Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Kjedelig med sykdom da.. :-( Ikke noe kjekt det! Utrolig glad for at jeg har sluppet unna enn så lenge iallfall! Sånn foruten mistankrn om mulig sv.skapsforgiftning da.. Ikke bare bare det.. Nå er jo beina megahovne igjen siden jeg ikke har vært for flink til å passe på i det siste!! Så skal tilbake i morgen for å sjekke trykk og urin..

 

Flink du er som er ferdi m julegave t mannen da!! Jeg er også ferdig med han og alle andre! Deilig det!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer litt på om jeg kan melde meg inn i "sove dårlig klubben" nå. Fortsatt mye halsbrann om natta, og de siste dagene har jeg også våknet av kynnere. Det er ikke vondt, men blir fryktelig stramt. Ja, ja - har sovet ganske godt fram til nå, så skal ikke klage.

Det ser forresten ut som jeg er prinsessa på erta når jeg kikker på senga mi. Maaaaaasse puter for å komme høyt nok med hodet :D Gleder meg til å sove flatt igjen.

I går kjøpte vi seng til babyen, og det gjenstår vel bare å vaske litt klær, så er den hjertelig velkommen når som helst på nyåret. (og strikke ferdig litt, men jammen går det tregt) Gleder meg til å hilse på den som turner i magen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er og sengen som oftest masse puter i, men i helgen ble jeg så irritert siden beina var hovne og også burde vært oppe. Så det endte med at alt gikk i gulvet og jeg sov med bare pute mellom beina!! Hehe! Stivner veldig i bekkenet/hoften da, men fikk nå iallfall sove!! Kan vel si at jeg gleder meg enormt til å kunne sove som jeg vil igjen når prinsen er kommet!! :-)

Jeg venter i vei på stellekommode som jeg har bestilt så håper inderlig at den kommer snart!!

Nå skal jeg straks til legekontoret igjen for åmåle blodtrykk og sjekke urin! Håper på godt nytt!! Har gått ned i vekt selv om jeg har vært hoven så lurer veldig på grunnen for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk bra hos legen :)

 

Gleder meg til å sove som jeg vil igjen jeg også - har ikke en sjanse i havet til å få sove hvis jeg ligger flatt. Halsbrannen kryper oppover. Sitter snart rett opp og ned i senga. Har mer eller mindre sittet de siste 11 ukene, og har stadig måttet øke høyden under hodet. Men nå er det ikke så mange ukene igjen, så jeg skal fint klare å sove sittende litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å ikke få sove.. Jeg er sjeleglad for at jeg har natta god, enn så lenge før bebisen kommer;) Hadde meg ei lita uke hvor jeg måtte ligge på tre puter pga hoste, og det var helt forferdelig. Sov dårlig på alle putene, og ikke minst fikk jeg så vondt i nakke og hode. Så føler med dere..

 

Imorgen skal jeg på ul, den i forrige uke ble avlyst.. Så nå er jeg spent igjen;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og sett lillesnupp. Hun var ca 2500 g nå, er ca 34 uker på vei. Lille luring satt i seteleie. Siden jeg har en setefødsel bak meg, så var dette kjedelig nytt.. Men mistenker at hun fortsatt turner rundt, siden jeg stadig kjenner forskjellig bevegelsesmønster. Håper virkelig det! Ellers blir det planlagt ks her. Har avtalt med jordmor å vente til uke 37 før en evt. henvisning.. Ja, ja, ut skal babyen uansett da, men håper jo på en spontan vaginal hodefødsel som sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan sover dere for tiden da? Altså stilling.. Kan jo ikke sove på ryggen siden det ikke er bra for den lille, magen er jo komplett umulig nå, sideveis så stivner hoften.. Så da blir det å sitte med masse puter bak da, men det er ikke behagelig for halebein/nakke.. :-( Litt syt og klag der altså, men tar gjerne imot tips om hvordan en kan sove godt!!

 

Kjedelig med baby i seteleie da.. Lurer virkelig på hvilken vei han her egetlig ligger siden jordmor ikke var sikker.. Hodet er iallfall ikke festet og jeg syns ikke det er harde spark noe sted.. Håper iallfall han finner rett vei ut til slutt!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset kom det ny seng på fredag, og herlighet for en forskjell!! Har snakket lenge om at vi ville gå fra 150 til 180 seng, og den siste måneden, når jeg har slitt veldig om natten, så har vi sett rundt etter tilbud.. Forrige uke kom den endelig, den som vi hadde bestemt oss for, og da var det bare å snu seg rundt!

 

Føler at det er helt vannvittig å bruke 14.000 kr på en seng, spesielt rett før jul.. Men forskjellen på hele kroppen min, bare på de få nettene, forteller meg at det er vel verdt det! Jeg greier å snu meg om natten, og jeg greier å gå uten å støtte meg når jeg står opp.. Hallelulja! :) Konen har vært hatt nattevakter på jobben siden vi fikk den, men i morgen tidlig går hun av, så i morgen kveld kan vi endelig gå å legge oss sammen i nye sengen, og teste hvordan det er med 180.. Gleder meg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle stillinger er stort sett ubehagelige, men den eneste som gir meg litt søvn er som følger:

Jeg tar en fiberdyne og ruller den sammen til en lang pølse og fester den med noen belter el. Den tar jeg mellom anklene, mellom føttene og stapper den litt under magen slik at jeg blir liggende stabilt sidelengs. Om jeg skal snu meg står jeg lik så godt opp og går på do med det samme, så mye arbeid uansett :P

I natt fikk jeg 6 timer søvn, det var heeelt nydelig etter veldig mange netter på 4, så jeg tror kanskje det kan bli bedre nå! :D

 

Ellers var jeg på ul i går, 33+2, alt sto helt perfekt til, 0% avvik på alt, han lå med hodet ned og rumpa opp, og er forløpig estimert til å bli 3600 g ved fødselen. Det er jo litt tidlig å si enda da, men jeg velger og tro det, har vært litt bekymra for størrelse siden jeg og mannen er høyreiste folk, og søstra hans fikk en 5 kilos baby for et par år siden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover sideveis med en stooor ammepute jeg har kjøpt(ala det ele skriver), eller på ryggen. Å sove på ryggen er kun ikke bra for den lille om det legger trykk på en stor blodåre og det kjenner du visstnok før det går utiver den lille fordi du blir svimmel og uvel selv. Ikke alle opplever dette, kommer an på hvordan baby ligger. Jeg er ryggsover og det går heldigvis greit enda, men merker at på siden med puta er hakket bedre for bekkenet. Uansett blir det etappe-soving :P Eller forberedelse-til-babyeb-kommer-soving som jeg tror det er ;)

 

Men om du må sitte mer for å sove, Vestlandsprøver, hva med sånn nakkepute man bruker når man reiser? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og trodde at det var slik at jeg ville få problemer først ved ryggsoving, men jordmor sa det var omvendt, og da torde jeg ikke ligge på rygg mer.. :-( Men hva som er rett vet jeg ikke..

 

I dag våknet jeg av intense menssmerter som er konstante i ryggen og går takvis fremover mot magen.. Ikke noe nedpress, men veldig ubehagelig.. Den lille hr vært ganske aktiv i det siste også! Håper inderlig at han ikke skal komme ut nå for det er alt for tidlig.. Er jo 33+0 i dag! Så håper det går over snart! Er også redd for at han har havnet mer på tvers siden beina stikker ut på venstre side!! Uansett så tenker jeg at dette sikkert er overdramatisering fra en førstegangsfødende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmødre er tydeligvis uenige om ryggsoving som med alt annet når man er gravid: http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143932793-ryggsoving/

 

Gud, man kan jo bli maks forvirra av at alle disse "ekspertene" mener forskjellig. (hjertesukk. har opplevd det flere ganger og ang flere ting under graviditeten).

 

Jeg håper menssmertene dine bare er noen slags kynnere eller modning av noe slag :)

 

Min lå med hodet ned og ryggen ut på ul onsdag for en uke siden, og det tror jeg han gjør enda. Han hikker i hvert fall så jeg tror han ligger med hodet ned, og tror jeg kjenner rumpa hans. Men han sparker også sykt langt ut på siden, spesielt min venstre-side. Eller, det er vel nesten så langt ut på siden at det nærmest blir ryggen :P Jeg prøver å fortelle han at han ikke skal ut den veien, men det hjelper ikke, hehe..

 

I dag skal jeg på føden for omvisning og samtale med jordmor der, det blir gøy. Greit å vite hvor man skal når det skjer noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere med bebiser som har vet å ligge rett vei;) Min har hodet oppunder ribbeina, noe som gir meg en total klaustrofobisk følelse i blant av å ikke få puste..

 

Ang. søvn så sover jeg som en prinsesse, med kun en oppvåkning for et dobesøk. Sover stort sett 6 timer i trekk før jeg våknet og må på do, og så sover jeg videre to-tre timer til. Eller gjerne et par ekstra timer til hvis mannen står opp m barna.

 

Ligger på siden, med ei lav pute under hodet. Har våknet noen ganger av at jeg ligger på rygg og har vondt pga magen, så tror kroppen sier fra dersom det ikke er bra for deg å ligge på rygg..

 

Men seng er alfa omega merker jeg. Vi har en dyr seng til 20 000 ca, og har til gode å sove i bedre seng;) Dersom jeg sover borte, hotell eller på hytta til svigers eller mine foreldre, hvor det ikke er fullt så bra senger, så stivner hofta totalt, og jeg sover dårlig, og må snu meg hele tiden..

 

Så dersom du merker du stivner i hofta, så ville jeg vurdert å invistert i en ekstra overmadrass. Koster et par tusen. Det har vi gjort på hyttene, og det hjelper masse på nattesøvnen for en gravid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg veldig heldig når jeg leser om hvordan dere har det! Høres slitsomt ut å ikke få sove :( Jeg sover heldigvis godt om natten, ingen vondter etter at jeg begynte å jobbe 50% og føler meg rett og slett i toppform :) Vektøkningen har heldigvis bremset litt også :P Hadde ikke trodd formen skulle bære bedre i tredje trimester enn andre! Lillegutt har lagt seg med hodet ned også, så jeg er veldig glad for det :)

 

Men nå er det ikke lenge igjen damer! I dag har jeg 49 dager igjen :o Gleder meg :) Alle innkjøp er gjort unna nå, minus adapter til vognen.

Skal vaske klær og sette opp seg osv etter julen. Blir rart å vaske babyklær igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å sove på ryggen så lenge jeg ikke kjenner noe ubehag av det. Man blir jo gal av alle ulike råd rundt omkring! :)

Er heldig, jeg også, for jeg sover godt om natta (og sov godt hele svangerskapet sist gang også).

 

Det som ikke er like heldig for min del, er at jeg nå har oppdaget resultatet av helgas omgangssjuke: "deilige" hemoroider! Argh!!! Det er noe dritt! (nesten bokstavelig talt). Slet litt med dette sist gang jeg var gravid, så jeg har vært påpasselig med å ikke presse når jeg har vært på do. Men tydeligvis ble det en del ubevisst pressing i helga (+ uttørking av kroppen), så nå er det både vondt og ubehagelig. Må vel en tur innom apoteket å høre etter gode råd, men merker at jeg ikke har helt trua. Syntes ikke sheriproct og lignende produkter hadde spesielt stor effekt sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så gjerne sove om natta!! Søvn har vært problematisk i mange måneder allerede og blir bare verre!! Menmen, det er jo bare 6 uker og 6 dager til termin nå, jeg er jo tross alt helvetes heldig som skal bli mamma endelig! :) :)

 

Aiai, hemoroider høres så smertefullt ut, alt i under-der-området er så ille når det blir vondt, så altoppslukende... Håper du finner noe som hjelper Adrianne1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemorider ja, blæh!!! Fikk mitt første møte med hemorider etter første fødsel. Skjønte ikke hva som gjorde så vondt i baken, der jordmor kunne fortelle at det var hemorider. Brukte stikkpiller og krem de første ukene etter fødsel. Hemoridene kom tilbake 2. svangerskap, og spesielt ille etter fødsel, ny runde med piller og krem, og kjenner virkelig tendensene denne gang også for å si det sånn. De kommer etter dobesøk og sex, enda vi ikke har sex der bak da.. Gruer meg til dette etter fødsel igjen. En av medaljens bakside etter en graviditet! Har aldri tatt dette opp med lege, men er vel kanskje på tide.. Litt personlig her, men men;) Greit for andre å vite om hva som kan komme av pressinga, et vrengt rævhull:) hehe..

 

Idag: vasking av gulv og baking, ja pluss storhandling på butikken. Så juleferie for store og ikke minst de små!

 

Kjøpte forresten et hentesett igår til lillepia, koselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på ikea og kjøpt en masse saker til gutten ! Kjøpte skap sist vi var der så nå har vi kjøpt innredning!! Så når det er montert er det bare å begynne med vaskingen av klær og ting!! :-) Hin dagen fikk vi tørketrommel og stellebord samt at min fetter kom med familiesengen, så nå er det ikke masse som gjenstår!! Merker at jeg egentlig er litt ivrig på å få julen overstått sånn at vi snart kan få den ordentlige gaven vi venter på!!!

 

Håper inderlig ikke at jeg må melde meg inn i hemoroideklubben.. høres ikke noe koselig ut i det hele tatt.. :-( Så lykke tilmed å få det ordnet fort!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter til over nyttår med å kjøpe de siste tingene vi trenger, da vi ikke aner hva som ligger under juletreet til oss, samt at vi kanskje får med oss litt januarsalg av litt av hvert. SÅ skal jeg endelig begynne å vaske på bittesmå babyklær... Har lengtet etter det i sikkert 3 måneder allerede, men rene klær som ligger for lenge i en skuff har en tendens til å lukte "skuff" etter en stund. :D

 

Håper at jeg slipper hemorider, syns det er nok å ha problemer med bekkenet, og en alvorlig stiv rygg... Sov veldig veldig dårlig i natt, men mistenker at det var den timesturen i skauen i går som slo hardt ut på hoftene mine. Rolig frem til jul da, selv om jeg elsker disse turene med hunden.

 

Men - snart jul da damer!! Hurraaa!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det meste på plass, men mangler en del småting, nattdrakter, litt ull osv, babycall, lammeskinn og slike ting er ønske i julegave, det vi ikke får og det vi mangler skal jeg kose meg med å handle på januarsalget! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å få oversikt på om jeg mangler noe eller om jeg har alt (og mere til!!) Er vel det jeg helst tror, men når det er første baby så vet jeg jo ikke helt hvor mye det går av hva!

 

Forøvrig så syns jeg dagene er litt lange for tiden når man står opp på denne tiden av dagen.. Har allerede vært mer eller mindre våken i to timer, så nå orket jeg bare ikke ligge der mer.. Så håper sånnsett at jeg enten sover mer/bedre etter fødsel eller en nattaktiv baby som kan holde meg med selskap!! Langt koseligere det!! :-)

 

Har skråtak oppe i 2.etg så oppdaget i går at ene skapet på rommet hans blir 1 cm for høyt i enden.. Irriterer meg grønn over det!! Fant først ut at det ikke var noe problem siden jeg bare kunne skjære av det i bunn, men så kom jeg på døren.. Kan liksom ikke bare skjære i den da.. Arg!! Så må vel få det byttet i et mindre skap tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også til å få sove ! eller ihvertfall ligge komfortabelt når jeg ligger i senga :P har så innmari vondt i ryggen for tida, men kun når jeg ligger da, blir mye bedre når jeg beveger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sliter en del med vondt i ryggen for tiden jeg også! Det å sitte eller gå er ganske så greit, men det å reise seg/ligge/stå i ro er heller plagsomt.. Så kan vel si at det blir en del sitting for tiden ja... :( Sku gjerne gått på tur, men er livredd for å falle på glatten nå. Hadde virkelig ikke passet med knekt fot eller noe nå!!

 

I natt fikk jeg sove virkelig lenge og det var superdeilig!! Var våken i 04 tiden og tenkte at det var det, men jeg holdt ut og til slutt sovnet jeg igjen og har sovet helt til over 09!! Virkelig godt til en forandring!! Er sånn etter 4-5 tidlige morgener!!

 

Tenk at det er jul nå.. Kan virkelig ikke fatte det! Hehe! Er så opptatt av alt babystyret at jeg helt glemmer jul i år!! Håper jeg og kan ta meg tid til å slappe litt av og nyte nå! Det hadde vært ganske så herlig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke gå tur jeg heller, er altfor glatt! går litt frem og tilbake i leiligheten :P Ja deilig at tida har gått så fort mot jul da, for da er jo ikke termin så langt unna heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig God Jul til alle rugemaskinene! <3 Måtte bekkenet krangle litt mindre, de sure oppstøtene utebli, og gullet i magen kose seg masse og leke rundt i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...