Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Vært noen kommentarer om vonde pupper her tidligere. Henger meg på det i disse kuldegrader-perioder nå...auuu! Syntes det er tidlig med melkeproduksjon (uke 35+6), men puppene har forandret seg veldig siste uka / siste 2 ukene så ett eller annet har skjedd. Har begynt med amme-bh og (tynne) ull-innlegg. Amme-bh fordi jeg hadde vokst ut av vanlig bh og gadd ikke kjøpe nok et par som jeg ikke kan bruke særlig mye / lenge. Men syntes ikke ull-innleggene gir nok beskyttelse. Gjør sykt vondt å gå tur ute. Skal få kjøpt meg tykke ull-innlegg, så får jeg bare pakke inn puppene så godt jeg klarer. Ikke helt klar for å lukke meg inn som en eremitt enda, bare pga vondt i puppene.

 

Har kulde-urticaria (kulde-elveblest/"allergi"). Er kanskje det som gjør at det slår ut så kraftig så tidlig?! Skal til jm i morgen, får spørre henne om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bodde i pierre roberts ulltrøyer da mini kom i fjor vinter. Tynne og myke, fungerer under det meste, stretchy nok til å amme i uten å ødelegge utringningen, og mye mindre klumpete enn tykke ullammeinnlegg, det var bare ubehagelig å gå med for min del. Bare som et lite tips fra ei i 2.tri. For brystbetennelse er noe svineri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ul, og baby ligger m hodet ned, fortsatt høyt og ikke festet, men det er visstnok vanlig når man er flergangs, så roer meg med det. Ryggen ligger ut mot venstre side, og ben og armer it mot høyre og ned mot hoften. Er visst den vanligste fødestillingen til baby, så litt lettet egentlig (siden jeg ikke vil gjennom en setefødsel igjen.)

 

Nå skal jeg på akupunktur, og behandleren skal begynne å gi meg nåler for å sette ting i gang. Har vært der to ganger nå, sist bad jeg om nåler for hemorider, og de er borte nå 4-5 dager senere. Veldig glad for at kroppen responderer på nålene:)

 

Nå har kulda kommet hit forresten etter noen uker med mildvær:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg offisielt i permisjon!! :-) Har jo vært sykemeldt siste mnd så er ikke noen forandring sånn sett, men veldig greit at det faktisk bare er tre uker igjen til termin nå!! :-)

 

Hadde time hos jordmor i dag! Han har fremdeles ikke festet seg, men ligger med hodet ned og ryggen mot høyre! Bt hadde sunket til 100/70 så sikkert derfor jeg har vært plaget med litt svimmelhet i det siste!! Men va visst veldig bra det! :-) Er veldig hoven i armer/bein, men siden trykk er bra og jeg bare har +1 på protein gjør det ikke noe!

 

Spurte om puppene og hun mente at jeg trolig ikke hadde betennelse iallfall, men burde kanskje pakke de inn, så nå går jeg konstant med innlegg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ul, og baby ligger m hodet ned, fortsatt høyt og ikke festet, men det er visstnok vanlig når man er flergangs, så roer meg med det. Ryggen ligger ut mot venstre side, og ben og armer it mot høyre og ned mot hoften. Er visst den vanligste fødestillingen til baby, så litt lettet egentlig (siden jeg ikke vil gjennom en setefødsel igjen.) Nå skal jeg på akupunktur, og behandleren skal begynne å gi meg nåler for å sette ting i gang. Har vært der to ganger nå, sist bad jeg om nåler for hemorider, og de er borte nå 4-5 dager senere. Veldig glad for at kroppen responderer på nålene:) Nå har kulda kommet hit forresten etter noen uker med mildvær:(

 

Kan man virkelig få akupunktur mot hemoroider?? Forsvant de helt etter dette? Hadde du hatt den/dem lenge før du fikk behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ul, og baby ligger m hodet ned, fortsatt høyt og ikke festet, men det er visstnok vanlig når man er flergangs, så roer meg med det. Ryggen ligger ut mot venstre side, og ben og armer it mot høyre og ned mot hoften. Er visst den vanligste fødestillingen til baby, så litt lettet egentlig (siden jeg ikke vil gjennom en setefødsel igjen.) Nå skal jeg på akupunktur, og behandleren skal begynne å gi meg nåler for å sette ting i gang. Har vært der to ganger nå, sist bad jeg om nåler for hemorider, og de er borte nå 4-5 dager senere. Veldig glad for at kroppen responderer på nålene:) Nå har kulda kommet hit forresten etter noen uker med mildvær:(

 

Tror man kan få akupunktur mot det meste;)

 

I mitt tilfelle har jeg ikke vært ille plaget tror jeg.. Fikk hemorider for første gang etter fødsel nr. 1. Disse forsvant etter 1-2 ukers behandling. Samme etter fødsel nr. 2. Nå i tredje svangerskap har jeg hatt tendenser hele veien, og nå mot slutten har det poppet en plagsom bukett;) Ille nok til at jeg startet med krembehandling, samt vært veldig påpasselig med å ikke presse. Bad også om akupunktur mot det, og stoppet krembehandling samtidig. Problemet har forsvunnet, men som sagt, jeg er veldig obs på å ikke presse..

 

 

 

Kan man virkelig få akupunktur mot hemoroider?? Forsvant de helt etter dette? Hadde du hatt den/dem lenge før du fikk behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig kan jeg melde meg inn i høygravidklubben! 40 dager til termin i dag! =) 50% sykemeldt frem til permisjonstart om 3 uker. Har litt halsbrann og bekkenvondt (som også er grunnen til sykemelding), men ellers har jeg i grunn lite plager. Er ikke helt begeistret for at Lillemann har føttene under høyre ribbein innimellom, men det får man vel tåle.

 

Hvordan er det med vekten da jenter? Jeg var veldig plaget av kvalme og oppkast de første 4 mnd, så jeg gikk ned en del. Har vært ganske heldig i grunn og med 40 dager til termin har jeg kun lagt på meg 8 kg. Er spent på hvor mye som kommer på disse siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble høygravid 2.juledag. Hadde til lille julaften gått opp ca 8 kg. Nå har jeg gått opp ca 12 kg. Men i jule begynte jeg å få litt vann i kroppen, så da kommer det jo noen kg fort. Min jordmor var veldig opptatt av vektoppgang de første gangene jeg var på kontroll, men de siste gangene (var der i romjula og på mandag) så har hun ikke brydd seg, så tror de kg som kommer på slutten ofte "ikke er så farlige"? I hvert fall når de kommer av vann (og man ikke har protein i urin e.l.), så forsvinner de jo som regel fort etter fødsel har jeg hørt.. Og jeg som var så fornøyd med å ikke ha gått opp så mye, og plutselig har det vært over 1 kg i uka :P

 

Jeg har litt lyst til å prøve modningsakupunktur, men aner ikke om noe sted i Drammen som holder på med det, så da får jeg vel heller bare vente og være tålmodig ;)

 

Ellers så har jeg tenkt til å få til litt egenpleie de siste ukene. En frisørtime med både kur og hodebunnsmassasje skal bestilles i dag, samt mulig en pedikyr. Må nyte det nå mens man kan :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk vekten ja.. Har vel 15 dager til termin og har gått opp 16 kg. Mine forrige gikk jeg opp 13 og 14 kg. Og når jeg var på nakenfotografering av magen i forrige uke fikk jeg komplekser ang rompa. Ser ut som den går i ett med rygg og lår;) Så etter fødsel skal det trilles og trenes:) Trøsten er at kiloene forsvinner fort!

 

Har også bestilt frisørtime til neste uke:)

 

Også tror jeg at jeg må shoppe noe pent ammetøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt samme som deg ja! Jordmor va veldig opptatt med oppgang i starten og syns jeg hadde gått opp litt masse, men frem til jul hadde jeg vel gått opp i underkant av 10 kg så syns vel ikke selv at det var så ille! Gikk ikke opp noe i desember, men forrige uke gikk jeg opp ca 1.5kg i vann (tror jeg det må være siden jeg plutselig ble veldig hoven)! Va til kontroll i går og da sa hun ikke noe på det! :-)

 

I dag er forresten min første offisielle permisjonsdag!! Utrolig deilig å ha kommet så langt!! :-) Men får vel ta å gjøre noe siden jeg ikke gjorde noe i går pga lite energi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 kg pluss her og tre uker igjen. Synes det et helt greit :)

Var til jordmor i dag, og lillegutt ligger med hodet ned, godt ned i bekkenet, men enda ikke festet. Men han har ligget sånn i 7 uker så han blir vel liggende den veien :)

 

Skal få tatt meg en tur til frisøren jeg også, og så har jeg begynt å bake :P Begynner å bli litt kjedelig, har kun jobbet 3 timer i år :P Ellers er alt klart til fødsel, og sykehusbaggen er nesten klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Sravletråd :) jeg er 28+3. Termin 10 april. Synes tiden har flydd avgårde dtte svangerskapet! Føler jeg må bremse litt.. Har ingenting klart jo!

 

Ellers går jeg ekstra til ultralyd pga antistoffer og litt ekstra blodprøver pga det samme.. Er plaget med bekkenløsning og låsning.. Pga dette går jeg på bekkengruppe og kiropraktor en gang i uka, så føler det er kontroller eller behandling hele tiden.

Bor utenfor Ålesund.

 

Nå skal jeg sette med ned å lese litt om derenher inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får man tak i pent ammetøy?

 

Jeg kjøpte meg noen amme singletter på h&m! Har ikke sett så nøye på hva annet de evt måtte ha der, men singlettene var iallfall veldig lett å administrere!! :) Har liksom ikke kommet så langt enda at je har tenkt over om en kanskje trenger klær til den perioden også!! Hehe!! Litt fjern der ja!! :) Men hold meg gjerne oppdatert!! :)

 

Her har også lillegutt lagt nedover eviglenge (fra uke 28 var det vel!!) så håper inderlig at han ikke skal finne på noe sprell nå på slutten!! :) Har pakket klar barselbag til oss begge, men selve fødebagen tar litt tid for bruker jo tingene som skal være der hele tiden!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt ammetopper på h&m jeg også. Helt greie. Får se hva jeg trenger etterhvert.

 

Mulig jeg har sagt det før, men i dag har jeg helt klart vært på min siste handletur før fødsel. Snile-shopping! Tar jo vinter og votter å gå innom et par butikker, og er nå i etterkant helt ødelagt i korsrygg og bekken. Får kose meg med strikketøy og dvd den siste tiden.

6 dager til termin i dag. Har hatt noen "grusomme" netter de siste dagene, men i natt sov jeg godt :) Det er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt to 2-pk med amme tskjorter fra hm.. helt greie, men ikke akkurat "fine". menmen, kanskje greit å ikke bruke for masse penger på sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, signerer den at det tar jo hele evigheten å bevege seg. Shopping er blitt helt forferdelig, og jeg som har utsatt det meste av handling til nå på slutten. Ikke sjakktrekk! Tenkte jo ikke på hvor lite mobil man blir. To butikker, og jeg er ferdig..

 

Har også kjøpt noen ammesingletter fra HM, de er deilige om natten. Vet ikke helt hvor man finner pent ammetøy, synes egentlig mye ser kjedelig ut (HM og Boobs som jeg vet om).. Skal ihvertfall prøve å finne meg noen bh som ser litt mer sexy ut enn de tragisk kjedelige jeg har fra tidligere..

 

Nå har jeg 14 dager igjen til termin! Mannen har vært bortreist hele uka i forb. m jobb, og ser fram til å få han hjem imorgen:) En fødsel uten han er uaktuelt, så fra imorgen har han reiseforbud!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig i at det begynner bli ganske slitsomt å gå på shopping nå! Forrige uke var det rett før jeg begynte å grine.. Trasket meg gjennom hele senteret bare for å finne ut at butikken jeg sku inn i va nedlagt.. Da var jeg ganske så sliten ja! Eneste fordelen er at et blir mange turer på kafe om jeg er på handel!! Hehe!!

 

 

Mitt største problem for tiden er at jeg er så enormt hoven i fingrene.. Nesten uansett hva jeg skal gjøre så blir det vondt etter bare noen min, så føler meg rimelig ubrukelig for tiden! Prøver å drikke masse, men ser ikke ut til at det har noe effekt lenger heller.. :( Heldigvis er det ikke masse arbeid som gjenstår i heimen nå! I kveld kommer min niese og søster for å hjelpe oss litt! Min søster skal hjelpe med å flytte opp sengen vår og min niese (på 5 år) skal hjelpe til med sengen til babyen samt å legge klær og slikt i stellekommode!! Blir stas det!! :)

 

Forresten, jeg har pakket klær til den lille som jeg skal ha med til sykehuset, men har bare pakket ull.. Ble plutselig usikker på om det var lurt eller ikke.. Hva om han ikke kan bruke ull da?? Burde jeg tatt med både bomull og ull?? Hva gjør dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er guttungen endelig festet! Hurra!! 16 dager til termin, men det er fullmåne 27 januar, så håper selvsagt på at ting skjer da... :)

 

Jeg har pakket både ull og bomull, småtassklær tar jo ikke så veldig stor plass. :)

 

Symfysen is killing me, og jeg er rett og slett superklar for å få han ut! Mye dårlig humør om dagene, og det sliter både på meg og min kjære tålmodige fru... :D Hehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det vanlig at man går etter at hodet er festet? typ maks 7 uker? Jeg vet jo at noen ikke fester seg før fødsel. Eller finnes det ikke noe fasit på det? Og hvor lenge ligger de festet før de får sånn rar hodefasong når de kommer ut? Jeg vet jo at den hodefasongen retter seg ut til normalen, men jeg lurer litt på om jeg skal forberede mannen på at lillegutt kan se litt rar ut ;)

 

Jeg har også pakket både ull og bomull, men ikke mye av hver altså. Har med både 50(bomull) og 56(ull) også, aner jo ikke hva som passer :P Heldigvis tar det ikke stor plass :) og i verste fall så får mannen dra hjem og hente noe annet passende. Vi bor ikke så langt fra sykehuset.

 

I dag var jeg hos frisøren og fikk klipt bort alt det slitte håret. Så nå er det farget så nært som mulig mitt eget hår (4 uker siden og ser ingen ettervekst) og klipt så det ikke er så slitt, men langt nok til at jeg kan få det i en hestehale. Da er jeg klar :P Det var utrolig deilig å være hos frisøren. De har massasjestol der du vasker håret, så jeg tok en kur med litt hodebunnsmassasje i tillegg. Deilig avslappet :) Synd jeg måtte gå hjem, for da ble jeg jo litt anspent igjen, selv med brodder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted at de fester seg 4-6 uker før fødsel. Men jeg har såvidt over 2 uker til termin liksom... Som du sier, så er det jo noen som ikke fester seg (gjelder visst spesielt de som er flergangs), så det er sikkert ingen fasit. MEN, når de HAR festet seg, så er det vel kanskje max 6 uker igjen. :) Også tror jeg at det er når hodet passerer gjennom fødselskanalen at det kan bli skvist litt i sånn "conehead" fasong. Men det går jo seg til, stort sett. ;)

 

Var dum i dag, tok av skoene på hesten min... Symfysen min får svi for det!! Nå reiser hun heldigvis til trener i morgen, så da skal jeg roe helt ned, og ikke gjøre noe som helst som har med flere hundre kilo dyr å gjøre..

 

Var hos frisør forrige uke, ikke fordi jeg følte at jeg trengte det, for håret mitt er glattere og lettere enn det NOEN gang har vært før! Men tenkte at det var greit å ta en liten stuss, så jeg slipper å tenke på det de første månedene etter fødsel.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe fasit på hvor lenge det kan ta etter hodet er festet nei, og den rare hodefasongen kommer under fødselen pga at det er så trangt. Min gutt sto ganske lenge og "stanget" så han var litt avlang :P Men det gikk seg til etter noen dager :) Jenta mi hadde rundt og fint hode da hun kom ut. Gikk fort og greit å få henne ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så rart at hodet ikke har festet seg enda og jeg er førstegangs. Litt redd for at det er for liten plass til han nede i bekkenet og at det kan være derfor?? Håper inderlig ikke det da.. Skal ikke til kontroll før den 28. så får se hva som skjer da! Jeg og har litt håp om at han skal komme rundt fullmånetid, så får bare vente å se hva som skjer!! Uansett så er det max 32 dager til han kan komme!! :)

 

Tar å bytter ut det ene ullsettet i bagen med bomull jeg da så har jeg begge deler. Om det viser seg at det er bomull som er best så får bare pappaen hente mere til oss når han er hjemme!! :)

 

Syns fremdeles det er litt absurd at JEG snart skal ha min helt egen baby.. Har jo liksom ønsket dette siden jeg var unge selv, men samtidig aldri trodd at jeg sku få det til.. Så hjernen min klarer enda ikke helt å innse at det snart skjer! Tror det begynner å skremme meg litt også! Er jo veldig klar for det, men kanskje ikk helt klar for det likevel.. Hehe! Ytterst merkelige følelser for tiden altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager igjen til termin. Har vært på svangerskapskontroll i dag, og alt var bra med mine prøver og med babyen. Så får bare fortsette og vente :)

 

Synes dagene begynner å bli litt lange. Føler meg fortsatt tålmodig med tanke på når fødselen starter, men det går litt trått når jeg ikke orker å gjøre så mye og andre er jo opptatt med jobb og sin hverdag. Og så er jeg litt sur innimellom - he he :) Har kjøpt meg en del bøker, har dvd'er og er fortsatt ikke ferdig med strikketøyet mitt. Så jeg kan jo sysselsettes mange dager til :)

 

I kveld har jeg vasket de siste delene til vogna vi har lånt, så da kan jeg sikkert putte det på plass oppi bag'en i morgen. Så er det også gjort.

 

Angående klær til babyen, så har jeg pakket både ull og bomull. Har tatt med 1 sett i str 50, og 1 sett i str 56. Og så tok jeg med et strikkesett som jeg regner med er for stort. Men passer det er det det babyen skal ha på seg når vi reiser hjem fra sykehuset.

 

VestlandsPrøver: Hjernen min har heller ikke skjønt at jeg snart skal bli mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...