Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da var julaften allerede over for i år!! :) Den lille fikk faktisk hele to gaver han også!! Det er svigerfamilien som kommer med gaver til han! Fikk en jake til han hvor det står I <3 mom! Må jo si at jeg likte den veldig godt da!! :) Det største jeg fikk til jul var symaskin, så nå skal jeg lære meg å sy klær til han også!! Stor stas!! :) Håper dere hadde en fin kveld og klarer finne roen også de kommende dagene!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sliten i dag etter julaften i går. Lillegutt i magen fikk fire egne pakker, samt at vi fikk noe utstyr vi hadde ønsket oss. Så nå er det greit at det kan bli 2013, og da kan han komme når han vil for min del ;)

 

Men hadde en utrolig hyggelig aften, selv om jeg ble sliten, altså! :) Og jeg fikk verdens fineste stelleveske i julegave fra mannen :D (storksak elisabeth i konjakk). Da jeg åpna opp den pakka så dufta det så herlig skinn :) Gleder meg til å bruke den :)

 

Fortsatt god jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat stått opp etter en to timers lur, er helt skutt etter de siste dagene. Spesielt gårsdagen! Guttene på 2 og 4 tok helt av, svigers var ganske gira de også;) Gleder meg til at roen skal senke seg de neste dagene..

 

Lillebabisen fikk to presanger hun.. Veldig søtt med jenteklær:)

 

Fikk forresten en fantastisk Louis Vuitton veske av den fine mannen min:) Også hadde vi begge kjøpt en rød kitcn aid blender til hverandre fra ungene, he he, er det mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt god jul til alle! :)

 

Virker som om de fleste er litt slitne etter gårsdagen, forståelig nok! Fikk meg en liten 20 minutters powernap på dagen i går, selv om jeg gjerne skulle ha sovet myyye lengre.. Og jeg har ikke unger fra før engang! Ære være dem som har det!! :)

 

Vi fikk endel til lillegutt, og det var utrolig moro! Litt klær, gulpekluter, vaskekluter, vippestol, bilspeil, "Mitt første år" bok og litt småleker. :) Godt fornøyd!! Nå kan det bare bli januar, så skal vi ut å handle de resterende tingene vi mangler, samt begynne å vaske klær og legge på plass. *glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror fikk en gave han også :) Koselig det :)

 

6 uker igjen til termin nå! Tiden flyr :) Formen er stort sett grei, men nå har vannet i kroppen kommet for fullt :( Hovner opp på hender og føtter hele tiden så jeg sitter med beina høyt opp konstant :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo hatt en del problemer med masse vann i det siste jeg også (ble jo også sykemeldt til slutt), men nå i julen har det vært så travelt at jeg ikke har hatt tid t å tenke på det.. Så kan vel si at det merkes!! Egentlig spesielt fingrene for får ikke til noe lenger.. De er så tykke at de ikke virker som de skal!! Hehe!! Så nå er det full skjærpings her!! Sitter med beina høyt og drikker vann!! :-D

 

I dag ble det en ganske tidlig start på dagen for våknet i 6 tiden av veldig kvalme som ikke ville gå over.. Er virkelig lei av det der nå.. Har prøvd meg på ingefær te og vann med sitron, men i dag hjelper ingenting visst.. Så får se om jeg kan få litt hvile istedet eller noe for dette er ikke kjekt!!

 

Forresten, starter på uke 35 i dag!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg ble også kvalm natt til i går. Måtte faktisk stå opp og kaste opp :( Satser på at det var noe med matinntak og ikke svangerskapet!

 

Har startet på min 35. Uke jeg også, og i går monterte vi sprinkelsenga og hengte opp sengehimmel :) Så i dag våknet jeg og så rett bort på lillebrors seng :) Veldig surrealistisk, men så koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er noe herk ja! Men så skal det sies at det går masse omgangssyke for tida, jeg for min del har vært urven og kvalm og nesten spydd i ei uke før jul, heldigvis bra igjen nå :) 7- og 1-åringen slapp ikke like billig unna, der var det både oppkast og diaré :(

 

Så koslig å ha montert seng da! Vi skal hente sprinkelseng nr to nå en av dagene, litt spent på hvordan vi løser plassen på soverommet... Foreløpig mangler vi to soverom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei, og fortsatt god jul!

 

Her er det bare 25 dager igjen til termin. Synes jeg har goood tid fortsatt :D Det blir spennende å se når babyen kommer i forhold til termin. Hodet har festet seg, og livmora er svææær, men babyen ligger fortsatt høyt. Er 36+6 i dag - fra i morgen regnes ikke babyen som prematur hvis den skulle ebstemme seg for å komme før :)

Har vasket litt klær og lagt på plass i kommoden, ellers gjenstår det litt. Får ta litt hver dag, så blir jeg nok ferdig. Men det viktigste er på plass da.

Kjenner jeg er sliten, så det var godt å bli sykemeldt den siste tiden. Plages fortsatt med kvalme og halsbrann, men nå er det jo ikke så lenge igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med kvalme og oppkast da.. Ikke noe kjekt i det hele tatt!! I det siste har jeg faktisk vært veldig lite kvalm når jeg tenker etter (kanskje ikke lurt å si det høyt i tilfelle det kommer tilbake da, siden jeg så og si har vært kvalm det meste av svangerskapet..)

 

Tenkte på det før jeg gikk inn her at nå er jeg vel egentlig ikke i starten av 3. trimester lenger!! I dag er jeg offisielt høygravid så da er det bare 40 dager igjen til termin!! :)

Jeg merker det også godt på formen at det bør være lite tid igjen for det meste er ganske slitsomt.. Har fått montert et 50cm skap, men det gjorde at ryggen ble helt ødelagt.. :(

 

I kveld var jeg på koselig gratis pakke shopping!! Har hentet pakke fra apotek1, vitusapotek, kiwi og gratis body fra lindex!! :) Og så kjøpte jeg alt mulig en (forhåpentligvis ikke) trenger fra apoteket som nesesuger, paracet osv! Så nå har jeg iallfall slike ting på plass også!! :) Godt med alt som er gjort!! Var ikke store avstander jeg måtte bevege meg, men endte med enda mer ryggvondt og kynnere.. Så nå skal jeg iallfall ikke gjøre mer i kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille det var her da..

Forrige natt sov jeg ganske så bra, men det er sånn for tiden at det ikke kan skje to netter etter hverandre. Så nå sitter jeg her da! Lurer veldig på om lillegutt har puttet seg ned i bekkenet eller hva det er for er plutselig begynt å bli ganske så tungt på undersiden av magen.. Klarer ikke helt å forklare hvordan det føles, men er vel noe som minner om konstant kynner..?? Håper jeg ikke skal ha det slik helt til fødsel for da orker jeg ikke gå veldig lenge.. :( Har jo planer om å ha han her inne en del uker enda!! ;) Hvordan går det med dere ellers da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det influensa på gang. Hurra! Deilig måte å gå inn i det nye året på. Men trøster meg med 2 ting; ungen er ikke ute enda, så kan bare bry meg om meg selv og det er lenge til termin, så jeg trenger ikke være stressa over å måtte bli frisk før fødsel starter! Første år siden 2004 at jeg ikke tar influensa-vaksine (siden jeg var gravid nå i høst tok jeg ikke sjangsen) og så får jeg den. Typisk! Eller...kalles vel dårlig immunforsvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det trøttesen hele dagen lang, og bekkenet is killing me! Sover svært dårlig pga det, og det er veldig frustrerende. Nå er jeg fornøyd med å gå over nyttår, så han kan igrunn bare komme anytime.. :) Selv om jeg ikke har termin før 3 februar, så er det ikke SÅ ille om han kommer snart..

 

Har, bank i bordet, holdt meg frisk på andre områder. Ingen forkjølelse eller influensa, eller omgangssyke. Pjuuh!! Holder lenge med det jeg har av andre plager.

 

Nå prøver jeg bare å holde meg våken, slik at jeg kan si "Godt Nyttår" kl 00.00, og krype til køys.. Hehehe..

 

Takk for det gamle folkens!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år :)

I dag er det nøyaktig 3 uker til termin, og babyen er velkommen akkurat når det passer den! Seng monteres i morgen ( eller i dag da- etter at vi har sovet), mannen synes bagen må pakkes nå, og så gjenstår det litt småvask. Men det viktigste er i orden, så da er jeg vel klar da? Har lagt kladder under lakenet i senga i tilfelle vannet skulle gå der. Så da er jeg vel ganske trygg for at vannet IKKE går når jeg ligger i senga :D Har en nydelig liten nevø som mener at babyen kommer når jeg sover, så da har jeg jo tatt forhåndsregler om så skulle skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh! da var det 2013 og nå kan babyen komme når han vil for min del. Kom akkurat hjem fra fest. Mini har vært veldig livlig i dag med alkoholfri musserende full av sukker (antar jeg) og høy musikk. Virka som det var noen 90-talls-slagere han likte godt ;)

 

Jeg er kjempesliten og har utrolig vondt i bekkenet. Hjalp ikke på å kjøre ti min hjem og så karre seg over en stor, såpeglatt gårdsplass. Håper kroppen vil gi meg mange timer søvn. Har rigga meg til på sofaen for øyeblikket for orket ikke gå opp trappa til soverommet når doen er her nede :P

 

Godt nytt år alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår folkens!! Tenk at nå er vi ankommet året da de små er hjertelig velkommen!! Gleder meg stort til han velger å ankomme! Fremdeles 5 uker igjen til termin, men tenker det skal gå ganske så fort! Neste uke har jeg ny time hos legen så det gleder jeg meg til! Spent på å høre hvordan det går med lillegutt! Jeg lurer på om han er litt liten siden jeg ikke kan kjenne hverken armer eller bein enda, men er spent på hva hun synes! Vi har ikke for vane å få veldig store barn i min familie, mens hans familie får sjeldent små barn.. Så usikker på hvem han skal arve str etter! Jeg har heller ikke lagt på meg noe særlig siste mnd (opp 800g), men tror det kommer mer av at jeg gått ned i meg selv enn at han ikke har lagt på seg.. Håper jeg iallfall!! :) Uansett veldig spennende fremover!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei VestlandsPrøver!

Jordmora som jeg har gått til, sa at det var mors fødselsvekt som var interessant. Vi får barn som er like oss selv. Blir spennede å høre om legen din er av samme oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei!

 

Nå er julen nesten ute av huset, bare et par blomsterpotter med julestjerner igjen.. :) (Hva gjør man egentlig med de, hater å kaste noe som lever!!)

 

Stuptrøtt i dag også, var oppe til halv 1, rett og slett bare for å kunne si "Godt Nyttår" til min kjære, og tidlig opp i dag for å gi frokost til hestene. Tok meg også en kjøretur med gampen min, og kjenner at jeg gleder meg til å sende henne vekk i trening om et par ukers tid, så jeg slipper å tenke på det. Håper bare jeg greier et par uker til! :)

 

Og jeg er spent på hvor stor lillegutt er når han blir født, både jeg og de andre mamma fødte var over 4 kg. Da dette er donorbarn, så har jeg kun meg selv å sammenligne med. Neste jordmortime den 11 januar, blir spennende å høre hvordan ting ligger an! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spart på julestjerner mange ganger, når de røde bladene detter av så blir det en grønn plante, mine har blitt ganske store også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Min1.baby

Godt nyttår alle sammen! :D Nå er jula pakket bort,den nye kommoden vasket og luftet og tørket,så nå skal jeg begynne å vaske baby klær.;) Blir gøy å få det på plass.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei VestlandsPrøver!

Jordmora som jeg har gått til, sa at det var mors fødselsvekt som var interessant. Vi får barn som er like oss selv. Blir spennede å høre om legen din er av samme oppfatning.

 

Tja, håper ikke han tar etter meg.. På slutten av svangerskapet fikk mamma morkakesvikt så jeg var nesten en mnd uten mat før de oppdaget det . Så når jeg kom ut (to uker før termin) veide jeg bare 1650g.. Er vel litt det jeg frykter med han her og, men har fått beskjed om at det ikke skal være arvelig iallfall! Så håper det stemmer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år:) Idag er det nøyaktig 1 mnd til termin:) Skrekkblandet fryd, har plutselig dårlig tid mtp alt som skal ordnes føler jeg..

 

På fredag starter jeg fødselsforberedende akupunktur, noe jeg hadde veldig god erfaring med sist. Nå skal jeg gå til en annen behandler, så spent om hun er like dyktig. Koster skjorta, men forhåpentligvis verdt det..

 

Og så er det jordmor om 6 dager, virkelig spent på leie, og om det blir henvisning til sykehuset og planlegging av ks..

 

Spennende tid imøte for oss alle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!

 

Jeg får nesten dårlig samvittighet av å lese om alle som plages med bekken og lignende. Selv er jeg 32+1 i dag, og har vært på skitur... Deilig å komme seg ut en tur etter en stillesittende jul (pga sykt barn).

 

Jeg skal til JM på kontroll på fredag, og det er alltid spennende/koselig, synes jeg. Er spent på å høre om hun er enig med meg i hvordan lillegutt ligger inni magen. Selv tror jeg han ligger akkurat likt som storebror lå. Med hodet ned og beina ut mot min høyre side :)

 

Har alle dere (som har kommet langt nok i svangerskapet i alle fall) fått estimert størrelsen/vekt på babyen? Kan ikke huske at det ble sagt noe om vektestimering sist gang jeg var gravid. Håper bare dette lille nurket er på samme størrelse som storebror da han kom - 3300 og 51 cm var en perfekt størrelse, spør du meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...