Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Da har jeg pakket jula opp på loftet, og tatt ned 9!! Stk 31 liters bokser med gutteklær fra 0 til 1 1/2 år. Er litt ammeklær og kluter oppi der og, men hovedsakelig gutteklær. Jøss, ble overrasket selv over alt vi har, og nå venter vi jente, så er spent på hvor mye som kan brukes. Resten skal gis bort. Blir godt å få ryddet litt opp og kvitte seg med greier som tar plass og ikke blir brukt..

 

Hvordan er det med kynnere hos dere? Mine begynner å bli veldig sterke og ubehagelige. Må puste litt ekstra føler jeg når de står på.. Et tegn på at fødsel nærmer seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke mye til kynnere enda (32+3), men fikk de ganske seint i forrige svangerskap også. Jeg hadde ikke ubehag da. Kjente bare at magen vekslet mellom å være steinhard og litt mykere med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var mye klær lagret, Indigo!

 

Kjenner kynnerne innimellom (35+5 i dag), men har utrolig mye murringer i korsryggen.. Har i hvert fall den siste drøye uken begynt å kjenne mye mer enn jeg har gjort før, så er ikke tvil om at kroppen har startet med å forberede seg på at noe skal skje etterhvert :)

 

Ellers har jeg begynt med fødselsforberedene olje etter tips fra jordmor. Hun sa jeg kunne bruke samme som jeg brukte til magen om ejg smurte den, men den bruker jeg vanlig fuktighetskrem på, så det fristet ikke nedentil. Så da kjøpte jeg Wedela sin. Sikkert ikke det billigste, og jeg husker ikke hva den kosta, men om det var et par hundre kroner så er det absolutt helt greit om det kan føre til at man rifter mindre under fødsel. Men herregud for et styr å skulle bruke! Er litt vanskelig å rekke frem rundt magen, hehe :P Burde sikkert spurt samboer om hjelp, men han er generelt dårlig på massering, så vet ikke om han funker til dette, og ikke uten å drive på med annet (kremt) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten hatt denne tråden i ganske mange uker nå, og er vel ikke helt i starten av 3.trimester lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å tøye/massere med jordnøttolje under forrige svangerskap, men endte med å få sopp av det :/ Så jeg tror jeg dropper det denne gangen. Håper du slipper det, Tyr82 :) Enig med deg i at det var et styr! Jeg var flink i ca en uke, også sklei det litt ut. Var nesten litt glad for å få en unnskyldning til å slutte med det... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner vi å nærme oss slutten av 3 trimester, faktisk! Uke 36 i morgen, sprøtt hvor tiden går igrunn...

 

Tror ikke jeg har hatt kynnere, er førstegangs, så vet ikke hvordan de kjennes ut heller?

 

Jeg kan skrive under på at det ikke er lett å komme til "der nede", selv om jeg ikke har den største magen. Har en slik krem som skal smøres/masseres på, men spørs om jeg orker å dille med det 10 minutter for dagen! :)

 

Får til stadighet høre at jeg ikke er stor, men føler meg jo som en hvalross, evt elefant. Tungt er det, og pusten er ikke alltid på lag med meg. Men får vel bare holde ut til han bestemmer seg for å komme. :) Familien min kommer hjem fra sydenferie 12 januar, så etter det er han hjertelig velkommen! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er tredje så kanskje derfor kynnere er her nå så sterke. Husker med førstemann at de ikke kom før helt på slutten, siste par ukene..

 

Ja, sprøtt at det snart er over. Har lyst å tviholde litt til på graviditeten, fordi det nok er siste gang, men samtidig er jeg såå klar på å bli ferdig! Er 37 uker på mandag..

 

Har vært på modningsakupunktur nå, og sitter med en deilig følelse og en kopp te:) Gleder meg allerede til neste behandling.

 

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jeg sykmeldt 100% og skal bare ta livet med ro den siste drøye måneden. Har fått litt forhøyet blodtrykk, litt hevelser, svimmel og kvalm. Så går jevnlig til legen og måler blodtrykk. Satser på at jeg holder det i sjakk med hvile :) Kun 35 dager igjen til termin nå, så skal nok holde ut :) Har bestilt et lass med serier så jeg skal ha noe å gjøre de siste ukene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere av dere har påpekt så er vi jo ikke i starten av 3.trimester lenger.. Linken har utviklet seg til en koselig skravletråd istedet!! :) Så veldig koselig det!!! :)

 

De siste dagene har jeg, utrolig nok, sovet veldig godt bare vært oppe for å gå på do, men har sovnet igjen når jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov jeg 4,5 timer sammenhengende! Skal si jeg var overrasket da jeg våknet og måtte tisse i dag tidlig. Hadde bare vært oppe en gang i natt! Deilig.

 

Dessuten lurer jeg bittelitt på om hodet har festet seg her, for har hørt at da kan bekkenet bli bedre, og de to siste dagene har bekkenplagene vært mye mindre! Føler jeg kan gå litt bedre :) (men kan jo være tilfeldig?) Skal til legen på mandag, man fastlegen min klarte ikke å bestemme at han lå med hodet ned sist jeg var der, enda han har liggi likt i de siste gangene og jordmor er ikke i tvil. Og jeg kjenner godt rompa selv øverst, og hikkingen nederst. Fastlegene er gode til mye, men min ikke like god på svangerskap :) Så antar at jeg ikke får noe svar på det da, men kanskje uken etter igjen når jeg skal til jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kastet maskinen avgårde fordi jeg var så forbanna så gir jeg den en sjanse til.. Jeg skrev det samme mange ganger her, men hver gang forsvant det eller som den over, ble publisert.. Kan ikke si at lunten min er så veldig lang for tiden, men når slike ting skjer klikker det iallfall for meg!! Men heldigvis fantes det en knapp som gjorde at alt nå føles mye bedre, så håper bare at det varer!! (kastet bare maskinen på sofaen, men var virkelig rett før jeg kastet den i veggen)

 

Uansett, det jeg holdt på å skrive var at jeg hadde sovet veldig godt i det siste (foruten tissepauser) og lillegutt har også vært veldig rolig. Jeg kjenner han godt så tror ikke det er noe ille med han, men samtidig er han mye roligere enn tidligere i uken. Det merkelige er at jeg har plutselig fått så innmari vondt under magen når jeg beveger meg.. Så har for det meste sittet de siste dagene.. Beina ligner hobbittføtter og er sinnsykt hovne, men heldigvis får jeg enda på meg sko! Prøver å være flink til å drikke, men er ikke så alt for flink likevel tror jeg.. Har også begynt å få hodepine på kvelden så syns ikke det er så veldig kjekt!! Har time hos legen på mandag så håper hun kan gi meg noen svar! Er 35+2 nå (eller 35+4 om jeg teller som legen!) så er ikke alt for lenge igjen nå!

 

Siden jeg har sittet masse de siste dagene så har jeg iallfall fått gå gjennom klær som jeg har merket med navn og sortert etter farger og stoff. Så nå venter jeg bare på noen klær jeg skal arve før jeg begynner å vaske til uken!! Må vel ta å begynne med fødebagen snart også?? Eller hva tenker dere?? Har ikke lyst å gjøre alt for tidlig, men samtidig har jeg ikke lyst å gjøre det for sent heller.. Vanskelig det der!!

 

Lurer på om jeg skal henge meg på for å kjøpe sånn salve, men hva er det fulle navnet?? Ikke så lysten på å forklare hva jeg vil kjøpe, så bedre å vite hva den heter! Er det forresten noen av dere som bruker bringebærkapsler/te? Har hørt om det, men veldig usikker på hva det skal hjelpe mot og om jeg trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VestlandsPrøver: Hvordan er blodtrykket ditt da? Viktig å være litt obs på svangerskapsforgiftning når du hovner mye opp, har hodepine og magesmerter. Jeg går til ekstra kontroller pga det nå.

Bringebærkapsler har jeg forresten aldri tatt. Har faktisk ikke hørt om det før dette svangerskapet :)

 

Jeg har allerede begynt på sykehusbaggen jeg ;) Og vasket de minste babyklærne. Synes det er Sååå koselig :D

Kjennes ut som lillebror kanskje driver og fester seg nå, for den siste uken har jeg hatt veldig nedpress og plutselig stikker det i skjeden og det kjennes ut som han er på tur ut! Hehe. Skal til jordmor 16. så er spent på å høre om han ligger riktig og er festet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket alt av klær, og delvis pakket bagen. Har noen klær til meg som må vaskes i helgen som skal oppi, og selvsagt en liten lapp med det siste når vi må dra. Så det kommer til å bli laaange uker fremover :P Men, men, jeg får vel bake eller finne på noe annet. Har hørt at det er smart å ha noen middager klare i frysern eller annet bakst man bare kan ta opp :) Tenkte at hjemmelagde kjeks er fint, de holder seg jo litt også.

 

Denne kjøpte jeg: http://www.helseogkost.no/nettbutikk/hudpleie/svangerskapspleie/weleda-foedselsforberedende-olje

Men kan visstnok kjøpe jordnøttolje på apoteket som er billigere også. (og sikkert en del andre oljer).

 

Jeg har også kjøpt bringebærbladkapsler (alle kjerringråd som ikke er skadelig kan jo hjelpe og må testes, hehe). Som jeg har skjønt det skal dette hjelpe livmor til å jobbe bedre og trekke seg bedre sammen etter fødsel. Har bare tatt de i 4 dager, og de jeg har kjøpt (fra sunkost) smaker virkelig ikke noe godt, så er litt i tvil om jeg orker fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan godt hende at blodtrykket har blitt høyere i det siste, har tenkt på det.. Jeg føler jeg har ropt ulv noen ganger i svangerskapet og alt har bare vært bra så derfor er jeg litt redd for å gjøre det igjen.. :( Jeg har ikke lyst å renne ned kontorene heller så tenker jeg skal klare å vente til mandag når jeg har legetime. Såfremt jeg ikke får drastiske plager da.. Da MÅ jeg uansett gå! Skulle bare ønske at det kunne vært litt hardere spark fra lillegutt, er vel det som plager meg mest.. Håper inderlig at han har det bra der inne!! Siden pulsen hans fremdeles er som normalt og jeg jo kjenner han til stadighet, så tenker jeg at det ikke er noe alarmerende iallfall!!

 

Lurer på om jeg skal skaffe meg sånn olje og bringebærkapsler i morgen da!! :) Så får vi se hvor lenge jeg holder ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er stellekommoden fylt opp med klær, bleier, gulpekluter, vaskekluter, div gratisprøver og stæsj. I tillegg har vi endelig fått litt orden på barnerommet, og skapet der er fylt opp med klær og ting vi har arvet, som passer når han blir litt større..

 

I går ble vognposen (Voksi Urban) kjøpt og betalt på nett, da den var på tilbud, og det blir greit å få også den i hus! :) Ellers så er jeg såvidt begynt på toalettmappen som skal være med i den berømte "bagen", og jeg leiter etter en god morgenkåpe som jeg kan putte oppi, samt en ny joggebukse/genser. :)

 

Tenkte jeg kanskje skulle prøve den der Wedela oljen, må bare finne en måte å "rigge meg til", for å kunne massere i 10 minutter! Gudbedre, ser for meg at det kan bli latterlig morsomt iallefall!! :D

 

 

Sengklær og dyner er vasket, men jeg tror jeg venter BITTELITT lengre før jeg legger det på....... 4 uker til termin!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Jeg har også kjøpt den massasjeoljen fra Weleda som flere nevner her. Grunnen til at jeg kjøpte denne var at det skulle masseres 3-4 ganger i uka og ikke hver dag. Kjøpte i slutten av uke 34. Er i uke 38 nå, og har vel smurt 3-4 ganger. Totalt! Og massere i 5-10 minutter har jeg jammen ikke gjort. Har bare smurt jeg - orker ikke å drive og massere og tøye nedi der :) m&c: Jeg kommer lettest til hvis jeg sitter på huk og støtter meg på vasken. Men det er jo mulig å orke hvis du smører i 23 sekunder sånn som meg, og ikke i 10 minutter......

 

Ellers kjenner jeg mer nedpress både over symfysen og underlivet generelt. Har også litt "startvansker" når jeg har sittet en stund med litt smerter nedover innsiden av lårene. Men det er heeelt greit! Har vel fortsatt ikke helt skjønt at denne babyen skal være med MEG hjem etter fødsel. Har ventet så lenge og prøvd i så mange år, både selv og med assistert befruktning, at det fortsatt er litt uvirkelig. Fødsel blir nok en skikkelig realitetsorintering :D Begynner å glede meg til å hilse på den som bor inni der da. Vet ikke om det er gutt eller jente.

 

Ellers er det meste klart. Redde opp senga i går. Koselig med liten seng på soverommet :) Vi har fått låne vogn, og jeg skal vaske litt på den, så tror jeg at alt er klart. Må pakke bag'en da, med klær til meg og hentesett til babyen. Og så må jeg strikke ferdig litt, men det går sååååå tregt!

38 uker i dag, og det nærmer seg :wub:

 

Ha en fin lørdagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter faktisk på toalettet. Da kommer jeg til ganske ok... i hvert fall så langt letteste stillingen jeg har prøvd. Lettere enn å stå på huk i hvert fall ;) noen andte tips til massasjestillinger der nede? men klarer ikke ti min. men ca syv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg blir litt stressa når jeg hører alt dere har på stell! Her er ingenting klart! Vet ikke helt hvordan jeg skal finne ork til det ut over alt det hverdagslige som må gjøres hver dag. Ja, ja, en dag av gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerte <3barn: på min olje står det perineum massage oil. Men det er nok samme oljen. Jeg kjøpte oljen i en helsekost. Life tror jeg det var. Får den sikkert på apotek også.

Jeg kjøpte forresten også stellesalve fra samme merke- har hørt bare veldig positive ting om den. Husker ikke helt navnet, men den er iallefall med calendula.

 

Indigo venter: Jeg ligger noen dager foran deg i løypa, og du aaaaaner ikke hvor lenge jeg har sagt at jeg skal vaske ditt og datt og pakke bagen. Mannen har mast på at jeg må pakke bagen i et par uker- i dag ble den nesten klar. Er 38+1 i dag, så jeg synes fortsatt du har god tid altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står perineum massage oil på min også. Men virker jo som det er samme, er i hvert fall wedela. Bare norsk eller engelsk forside? min er også kjøpt på helsekosten, de hadde ikke det på boots her, selv om de har flere ting fra det merket.

 

Jeg synes nesten jeg ligger litt for godt an. "alt" er klart, og fortsatt fire uker igjen. Blir nok laaange uker ;) Kanskje jeg klarer å strikke ferdig de siste seks-syv radene på teppet og feste trådene.. Har liggi sånn siden før jul. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bli helt ferdig, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man er i god form så er det vel greit å ha noe å forberede de siste ukene :) Men for meg som sliter med bekkenet og blodtrykket så har det vært utrolig godt å få unna litt etter litt og det aller meste er klart nå en mnd før termin. Kjenner jeg ikke har orket så mye nå hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir noen "kjedelige" uker fremover ja, når det meste er vasket og gjort klart.. Har fått beskjed om å kjøpe massevis av gulpekluter, og når vi tror vi har nok, så kjøpt dobbelt så mange. Har endt opp med en HEL skuff på stellekommoden bare med kluter. Tja, jeg håper vi har nok! :D

 

Blir vel litt omrokkering på ting tenker jeg, flytte ting fra skuff 2 til 3 og omvendt. Flytte sengen bort til den andre veggen. Flytte på stellebordet for å støvsuge under.. Hehehe.. MEN - bagen er ikke pakket enda. Får bruke et par uker på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare det at jeg føler ingenting er klart. Skal få begynt å sett på de babyklærne ikveld:) Tror det blir ei guttejente, for vi har så mye fint etter guttene, får pimpe henne opp med rosa accessories, hi hi..

 

Men strikking får jeg gjort, blir en del avslapning og stillesitting, så da synes jeg det er kos m strikking. Er akkurat ferdig med babyteppet, og nå holder jeg på med hentedressen. Har strikket bena, så fortsatt en del igjen.. Men skal nok rekke det.

 

Jordmor imorgen, tvi tvi på leie og at jeg slipper henvisning for ks!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noen forberedelser enda, men så har jeg noen uker på meg også. 7 uker igjen i morgen, og da skal jeg også til JM. Gleder meg som vanlig :) Er spent på om hun finner ut hvordan babyen ligger.

 

Er ikke så veldig stresset med tanke på forberedelser, for jeg trenger bare gjøre små innkjøp (typ stelleprodukter, bleier, gulpekluter o.l). Har alt av utstyr fra før, så det er bare å ta ned fra loftet.

Jobber fortsatt 100 %, og med en på snart 2 år i tillegg, går dagene fort :) Jeg har ikke troen på at lillebror kommer nå veldig lenge før termin, så jeg tipper det holder å begynne med forberedelsene når jeg går ut i permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...