Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Strikking er kos :) i hvert fall strikking av babyting, men jeg blir aldri ferdig. Jeg hater å feste trådene!

 

Hvordan går det med deg? Jobber du fortsatt litt?

 

Jobber null.sukk. Merker jeg ble bedre av det da. Heldigvis :) Så med overmot av å føle seg bedre dro jeg på handlesenter i går for å se etter julegaver. Fikk unna noen, men bedrev resten av ettermiddagen liggende gråtkvalt på sofaen. Tre timer shopping var minst to for mye. Jeg angrer litt i dag, men da jeg lærte jeg i hvert fall hva kroppen ikke tåler for tiden. Ikke så gærent at det ikke er godt for noe ;)

 

Huff, ja utrolig kjedelig at kroppen sier stopp, mens viljen vil annet. Kjenner til det der;) Prøver meg på litt turgåing i nabolaget iløpet av uka for å få beveget meg ihvertfall noe, men er ei pine å gå. Føles som jeg går med en pinne opp i rompa.. Ellers er det strikking og strikking som får tida til å gå..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldigvis ferdig med oppussing i hvertfall for denne gang, har holdt på mer el mindre de fire siste årene med det.. Kun kjøkken som gjenstår, men det er bare 5-6 år gammelt, men ikke vår stil, dessuten dårlig arbeid, så blir nok tatt til våren..

 

Nå skal vi straks spise pizza og se Dexter.. Og drikke julebrus;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg vil skravle, men har vært så sliten at jeg ikke har orka og logge på pc'en :P .

Skulle hatt svangerskapskontroll i går, men legen var syk. Vet ikke hvordan det blir med videre sykemelding ennå. De 2 foregående ukene har vært slitsomme. Første uka klarte jeg nesten ikke å gå, mens jeg uka som var har vært nummen i ansikt, arm og bein (har hatt det tidligere også.) Regner med det er fordi jeg er sliten. Synes det er vanskelig å avgjøre hva som er best for meg... Så lenge jeg ikke er så aller værst i rygg og mage, så går det jo litt til. Samtidig er jeg fryktelig sliten. Ja ja - får høre med legen når han er tilbake.

 

Jeg strikker også hentesett. Eller - jeg håper ikke det passer perfekt når vi skal hjem fra sykehuset, for da er det en stor baby :) Strikker 0-3 mnd i hvitt med grått mønster. Det passer fint til begge kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen oppussing, vi malte og rydda ut av barnerommet i sommer, men nå er det fylt opp igjen med massevis av arveklær og ting som vi har fått av andre. Veldig kjekt det, men det skal bli et prosjekt å få orden på alt! Har begynt å sortere klær, men litt tidlig å begynne å vaske enda syns jeg.

 

Ellers så har vi fått barnevogn og bilsetet i hus, godt med alt som er gjort! :)

 

Bekkenløsningen blir ikke bedre, og nattesøvnen lider av det! Vi er begynt å se etter ny seng, føler at vår kontinentalseng på 150 er altfor myk, og i tillegg for liten når det skal komme en til liten tass og snike seg mellom avogtil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plutselig sluttet å få varsler fra denne tråden siden sist jeg skrev. Jeg har ikke klikka for å ikke følge, men sist skrev jeg fra mobilen og kløna en del med å få til å sitere fra et annet innlegg. Kanskje jeg klart å trykke på noe? Uansett veldig irriterende, for uten varsler går alt i glemmeboken hos meg.

 

Teflonhjerne deluxe. Husker aldri noe for tiden om jeg ikke skriver det ned, og multi-tasking har plutselig blitt vanskelig å gjennomføre. Gravidetåka! :)

 

I går var jeg på gravid-julebord med andre her i område som har termin fra 12.des til 25.feb. Det var utrolig koselig å spise god mat og skravle med masse andre jenter, og det var så deilig å være på julebord hvor ingen var fulle :) Synes å være med på fest som gravid kan være en liten utfordring, for de klager sånn over at man drar tidlig og at jeg er gravid (altså jeg er kjip som er gravid sier de istedenfor du er kjip som ikke drikker, for ingen av de jeg var på fest med sist har barn eller planlegger det og de mener jo at det er bra at jeg ikke drikker når jeg er gravid, men de skulle vel ønske jeg fortsatt var en av "dem" på den gamle måten vår.), selv om de synes det er litt kos også. Ikke alltid lett å være "først ut" i vennegjengen (og jeg er 30!).

 

I går var jeg 30 fullgåtte uker og husket å ta bildet av magen. Sist jeg tok bilde av magen var for tre uker siden, jeg har sannelig vokst litt siden sist :) Det er så kos med gravidmage og ganske morsomt å se den hoppe til innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat begynt å male barnerommet nå :) når vi er ferdig å male skal det legges gulv, så er det bare å innrede :) er vel innredinga jeg gleder meg mest til :P hehe.

 

Bortsett fra det så skal jeg bare jobbe 70% fremover, så blir deilig med litt ekstra tid hjemme, kanskje begynne med litt baking til jul og sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, tråden hadde visst havnet langt bak så måtte ta å hente den frem igjen!! :-) Her har jeg akkurat bikket 30 fullgåtte uker i dag!! :-) Virkelig deilig å ha mindre enn 10 uker igjen!! Har massevis jeg må få unna før han ankommer, men samtidig merker jeg at det begynner å bli tyngre! Heldigvis er 2 rom helt ferdig til listing (bad og vårt soverom), hans rom mangler gulv før listing og stuen mangler strøk 2 av maling samt gulv. Men tross alt går det likevel fremover og det minker stadig på oppgavene! Jeg gleder meg sånn til å begynne med innredning!! I morgen er det nattåpent i sentrum og da skal jeg kjøpe stellekommode, soveskinn og bilstolpose!! Blir godt å få ting hjem og på plass så jeg kan begynne med å vaske klær snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurrayy, her er det nå uke 31 i dag! :) Skal snart hente en stellekommode, få vasket arveklær som er i kommet i hus, og ellers klargjøre "redet".

 

Mangler madrass i sengen, stellematte til kommoden, og å få hentet vuggen.

 

Når tenker dere å vaske klærene? Vil ikke begynne for tidlig, for da gjør jeg det bare på nytt før han kommer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket masse klær allerede. Fint å pusle med nå som jeg har gått hjemme sm i noen uker. Men da lurer jeg på hva jeg skal gjøre de siste ukene :P

 

Ellers har jeg mye fokus på jul for tiden, har planlagt godt med julegaver og er nesten ferdig med innkjøpene også. Deilig å være så tidlig ute for en gangs skyld. Lurer på hvilke julekaker/juegodteri jeg skal orke å lage i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også begynne med å vaske klær og sånt.. men må nesten bli ferdig oppe først!! Har termin 06 februar så tenkte jeg sku begynne m vaskingen i januar, eller hva tenker dere??

 

Tyr82 du sku ikke nevnt julegodter for da fikk jeg akutt lyst på brente mandler!! Tror nesten jeg må prøve meg på å lage det i år!! :-) Er forøvrig ferdig med det meste av gaver og tenkte bruke morgendagen t å pakke inn mens han er med kompiser!! :-) Ikke så lett å gjemme unna når er her, men bedre når det iallfall er pakket inn!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 29+1. Syntes i utgangspunktet at jeg er i fin form, jobber 100% og trener (selv om treningen ikke er av den krevende og slitsomme varianten). Ble som barn operert for medfødt hjertefeil, og det har vært en stor spenning for meg lenge; hvordan kroppen ville takle svangerskap, og her er jeg supergledelig overrasket. Fin form, og hjertet har det bra på alle de ekstra sjekkene jeg får nå under graviditeten. Har aldri hatt så bra blodtrykk og nesten ikke noe hjerteklapp. Og migrenen jeg vanligvis sliter med 2-4 ganger i måneden har forsvunnet helt fom jeg ble gravid. Og bare det er stooooooor grunn til å juble. Har ikke lagt på meg for mye, og syntes jeg har en fin gravid-mage. Men....

 

Merker at det begynner å bli mer slitsomt nå. Spesielt fordi jeg sover dårlig. Våkner av sprellende unge, snorkende samboer, full blære (heldigvis bare 1 g pr natt), tett nese og smerter pga liggestilling. Har fra før svangerskap hatt skulderplager som gjør at det å ligge på siden ikke er noen favoritt. Og ryggen blir jeg fort kvalm av å ligge på + blir stiv og støl i korsryggen. Så jeg er mye trøtt, spesielt på morgenen. Litt lite overskudd på ettermiddag og kveld og det fører til at jeg ikke får trent noe særlig, noe som igjen gjør at jeg blir mer stiv og støl i nakke, skulder og rygg. Vurderer gradert sykemelding, men kjenner det sitter laaaangt inne. Er vant med fleksibel arbeidstid, og med sykemelding forsvinner den. Da kan jeg ikke jobbe sene ettermiddager for å ta igjen og gå tidlig en annen dag, osv. Og så føles det feil å be om gradert sykemelding for å få overskudd til å trene. Får tenke litt på det et par dager til. Passer uansett ikke å bli sykmeldt denne uka :-p

 

Når det gjelder forberedelse så går det litt i rykk og napp. Følger med på finn etter gode kupp, og har til nå kjøpt babybay (ammeseng) og bilsikringsbag. Arvet masse klær opp til str 68 som er vasket og lagt på plass i ny-innkjøpt kommode fra Ikea. Har også arvet vippestol og maxi-cosi bilstol. Vogn-type er bestemt, men venter på kupp på finn.no :-) Eget rom får ikke poden med det første. Vi har bare to soverom og det andre brukes flittig til gjesterom, noe vi også sikkert kommer til å få myyyye bruk for den første tiden ette rfødsel med besteforeldre og tanter/onkler på besøk. Så vi tar ominnredning av gjesterommet når det ikke lenger går å ha krabaten på vårt rom. (PS!/hjertesukk: Kunne ønske nybygde leiligheter hadde blitt bygd med bittelitt større soverom slik at de kunne blitt brukt til mer enn 1 formål.)

 

Venter en liten gutt, og kjenner at jeg kanskje kunne vært litt bedre mentalt forberedt på tiden etter fødsel, men stresser IKKE med det. Har ikke termin før 14.feb og tenker at det kommer når det kommer.

 

Har vært inne på tanke om 3D ul, men føler ikke jeg har behov. Følges ekstra opp pga hjertet mitt, og har til nå tatt 5 vanlig UL. Så spørsmålet om 3D ul har jeg overlatt til samboer, om han har behov gjør vi det. Han har bare vært med på den ordinære ul.

 

Det var litt status fra meg.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+4 i dag,og har blitt 100% sykemeldt i 14 dager. Begynte å bli fryktelig sliten, noe kroppen begynte å si i fra om. Så da er det bare og skru ned tempoet og slappe godt av de nærmeste ukene. Starter permisjon 1 januar, så får vurdere om det blir noe mer jobbing før det når sykemeldingen er på vei til å gå ut.

 

Er dere ferdige med å handle klær? Ser det er noen som er klare for å vaske klærne allerede. Jeg har ikke kjøpt så mye, og synes fortsatt jeg så såååå god tid (termin 22 januar). Det meste av julegaver er i orden da, så jeg slipper å stresse med det. Jeg skal kjøpe inn litt til, og så håper jeg jo at babyen får litt klær i gave også :)

 

Er det noen som kan anbefale gode amme-bher? Har prøvd mange og kjøpt 3 for har vokst ut av de vanlige bhene mine. Synes str er en utfordring. Må ha stor cup. Lindex og H&M har opp til e cup, men jeg synes ikke de er noe gode å ha på. Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerte<3barn: Føler meg ganske samme som deg når det gjelder søvn.. Ganske slitsomt det der.. Irriterer meg vel mer og mer over mannen som sover siden jeg sove så dårlig.. Leter enda etter den perfekte sovestilling hvor jeg kan sove godt og lenge uten å få vondt (og da spesielt korsrygg..)

 

TanteTroll: Jeg skal arve en masse med klær og de har jeg ikke fått hjem enda, avventer til jeg er litt nærmere (30+2 nå). Har handlet en del selv også, men er stadig redd for at jeg ikke har nok ullklær.. Så får se om vi handler noe mer selv nå eller baserer oss på gaver.. Kanskje hvis det blir salg!! :-)

 

Ellers så er jeg veldig glad for at egeninnsatsen oppe straks er over! Bare gulv igjen på 2 rom!! I morgen kommer arbeiderene kl 0730 (ja, på en lørdag) for å begynne m listing mens vi skal basere oss på å få lagt gulv på stuen!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger meg på her hos dere. Har min første dag i 3. Trimester i dag! På innkjøpslisten har vo kommet ganske langt i grunn. Er førstemann og jeg er kanskje "litt" ivrig. Vi har kjøpt bilsete med base, Maxi Cosi, og bestilt oss vogn, Simo Duo. Den kommer sikkert over nyttår. Tidlig i høst kom jeg over snuperbillig Leandervugge med stativ på Finn, så den kjøpte jeg. Investerte i ny madrass til den da, ettersom den var brukt til flere barn. Vi skal bruke sengen som min oldefar laget for mange år siden, men den står å venter på at den kommende morfaren skal male den. Den nå nok vente litt til tipper jeg... Vi har kjlpt kommode til babytingene og har i grunn en god del klær etter hvert. Stellekommode har vi ikke kjøpt.

 

Ellers er jeg i full jobb, men kjenner at det begynner å slite på bekkenet. Jeg har en svært aktiv jobb hvor det kan være vanskelig med tilrettelegging ift å roe ned. Jeg var sykemeldt de 4 første mnd av svangerskapet pga kvalme og oppkast, så jeg har ikke lyst til å hive inn håndkle helt enda. Håper jeg holder iallefal til over jul. Permisjonen min starter 4. februar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan anbefale gode amme-bher? Har prøvd mange og kjøpt 3 for har vokst ut av de vanlige bhene mine. Synes str er en utfordring. Må ha stor cup. Lindex og H&M har opp til e cup, men jeg synes ikke de er noe gode å ha på. Tips mottas med takk :)

 

Jeg har ikke kjøpt amme-BH. Har hørt at puppene vokser en del rett rundt fødsel, og er redd for å kjøpe for liten. Tenker jeg feil? Har hørt at Triumph har gode amme-BH'er, men har ikke testet dette selv. Har måtte investere nye og større BH'er for lenge siden. Var egentlig første tegn på at jeg var gravid det, at jeg fikk større pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg regner med at jeg må oppgradere størrelsen på bh'ene når det nærmer seg fødsel, men fant ut det var like greit å kjøpe amme-bh da jeg måtte gå opp i str første gangen. Det kan jo være jeg får bruk for dem senere i "ammeforløpet."

Skal sjekke ut Triumph sine ammebh'er - takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte faktisk 2 ammebh-er da jeg var i London. Ikke spesielt gode, men trenger noe til de første dagene så da er de grei nok tenker jeg!! Jeg er veldig glad i change bher generelt så tenker jeg går for det på ammebh-er også!! En venninne har og er veldig fornøyd!! Håper bare det ikke er for kaldt når han kommer så vi kan ta oss en bytur ganske fort! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til ammesinglet fra H&M. Kjøpte mine for fire år siden, og brukt dem egentlig siden. De er så deilig å sove i. Jeg har også vært igjennom to runder med amming siden da, så på tiden å investere i noe nytt. Håper se enda selger de for da skal jeg kjøpe flere stk. Ble ihvertfall da solgt to sammen, en hvit og en sort til .199,-.

 

Ellers har jeg prøvd mange typer ammebh, men jeg synes det er så vanskelig å finne noen jeg er fornøyd med. Det har nok med at brystene er i konstant forandring når man ammer. Brystene fylles opp, så ammer man og barnet tømmer brystet, og så fylles de opp igjen. Har man et glupt barn, så er de mer "tomme" enn fulle. Eller så går man rundt med en full pupp og en tom.. Dere skjønner tegninga;)

 

Jeg har endelig fått ut fingeren og bestilt gratis pakker, så gleder meg til å hente de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kjøpe nok en ny bh i dag, julebord og kjole på fredag!!

Jeg har steget fra 80D til 80G, og er bare i uke 32 enda, liker ikke dette puppestellet, men de skal vel være til nytte for første gang, så det er vel bare slik...

Om de vokser mer nå må jeg nok droppe skikkelige bh'er og begynne med sports-bh eller noe. Mye mer behagelig, men slettes ikke pent!! :P

 

Ellers har jeg vært litt fraværende i tråden her nå, har slått inn bekkenløsning i tillegg til bekkenlåsning og ble 100% sykmeldt forrige uke, litt deppa for det... Og alt er vondere nå, så blir rett og slett veldig lite turgåing, som jeg også er litt lei meg for...

Men nå får jeg gjøre det beste ut av det, er i full gang med vasking av babyklær, koser meg med det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaaa, 2 måneder til termin i dag!! :) Litt skummelt at jeg er så lei allerede, både av bekkenløsning, dårlig søvn, lite luft, dårlig plass i magesekken og fine sure oppstøt... MEN - advent går jo alltid fort, og vips så er det jo jul og nyttår, og da er det bare en måned igjen! :)

 

Har hentet noen bokser med gratispakker hos forskjellige apotek, veldig kjekt! I går var vi på Ditt Apotek, og fikk ut en boks uten at hun tok imot lappen, så da går vi inn en annen dag også. :)

 

Nå skal vi avgårde å hente en stellekommode, som vi har fått av min søster, og begynne å fylle den med litt småsaker og ting som vi har liggende, bl.a. dette fra gratispakkene.

 

Ellers har vi utrolig deilig advent her, med 5-10 minusgrader, sol og fint vær, og 30 cm snø. Nyyyyydelig!!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang amme-bh, det har jeg ikke kjøpt enda, da jeg fremdeles er en liten a-cup, og kan skryte fint lite av av puppene har blitt større i løpet av de siste 31 ukene.... Men regner med de vokser LITT når melken begynner å komme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått noen hentepakkelapper, gleder meg til å få litt gratis stæsj. Husker fra sist at det er mye kjekt i de pakkene:)

 

Og ang små pupper, så vokste de lite første svangerskap, men fikk meg et realt sjokk etter fødsel med fulle pupper og brystspreng. Denne gang venter jeg jente og har fått store pupper tidlig, bruker c-cup nå, veldig fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 9 uker igjen til termin!! :-) Syns dagene endelig begynner å gå litt fortere og det gleder meg stort ettersom formen er dalende.. Merker ting begynner å bli mer slitsomme og jeg har egentlig bare lyst å sitte i stolen for å slappe av.. Jobbet fremdeles like mye som jeg hr gjort gjennom hele svangerskapet så merker at det kanskje er litt tøft! Har lyst å trene og være sosial også, men blir mest bare jobb og jobb hjemme før jeg tar kveld.. Får føle meg litt frem på hva jeg gjør fremover og se om jeg blir sykemeldt eller står løpet ut!! :-) Ellers har jeg bedrevet en del koseshopping de siste dagene. Va hos barnas hus og kjøpte oderwalder bilstolpose, håndmuffe til vogn og fikk m bleiebøtte og refill! Hos ikea handlet vi sengekant til grindseng og laken. I dag oppdaget vi at bare barn butikken her skal legges ned så da fikk jeg meg en del klær for en billig penge (bla matrosdress i str 68 som jeg er spennende på når passer!! ) Ja, så må jeg jo ikke glemme at jeg fikk pakke i posten fra bam i går!! Kjekt med gratisting!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ny i 3. trimester :) Har termin 28.februar.

 

Formen er fin - føler egentlig at jeg er i den beste delen av svangerskapet nå. Det meste av plager forsvant etter uke 20, og det har ikke begynt å bli skikkelig tungt enda.

Vi har en gutt på snart to år, så jeg merker selvfølgelig at hverdagen er noe tøffere enn vanlig. Men jeg er heldig og har ikke bekkenløsning eller andre store plager. Litt halsbrann og ryggvondt av og til, men det går over bare jeg knasker litt love hearts og slapper av...hehe

 

Merker at jeg får litt "savn" knyttet til forberedelser av å lese her inne :) Siden vi har en gutt fra før og venter en lillebror som er født på samme årstid, er det meget lite utstyr vi trenger. Har kun kjøpt en ekstra bilstol. Husker hvor stor stas det var med innkjøpene sist gang! Men samtidig er det veldig deilig å slippe utgiftene. Tror vi brukte rundt 20.000 på innkjøp før forrigemann kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kan det gå.. Har vært i fin form helt til nå egentlig (bortsettfra at det har begynt å bli tyngre da), men i går ble plutselig beina kjempe hovne.. Det sammen med intens kvalme gjorde at jeg fikk meg time hos legen i dag! Og godt var det!!! Jeg har nemlig fått begynnende symptomer på svangerskapsforgiftning.. :-( Jeg har litt forhøyet blodtrykk, +1 på protein og da veldig hovne bein, fingre og ansikt.. :-( Så nå er jeg sykemeldt tom julaften med beskjed om å ha beina høyt og drikke masse vann. Har også fått beskjed om å passe på symptomer og skal tilbake på mandag for ny legesjekk!! Mye styr altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...