Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Ja, babyen vekker meg om natten, hun sparker sååå.. Kan heller ikke huske at det var så ille forrige gang.. ! Litt ubehagelig ja!

Noen netter er ille da jeg må løpe å tisse hele tiden og hun sparker i et sett, helt gåen på mårran!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler at småen min er ganske aktiv, både romstering og flytting, og spark. Men blir ikke vekket av det om natten, og sliter heller ikke med å måtte tisse ofte, heldigvis! Som regel må jeg på do en eller annen gang grytidlig på morgenen, men da har jeg som regel lagt i 6-7-8 timer, så tenker ikke på det som "ofte". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Enten så er poden vår lik som mammaen sin, sover som ett slakt om natten :) Eller så er det bare at mammaen sover som ett slakt og ikke våkner av utbryter kongen :P

Han er veldig aktiv på ettermiddagene / kveldene. Trur han sover på formiddagene :P

Har vært veldig heldig hittil i svangerskapet. Ikke noen plager, ikke vært kvalm eller noe! Nå begynner jeg å merke det litt i ryggen om jeg for eksempel bytter vann i det kollossale aquariet vi har (bøttebæring er ikke å anbefalle). Men det forsvant relativt fort da jeg var ferdig :)

 

Jobber 100% enda, og antar at jeg vil fortsette med det til jeg går ut i perm om ikke så lenge :) Vi har ikke vært på 3d ul. Jeg har veldig lyst, men samboeren min tenker som så, at nå skal vi jo snart se poden live. Og dessuten så kan han få ligge litt i fred der inne. Jeg får trossalt ul av legen min hver gang jeg er hos der (er annenhver gang hos han og hos jm).

 

 

Syntes tiden går så fort nå jeg!

Hvordan er ståa hos dere da damer? :)

Er alt kjøpt inn, er rommet klart?

Er formen bra?

Hvordan har dere hatt det i sv.skapet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen stort sett over gitt! Rommet til gutten er ferdig tapetsert og der gjenstår bare gulv og lister nå!! :-) Selv om han burde hatt skikkelig døgnrytme nå så tror jeg egentlig ikke at han har det. Noen netter er han veldig aktiv mens andre netter er det ganske så taust. Jeg kan ikke huske sist jeg sov godt mange netter sammenhengende, enten skyldes det halsbrann/kvalme eller vondt i korsrygg/hofte. Altså, hvis jeg sover "sittende" med puter/dyne i ryggen er det egentlig ikke så ille, men da sover jeg dårlig pgsa stillingen.. Og sovet jeg liggende på siden får jeg vondt i rygg.. Så litt slitsomt hele sovebestyret! Men ellers er formen ganske så bra! Trener fremdeles en del, bla zumba, yoga og pilates! Jobber 50% som jeg ha gjort siden før graviditet!

Gleder meg veldig til 2.etg er ferdig så jeg kan begynne å finne ut hva vi egentlig har til knotten og få vasket og ordnet ting!! Tror iallfall vi har det meste!! Fått låne emaljunga vogn og kjøpt maxi cosy pebble sete i helgen så det er iallfall på plass!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ny i dette forumet. 28+2. Har 2 barn fra før, 10 og 2. Merker at jeg har blitt mer sliten de siste ukene, er i 100% jobb. :-) Termin 15.februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 33+5 så vet ikke helt om jeg kvalifiserer som tidlig eller midt på.

 

Og alt dette snakket om å bite i det sure eplet gjorde at jeg fikk lyst på epler! Og jeg har ingen :(

 

Jeg ser veldig frem til at magen skal synke nå, så jeg kan få puste litt lettere. For ikke å snakke om å bli ferdig med selve svangerskapet, men det er enda litt over 6 uker igjen så jeg får vel bare vente tålmodig. Har ikke alt klart enda. Må få kjøpt en seng til lille gutten og litt mer klær. Hmmm...

 

Sover forferdelig dårlig, har gjort det i noen uker nå. Vondt bekken og aktiv baby. Sånn går nu dagan :P

 

Har termin 4 januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal magen synke?? Kan jo ingenting om dette her jeg da, men hadde ikke gjort noe om organene mine fikk litt mer plass!! :-D Hehe! Begynner å bli litt lite plass til meg og litt stor plass til gutten, ikke at jeg klager altså!! :-D Men er ikke bare bare å ha kort overkropp!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i veke 28+ 3, med termin 10.02.13 :) dette er min 3., og holder meg bra bortsett fra sv. diabetes og begynt å kjenne det ein del i lysken/bekkenet. Har ikkje hatt bekkenløsning før, så håper det ikkje bli verre ;)

 

Ellers har ikkje det gått heilt opp for meg at det snart kommer ei jente til, ingenting utenom vogn er klart. Ooææ! Har dere tingene under kontroll? Og fleire her med ca 1 1/2 år mellom søskena? Tenker meg det kommer til å bli en liten prøvelse, særlig uten bhg-plass. ;) har fra før gutt på 9 år og jente på 15 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, er 32 uker i dag. termin 16 januar. Har 2 uke igjen på jobb. skal ha fri 3 uker før min permisjon begynner siden min kontrakt er slutt da og jeg ikke ønsket å jobbe i desmeber. skal kose meg hjemme med rolige juleforberedelser og familie.. Klarer ikke å være 100 prosent mamma når jeg jobber fullt.. Er kjempe sliten når jeg kommer hjem.. så gleder meg. Jeg hviler når jeg føler for det på jobb. skal ikke mye til for å få kynnere. ikke vonde, men veldig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) Er kommet til uke 30 nå, termin 30. januar. Dagene og ukene flyr! Har travle dager med to gutter, en på 2,5 år og en på 16 mnd. Nå venter vi en liten jente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal magen synke?? Kan jo ingenting om dette her jeg da, men hadde ikke gjort noe om organene mine fikk litt mer plass!! :-D Hehe! Begynner å bli litt lite plass til meg og litt stor plass til gutten, ikke at jeg klager altså!! :-D Men er ikke bare bare å ha kort overkropp!! :-D

 

Ja ryktene skal ha det til at den synker mot slutten og alt føles lettere :P

Jeg går å venter ivrig. Blir jo svimmel av oksygenmagel her :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin skravletråd! Jeg hiver meg på jeg også :)

Er 30 uker i dag! Skal på 3D ultralyd på fredag og vi gleder oss veldig! Vi venter ei jente :)

Formen er super, jobber fortsatt 100%, og jeg nyter tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 3D ul nr 2 på søndag, fikk sett mye av lillegutten da! :) Fingrer og tær, nese, munn og tunge, og masse bevegelse. Ser ut som han ligner på meg, men det er ikke godt å si før han faktisk kommer ut. :)

 

Gleder meg også til magen skal synke litt, oksygenmangel, og maten kommer seg jo aldri helt ned i magesekken kjennes det ut som! :D

 

Ellers så ble det kjøpt vogn i går, en Simo kombi, 2011 mod. Kunne kjøpt ny, men valgte å kjøpe til halv pris når "den rette" dukket opp. Rommet er forsåvidt klart, men mye sortering av arveklær og leker gjenstår. Kanskje jeg skal sette igang igjen med det nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 50% sykmelding på meg fram til jul. Skal bli en befrielse å slippe å få så smerter i bekkenet :) Jobber i barnehage og der går det jo aldri an å sitte i ro mer enn to minutter i gangen, så det sliter på rygg/bekken. Nedtur å trappe ned to mnd før permisjon, men men...

 

Frognermammaen: Gled deg til 3D! Jeg sitter å ser på gutten min maaangr ganger om dagen og er helt forelska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 28 i dag! Tenk at nå er jeg kommet til 3. trimester! Da er det jo egentlig ikke så lenge igjen, men jeg tenker at det ligger laaangt der i framtida enda, ikke før utpå neste år :)

 

Har litt bekkenvondt, men går til kiropraktor og er mye bedre nå! Ikke så lenge til juleferien, som blir en pause i jobben nå mot slutten (skal jobbe tre uker i januar før permisjonen), så begynner å tro at jeg skal holde i jobben hele veien ut, jobber i barnehage. Trodde ikke det da bekkensmertene kom for et par mnd siden.

 

Jeg har få plager, annet enn noen forferdelige åreknuter. Har ikke hørt om noen andre her inne som har snakket om det. Har brukt lårlange kompresjonsstrømper siden uke 11. I morgen skal jeg kjøpe et par nye med den aller høyeste kompresjonsgraden :-(

 

Har nettopp vært å kjøpt de første klærne, en nattdrakt og en strømpebukse i ull. Men det var nærmest umulig å få tak i ullklær til nyfødt. Enten var de utsolgt/hadde ikke noe i de små størrelsene, eller så var det lyseblått eller rosa. Har funnet fram babyklærne etter den blivende storebror på 5 år, men var ingen nyfødt-klær i ull der.

 

Hadde litt foranliggende morkake på ordinær UL, så skal til ny UL 18. des. Håper bare morkaka har trukket seg tilbake slik at jeg slipper KS! Kanskje vi får vite kjønn da også?

 

Ellers har vi nettopp flyttet, så rydder og ordner hver dag. Godt å komme i orden i nytt hus i god tid før baby kommer. Og så leter jeg etter en pent brukt vogn, men virker nesten umulig å finne den jeg ønsker :) To ganger har jeg kommet som nr to i køen, så da er det bare å fortsette letingen...

 

Den lille er stort sett rolig om dagene, så jeg nesten blir bekymret. Men om ettermiddagen og kvelden er det full fart :) Sover godt om natta, våkner én gang for å snu meg fra siden til rygg, og våkner så om morgenen med vond rygg, fordi jeg har ligget på rygg, hehe. Men gir seg fort når jeg kommer meg opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa, nå har jeg visst begynt å få kynnere eller noe sånt.. :-( Jeg er jo veldig opptatt med tapetsering og tull for tiden og de to siste dagene har jeg plutselig fått sterke mens lignende smerter i både rygg og mage.. Varer et par min om gangen, men er ikke noe kjekt når det står på!! Må vel kanskje begynne å roe ned etterhvert, men vil bli ferdig der oppe snart også!!

 

I dag var jeg atter en tur på 3d ul for å se om ansiktet ble tydeligere da, og det gjorde det!! Gutten er bare helt nydelig og jeg kan nesten ikke fatte det!! <3 Gleder meg om mulig enda mer til han kommer nå!!

 

AnneS: Skjønner at du syns det er litt kjipt å kaste inn håndkleet nå, men jeg tror kroppen din vil takke deg for det!! Er jo tøft å jobbe i bhg så seint i svangerskapet! Jeg har også en veldig hard fysisk jobb, men har vært sykmeldt 50% i hele 2 pr pga en ankel og det er jeg veldig takknemlig for nå når jeg merker at ting blir tyngre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt på denne, koselig tråd;)

 

Er vel nå 30+2 ca, og tiden snegler seg avgårde. Er 100% SM, og synes det er utrolig kjedelig og lite stimulerende. For all del, har nok av folk jeg kan treffe på dagtid, og masse ting som skulle vært gjort i heimen, for ikke snakke om juleforberedelser, men jeg har liksom ikke ork eller fysisk styrke til det. Dagene går liksom i fra meg..

 

Strikker en del for tida da, veldig grei aktivitet for en gravid som føler seg fødeklar;) Skal bli en gave, men tenkte meg avgårde for å handle rosa garn til lillepia mi slik at hun får seg en hentedress for å ha på hjem fra sykehuset som ikke er arva fra storebrødrene.. Begynner å få dårlig tid da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikking er kos :) i hvert fall strikking av babyting, men jeg blir aldri ferdig. Jeg hater å feste trådene!

 

Hvordan går det med deg? Jobber du fortsatt litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikking er kos :) i hvert fall strikking av babyting, men jeg blir aldri ferdig. Jeg hater å feste trådene!

 

Hvordan går det med deg? Jobber du fortsatt litt?

 

Jobber null.sukk. Merker jeg ble bedre av det da. Heldigvis :) Så med overmot av å føle seg bedre dro jeg på handlesenter i går for å se etter julegaver. Fikk unna noen, men bedrev resten av ettermiddagen liggende gråtkvalt på sofaen. Tre timer shopping var minst to for mye. Jeg angrer litt i dag, men da jeg lærte jeg i hvert fall hva kroppen ikke tåler for tiden. Ikke så gærent at det ikke er godt for noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikking er superkos!! Jeg har strikket hentedress, jakke og holder på med bukse nå!! Kan ikke si at det går fort, men syns det er veldig kjekt å ha gjort det selv!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va visst ikke så mange som ville skravle likevel her, eller??

 

Denne uken har alt føltes litt tyngre og arbeidsdagene har vært litt lengre, men har nå kommet meg gjennom uken likevel!! :-) Håper det ikke skal være slik helt til slutten, men tenker at det kanskje kan bli litt lettere når vi endelig blir ferdig med arbeidet i 2.etg! Endelig begynt med gulvlegging av første rom så da ser en iallfall enden på arbeidet der!! :-)

 

Flere som pusser opp for tiden, eller er det bare meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...