Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Har bare vært her inne noen dager, men sydp for det meste at det er fødende som skriver noe.. Siden det er litt langt frem for meg lurer jeg da på hvordan dere andre har det, dere som ikke er kommet så langt!! :-D Her jobbes det på spreng for tiden da vi innreder ny etasje i huset før gutten ankommer!! :-D Det skal bli soverom til oss, stort soverom til han (18m2), stue og bad!! :-D Har kommet et stykke på vei, men har enda masse igjen der! Veldig glad for at foreldre og søster hjelper oss!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, er i starten på 3.tri og det har slått meg også at det er bare folk helt på slutten som skriver her inne. Vi får lage vår egen skravletråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+2 her, og vi skal på 3D-ul i morgen hele familien!! Gleder meg vilt! Jobber 100% i bhg nå, men skal til lege tirsdag for å få delvis sykmelding. Må visst bite i det sure eple, da jeg har så vondt i bekkenet at eg har grått hver kveld den siste uken :( Sliten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også måtte bite i det sure eplet denne uken, jobbet fullt frem til nå men kroppen vil ikke sammarbeide lenger ! Alt som har gått så smertefritt fremm til nå! Men er jo di tyngste siste ukene som kommer nå! Og hjelper ikke på rygg og bekken men en veldig aktiv sønn på 14 mnd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med skravletråd da!! :-D Jeg hadde den "fordelen" at jeg bare jobbet 50% da jeg ble gravid pga en ankel og har egentlig en veldig aktiv jobb som portør, men siden de allerede hadde tilrettelagt for foten så har jeg ikke trengt noe mer nå!! Veldig greit det!! Håper jeg klarer å holde ut til slutt, men merker jo at d begynner å bli tyngre for bena etterhvert!! Om to timer skal vi på 3d ul og skal ha med blivende mormor!! :-D Gleder oss stort til det!! Er så spent på hvilken vei han egentlig ligger nå!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Svarte kjapt fra jobb tidligere i dag, så her kommer litt mer utfyllende fra meg.

Er altså 31 uker på vei med en liten ivf-baby (fryseegg). Er fortsatt en del kvalm og sliter med halsbrann. Har de siste ukene vært mye stram i ryggen og så, og i dag kjente jeg at det kanskje ikke er så gunstig å jobbe noe særlig lenger. Vagger avgårde med museskritt. Har kontorjobb, så det er jo ikke noe tungt fysisk heller. Er for tiden 50% sykemeldt, og få se om jeg klarer å være på jobb fram til neste kontroll. Synes det er litt leit at jeg er i ferd med å kaste inn håndkleet, men sånn er det.

 

Sånn ellers er det full fart i magen. Mye liv hele dagen egentlig, og babyen er snill om natta og lar meg få sove :) Har kjøpt bittelitt klær, men blir egentlig litt sur av det. Alt er jo rosa eller blått, og vi har valgt å ikke vite kjønn :) Har begynt å strikke litt, så om det blir lite med jobb framover, så skal jeg kose meg med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 29 her. Første barn, en liten guttebebis som modnes og styrkes inni her. Gravid med ivf og donor. Med "kun" 11 uker igjen, så håper vi jo at det skal gå fort! :) Først julestyr og stell, så nyttår, så litt januarsalg - så er vi der! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, noen kjente navn her ja! :)

Jeg er 28+6 i dag, teller ned og gleder meg! Jobber 50% med bekkenlåsning, halsbrann og stort sett tett nese og dårlig søvn! Meeeen, blid og glad og gleder meg så masse!!! Spørs nok om det blir 100% sykmelding om en måned eller noe, men håper det holder seg likt som nå så det går greit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det faktisk er såpass mange nye her likevel da!! :-)

I går var vi på 3d ul, men gutten hadde bestemt seg for at han ikke ville bli sett på! Så hodet var plantet godt ned i bekkenet og i forkant var armer, bein og navlestreng samlet for mest mulig skjærming!! :-) Hehe! Fikk noen halvveis fine bilder, men fikk ny time gratis på tirsdag for å se om han har endret litt leie da!!

I dag har vi tapetsert OleBrumm på soverommet til gutten!! :-) Har vegg to til i morgen og kan ikke si at jeg er veldig glad i å tapetsere i det hele tatt, men godt å bli ferdi!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er 28/29 omkring, termin 1. februar. Klarer ikke regne akkurat nå;) Har to små på akkurat fylt 2 og 4 år. Ble 100 SM i slutten av forrige uke.

 

Vekker babyen dere om natta? Jeg pleier å våkne av noe som føles ut som at lillepia holder på å sparke seg ut av magen. Kan ikke huske at de to forrige pleide å vekke meg av slike sinnsyke spark.. Selv om det var to store gutter... Men man glemmer jo så fort da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på 3D ul nr 2 i morgen, fikk ny time da vi gav en heller laber tilbakemelding på forrige ul. Han lå dumt til sist, så vi håper han viser seg skikkelig frem i morgen! :)

 

I heimen, så er det sortering av klær som vi har arvet som står på plakaten, samt at vi har begynt letingen etter vogn. Valget har falt på Simo Combi, og nå er spørsmålet om vi skal kjøpe ny, eller spare litt tusenlapper og kjøpe brukt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi sett på søteste Ole-gutten vår!! Virkelig fascinerende med 3D! Han var litt sjenert og hadde ene hånden foran nesten halve ansiktet, men vi fikk en god titt i fine bilder likevel :) Og fremdeles ingen til om at det er en gutt ;) Utrolig hvor glad det går an å være i en person man aldri har møtt. Elsker lille gutten min allerede :) Og storesøsknene syntes det var veldig stas. Han var ca 1100 gram i dag, 28+3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere halsbrannere!

Dere ligger med hodet høyt? Her er det ei sammenbrettet dyne og 2 puter under hodet om natta. Nattbordet er fullt av gaviscon. Våkner likevel av halsbrann stort sett hver natt, men

det er mye bedre med hodet høyt. Har ligget sånn i 6-7 uker allerede- bare 9 igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter:) Jeg er i uke 31+ 2. Bekkenet mitt sviktet tidlig, og jeg er glad for at jeg fremdeles kan styre unna krykker. Så lenge jeg tar hensyn til plagene går det superbra! Samlede ben ut av bilen og senga, og ikke sitte eller ligge for lenge i samme stilling. Ikke mye gåing:( Men jeg går på Aquagym 1 gang i uken, og det kan virkelig anbefales! Alt i bassenget er en befrielse. Deilig å kunne bevege seg! Men foruten om bekkenet har jeg det super bra! Gleder meg veldig over babyen. Vet enda ikke helt hva det blir, for hun/ han lå så dumt til på UL. Ny UL i slutten av Nov. Gleder meg veldig. I går var det en veldig romstering i magen her, og nå kjenner jeg litt mer syntetiske spark øverst i magen. Tror dere han/hun har snudd seg med hode ned? Kjenner ikke veldig nedpress.. Men kanskje hodet ikke har fått kilt seg helt fast? Tenker på at jeg skal lage barnerommet ferdig, men kommer jo til kort om tapeten skal være rosa eller blå..:) Så får vente til etter UL! Må ha en super søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er i uke 28+6, med mitt første barn (ICSI-barn). Formen er stort sett bra, men den siste uken har jeg blitt plaget med karpaltunnelsyndrom. Dette gjør at jeg har prikking i fingrene, og hendene er følelsesløse/vonde. Sover dårligere pga. dette. Har prøvd de to siste nettene å sove med "håndleddsstøtte", i håp om at det kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er i uke 28+6, med mitt første barn (ICSI-barn). Formen er stort sett bra, men den siste uken har jeg blitt plaget med karpaltunnelsyndrom. Dette gjør at jeg har prikking i fingrene, og hendene er følelsesløse/vonde. Sover dårligere pga. dette. Har prøvd de to siste nettene å sove med "håndleddsstøtte", i håp om at det kan hjelpe litt.

 

Jeg har også mitt første ICSI-barn i magen!! :) 29+0 i dag! :) :)

 

Og hold meg gjerne oppdatert på hvordan det går med håndleddsstøtte, kan nok trengs etter hvert her også...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...