Gå til innhold

Noen i starten av 3. trimester her?


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Jeg strikker et ullpledd og et "hentesett". Var meningen det skulle være hentesett, men før det første så blir det kjeeeeempestort og for det andre er det ikke ferdig. Strikker i grått og hvitt siden vi ikke vet kjønn. Har et annet strikkesett som jeg strikket til en annen liten baby, og nå har fått låne, som kan være hentesett :)

 

Har hatt noen netter med smerter som deg, Vestlandsprøver. Både for en stund siden og mer nylig. Håper også det er modning. Eller, nå kan det jo forsåvidt bare være fødsel siden jeg er 3 dager over termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med babisen, Anne S! Høres kjekt ut med drømmefødsel da, får håpe det blir sånn når det er min tur også!! :)

 

Tante Troll, jeg har også strikket hentesett!! Eller egentlig hentedress da siden det er hel dress! I tillegg har jeg strikket 2 bukser i alpakka med lue, votter og sjal til. Jakke og lue som passer til hentedressen. Nå holder jeg på med en genser som passer til alt sammen!! :) Har så innmari vondt i fingrene pga masse væske i kroppen så går innmri tregt å strikke nå, men går nå litt fremover iallfall da!! :) Forresten, får håpe at vondene kommer oftere og at de fører til noe positivt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse AnneS:) Høres ut som du også har hatt en fin fødsel, selv om det gikk litt fort;) Hjemme allerede, høres supert ut!!

 

Jeg har ligget våken siden kl 03 inatt, til jeg stod opp m guttene 0730.. Har hatt irriterende murringer, kynnere, og småe masrier. Det pågår fortsatt, men ingenting som tar seg noe opp. Så mannen er sendt på topptur, og guttene til besteforeldre. Skal vaske litt hus, og legge meg litt senere. Frykter at nr 3 blir en luring dersom jeg skal gå slik lenge!! Trøtt, trøtt, trøtt, kaffe!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, plutselig hadde jeg ikke fått melding om at det var nye innlegg i denne tråden og her hadde det jo bare skjedd så masse.

 

Gratulerer til dere heldige som har fått babisen! :)

 

Jeg tror deler av slimproppen min gikk i går og i forigårs, men uten blodspor i, så da kan det jo fortsatt gå uker før det skjer noe mer. I dag er det to uker til jeg tror jeg føder, så det stemmer jo i så fall ganske bra. Aaaah, bare to uker igjen :)

 

Kanskje jeg skal klare å få ferdig det ene teppet jeg har strikka. Det har vært ferdig en stund, men mangler å feste alle trådene. Og det er mange tråder å feste på det teppet. Gud, det er så kjedelig! Vurderer å bare knyte hver ende sammen og la det bli som det blir utseendemessig. Håndarbeids-lat, sa du? ;) Har også et par nøster fra Nøstebarn som jeg tenkte å strikke et mor signe-teppe av, men blir vel med tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen jenter!!

 

Skjedd noe mer her siden sist jeg var innom?? Noen som er påvirket av fullmånen og har havnet i fødsel? Vet jo om flere som er klar ut fra enten dato eller andre ting (slimpropp og div)!!

 

Her er det iallfall ikke mye fødselsrelatert som skjer for tiden.. Har ikke så mye som en eneste kynner engang.. Så syns nå at han kunne la seg påvirke av fullmånen iallfall!! Hehe! I morgen er det akkurat 1/2 år til min bursdag så hadde ikke gjort noe om han kom da! Kunne rett og slett vært riktig så koselig det!! :) Så får bare krysse fingre og tær for at det skjer noe utover dagen her!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikke en dritt her. Jeg øynet et lite håp i går at noe i hvert fall var litt i gjære, da jeg begynte å blø bittelitt etter at jeg hadde massert med fødselsforberedende olje. Jeg har hatt null blødninger whatsoever i hele svangerskapet. Men jeg tror jeg bare fikk klora meg litt eller noe, for det ga seg etter kort tid og var liksom ikke ordentlig blod en gang, mer bare rosarød utflod. Og det var dagens ekle detaljer fra meg. Men jeg har jo smurt med den oljen en del ganger uten noe lignende. Hadde også masse murringer i går, men de gir seg så fort, så. Jeg har ikke orket å prøver å overtale gubben til en liten runde en gang, samme kan det være. Nå får vi bare vente til han sier han vil ut.

 

Selv om det føles litt som om han vil ut på øvre venstre side. Men sånn har han holdt på i evigheter. Sier at han ikke skal ut den veien, men han sparker i hvert fall godt der, hehe. Han må da synes at han har litt liten plass? Nei, nå er jeg i grunn ganske rolig. Dessuten har jeg ikke noe tro på denne fullmåneeffekten. De har visstnok forsket på det uten at de klarte å finne en sammenheng med at flere fødte da. Men jeg håper jo noen andre får gullet sitt her i dag :)

 

Men 1/2 år til din bursdag, Vestlandsprøver, hadde jo vært en artig dato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg kaster meg inn her jeg, ser ut som vi er litt i samme stadiet, "tidlig" i 3. trimester, 9 dager til termin her nå! De siste par dagene har jeg hatt masse murringer og ekstremt nedpress, men i dag føler jeg egentlig ikke så mye, annet enn smerter fra symfyseløsninga. Jeg håpa på i dag egentlig altså, men jeg innser at jeg nok må vente et par uker til! Greit nok om smertene holder seg litt i sjakk, men kjipt om jeg ikke klarer å gå...

Oh, også fikk jeg påvist sv.diabetes på mandag, så er på dietten fra helvette, gjør tiden myyye lengre... Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nytt her! 5 dager over termin, og det virker som at VesleTrollet fortsatt har det fint i magen. Magen har sunket litt da- det er det eneste. Må nok ringe sykehuset i morgen og få time til overtidskontroll.

Og sånn ellers ser det ut som at jeg blir ferdig med babyteppet i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk... Jeg ble oppgitt i dag. Har spurt svigermor om hun kunne sy sprinkelbeskytter siden hun jobber i butikk hvor de selger masse stoff og er flink til å sy. Delvis for å involvere de litt mer også. Vi var i butikken og valgte ut stoff som måtte bestilles. Det skulle komme i midten av desember. I dag er mannen en tur på besøk der (de røyker inne så jeg holder meg borte pluss de har hund og jeg er allergisk). Han kommer hjem med ferdigsydd sengekant. Men i et helt annet stoff! For det vi hadde valgt var blitt forsinka og kom ikke før uti februar. Hva da med å si ifra så vi kunne velge nytt liksom? Neida, vi bare velger noe selv og sier ifra når det hentes... aaargh.. Nå vet jeg ikke om jeg vil bruke den, men frister ikke å kikke i butikker etter noe nå. Og føler litt jeg "må" bruke det.

 

Svigermor har kommet med en litt spiss kommentar over at mine foreldre har kjøpt så mye og er mer involvert, men det er fordi jeg snakker med mine foreldre flere ganger i uka og mannen med sine kanskje en gang i måneden. Føler egentlig at det er hans oppgave å involvere de. Han sa i utgangspunktet 'nei, takk' til at de skulle betale vogn også. Som de ville siden halvsøstra hans hadde fått. Men etter et familieselskap ble det avtalt at vi fikk den likevel da svigerfar snakker direkte med meg.. Jeg vil jo ikke at de skal tro det er min skyld, og vil jo ikke holde de unna barnebarnet. Jeg håper mini får et bra forhold til alle fire besteforeldre. Men det krever litt innsats av mannen og da..

 

Sukk, ble litt mye klaging dette. Egentlig var jeg bare litt oppgitt over svigermor, trodde jeg, men er visst litt oppgitt overmannen og.. Hjelper sikkert ikke på at jeg har vært kvalm i hele dag. Ja, ja, godt det snart er kveld. Får håpe på en bedre dag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, IRRITERENDE!! Skjønner deg godt jeg, og den kanten kunne jo strengt tatt venta til stoffet kom også, de driver jo ikke å dunker så mye i kanten i starten, kunne jo bare lagt rundt et teppe så lenge liksom...

Og jeg kjenner til det at mannen snakker mye mindre med sine foreldre, men heldigvis er jeg og svigermor gode venner, så jeg har oppdatert en del underveis med magebilder osv. Mamma og pappa kjøpte vogn til oss, og svigers lagde selg og kjøpte innhold, veldig satt pris på begge delene, og de er glade for å bidra, takk og pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende TanteTroll, så mange dager over tiden! Du er nok neste ut her:)

 

Jeg kjenner null komma niks, og fikk heldigvis en god natt søvn inatt, uten irriterende murringer. Har innstilt meg på å gå over tiden, så nå fokuserer jeg på å ha små avtaler gjennom hele uka, og på å kose meg maksimalt hver dag:) Er så utrolig tungt psykisk å gå rundt å håpe på fødsel hele tiden, så nå jobber jeg med å ikke tenke på det!!

 

Ellers så ble jeg ferdig med hentedressen idag, så nå får tulla både hjemmestrikka babyteppe og dress:) Siden jeg sikkert har ti dager igjen (minst), sitter jeg å vurderer om jeg skal strikke sokker og votter også, har halvannet nøste igjen..

 

Tyr82: er også litt oppgitt over mine svigers for tiden, som ikke involverer seg i det hele tatt. Litt trist, for det skuffer mannen veldig at de ikke bryr seg nevneverdig, mens mine foreldre er overentusiastiske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag starter første uke med hel permisjonsuke. Altså første uke hvor jeg har fri alle dager. Rart. Hadde 3 arbeidsdager forrige uke (+ at jeg jobbet 3,5 time på lørdag for å ta unna siste rest av skrivearbeid). Har mest lyst til å kaste meg over arbeidsoppgaver her hjemme og få gjort unna ting som hadde vært greit å få gjort før fødsel, men så er det det med at det er viktig å slappe av og ta det med ro. Pluss at jeg også trenger ting å gjøre hvis dette går langt over termin. Jeg får sette opp en liste i forhold til prioritet og så begynne øverst. Og så putter jeg selvfølgelig inn lunsjavtaler og spa (/massasje)-behandlinger innimellom. :-) Aller mest gleder jeg meg til tirsdag neste uke hvor jeg skal overraske min søster med fotmassasje. Har funnet et sted hvor vi kan få det utført samtidig i samme rom. Ikke pedikyr som jeg hadde håpet på, men massasje av slitne føtter kommer uansett godt med. Og tror søstera mi omtrent trenger det mer enn meg, med 2 små og ektemann som jobber mye ettermiddag/kveld. Skulle gjerne også koblet av med strikking, men har en skulder som ikke tillater det. Og tør ikke legge opp til skulderplager nå rett før ungen kommer og det blir mye bæring.

 

I forhold til fødsel så kjenner jeg ingenting. Ingen murring, lite nedtrykk, men plenty av kynnere da. Ungen hadde ikke festet seg fredag, men ligger bra til med hodet. Han er aktiv og jeg lurer nesten på om jeg er i ferd med å få et innvendig blåmerke på det stedet han liker å sparke mest. :-p Men gjør ingenting. Har hørt om gravide som får brudd/brist i ribbein av baby-sparking. Dette er ikke i nærheten av det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm!

Lurer litt på om det er noe på gang her. Hatt litt menssmerter fra 04.30, og blødde litt da jeg var på do (men er så treg i magen at jeg kan jo bare ha sprukket et blodkar oppi der også etter "innsatsen").

Akkurat nå kjenner jeg ingenting, så det blir vel til at jeg ringer fødepol for å få time til overtidskontroll om litt. Må bare kjenne etter litt først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, så spennende TanteTroll! Håper det er noe på gang for din del :)

 

Oi, har ikke hørt om gravide som får brudd i ribbena. Hørtes ikke godt ut! Min hr faktisk aldri sparka i ribbena, heldigvis, bare på siden litt lenger ned.

 

I dag skal jeg en tur inn til sentrum og se om jeg finner en sprinkelbeskytter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjonene :) Kikker innom tråden her hver dag for å om det har blitt flere babyer :) De kommer nok på løpende bånd snart nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre om at ting er på gang altså, gledegruer meg til det er min tur!! Var på kontroll til jm i dag 39+2, alt så bra ut og bølla lå å sparka og kava når hun sjekka, aktiv fyr mente hun... :P

Han var godt planta langt ned i bekkenet nå, men det kan han vel være en stund. Ellers har je en del nedpress, kynnere, hovna en del i underlivet og i går ble jeg plutselig løs i magen og uvel, alt dette var tegn på at det begynte å nærme seg, selv om det kanskje ikke var helt rett før. Men det er jo så vanskelig å si, kan jo plutselig gå tre uker til!! Grøss... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg ble litt skuffet over at det ikke skjedde noenting på fullmånen i går kveld! Tilogmed sjekket jeg at det var FLO her kl 23.26, og krysset alle fingre, men dengang ei. Sover dårlig for tiden også, og er MER enn klar til å få gutten ut. :)

 

Den som venter på noe godt!! <3

 

Men, i morgen tidlig reiser fruen på 3 dagers heimevernsøvelse.. Så jeg tenker igrunn at han kan vente til hun er kommet hjem igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt misunnelig på dere damer som bare har dager igjen til termin (og ikke minst dere som har født!). Jeg har 28 dager og dermed akkurat 4 uker igjen til termin. Kjenner at magen begynner å bli skikkelig tung og i veien. I tillegg skal jeg bli enda større.

 

Synes fremdeles det er litt rart at det er en baby inni der som skal bli med oss hjem. Blir kanskje litt anderledes når vuggen og slikt kommer frem. Når "gikk det opp" for dere? Om det har gjort det?

 

2 dager igjen på jobb nå, så begynner permisjonen. Det gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke gått opp for meg ennå- jeg er 6 dager over termin og så smått på vei til fødsel.

 

Fikk forresten time til overtidskontroll på onsdag, mulig jeg får komme i morgen i steden. Det er dårlig med rier her, og menssmertene har også gitt seg litt. Men har fortsatt litt blødning, så jeg vil tro ting kommer i gang etterhvert. Men forberedt på at det fortsatt kan ta lang tid. VesleTrollet har hatt turnoppvisning i magen et par timer nå- full fart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes fremdeles det er litt rart at det er en baby inni der som skal bli med oss hjem. Blir kanskje litt anderledes når vuggen og slikt kommer frem. Når "gikk det opp" for dere? Om det har gjort det?

 

2 dager igjen på jobb nå, så begynner permisjonen. Det gleder jeg meg til!

 

Gutten min er nå tre dager, men det har fremdeles ikke gått helt opp for meg enda :P Sitter og stirrer på han, koser med han og kan fremdeles ikke tro at han er her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg 3 dager til termin på fredag, og murringer i tide og utide. Men ikke noe mer enn det, så ingen fødsel nært forestående.

 

Har vært to ganger hos frisøren på en uke. Ble klippet irriterende skjevt, så måtte få det rettet opp. Nå er jeg litt mer fornøyd, men mer kortklipt enn hva jeg så for meg. Har fortsatt langt hår da, bare veldig oppklipt foran. Må tenke på det som praktisk så ikke alt håret henger over puppen ved amming;)

 

Så skal jeg på akupunktur litt senere. Håper behandleren kan få fart p sakene:)

 

Ellers lite planer resten av uka. Må finne noe så tiden går. Tenkte å handle inn X antall middager som enten kan ligge i frysa eller på kjøl, slik at vi slipper å stresse med handling den første tiden. Det er jeg som har kontroll på mathusholdningen, og middagsplannlegging. Liker ikke helt å slippe til mannen der, for da sprenges budsjettet, og mat må ofte kastes for han handler for mye. (Enda han er utdannet kokk, men matlaging får han slippe til med;)

 

Også strekker jeg votter, sokker og lue til hentedressen.. Ja, ja, sånn går dagene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis termin er fredag så er det vel 3 dager igjen, eller er det ikke tirsdag i dag? :P Jeg våkna i alle fall opp og trodde det var lørdag, men mannen hadde dratt på jobb, så det var jo skuffende... :P

Fortsatt ingenting på gang her heller, men fortsatt en uke til termin i dag... I natt var ei god natt, 6 timer søvn til sammen, DET klager jeg ikke på, men begynner allikevel å bli rimelig lei, dumme symfyseløsninga som gjør at jeg ikke får gjort en dritt her hjemme... Hmf... Dagens store plan: Koke smukker!! Hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...