Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Håper du slipper svangerskapsforgiftning Vestlandsprøver!

 

Jeg er sykemeldt ut året og blir det frem til permstart. Permisjonen er godkjent fra nav, det var et litt deilig brev å få :) I dag var jeg hos jm og hun var litt bekymret for at sf-kurven min hadde synki en del. Jeg har hatt høye sf-mål uti det hvite, men i sist var den innefor det grønne og besten ikke vokst på to uker. 32+0 i morgen. Skal tilbake til uka for oppfølging og er hun urolig da blir det ul. Jeg var egentlig null bekymret, kjenner masse liv og han tar stor plass inni der, men når jm blir litt bekymret og sa jeg ikke kunne vente til jeg skal til legen om to uker blir jo jeg litt nervøs også. Men det er jo bra hun følger opp :) Håper alt er bra med lillegutt inni her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn kan det gå.. Har vært i fin form helt til nå egentlig (bortsettfra at det har begynt å bli tyngre da), men i går ble plutselig beina kjempe hovne.. Det sammen med intens kvalme gjorde at jeg fikk meg time hos legen i dag! Og godt var det!!! Jeg har nemlig fått begynnende symptomer på svangerskapsforgiftning.. :-( Jeg har litt forhøyet blodtrykk, +1 på protein og da veldig hovne bein, fingre og ansikt.. :-( Så nå er jeg sykemeldt tom julaften med beskjed om å ha beina høyt og drikke masse vann. Har også fått beskjed om å passe på symptomer og skal tilbake på mandag for ny legesjekk!! Mye styr altså!

 

Bah, jeg hadde også +1 på protein i går, fikk beskjed om å følge med, men de trodde ikke det skulle være noe problem siden jeg ikke hadd høyt blodtrykk. Men til i dag har jeg plutselig fått kjempenese og lepper og hobbitføtter! Tror jeg må ta meg en tur innom med ny urinprøve på mandag for å være sikker, liker ikke dette, blir så bekymra!

I går var jeg også hos legen, bekkenløsning kjennes veeeldig godt nå, så jeg ble sykmeldt til 14. januar, 15. begynner permisjonen... Begynner å innse at jeg ikke skal på jobb på et ÅR!!! Hva i alle dager... Føles helt absurd...

 

Ellers er dagene rolige akkurat nå etter mange dårlig netter i det siste, men satse på at det går greit fremover! Gleder meg så vanvittig til 5. februar (+ noen dager tipper jeg....), bra det er advent og jul nå, fin tid, kanskje tiden går fort... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter jo sykemld med helg så får se hvordan dagene blir til uken. Iallfall det å bare sitte her er litt kjedelig, men tydeligvis nødvendig! Har iallfall drukket og tisset en del i dag så håper det kan få fart på ting. Livredd for å virkelig få konstatert svangerskapsforgiftning, så håper jeg kan unngå det.. Vil at han skal være her inne til iallfall over nyttår så han kan bli stor og sterk!! Men merker at jeg driver symptomjakt uten like.. Kan jo bli sprø av mindre!! Matlysten er iallfall forsvunnet helt selv om sulten er tilstede!!

 

Håper inderlig at du, Ele, ikke får samme mistanker som meg for det er ikke kjekt! Krysser fingre for at ingen av oss får det påvist!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper dere slipper svangerskapsforgiftning damer :(

 

Tyr82: Jeg opplevde også det med nummer 1. Ble sendt på UL og alt var flott :) Ved neste måling var kurven helt fin, så det var nok bare unøyaktig måling :) Siden du kjenner mye liv så hadde ikke jeg blitt bekymret nei :)

 

Jeg har igjen 6 arbeidsdager før jul, og tror nok de tre siste ukene før permisjonsstart blir med 100 % sykmelding. Så da betyr det faktisk 6 arbeidsdager igjen før januar 2014!!!! :o Sykt!

 

Jeg kjeder meg også litt hjemme om dagene. Jobber to og tre dager i uken, så blir mye hjemmetid. Har egentlig masse energi og tiltakslyst! Har lyst til å rydde og vaske og få det fint hjemme, men uheldigvis så setter kroppen begrensninger :( Støvsuget stuen en dag, og da hadde jeg vondt i ryggen hele den dagen.. Sukk. Merker også at livmoren har vokst mye, for det er vanskeligere å puste, trangt til lungene. Lurer på hvordan det skal bli de to siste mnd :P I morgen er det 60 dager til termin, og etter jul er jeg høygravid! Helt absurd!

 

Lillebror har ligget både på tvers og med rumpa ned den siste måneden, men nå kjennes det ut som han har plassert seg med hodet ned :) Hvertfall har sparkingen vært mest øverst i ribbena samtidig som hodet (?) har blitt trykt nedover! Nesten så jeg føler at jeg må knipe igjen så han ikke skal falle ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forresten si at jeg stort sett har hatt +1 på protein på omtrent alle urinprøvene mine. Det er visstnok veldig vanlig å få litt utslag på protein når man er gravid pga rester av utflod (ja, jeg har masse av det nå i fht vanlig), og så lenge det bare er +1 er det som regel helt ufarlig uten andre ting i tillegg. Men om det øker, og bt øker og vannet øker, da skal det jo selvsagt følges med :)

 

Det er jo bra de følger nøye med oss, da :)

 

Jeg håper alt står bra til for alle fostre og at ingen kommer før neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, +1 på protein var ikke så farlig, men det sammen med høyere blodtrykk enn tidligere og ekstremt hovne bein gjorde at legen ble litt bekymret!! :-( Så skal passe på iallfall!! Håper jo at det ikke får utvikle seg, men får bare avvente foreløpig!! Og ja, han har å bli her inne til etter nyttår iallfall!!

 

Her har lillegutt lagt med hodet ned en stund allerede, så håper han fortsetter med det!! Kjenner lite spark, men mye vridninger og slikt så vet ikke helt hvor bena hans er for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akk, her ligger hele familien strøken. Begynte m to-åringen som hadde 40,6 i feber igår, paracet hjalp ikke nevneverdig. Fikk han til lege på formiddagen, diagnose halsebetennelsem og utskrevet antibiotika. Effektive greier, for i dag har han vært en skikkelig tøffing, både høyt og lavt, og rimelig feberfri.

 

Verre med oss andre, storebror på 4 har tett opp mot 40 i feber, og hos han hjelper heller ikke paracet noe særlig, så er redd for at han også har fått seg en halsebetennelse. Skal ta han med på legevakt imorgen tidlig dersom han fortsatt har høy feber.

 

Selv har jeg ligget i senga stort sett hele dagen, sinnsykt vondt i hals og bryst, og en ubeskrivelig vond hoste. Verker i hele kroppen og i alle ledd, verst er det med bekkenet. Tar paracet med jevne mellomrom, selv om jeg ikke liker å ta medisin når jeg er gravid:(

 

Og mannen biter tenna sammen og tar vare på oss alle selv om han også er dårlig. Ikke vil han be om hjelp fra familie heller sta som han er. Men jeg har avtalt med mamma at hun skal passe lillingen imorgen. Syns så synd på han idag, hadde masse energi og greier, og visste ikke helt hva han skulle ta seg til, alle vi andre var slappe og orket ikke leke:/ Flinke gutten vår:)

 

Huff masse syt her, håper imorgen blir en bedre dag. Ja, ja, det positive er at da er man ferdig med sykdom før jul. Omgangssyka hadde vi forrige uke, så ferdig med det!

 

Det andre positive er at man forhåpentligvis blir ferdig m sykdom før fødsel! Bare 7 uker igjen nå fra mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle sammen?

 

Jeg har vært fullt sykemeldt de siste 2 ukene, og kjenner det har vært godt. Ikke så mye jeg orker. Tviler på at det blir noe mere jobb på meg før permisjonsstart 1 januar.

Nå ligger jeg på sofaen og slapper av etter å ha lysta og pesa meg gjennom en gulvvask. Godt å få gjort, men jammen var det slitsomt! De siste månedene er det mange som har spurt: " begynner det å bli tungt nå eller????" Selv om jeg sliter med halsbrann, kvalme og til tider kranglete rygg, så synes jeg ikke det har vært tungt. Før nå siste uke. Føler meg plutselig veldig gravid, og lite grasiøs :) Mye pust og pes om dagen, og det blir mye tid på sofaen.

 

Har plutselig også skjønt at det nærmer seg termin. Skal hente vogn og en del låneklær i morgen, så da er vi litt mere klare for å ta i mot vesleTrollet :) Som forøvrig prøver å flytte inn under venstre ribbensbue. Presser bra oppi der :)

Er forresten 34+3 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Føler det er lite å meddele, da man går hjemme hele dagen.. Bekkenet lager krøll, både for hverdagslige aktiviteter, og for nattesøvnen. Var på konsert (Vamp) på torsdag, og da ble det 1,5 time stående, og det kjennes godt enda. Skulle bedt om rullestol eller lignende! Haha! :D

 

Vi har pyntet litt til jul, stellebordet er på plass, og en skuffe er fylt til randen av ting fra gratispakkene. Veldig veldig kjekt å ha!! :)

 

Jeg går småturer med hunden, og hver kveld er det stalltid, og annenhver dag kjører jeg med hesten. Godt å komme seg ut og i litt aktivitet, selv om jeg overlater de tyngste tingene til andre. :)

 

Får hjelp av fruen til å ta på sko og knyte, der jeg ikke bare kan trakke oppi. Vinterjakken min er blitt for liten, så vagler rundt i en altfor stor hauggammel flerfarget dunjakke som jeg har fått fra min 1.80 m høye nevø. Føler meg særdeles vakker!! :D

 

Et par dager til, så bikker jeg uke 33.. Har begynt å tenke på fødselen, og har kommet frem til at jeg gruer meg, men gleder meg til det setter igang, for da er det snart overstått. Og den mestringsfølelsen som jeg HÅPER jeg sitter igjen med etterpå, den gleder jeg meg også til... :)

 

Og alle - husk Greys i kveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme forholdet til fødselen m&c! :P

 

Ellers har bekkenløsninga blitt nokså altoppslukende, den sitter veldig foran og det er så vondt nedover mellom beina... Føles som om føttene bare vil gli fra hverandre og jeg må kjempe mot! :P

Så jeg prøver å ta dagene ganske rolig, men det er jo så mye annet jeg heller skulle gjort...! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, lite å meddele her og. Her er fortsatt jeg og de to små syke. Lillegutt fikk et virus i tillegg til halsebetennelsen, så her endte vi på legevakta søndag, for å få det konstatert. Storebror har heldigvis kommet seg fort. Men holder guttene hjemme fra barnehage imorgen også så de skal bli helt friske og fine, og forhåpentligvis holde seg friske til jul. Mamma skal avveksle meg imorgen, så jeg får kommet meg litt. Er jo ganske slitsomt å være høygravid og syk, og ikke få hvile fordi man har to syke barn å ta seg av også. Ser fram til å slappe litt av:)

 

Ellers så sitter jeg nå og strikker da. Sjonglerer mellom to prosjekt, en hentedress og et nydelig babyteppe, ene i mørklilla, andre i litt lysere lilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes så synd på dere med bekkenløsning. Jeg er i uke 29 og er i 100% jobb. Var fulltidssykemeldt frem til uke 19 pga kvalme og oppkast og nyter å være i jobb selv om jeg blir helt utslitt (er ped.leder på en avdeling med 21 små og store). Jeg er glad i ettermiddager uten noen planer annet enn sofaen! Det er godt det! Mangler fremdeles stellebord og sengen skal min far male før vi får den, men ellers er det meste på plass. bilsete og vugge til stuen er på plass. Vogn er bestilt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor var bekymret fordi jeg har hatt avflating av sf-kurven min, så i dag var jeg på ultralyd for å sjekke at alt var bra med lillegutt i magen. Og det var det heldigvis :) Godt de sjekker en gang ekstra enn en gang for lite. Jeg var ikke så veldig bekymra siden jeg kjenner masse liv, men godt at de sjekker likevel. Og så er det jo greit å vite at alt er bra inni her :)

 

Og i går fikk jeg telefon om at vogna mi var kommet og dermed alt utstyret mitt, det er digg! :D I følge hjemmesidene til Emmaljunga skulle den produseres i uke 52, men nå skal jeg hente den på lørdag. Da blir det plutselig veldig "babyete" her i huset :D Gleder meg til å sette opp seng og greier. Tihi <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt fraværende i det siste her jeg også ja.. Utrolig nok går dagene fortere når en er sykemeldt og bruker mesteparten av dagen på avslapping.. Men blir iallfall litt strikking utav det!! :-) Ble ferdig med en bukse i alpakka i forgårs så da strikket jeg en skøytelue til han!! Det var bare rettstrikk så det gikk ganske radigt!! Nå er jeg begynt på ny bukse!! Tilsammen nå har jeg hentedress, jakke, bukse og lue!! Stas det!! :-)

 

Har dere forresten fått med dere den ultrasøte tigerdressen hos Lindex?? Til min fortvilelse var de utsolgt alle steder da jeg oppdaget den, men etter en stund fikk de den inn igjen på nettbutikken og i dag fikk jeg hentet den!! :-) Gleder meg stort til den kan taes i bruk!! (Kjøpte str 62 for at den ikke skulle pass helt med en gang!)

 

Ellers er blodtrykk nå kommet ned igjen der det pleier så merker ay jeg da sliter litt med å være i ro, men samtidig tenker jeg det er best for oss begge at det blir værende der!! :-) Har fullført 32 uker i dg og begynner på uke 33 nå!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå var det mye fødeinlegg her, føles som vi har en laaaang vei enda. Jeg er ikke helt der enda, selv om jeg storgleder meg til det første tegnet på at fødselen er i gang. Men hjelpes, mye som må gjøres før da med forberedelser her i heimen. Nå tar liksom jula all tid. Tenkte å sysle med slikt de siste fire ukene i januar:)

 

Ellers så har alle mann alle blitt frisk, wiihii! Og nå koser jeg meg hjemme med en kopp kaffe etter levering i bhg.

 

Senere idag skal jeg på ul og se lillesnuppa. Er med på et forskningsprosjekt, så går til ul hver fjerde uke, som tar en drøy time.. Er spent på denne gangen, hvor stor hun er og hordan hun ligger;) Tenkte å høre om han kan ta 3D også, og ta ut noen bilder til meg, som en gest for at jeg stiller opp for andre gang (deltok sist svangerskap også). Håper det blir tid.

 

Ha en super dag jenter, det skal jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres koselig ut med masse ekstra ul da!! :-D Alltid stas å se på den lille!! :-D Vi var jo på 3d i uke 28 og da låg han med hodet ned og alt var bare bra! Nå er jeg ikke helt sikker på det der lenger! Syns nemlig han sparker litt alle veier for tiden.. Jordmor var heller ikke sikker på hva som var opp eller ned.. Veldig kjedelig om han har snudd seg helt rundt, men er jo enda tid for å snu seg tilbake også!! :-D Her har jeg vært litt for tøff i det siste med tanke på avslapping og vanndrikking, så nå har desverre bein og fingre hovnet igjen.. :| Så må visst virkelig lære å slappe av! Kan iallfall glemme tanken på å komme tilbake på jobb før perm om det er så lite som skal til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare titte inn og fortelle at jeg prøvde gravidmassasje i går, på Atlasklinikken (rett ved Rådhuset i Oslo). Deilig med god massasje tilrettelagt for en gravid kropp. Anbefales!! Og veldig hyggelig dame!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på aktiv365 (bergen) og der er spa avdeling, så den 20 har jeg bestilt meg gravidemasasje!! 2t og 20 min velvære skal bli deilig!! Må riktignok ut med 2000kr for herligheten, men håper det er verd det!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!! :) Eg har søkt litt rundt nå, og funnet en "Corpus Vita" på Nesstun, som har gravidemassasje og benk tilpasset mage og tilogmed store pupper! :D Tenker eg ringer dem på mandag, og hører om de har mulighet til en time før jul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj.... jeg har ligget med omgangssyken i helga :/ Men er på bedringens vei nå, heldigvis! Bare sliten og stiv og støl i mage og rygg. Håper storebror og pappan slipper unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff føler med deg. Vil påstå omgangssyka er verre enn å føde! God bedring!

 

Har kjøpt julegave til mannen idag, og er strålende fornøyd med gaven, og det faktum at jeg er ferdig med den vanskeligste gaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...