luer,et par votter,noen bodyer++)fått noen tepper,fått NUK smokker(en silikon og en latex)neglklippesett...

 

Også kom mannen kom hjem med en STOR pakke med våtservietter i går! :) Hehe!

 

Vi skal ut å kjøpe sengepakke denne uken :)

Og badebalje + badestol.

Voksipose mangler vi å..Noen anbefalinger?

 

Er det noe jeg mangler på min liste?

Burde jeg kjøpe en del strømpebukser og bodyer?

Er det noe annet jeg må tenke på?

 

Gleder meg voldsomt nå, snart 9 uker igjen bare ;)

Synes det er greit å ha alt på stell, så man ikke må stresse i siste liten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, nok en kveld alene mens mannen er ute i forb. m jobb.

 

Ikke noe spennende hos jm, annet enn at hun kunne kjenne at baby nå ca var 3500g. Ikke spør hvordan, men kommer vel av erfaring;) Også fikk jeg streng beskjed om å ringe amk og få ambulanse dersom vannet gikk, siden baby ligger så høyt fortsatt.. Høres jo dramatisk ut, og frykter litt at det blir en realitet, siden de to forrige startet m vannavgang..

 

Jeg har ny time neste mandag 28.01, og regner med å måtte møte opp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IceNose:

Har ikke handlet inn noen ting, jeg :) Men så er det nummer to, og samme kjønn og årstid, så det er minimalt vi trenger. Venter nok til permisjonen starter (om 2,5 uke) før jeg handler inn det lille vi trenger.

 

Hvis du har det mest nødvendige av klær og utstyr, tror jeg det kan være like greit å vente til etter fødsel - også ser du an behovet :) Selv sverger jeg til ullklær (body, strømpebukse/stillongs, pysj), men har ikke mer enn 3 sett i ull i de minste størrelsene (50/56). Hadde ikke bruk for flere sett enn dette til storebror. Men hvis nestemann feks. blir en gulper eller ikke tåler ull, så må vi kjøpe inn mer. Men det tar vi som det kommer.

Hvis du skal kjøpe bodyer i de minste størrelsene anbefaler jeg omslagsbodyer. De er mye enklere å kle på, og pappan syntes alle andre bodyer var noe dritt... hehe.

 

Jeg har tre ulike "voksiposer": en 30 år gammel lammeskinnspose (renset, og veldig pent brukt), en Voksi classic og en Easygrow. Storebror har aldri frosset i noen av disse, men personlig foretrekker jeg easy grow'en. Dette fordi jeg synes det er praktisk med glidelås i front, og at det er et eget forlengerledd til posen som man kan bruke etterhvert som barnet blir større. Storebror på 2 bruker fortsatt denne posen. I tillegg er det god mulighet for å snøre posen tett inntil babyen hode slik at det blir lunt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vogn har du kjøpt Hjerte? Vi venter enda på våres, og det er 10 dager til termin. Den er bestilt da, og egentlig forventet i butikk nå, men, men. Hadde lyst å beundre den litt før fødsel. Det blir litt mer virkelig at det kommer en baby med alt utstyret i hus:)

 

 

Bare sånn for ordens skyld; prøvde egentlig å få et nick med "hjertebarn" med hjerte midt i, men ser at det ikke ser sånn ut. Har ikke gidda å gjøre noe med det. Latskapen lenge leve... :-) Hjertebarn fordi jeg er født med hjertefeil....

 

Har kjøpt Brio Go, og fikk tak i brun så er strålende fornøyd med det! Fikk bagdelen i hus nå for 2 timer siden. Utrolig rart å se der krabat skal ligge om noen uker :-) Ble med ett veldig virkelig. Sportsvognen kommer venninna mi med neste uke (fant den der hun bor og hun er supersnill og ordner med å titte, kjøpe og komme på besøk med vogna baki bilen). :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adrianne1:

Da er det jo veldig greit da :)

Merker at det koster å ordne ting ;) hehe!

Men det er veldig kos da!

 

Ikveld fikk vi faktisk ordnet oss:

Sengepakke med seng,madrass,sengekant,pute,dyne + sengesett :)

Også kjøpte vi en dunpose til bilsetet :) (BOZZ)

Så fant vi ut at vi kjøper ullpose til vinteren igjen.Han kommer jo i mars/april skiftet, så tenker det er beste :)

 

Stod å tenkte på ullklær..Mars/april, trenger jeg det da?Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med termin i dag da, Tante Troll!! :) Her er det enda 15 dager igjen til termin og 27 dager til maxdato så får bare holde ut ventingen enda en god stund tenker jeg!! :)

 

Etter å ha supertreg mage i evigheter (sånn ca hele svangerskapet) våknet jeg i dag med diare.. Utrolig merkelig! Håper det bare er et modningstegn og ikke at jeg har blitt syk! Får bare vente å se hva som skjer!! ;)

 

Har dere forresten fått med dere at Joha har en serie med bodyer og nattdrakter m.m. som har bomull på innsiden og ull på utsiden?? Jeg var så fortvilet over at jeg ikke visste om jeg burde ha mest ull eller bomull siden jeg stadig hører om barn som ikke tåler ull, så jeg spurte rett og slett i butikken. På spm om de er like varme så er de bare ca 90% like god, men det holder nå det da, eller?? Da er altså alt ungen har inntil seg, ink kanter rundt hode, armer og bein i bomull mens hele utsiden er ren ull!! Bare sånt lite tips!! :)

 

Ellers så regner jeg med at jeg har det meste til baby etterhvert!! Ikke fått hjem vogn, grindseng, lekegrind, trappestengsel og slikt enda, men jeg skal låne av min søster som bor rett over gaten så det går fort å ordne!! Men alt en nyfødt trenger er på plass!! En venninne av meg kommer en av dagene med sterilisator til mikro sånn at jeg også har det klart om jeg skulle ha behov!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... jeg bor i Nord-Norge, så her er det ullklær til langt uti mai og kanskje enda lenger. Her er det bare å se an behovet ift temperatur der man bor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjer det noe damer? :)

 

Intet nytt her, litt kynnere, men ellers fint lite. Venter på 2 lammeskinn, som jeg håper skal bli ferdige før han kommer ut. Snakket med bonden i går, han skulle "prute" på de som ferdiggjør dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nytt her heller. Termin i går. Det er helt greit at babyen ikke har kommet ennå, men dagene er så lange at jeg seriøst kommer til å kjede meg ihjel en dag...

Har vært hjemme siden begynnelsen av desember med sykemelding fram til permisjon, og begynner å kjenne det. Orker ikke så mye, så da blir det å sitte og glo da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sykemeldt siden august jeg, har vært VELDIG mange lange dager.. Nå har jeg plassert vekk hesten også, så da var det slutt på de to timene på kveldstid med stallkos. Så - han er hjertelig velkommen ut i morgen den dag. :) 10 dager til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det lite ;) Masse kynnere og nedpress, men det kan jo vare mange uker før det blir fødsel :P 16 dager til termin i dag, og jeg har vært hjemme en måned nå. Må gjøre noe så dagene ikke skal bli så lange. Ligger halve dagene også, så tv og baking til barna kommer hjem fra skolen, så middag og lekser og kos med barna. Totalt bakedilla så fryseren er full av godsaker nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har første permisjonsdag i dag. Deilig å ligge i senga og vite at jeg ikke må stå opp. Sov relativt godt i natt så hadde ikke behov for å sove lenger Og da begynner ventetiden ser jeg for meg. Har fortsatt 3 uker til termin, så ingen hast enda. Kjenner det skal bli godt å roe ned og innta en litt annen modus. Har gått i 101 på jobben de siste dagene for å ta unna siste rest. Ble ikke helt ferdig, så sniker meg innom i helgen og gjør unna litt mer. Men har bestemt meg for å ikke være der lenger enn 2 timer.

 

I dag står det lite på tapetet. Kunne ønske jeg hadde større fryser og kunne bakt mye nå disse dagene. Veldig glad i hjemmebakt brød, rundstykker og kanelboller, så hadde ikke vært meg i mot å bake masse disse dagene. Menmen, kan bake litt innimellom i små porsjoner som vi kan rekke å spise opp underveis. Men først en liten kopp kaffe :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...