Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

(...)Og når jeg var på nakenfotografering av magen i forrige uke fikk jeg komplekser ang rompa. Ser ut som den går i ett med rygg og lår;) Så etter fødsel skal det trilles og trenes:) Trøsten er at kiloene forsvinner fort! (...)

 

Jeg har det på samme måte, men har slått meg til ro med at det må være en optisk illusjon. Fordi magen er så stor på fremsiden, så ser rompa mikroskopisk ut i forhold. Så når magen blir mindre, kommer rompa til sin rett igjen....!?!?

 

I forhold til fødebag og klær til ungen. Jeg har pakket 2 antrekk, men de har jo klær på sykehuset, så strengt tatt trenger man bare hentesettet?!?! I min familie har lillebror startet en koselig tradisjon der faren får i oppgave å kjøpe hentesett mens mor og barn fremdeles er på sykehuset. At han får velge fritt hva ungen skal ha på seg første kjøretur og hjemkomst. Syntes det er koselig, og har gitt samboer'n beskjed om at jeg ønsker at han skal videreføre denne tradisjonen. Og at han ikke får lov å kjøpe på forhånd. Hvis jeg skal tolke samboerns respons så tror jeg at han syntes det var en koselig ide. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det 13 dager til termin. Mannen er på jobbreise i utlandet, så her er det bare å knipe igjen, iallefall til lørdag! Etter det er det reiseforbud her også. Synes det mest slitsomt å være hjemme alene med en på snart 3 år og en på 1,5. Er jo heldigvis i barnehagen, men alt er tungt nå om dagen, og det er særlig på ettermiddag/kveld smertene i bekkenet kommer.

Gleder meg virkelig til å bli ferdig nå:-) Ellers ser det ut som frøkna i magen ligger med hodet ned, men er absolutt ikke noe som er festet her. Litt lite liv idag, men tenker at det er trangt om plassen, så får følge litt med bare.

Nå begynner ting å bli klart her og, skal legge siste ting i fødebagen i kveld, og da er det bare å vente til lørdag:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerte: Hehe, fikk meg en god latter:) Synes det var en god teori. Skal tenke at jeg fortsatt har en spretten rompe, og at det bare er en optisk illusjon;)

Endret av Indigo venter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerte: Hehe, fikk meg en god latter:) Synes det var en god teori. Skal tenke at jeg fortsatt har en spretten rompe, og at det bare er en optisk illusjon;)

 

Jeg og syntes det er en god teori! Holder meg til den inntil videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer som Hjerte <3 barn sier; at de fleste (alle?) sykehus har klær til den nyfødte. Men min erfaring fra St. Olavs er at klærne de har er alt for store til babyen. Så jeg synes det greit å ha med litt egne klær også :)

Men babyen lider nok ingen nød om den må bruke sykehusklær heller... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer som Hjerte <3 barn sier; at de fleste (alle?) sykehus har klær til den nyfødte. Men min erfaring fra St. Olavs er at klærne de har er alt for store til babyen. Så jeg synes det greit å ha med litt egne klær også :)

Men babyen lider nok ingen nød om den må bruke sykehusklær heller... :)

 

Huff, jeg synes de sykehusklærne er store, utvaskede og tragiske. Vil ta med egne klær isteden :) Mye koseligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har født på KK i Bergen tidligere og sykehusklærne er jo så som så... Har hatt de på til babyen har tisset for første gang og en tar av tøybleien, deretter brukt egne klær. Har dratt hjem dagen etter fødsel begge gangene, så er jo ikke så mye en trenger å ha med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlandsprøver - så fin senga ble! :) (jeg antar at det var du som hadde lagt ut bilde i februar2013-gruppen på faacebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlandsprøver - så fin senga ble! :) (jeg antar at det var du som hadde lagt ut bilde i februar2013-gruppen på faacebook)

 

Takk for det!! Var nok min seng det ja!! Evig stolt over endelig å kunne bruke den!! Ble kjøpt inn til min storesøster for 36 år siden! Jeg har lagt i den selv samt flere kusiner/fettere, deres barn og min niese! Så er utrolig kjekt å kunne få bruke den!! :-)

 

Vi flyttet opp på nye soverommet vårt i går, men kan ikke si at denne natten har vært så god.. Veldig urolig i kroppen.. :-( Tenker kanskje det litt kom av det triste på facebook i går kveld.. Men prøver å ikke tenke for masse på det!!

 

Jeg skal forresten og føde på kk så har hørt de ikke har så spreke klær der, derfor jeg velger ta m selv! Tanken er å være der et døgn for så å få jordmor hjem!! :-) Får se hva som skjer!!

Nå sitter jeg i sengen og skal kose meg med litt blad før jeg begynner dagen for fullt!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj, jeg hadde ikke lest. Er ikke innom i gruppa så ofte. Huff, nå sitter jeg her og gråter. Det må være det verste. *bank-i-bordet* Klart man blir bekymret når man leser sånt, men heldigvis skjer det med veldig få! Jeg er veldig glad jeg leste det nå og ikke rett før jeg skulle legge meg. Og jeg er veldig glad for at lillegutt i magen har hatt en sambadans inni her i dag tidlig :P

 

I natt var han faktisk så livlig igjen at han var litt slitsom. Jeg våknet i fire-tiden og måtte opp en tur og tisse og da jeg skulle sove igjen så sparket han hardt mot madrassen på den siden jeg lå, så prøvde jeg å bytte siden, men da fulgte sparkinga etter, gitt. Og å ligge på magen er jo helt umulig, og ligger jeg på ryggen blir jeg kvalm, med mindre jeg ligger med bena opp.. Haha, sannelig bra det er maks 4 uker til han er ute! Men helst litt før, vil ikke gå maks på overtid, liksom.

 

Vel, har akkurat drukket kaffe og spist frokost, blir vel en liten lur på meg på dagen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var ikke noe kjekt å lese det i går kveld.. :( Men nå tenker vi ikke mer på det!! Lillegutt var også ganske aktiv i natt, han hadde hikkerunde på hikkerunde så ingenting gale med han iallfall!! <3

 

Nå har jeg kommet meg opp, fått i meg frokost og landet i godstolen! Hehe! Virkelig lat for tiden altså! Men tror det og kommer litt av at jeg egentlig har enormt masse jeg skulle gjort og det er litt overveldende så dermed ender jeg med å gjøre ingenting.. Eller etterhvert utover dagen får jeg gjort en del da!!

 

Forresten, i går kveld la jeg meg i badekaret for å kose meg! Badekaret vårt er ikke veldig stort, men nå er det så lite at jeg knapt får vann opp på magen! Hehe!! Så er ikke så behagelig som jeg skulle ønske lenger! Men tror lillegutt liker det for han pleier iallfall å sparke i vei når jeg tar vann over magen!! :) Kjempekos!!

 

Jeg grubler på masse for tiden, så lurer på om dere kan svare meg.. Den ene brystvorten min er avlang (?) istedet for rund, så lurer veldig på om babyen likevel vil klare å få mat fra den?? Hvordan "oppfører" babyen seg under en fødsel - altså, sparker den da også eller er det stille fra han, eller i det hele tatt?? Noen som vet om noe som fungerer for å få bort hovenhet i fingre?? (drikke masse hjelper ikke..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ammet mine gutter til de var 14 og 13 mnd, men har jo bare erfaring med mine egne pupper;) Tror egentlig det som spiller litt inn er om brystvorten er utovervendt, slik at barnet får tak. Men vi er jo konstruert for å amme, så det går heldigvis bra for de aller fleste:) Det som er greit å vite litt om på forhånd og forberede seg på, er at det er vondt i begynnelsen og at man blir sår. De henger jo konstant i puppen den første tiden, så ikke så rart. En god krem for sårhet er lurt å kjøpe inn før fødsel!

 

Smertene er veldig intense under fødsel, så jeg kan ikke huske at jeg har kjent noe til babyen underveis. Det eneste jeg har kjent er egen smerte.. Men babyens hjerteslag blir jo overvåket hele tiden..

 

Jeg har egentlig akkurat stått opp. Min største engel på 4 har fortsatt ikke allverden sovehjerte, og vekket meg kl 03 og 0625. Siste kl.slett hadde han gjort nr.2 på do, så da var det å stå opp og bistå. Dessuten gledet han seg så til at jeg skulle lage kakao, noe jeg lovet kvelden før, så ingen bønn å få sove mer. La meg igjen etter levering i bhg, og sov to drøye timer. Så nå er jeg zombie, men snart kommer pappamannen heldigvis hjem fra jobbreise, og nå får han holde seg hjemme:)

 

Også simpelthen elsker jeg min mor. Som gleder seg ubeskrivelig til det kommer en ny baby, enda hun har 6 barnebarn. Igår fikk jeg et stilig sett i str 56 fra polarn o pyret. Idag ringte hun og sa at hun hadde kjøpt en full pose med fine babyklær på nameit. Sikkert 10 plagg. Dessuten kjøper de vogn til oss:)

 

Svigers derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å være forberedt på vond amming i begynnelsen ja... Har også ammet mine gutter til de var 12 og 14 mnd, så håper puppene er litt mer herdet nå.

Var også oppe tidlig her, halv seks, til bæsjebleie fra eldste på snart tre:-/ Da våknet selvfølgelig minste også, og ikke snakk om å sove litt til. Var godt å kunne levere i barnehage idag! Fikk meg et par timers lur jeg også;-)

Hadde håpet at jeg skulle slippe tre bleieunger på en gang, men ser ikke slik ut. Blir jo samlebånd på stellebordet her fremover...

Venter mannen fra jobbreise her også, og er klar til fødsel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre bleiebarn, det må jeg si:) men eldste blir kanskje tørr mot sommeren. Har som mål at toåringen, som blir tre i september, skal bli tørr i sommer, så får vi se:)

 

Inatt hadde jeg et par vonde smertefulle tak i magen. Skikkelig vondt, og ble påminnet den smerte jeg snart må igjennom. Tenkte hvorfor gjør jeg dette igjen, når jeg veldig klart husker at jeg brølte på fødebenken sist at det var siste gangen!! Jeg skal ha smertestillende denne gang, og det er det første jeg skal si når jeg går inn føden, at det bare er å varsle amnestesilegen! Jeg vil ha alt:) hehe..

 

Men guri hvor jeg gleder meg til det er igang, for da er det ikke lenge til vi får møte prinsessa;)

 

Hva tenker dere om smertestillende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag flytter jeg også inn her :) 28+0 idag.. Har termin 16. April. Vi vet ikke hva vi får. Har en gutt fra før som blir 5 år i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt smertestillende før, unntatt varm rispose. Har ikke tenkt å ha noe nå heller, hvis det går :) Føler ikke jeg har kontroll over kroppen min hvis jeg skal ta noe, og dessuten er jeg livredd nåler og epidural og eventuelle bivirkninger. Hver gang jeg ser Birgit fra Ingen grenser tenker jeg på at jeg aldri skal ha epidural :( Håper det går slik jeg vil denne gangen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar i mot smertestillende om jeg kan og rekker osv, antar jeg. Men vil ikke være helt innstilt på at jeg SKAL ha epidrual (lystgass tilbys ikke her), for da kommer jeg sikkert til å bli skuffet om det ikke går an. Her hjemme før man drar på sykehuset tror jeg at det blir oppvarma rispose. Har sagt jeg gjerne tar i mot akupunktur og en tur i badekaret om det er ledig på sykehuset. Jeg føler jeg er ganske åpen om ting akkurat nå, for jeg aner jo egentlig ikke helt hva jeg skal gjennomgå, bortsett fra at det blir jævlig vondt, og helt magisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar for epidural tror jeg.. Men jeg er innstilt på at det må prøves andre naturlige ting først, som badekar, varmeflaske, massasje osv. Men jeg ønsker iallefall ikke at noen skal si at "nei, du får ikke epidural", men at jeg heller kan ha den muligheten åpen dersom det er behov. Akupunktur har jeg prøvd så mange ganger på flere forskjellige ting, uten at det noengang har hatt noe virkning, så den står jeg over..

 

Men jeg ser for meg at det blir bra med badekar iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig opp og ned på om jeg ønsker epidural eller ikke.. Jeg har jo ikke vært gjennom dette før så jeg aner ikke hva jeg går til! Har iallfall bestemt meg for at jeg skal prøve alt før jeg evt går for det! Har lyst på minst mulig som kan påvirke meg eller barnet negativt, men "må jeg så må jeg"!

 

Jeg tenker prøve holde meg i bevegelse samt badekar/dusj og evt akupunktur! Så får vi se hvordan det går!! :)

 

Jeg har dessuten bestemt meg for å ikke tenke frem til termindato, men heller frem til max dato! Mye bedre å bli overrasket når han kommer enn å stadig irritere seg over at det ikke skjer noe!! Allerr helst sku han kommet allerede i går (eller før det og!!), men orker ikke å syns at det går tregt hver eneste dag!! Men uansett er det ikke mer enn 30 dager igjen!! <3 ikke gale det da!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badekar er fantastisk lindrende:) Husker følelsen. Bad om epidural når ikke det virket mer, men da var det for sent.. Hadde jo vært fint å klart seg uten nå også, så vi får se;) Men regner egentlig med at det kommer til å gå veldig kjapt, og at jeg må takke meg til lystgass. Har egentlig litt lyst å prøve å føde i vann, dersom det er mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående smertestillende så vet jeg ikke. Med første tryglet jeg på et tidspunkt om å få, men ombestemte meg og ble han ble født uten. Med andremann presset jeg gjennom korridorene på ambulansebåren, og han ble født 10 min etterpå på en fødestue, så da var det ikke i mine tanker.

Men har i natt hatt regelmessige kynnere/rier, men de har gitt seg. Kun litt murringer i magen nå. Skal sies at jeg vasket hele huset i går, vasket gulv og alt... Men tenkte at det kunne blitt noe i natt. Litt skuffet nesten!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, spennende guttemamma! Når kom de to andre i forhold til termin?

 

Jeg har også begynt å få litt mer og heftigere kynnere og vondter, men tror nok at det enda er et par uker til det skjer noe..

 

Skal også få vasket huset ( gulvvask og full pakke) men drøyer til neste helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner fint lite til noe som helst. Magen strammer seg avogtil, vet ikke om det er kynnere? Kjenner det bare fordi at det blir hardt, det er hverken ubehagelig eller merkbart med mindre jeg holder hånden på magen. :)

 

Men symfysen og bekkenet er jo som sendt fra hel***e, så jeg har nok av ubehageligheter og vondter i løpet av en dag og natt. Håper at de verste kynnerene og småriene venter til fødselen skal starte.. Hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store planer om å unngå både epidural og akupunktur- har litt sprøyteskrekk. Men- jeg kan jo komme dit at jeg ligger og hyler etter det, så jeg skal ikke være så alt for bastant. Ønsker å prøve lystgass og badekar som smertelindring.

 

Ellers er det 3 dager til termin. Har mye kynnere på ettermiddag, kveld og natt. Synes noen av dem er kraftigere, nesten så de møtes midt bak på ryggen. Men det blir med det, så det kan jo drøye en stund ennå.

Jeg er gravid med fryseegg. I morgen er det 1 år siden eggene som ble satt inn ble frosset ned, så det hadde jo vært litt morsomt om det ble fødsel i morgen. Men jeg har mine tvil om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TanteTroll: Hadde vært utrolig kjekt om bebisen kom i morgen da!! :) Krysser fingre og tær for at det skjer!! :)

 

Her er jo hele 18 dager igjen til termin, men syns nå at jeg kunne hatt mer tegn enn jeg har.. Ikke vil lillegutt feste seg, ikke mister jeg slimproppen, ikke har jeg kynnere foruten når jeg går fort og lenge eller sånne ting.. Så tenker at han kommer til å være her inne leeenge enda.. Så har vel heller nedtelling til maxdato enn til termindato!! :)

 

Forresten, sku virkelig ønske at vi hadde lystgass her, for det kunne jeg tenkt meg! Men får vel klare meg uten det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...